Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:23

Vorige week is er van besparen weinig terecht gekomen, omdat ik dit weekend een vriendin te logeren kreeg. Zaterdag zijn we naar de bios geweest, dus moest er uiteraard ook iets te drinken en snoepen worden ingeslagen. Geen goedkope week dus. Vandaag wel erg goedkoop boodschappen gedaan, omdat ik het een en ander over had van vorige week. Voor €4,37 heb ik bij de AH:

- Italiaanse roerbakmix
- Jonagold appels
- kiwi's
- maria biscuits
- vegetarische braadworst

Waarschijnlijk hoef ik dan aan het einde van de week alleen nog een keer heen voor brood. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:10

Ik ben weer voorraad aan het aanleggen, want tijdje terug had ik alles opgegeten uit de voorraad. En er waren steeds geen leuke aanbiedingen maar die beginen weer dus ja op het moment wel weer rond de 60-70 euro inplaats van 50,- maar dan heb ik ook weer wat.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:35

Hier ook even wat meer uitgaven maar de vriezer zit goed vol!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:28

Worden dure maanden deze maanden..Verjaardagen, verjaardagen, verjaardagen, verjaardagen, verjaardagen, trouwerij, verjaardagen, verjaardagen.. :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:05

Nu het warme weer komt, loop je toch tegen dingen aan. Straks weer schoenen voor de kids, tuin pimpen want de helft is overleden, ik heb zelf nog wat zomerkleding nodig. Nou, daar ga je alweer.

Gister wel even lekker veel groenten ingeslagen bij Lidl, wordt er blij van. 25 cent voor een komkommer! Gaan er toch zeker 3 in de week doorheen hier.

Morgen brood halen met de aanbieding van de bakker, dus dan kan ik weer even vooruit!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:11

25 cent voor komkommer is echt geen geld en ik vond ze er heel goed uitzien vorige week!
die actie geldt die nog steeds?
Want wilde eigenlijk 3 komkommers voor 0,99 bij de AH gaan halen.. Maar dan zijn ze bij de Lidl nog goedkoper en dan ben ik niet verplicht om 3 van die krengen te kopen :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:35

Ben gister geweest dus zou zeggen dat het vandaag ook nog wel geldt! :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:35

Met het mooie weer komen er inderdaad nog wat dure uitgaven. Moet nu echt goeie rolgordijnen voor de woonkamer kopen, heb nog een nieuwe zomerjas nodig en zo nog een paar andere dingen. Laat staan met alle leuke dingen met het mooie weer zoals festivals, terrasjes.. Scheelt dat ik dit jaar niet op vakantie ga.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:41

@ Dimple, thanks dan wacht ik even tot ik morgen naar de Lidl ga en neem ik ze niet van de AH mee vandaag.. Scheelt dan toch weer en dan hoef ik niet perse 3 komkommers te kopen wat ik wel een beetje veel vond eigenlijk haha..

Hier ook hele dure periode...
- Petekind jarig, en aangezien die normaal tussendoor niet veel krijgen is dat een duur cadeau geworden: €65...
- Een goede vriend van m'n man wordt 30.. krijgt dan €30 (misschien dat wij gewoon te veel uitgeven met verjaardagen, maar goed daar willen we eigenlijk niet op besparen tenzij het echt niet anders kan)
- binnenkort zal ik ook wat nieuwe kleren voor de baby moeten gaan halen, hij begint langzaam uit de huidige maat te groeien en heb nog wat zomer kleertjes nodig, heb vooral veel warmere kleertjes nu in de kast hangen..
- en de Sprenger bow balance beugels wil ik graag hebben voor te rijden.. Kosten flink wat (€95 goedkoopste nieuw gevonden, normaal 130..) maar heb ze al geprobeerd en denk dat ze wel echt heel fijn zijn voor mij. Heb ontzettend last van mijn knieeën met rijden met periodes en de bow balance beugels schijnen echt toppie te zijn voor ruiters met pijn aan gewrichten enzo.. dus ja ook wel weer een dure uitgave, maar wel nodig.. Ook hier niet op vakantie dit jaar, dus dat scheelt dan ook wel weer.. krijg ze voor moederdag hihi :D leuk eerste moederdagcadeautje
- Hebben net ook weer €500 aan 1vd 2 auto's betaald voor reparatie en APK..
en zo is er altijd wel wat helaas...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:48

Ja, auto's, kinderen, zomer in aantocht, weer allemaal extra uitgaven!

Dan maar zoveel mogelijk besparen op de boodschappen zodat we dat geld weer daaraan kunnen besteden :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:16

Jammer dat ik het vakantiegeld in mijn uitkering ben en ik zo'n muts ben die weinig apart zet :o

Wij gaan ws ook niet op zomervakantie, maar zolder en tuin opknappen. Planten zijn ook duur! :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:19

Bezuinigen op boodschappen gaat erg goed! Heb in de hele maand april nog maar 53 euro uit gegeven voor boodschappen :D Had super veel in de vriezer.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:26

Hier ook weer wat extra kosten.
Red het nog wel elke week met 60 euro voor de boodschappen.
Maar idd...kind die weer een maatje groter gaat...bruiloft...vakantie....verjaardagen van dochter en mij...schoonzus uitgerekend in de zomer dus ook weer leuk cadeautje opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:32

Hier ook extra kosten van oa de keuring van een van de auto's. Kosten geschat rond de 600 euro. Moeten hem straks ophalen.

Verder wel bezuinigd op tv etc. Van UPC naar Telford gegaan. Scheelt 30 euro pm

Verder nieuwe schoenen voor de kids etc. Maar och, hoort erbij.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:36

Ook slecht, kom er nu pas achter dat er weer een nieuw deel van het topic is :')

Hier een iets duurdere maand dan normaal, auto moest apk gekeurd worden, maar was gelukkig niets mee aan de hand. De rekening moet ik nog krijgen, maar zal inclusief kleine beurt wel rond de €150 zitten gok ik.
Verder deze week bij de AH al veel aanbiedingen ingeslagen voor mijn verjaardag as zondag, alle salades waren voor €0,99! De zalmsalade van €2,30 was daardoor dus gewoon met meer dan 50% korting :))
En daar lag ook een BBQ pakket dat normaal 7,50 kostte, voor 2,99! Met 4 filetlapjes, 4 speklappen, 4 worstjes en 4 hamburgers. Echt geen geld, die hebben we ook maar gelijk meegenomen, mocht het dan mooi weer worden, kunnen we gelijk bbq-en! :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:40

Hmmm wij hadden kleine beurt voor de auto.... 300,-
Katsjing!!!! :x

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:43

Da's een dure kleine beurt dan..
Vorige keer was APK + kleine beurt 93 euro, dus ga nu wel van ietsje meer uit, maar zo duur als bij jou zal het niet worden :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:46

Alleen de olie was al 50,- ex. btw :')
Volgende keer maar eens een andere garage zoeken haha.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:50

Zal misschien ook wel aan de grootte van je auto liggen? In mijn Ford Ka'tje gaat niet zoveel :')
En ik rijd max 10.000 km op jaarbasis dus de vloeistoffen/slijtage gaan niet zo hard en hoeven vaak niet helemaal vervangen te worden :+

Vorig jaar had m'n auto een grote beurt + APK en nieuwe buitenspiegel en vriend zijn auto een kleine beurt + APK en die rekening hebben we nooit gehad :oo Wel 3x om gevraagd..
Maarja, nu is het pech hoor :Y) en een mazzeltje voor ons :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:54

Wij hebben altijd hoop geluk met auto's keuren, wij hebben een vriend die dat gratis doet en de grote beurt kost ons dan 55 euro :)) Vriendje was 100 euro kwijt aan keuren en grote beurt.

Salades heb ik vorige week bij de Plus ingeslagen. 1+1 gratis met houdbaarheids datum tot halverwege mei :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:01

Oh ja, maar bij onze kleine beurt dan maken ze het dus schoon. Dus dan gaat alle olie en filters er uit en dan nieuwe erin.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:02

manzano schreef:
Oh ja, maar bij onze kleine beurt dan maken ze het dus schoon. Dus dan gaat alle olie en filters er uit en dan nieuwe erin.

Dat doen ze normaal ook idd, maar als je heel weinig km's rijdt, dan is dat niet elk jaar nodig ofzo zei de garagemeneer. :+
Mij kunnen ze alles wijs maken wat dat betreft, ik heb er geen verstand van :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:02

Hahahaha herkenbaar :D :D
Nou heb ik het idee dat deze garage ons regelmatig laat betalen voor onzin, dus dit was mooi de laatste keer!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:04

Groot gelijk hoor Manzano!
We moeten allemaal hard genoeg werken voor het geld, als je dan nog 'opgelicht' wordt is dat helemaal een zuur grapje :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:33

Ik heb wel de drie komkommers van AH gekocht (geen lidl hier) en heb er twee gebruikt om komkommers in het zuur te maken. Lekker op een boterham met kaas of bij de nasi. Hoef ik niet de hele week komkommers te eten :+