Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:35

Voor mijn gevoel is dat kerstspul echt vroeg dit jaar........ moet er echt niet aan denken om dat nu al in huis te hebben :n

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:35

Zo, eindelijk foto's gemaakt van 'mijn' huisje. Het huis is van mijn vader en gaat volgend jaar de verkoop in. Maar zolang het niet verkocht is mag ik er lekker in wonen. *\o/* Het was een hele uitdaging het gezellig te maken. Normaal houd ik van engelse/landelijke stijl. Antieke meubels dus en warme kleuren. Maar hier had ik het te doen met een donkergrijze muur (mag hem geen ander kleurtje geven), een rvs plaat aan de tegenoverliggende muur, grijze gordijnen en een glazen salontafel. OP de salontafel na mocht ik de meubels gelukkig wel verkopen en vervangen door andere. Dat heb ik dus gedaan.

Voor:
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9579.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9580.jpg

Na:
De zithoek: voor het schilderij van de orchidee moet ik nog een ander plekje in huis zoeken (heeft mijn opa gemaakt, dus mag niet weg). Ik denk dat ik het grote gekleurde schilderij midden boven de bank hang. De kooi gaat over al snel de kamer uit. Die staat er in verband met een verwilderde kat die ik uit het asiel gehaald heb (op de stoel <3 ).
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_0809.jpg

Mijn schilderhoekje: helaas moeten de platen van mijn vader blijven staan. De grote hutkoffer (achter het schilderij) gaat nog weg en voor de losse spullen moet ik nog mooie opbergers vinden. Vervoersmandje staat er ook nog ivm de kat. Maar ook die kan de kamer nu uit. Ik ben zo blij met de ladekast. Echt geweldig voor papier, tubes verf en penselen.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_0823.jpg

De eethoek: Tafelblad heb ik via marktplaats gekocht. De poten komen van de ikea (net als het kleed). De stoelen moeten nog een ander kleurtje krijgen. Ik denk antraciet. De achterste kast moet er nog uit. Maar ik weet niet waar ik er nu mee heen moet. Ik wil hem als ik hier uit moet graag mee nemen. :o De voorste (grote) kast moet ook nog een kleurtje krijgen. Binnenin rood of zeegroen en buiten antraciet of zwart. Stoel achterin weet ik nog niet. Is een opknapprojectje.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_0828.jpg

Bar naar de keuken:
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_0829.jpg

Van achter naar voor:
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_0831.jpg

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:37

Zo wat een verschil zeg!!!!! Wat een grappig ding op de grond met die rode stippen........ nog nooit eerder gezien!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:39

Ohh heel fout , bij mij kriebelt het kerstspul al langer _O- .
Sinds ik een ander kleurtje in huis heb wil ik graag nieuwe ballen hebben ...
Ik vind de tijd in aanloop naar de kerst het leukst , kerst zelf vind ik niets aan . :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:41

Lekker opgefleurd Malenka ...vindt je paard op de ezel wel leuk ... := hoe klinkt dat dan ....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:48

ditano schreef:
Lekker opgefleurd Malenka ...vindt je paard op de ezel wel leuk ... := hoe klinkt dat dan ....

:')
Moest er ff over nadenken :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:54

manzano,
Ja, wat een verschil he? Dat kleed zit in de nieuwe collectie van ikea. Ik vond hem wel grappig. En het brengt het rood ook achter in de kamer. Ik wilde toch al een kleed omdat ik de ruimte veel te groot vond ogen.

ditano,
Dank je. En paard op ezel klinkt inderdaad een beetje vreemd.Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het twee keer moeten lezen. ;) Maar om welke gaat het (de grote denk ik)? Er staan er namelijk twee. ;)
Ik denk ook al na over de kerstversiering hoor. Ik zou heel graag een boom van 2 meter willen. Maar dan moet die kleine kast die achterin staat er echt wel uit zijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:56

Mooie krukken Manz :j

ZO Malenka dat is idd flink opgeknapt zeg :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

Ik vind ze alle twee mooi , maar die op de kleine ezel oogt iets rustiger .
Heb je die echt zelf gemaakt ??
Zo ja ...knap hoor ....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:35

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:42

Sakkia,
dank je.

ditano,
Dank je. Ik heb ze inderdaad zelf gemaakt. Ik teken en schilder steeds meer. Maar het duurt bij mij wel lang voordat ik iets af heb. Ik ben nogal precies (veel te?).

Marley,
Dank je. Ik ben er erg blij mee. Voel me hier wel prettig zo.
Bijzonder plaatje trouwens. Heel mysterieus. Ga je jezelf dan niet bekeken voelen? :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:44

Hij hangt boven het hoofdeinde, kan ik niet zien als ik in bed lig :))

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:01

Dank jullie wel mij lijkt het ook een leuk idee :)
Nu alleen nog wachten dat de mandje binnen komen en dat het ook nog eens gaat passen.

Opzich ben ik niet heel erg bang voor brand gevaar want het is led verlichting wat erin zit, en anders zou ik misschien nog de mandjes kunnen inpregneren (of hoe je dat schrijft ).

Zodra het af is maak ik er weel een foto van :)
Maar ben eerst nog bezig met mijn radiator ombouw die ga ik morgen af maken.
Hier alvast een voor proefje met de nieuwe vensterbank en de voorrplaat;
Afbeelding

Een vriendin van mij heeft deze tafel te koop voor €75,00 euro weet niet of er misschien geintresseerde zijn?
Nieuw prijs was €280,00
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4106_n.jpg

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:03

shantal,
ik was helemaal vergeten te reageren op je mandjes-idee voor de lamp. Ik vind het heel erg origineel en ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Wat een leuke salontafel. Die zou hier veel beter passen. Helemaal leuk om de cirkels van het kleed terug te laten komen. Helaas mag de huidige niet weg.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:08

^^ Dankje wel ik hoop dat het in praktijk ook wat gaat worden anders zit ik straks met 36 kleine mandje :)

Zonde dat de huidige tafel niet weg mag,want dit is idd een erg leuke tafel je kan ook de 22 glazen circels om zijn as een deel draaien in gewenste richting dus dat zit niet vast.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:30

rowo @ misschien is het leuk voor op de tafel een rond dienblad met verschillende hoogte aan kaarsen en kandelaartjes voor een waxinelicht erin.
http://1.bp.blogspot.com/_TaB9Z1aOoCU/T ... 54-web.jpg
En weet niet voor boven de bank een mooi schilderij met stenen erop die gestapeld staan.
Zoiets bv;
http://images6.images-speurders.nl/imag ... 6966_1.jpg

Vind die foto wand ook te druk eigenlijk, en bij mij past zo iets sowieso niet :)
Met 1 stap ben je bij mij al de gang uit hiihih

Malenka@ zo he dat is een verbetering zeg (Y) netjes hoor.
Zag ook in het andere topic dat die grote kast nog verandert word,wel een klus zeg.
Maar gaat wel gaaf worden.

Marley @ apart schilderij ,ik zou alleen steeds naar het oog blijven kijken en denken dat er steeds iemand naar me staat te kijken :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:33

Malenka, kan je de huidige salontafel niet evt in een andere kamer zetten??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:40

shantal schreef:
rowo @ misschien is het leuk voor op de tafel een rond dienblad met verschillende hoogte aan kaarsen en kandelaartjes voor een waxinelicht erin.
http://1.bp.blogspot.com/_TaB9Z1aOoCU/T ... 54-web.jpg
En weet niet voor boven de bank een mooi schilderij met stenen erop die gestapeld staan.
Zoiets bv;
http://images6.images-speurders.nl/imag ... 6966_1.jpg

Zoiets is precies wat ik bedoel met het dienblad. Ik moet alleen niet TEveel kaarsen in huis willen hebben. K heb al een dienblad met kaarsen op de salontafel, 4x waxinelampjes in het huis en nog 2 grote glazen hulsen met kaarsen.

En ons huis is in bruintinten, dus daar moet ik wel goed iets bijzoeken qua kleur. Grijs vind ik dus niet mooi :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:57

hihih ok ook toevallig dan :)

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:14

ZO, ben aardig opweg.

Wat vinden jullie ervan??

vandaag ook nieuwe kerstballen gehaald, goud, zilver , wit roze en lichblauw ! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:16

Malenka, jij hebt een leuke stijl gecombineerd !!
ziet er goed uit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:40

shantal,
de salontafel die er nu staat heeft ook dat systeem. Maar dan met vierkante platen.
De kast zal zeker nog wel een klus zijn. Maar hij gaat er wel ontzettend van opknappen. Ik denk dat hij prachtig is als hij klaar is. Ik kan er nu al van genieten. ;)

manzano,
nee, ik heb geen kamer over. Het is geen klein tafeltje. Dus ik doe het er maar mee.

lunakeano,
lekker rustig. Mooie zachte kleuren.

Ik vind van die verzamelingen kaarsjes en/of vaasjes ook altijd heel gezellig staan.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:53

Afgelopen week was ik ergends en daar hadden ze een heerlijke eucalyptus geur hangen, zag dat de vrouw het in een kommetje had zitten en daar gekookte water bij gooide ze had het uit eindelijk op diverse plaatsen zo kommetje staan. Ben er niet aan toe gekomen om te vragen wat het voor spul was en waar je het kon kopen nu ben ik toch erg benieuwd en vroeg me af of het bij iemand van jullie bekend is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:02

Ik weet dat de olies van Chi super lekker ruiken, maar die doe je in water op een brandertje, dus dat zal het niet geweest zijn?!
Ben wel benieuwd nu eigenlijk :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:53

Misschien wel allesreiniger, die heb ik ook in Eucalyptus geur :=