Ik ben zelf heel tevreden over de aura! Al heb ik het idee dat hij niet altijd even adequaat reageert als ik een blz om wil slaan. Maar dat is dan ook het enige.
Tilmar
Geplaatst: 10-01-15 13:52
Mooi dat je een nieuwe ereader mag kopen van de verzekering! Ik had eerst ook een glo en nu een aura (dus geen HD), heerlijk ding!! Grote verbetering tov de glo.
Ik zou wel de aura zonder bezel (randje) willen hebben Bovendien schijn je makkelijker te kunnen zoomen en het licht te kunnen bedienen. (Heb nu de aura HD.)
Nadeel van die Aura vind ik weer het kleinere beeldscherm, want die is maar 6 inch. En die 0,8 inch groter vind ik toch wel heel veel leescomfort geven.
Sorry dat ik kom binnenvallen.. Mijn ouwe vertrouwde Bbook is aan het doodgaan en ik wil een goede nieuwe hebben, nou weet ik dat het ook een persoonlijk iets is.. Mijn eisen
-Heb rond de vierduizend ebooks en deze wil ik er graag gewoon op kunnen zetten, via dropbox of via pc -Niet zwaar in de hand - Zwarte letters op wite achtergrond en in grote instelbaar -Evt touch screen..
Is dat een beetje behoorlijk scherm, heb nl ook mini's gezien en dat is niets voor mij
Manou
Geplaatst: 12-01-15 17:21
Kobo heeft één mini model, de andere zijn 6 of 6,8 inch.
truus1970
Geplaatst: 12-01-15 22:55
Tolino heeft zijn eigen cloud, kan een sd kaart in en heeft zelf grote opslag. Ik ben de enige hier volgens meij met een tolino, maar het is een aanrader.
Shiloh
Geplaatst: 20-01-15 01:37
Ik had eerst een sony psr-t1, jaren terug. Op een gegeven moment gebruikte ik die nog amper, omdat ik eigenlijk voornamelijk lees op de iPad/telefoon.
Heb ik vorig jaar dus net mijn oude ereader aan mijn vader verkocht en nu begin ik toch steeds meer behoefte te krijgen om met name in de avonden thuis mijn ogen rust te bieden en niet naar een lichtgevend scherm te kijken. Nu zit ik dus toch opnieuw een ereader te overwegen.
Ik neig het meeste naar de kobo aura, maar eigenlijk vind ik het momenteel teveel geld. Echter, nu zag ik dat er volgende week BTW vrije dagen zijn bij de mediamarkt, mits de ereaders hieraan mee doen, het moment om hem aan te schaffen natuurlijk.
Maar ja, en dan? Ga ik dan voor Kobo aura, kobo aura HD?
Is de Kobo aura HD uberhaubt nog te krijgen bij mediamarkt? Want ik zie ze online niet staan.
Of wellicht toch de kobo glo? Is toch weer net wat goedkoper.
Hebben ze Glo nog? Toen ik laatst bij BCC was kon ik deze niet meer kopen, ging uit het assortiment.
Aura is wel een stuk sneller.
Margee
Geplaatst: 20-01-15 07:51
Ik ben nog steeds niet blij met het formaat van de ereaders. Ik lees heel snel dus ik veeg me helemaal gek, bovendien laat ik hem nogal eens uit mijn handen glippen. Ik heb dus liever iets groters.....
Ik zweer bij de Aura HD, ook voor mij is het scherm ideaal, het is iets groter dan gemiddelde ereader schermen, waardoor het leescomfort héél veel hoger is.
Ik lees ook snel heb de aura hd dus wat groter scherm en pas bij bijna elk boek het lettertype aan dat t niet mega groot is. En 1 tikje op het scherm is genoeg
(De boekhandels werken niet meer samen met Kobo blijkbaar. Vreemd.)
Shiloh
Geplaatst: 20-01-15 14:10
Hmm, die winkels stonden er op tweakers en vergelijk allemaal niet tussen. Maar aangezien ik hem volgende week in de btw vrije dagen van de mediamarkt wil kopen, zit ik een beetje aan die winkel vast en die heeft ze momenteel niet volgens mij. Zie dat ze de H20 inderdaad wel hebben, hmmm, vind die toch wel aan de prijs en de HD dus eigenlijk ook.
De boekhandel waar ik mijn kobo gekocht heb, gaf aan dat zij niet meer met kobo samenwerken, omdat bol.com ze ook is gaan verkopen. Volgens hem was dat een goede manier om je merk kapot te krijgen...