Net als Pashon zegt als je de stap genomen hebt wil je weg!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naath86 schreef:Ik had hier gister ook even kort een berichtje geplaatst over ons toekomstige huis!
Nu duurt het toch allemaal best lang met de bank en vraag me af of dat normaal is. Bij de notaris hebben wij twee week geleden alle stukken gekregen, wachten is alleen op de hypotheekakte, en dus op de bank.. Wij hebben eerste week van juli gesprek gehad of het allemaal financieel kon, daarna is hij 3 week op vakantie gegaan en kon blijkbaar niemand anders dit doen.. Na de vakantie weer gesprek gehad, 12 juli en toen is ie daarna weer een week op vakantie geweest.. Hebben we 1 september weer een gesprek gehad en nu is het wachten op het taxatierapport wat nog wat moet worden aangepast voor de NHG.. Daar wachten we nu alweer een week op en nog niks gehoord.. In juli werd ons 1 sept beloofd als alles strak volgens planning liep, nu is het bijna half sept en nog niks gehoord.. Al dat wachten.. Probleem is ook dat het van de familie is en we geen makelaar hebben ingeschakeld. We moeten dus alles zelf regelen en er is geen makelaar die erboven op zit.. Duurde het bij jullie ook allemaal zolang??
Suuszels schreef:veerledec schreef:Oud huis/nieuw huis?
Het is uit 1936, dus vrij oud... Willen sowieso bij een eventuele 2e bezichtiging iemand met verstand van bouwkunde meenemen
Liezel1 schreef:Energielabel schijnt ook behoorlijk een wassen neus te zijn.
Ik heb huizen gezien die bij 2 makelaars te koop stonden met 2 verschillende energielabels erop.
nathalie2302 schreef:(wij zijn ook lid van de vereniging eigen huis en dat kan ik echt iedereen aanraden, ik vind zelfs het blaadje dat je krijgt ontzettend leuk om te lezen, leuke tips en je hebt meteen juridische hulp mocht het nodig zijn. Wij hebben ook onze huidige hypotheek via hun onafhankelijke service en dat is allemaal heel goed geregeld)
Pashon schreef:qua hypotheek rente zitten wij erg hoog (5,7%) en verder heb ik helemaal geen verstand van hypotheken enzo, wij hebben iemand ingehuurd die dat allemaal voor ons geregeld heeft.
heb daar ook geen kaas van gegeten wel wist ik dat we absoluut geen beleggingshypotheek wilden.
we lossen nu alles af en betalen ons ook scheel in de maand.
Only_Hellen schreef:Naath86 schreef:Ik had hier gister ook even kort een berichtje geplaatst over ons toekomstige huis!
Nu duurt het toch allemaal best lang met de bank en vraag me af of dat normaal is. Bij de notaris hebben wij twee week geleden alle stukken gekregen, wachten is alleen op de hypotheekakte, en dus op de bank.. Wij hebben eerste week van juli gesprek gehad of het allemaal financieel kon, daarna is hij 3 week op vakantie gegaan en kon blijkbaar niemand anders dit doen.. Na de vakantie weer gesprek gehad, 12 juli en toen is ie daarna weer een week op vakantie geweest.. Hebben we 1 september weer een gesprek gehad en nu is het wachten op het taxatierapport wat nog wat moet worden aangepast voor de NHG.. Daar wachten we nu alweer een week op en nog niks gehoord.. In juli werd ons 1 sept beloofd als alles strak volgens planning liep, nu is het bijna half sept en nog niks gehoord.. Al dat wachten.. Probleem is ook dat het van de familie is en we geen makelaar hebben ingeschakeld. We moeten dus alles zelf regelen en er is geen makelaar die erboven op zit.. Duurde het bij jullie ook allemaal zolang??
Hoe zit het dan met de datum ontbindende voorwaarden? Is het dossier verder compleet en hangt het nu alleen nog om de taxatie?