Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:14

Ik heb dit soort peertjes boven het aanrecht, wel met nog een glazen kap (klik) eroverheen. Inderdaad niet storend, maar zou er wel voor zorgen dat je dimbare lampen koopt en dat ze dimbaar zijn in je huis, zoals alle anderen ook aangeven. Wij moeten ook nog een lamp boven de eettafel. Daarvoor hebben we nu een flinke tak uit het bos te drogen gelegd. Daaromheen gaan we dan de lampen wikkelen. Twijfel nog of we daar ook zulke peertjes gaan doen, ben bang dat het too much gaat worden icm de lampen boven het aanrecht.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:21

@noviceh: zonder dimmer zou ik iig niet zo'n lamp met zoveel Edison bollen willen hebben. Overigens heb je die bollen al vanaf 40 lumen en daar kun je goed in kijken zonder last.
Gezien de huidige elektriciteitsprijzen is het wellicht handiger/goedkoper/energie-zuiniger om een lamp met één bol te nemen ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:25

noviceh schreef:
Een vraagje, onderstaande lamp vind ik supergaaf voor boven de eettafel, maar;

- komt hier voldoende licht vanaf?
- is het hinderlijk om in de peertjes te kijken?

[ [url=m/nuE6YA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zoiets maar wel dimbaar met 5 lampen boven de eettafel en vind het top.
Geeft sfeer en als nodig genoeg licht

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:11

Dank voor alle reacties, goed om over na te denken! @smurffie; heb je een foto?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:47

Ik heb zo'n lamp met 5 kappen maar dan een ronde van light and living. We hebben er mat glazen peertjes in en die geven erg weinig licht af :') te weinig soms zelfs, dus het ligt heel erg aan de lampjes die je er in hebt zitten.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:21

Afbeelding

Wij hadden ook zo'n lamp met 5 peertjes boven onze eetkamertafel. Eerst een langwerpige, nu een ronde. Wij hebben er Philips Hue lampen in, dus je kunt hem zo zacht of helder zetten als je zelf wil. :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:58

topsylover schreef:
[ [url=m/oiz5aP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hadden ook zo'n lamp met 5 peertjes boven onze eetkamertafel. Eerst een langwerpige, nu een ronde. Wij hebben er Philips Hue lampen in, dus je kunt hem zo zacht of helder zetten als je zelf wil. :)

Wat een heerlijk rustige uitstraling heeft je inrichting!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:49

Ik zou zelf altijd voor een kap gaan boven de tafel, en niet voor zichtbare pitten. Maar dat is een keuze natuurlijk :D

Wie heeft er hier raamdecoratie van Veneta? Wij hebben dit in het weekend ontdekt en zijn verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding en hebben twee verschillende voorbeelden in het echt mogen zien. Ben benieuwd naar meer voorbeelden!

Ook twijfelen wij nog over onze raamdecoratie. We hebben al veel uitgesloten en eigenlijk blijven de opties rolgordijnen en plisségordijnen over. Qua rolgordijnen hebben wij een prachtige natuurlijke gezien bij Veneta en deze ook in het echt mogen zien:

(uitsnede in verband met privacy bewoners)

Afbeelding

Afbeelding

En qua plissé weten we nog niet precies welke kleur we zouden willen. Het zou om 6 ramen gaan in de woonkamer en keuken, een paar grote en een paar kleine.

Indicatie van onze ramen, het moet dus bij onze gordijnen passen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat zouden jullie doen? En wat hebben jullie qua raamdecoratie? Wij hebben een vrij strak interieur met eikenlook pvc vloer, met natuurlijke elementen. Ben erg benieuwd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:21

Ik heb 2 sets van duo-rolgordijnen; in het voorjaar/zomer hangt de linnen soort (cremewit met een beige 'pitje' er in) en met de herfst/winter verruil ik die voor een 'hout'look. Dat staat net wat warmer.
Omdat ik hier geen inkijk heb zijn ze eigenlijk nooit dicht of de zon moet hinderlijk in de computer of tv staan.

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:31

Ketly schreef:
Ik zou zelf altijd voor een kap gaan boven de tafel, en niet voor zichtbare pitten. Maar dat is een keuze natuurlijk :D

Wie heeft er hier raamdecoratie van Veneta? Wij hebben dit in het weekend ontdekt en zijn verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding en hebben twee verschillende voorbeelden in het echt mogen zien. Ben benieuwd naar meer voorbeelden!

Ook twijfelen wij nog over onze raamdecoratie. We hebben al veel uitgesloten en eigenlijk blijven de opties rolgordijnen en plisségordijnen over. Qua rolgordijnen hebben wij een prachtige natuurlijke gezien bij Veneta en deze ook in het echt mogen zien:

[ [url=m/zou7u0.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Bye6FT.png]Afbeelding[/url] ]

En qua plissé weten we nog niet precies welke kleur we zouden willen. Het zou om 6 ramen gaan in de woonkamer en keuken, een paar grote en een paar kleine.

[ [url=m/t5cq4E.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aYfGhW.png]Afbeelding[/url] ]

Wat zouden jullie doen? En wat hebben jullie qua raamdecoratie? Wij hebben een vrij strak interieur met eikenlook pvc vloer, met natuurlijke elementen. Ben erg benieuwd!

Wij hebben duo rolgordijnen en plise van Raamdecoratie.com (dat was niet duur en hier dicht bij ivm de showroom).

Het is heel persoonlijk natuuriljk, maar wij hebben in de bijkeuken voor duo gordijnen gekozen ivm de aanpasbaarheid, maar in de kamer en keuken voor plise omdat het een warmere en modernere uitstraling heeft in onze beleving dan de duo rollers. Die vonden wij meer kantoorachtig aandoen.

Qua kleuren hebben we stalen opgehaald en deze op de ramen geplakt. En dan vergeleken hoe het staat bij de inbetweens die wij ook hebben hangen.
Daardoor kwamen we wel op een andere kleur dan gedacht ;-)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:32

Ketly schreef:

Ik heb plisse in de woonkamer en houten jaloezieën op de kleedkamer
Het inmeten ging super en ze hangen nu 5 jaar en nog steeds erg blij mee.

In mn nieuwe appartement wil ik ze eigenlijk weer in de woonkamer
Heb zo snel alleen een foto van destijds in de verbouwing nog

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:02

Ik heb van een Plisse van Veneta. Dik tevreden mee.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:41

Op de hele beneden etage plissé gordijnen van Veneta. Prima prijs-kwaliteit. We hebben ze laten inmeten, maar wel zelf gemonteerd. Later nog bij besteld en dat ging ook heel goed.
Ik merk nu met de warmte, maar ook in de winter met koude dat de plissé echt isoleert. Achter de gordijnen is het veel warmer cq koeler dan in de kamers.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:06

Ja klopt ik merk het ook. Achterkant is bij mij ook wit. (heb grijze plissés)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:23

Ja, onze hebben ook een witte achterkant. Dat vond ik wel jammer, maar nu aan gewend.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:51

Bedankt voor alle reacties! Hebben jullie er foto's van? Ben erg benieuwd! Ik denk dat we toch voor plisségordijnen gaan uiteindelijk, omdat we met de rolgordijnen het grootste raam niet halen helaas. Een witte achterkant is voor ons geen probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:58

Zoals je op mijn 2e foto kunt zien heb ik 's winters de duo's ook in 2 stukken gedeeld zitten omdat die voor een redelijk normale prijs niet te krijgen worden in mijn maat.
Ik vind het niet storend, maar ik kan me indenken dat dat niet ieders mening is :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:00

Een duogordijn is bij ons helaas geen optie, vinden we beide eigenlijk niet helemaal bij ons interieur passen en is niet onze smaak :o Zelf vind ik houten jaloezieën ook erg mooi, maar mijn man krijgt wat het gevangenisidee erbij :+ Iemand de perfecte tip om hem over te halen? :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:57

Ketly schreef:
Een duogordijn is bij ons helaas geen optie, vinden we beide eigenlijk niet helemaal bij ons interieur passen en is niet onze smaak :o Zelf vind ik houten jaloezieën ook erg mooi, maar mijn man krijgt wat het gevangenisidee erbij :+ Iemand de perfecte tip om hem over te halen? :D

Jazeker! Sluit 'm maar eens een nachtje echt op :D
https://origineelovernachten.nl/blog/tr ... erland/133

Duodingen heb ik nooit mooi gevonden. En zo aanwezig in een interieur. Van buiten ook niet bepaald subtiel. Plus mijn ex-schoonmoeder en schoonmoeder hebben ze. Al een eeuwigheid.

Zonder gekheid, Ketly. In jullie interieur vind ik duogordijnen ook niet staan. Inderdaad een heel andere stijl.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:25

Ketly schreef:
Bedankt voor alle reacties! Hebben jullie er foto's van? Ben erg benieuwd! Ik denk dat we toch voor plisségordijnen gaan uiteindelijk, omdat we met de rolgordijnen het grootste raam niet halen helaas. Een witte achterkant is voor ons geen probleem.

Afbeelding
Geen beste foto’s beschikbaar. Aan de achterkant heb ik de plissé altijd hoog zitten, want geen inkijk.

Afbeelding
Hier zie je de witte achterkant van de plissé, voor heb ik ze meestal op ‘niet inkijk hoogte’ maar als we niet thuis zijn, is de onderkant meestal tot op de vensterbank. Dat is rustiger voor de honden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:38

Mooi hoor <3 Dat witte vind ik juist wel mooi lijken, steekt wat meer af en staat ook mooi bij de witte kozijnen. Als het goed is komen vandaag onze staaltjes binnen, ben erg benieuwd!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:49

Ik ben even heel nieuwsgierig: Ik wil misschien een aanbouw aan mijn woning (ooit. later als ik groot ben) in de vorm van een serre oid. Nu met deze hitte is dat natuurlijk interessant want hoe zo'n broeikas wordt het daar?

Dus concreet: Is er iemand met een serre en hoe gaat die met deze hitte om?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:07

Wij hebben een volledig glazen serre aan ons hok, maar zodra de zon hier een uur op heeft gestaan kan je daar niet meer zitten. Wij hebben in huis een lichtkoepel met warmtewerend glas, dus mocht je de bovenkant ook van glas willen zou ik daar voor kiezen en het anders dicht maken.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:12

Ketly schreef:

Hier ook houtlook pvc vloer en zwarte kozijnen. Wij hebben eikenhouten jaloezieën van Veneta, heel blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:24

Oooh die houten jaloezieën zijn mooi!

Wij zijn bijna klaar met de verbouwing van onze benedenverdieping en na een halfjaar nog steeds niet DE raambekleding gevonden die we beide mooi vinden. Dus we hangen de lichtgrijze duo rolgordijnen van de oude bewoners die we ook niet mooi vinden eerst maar weer op :')

Mijn man wil het niet te stoffig en licht, ik wil het niet te kil en donker. Die houten jaloezieën zitten er mooi tussenin.

Kan me hopelijk komende zaterdag ook echt melden met foto’s. Dan gaan we eindelijk ook beneden wonen in plaats van opgepropt boven *\o/*