Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:08

Hier gaat het sparen ook niet zo spannend. Verbouwen kost veel geld... Zelfs al voor de begonnen zijn haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:16

Hier ook niet, na vakanties e.d. Ik heb ook iets teveel apart gezet, en ik wil eigenlijk niet terugstorten. Dus er staat nog iets van 150,- op de rekening tot mijn juli-salaris. En al geef ik max 35,- nog aan boodschappen uit, het voelt niet zo prettig :o En o ja, ik ga zo naar EJ voor nieuwe rijhandschoenen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:23

Hier ging het goed.

Maar inmiddels ben ik al twee keer naar de bioscoop geweest.

En ik wil graag een abbo voor een pretpark kopen en me inschrijven voor een sportevenement in het najaar :7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:28

Als ik op kamp ga komt er in 4 dagen €800 binnen en hoef ik niks uit te geven. Dat trekt wel lekker aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:40

Ik wil ook weer geld op mijn rekening zien komen ipv af gaan :') maar normaal krijg ik morgen een deel terug, heb bedrag voor een cadeautje voorgeschoten aan iemand. En dan normaal ook uitbetaling van prikcentrum.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:06

Hier gaat het sparen heel hard, maar dat is alleen omdat het klussen echt niet op schiet :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 12:42

Dat is ook een manier 8nnemiek }:0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:46

Es_ther schreef:
Sparen wordt voor mij deze maand lastig… ik heb wat blauwe enveloppen gekregen en er werd 1,5 maand auto verzekering afgeschreven -O- ..

Ik ken het gevoel.... bij mij zijn ze alleen creme kleurig.

Ik vind het jammer dat geld storten geld extra gaat kosten. Ik spaar graag in een dichte spaarpot en breng dit naar de bank als de pot vol is. De andere spaarrekening had ik ook voor achter de hand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:48

En terloops meldt de Rabobank ook nog dat geld opnemen bij andere automaten dan die van hen en de Geldmaat 0,75 per transactie gaat kosten. Nu pin ik wel meestal bij een geldmaat maar toch ..
In Griekenland had ik gepind met mijn creditcard want de pin deed het niet. Het kostte serieus € 7,- om geld op te nemen :oo

Oké, toch weer € 33,- eraf voor 2 paar nieuwe rijhandschoenen en 2 paar paardrijsokken. :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:51

PSvanLot schreef:
De bankkosten zijn aanzienlijk minder dan de rente die je moet betalen.

Ik zie nu dat de rente idd -0,5% is, dat is aanzienlijk! Al is het wel pas >100.000 euro, dat scheelt dan weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:40

Geld opnemen met een kredietkaart is altijd rond die prijs. Zoveel mogelijk vermijden en anders maximaal opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:57

ING rekent ook geld als je opneemt aan een andere automaat dan die van hen. Vond mijn vriend niet zo leuk toen die van hen in ons dorp meer dan een maand "out" was. De dichtstbijzijnde zat 5km verderop namelijk. Terwijl we nog 4 andere banken binnen 100m hebben.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:53

Varekaj schreef:
ING rekent ook geld als je opneemt aan een andere automaat dan die van hen. Vond mijn vriend niet zo leuk toen die van hen in ons dorp meer dan een maand "out" was. De dichtstbijzijnde zat 5km verderop namelijk. Terwijl we nog 4 andere banken binnen 100m hebben.

Ik dacht huh, sinds wanneer, maar jij zit in België natuurlijk, hier in Nederland doen ze dat dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:57

Is nog niet zo lang hoor, denk hooguit een jaar? Daarvoor kon je gewoon met je ING-kaart uit elke automaat gratis afhalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:48

Sowieso is geen enkele bank gratis. Wat sowieso al dwaas is want ze verdienen sowieso al genoeg op ons geld…

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 06:25

Ik betaal elke maand ongeveer 2€ per betaalrekening dus neem aan dat mijn geldopnames daarvan betaald worden...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 06:55

Ik betaal idd ook rond de 2 euro. Het verschilt beetje per rekening zag ik.

Contant geld opnemen, kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb! Jaren geleden denk ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:03

Ik betaal 3,35 inclusief creditcard. Ik doe nog enkele dingen maandelijks contant.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:16

Ik kon bij de ING een tijdje geleden kiezen voor korting op het bedrag en dan moest je voor elke opname apart gaan betalen. Als je meer dan zoveel keer per jaar geld opneemt dan werd het totaal wat duurder, en anders goedkoper.
Ik haal nooit contant geld af, dus heb de korting gekozen. Ik betaal nu €1,55 per maand (in plaats van €1,95)

Mijn ASN rekeningen zijn iets duurder; €1,90 en dat gaat volgende maand omhoog naar €2,20 -O-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:34

Vanmiddag even naar de aldi geweest, paar pakken vla en melk gescoord met 30% korting ivm datum morgen. Maakt mij niks uit is over een paar dagen nog wel goed :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 00:15

Is mijn ervaring ook met van alles ik koop regelmatig iets wat op of tegen de datum aanzit met fikse kortingen. Goed ruiken, proeven, kijken. Maar dat doe ik altijd al wat ik ook eet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:00

Rabobank stopt ermee in België dus zonet rekening leeg gehaald en afgesloten. Nu maar eens kijken waar ik het wil gaan zetten. Wil het nu niet beleggen omdat we toch wat serieuzer denken over een ander huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:17

Hier gaat het sparen ook niet hard.
Flink aan het verbouwen en ben minder gaan werken.
Ik wil voor mijzelf graag een nieuwe auto en mijn paard is nogal een dure klant met haar mankementjes.
Dus ik ga toch maar weer meer werken =(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:14

Aangezien hier best veel Belgen zitten die ook op de centen letten :D heb ik daar even een vraag aan.

Ik ga morgen een overmorgen kijken naar 2 paarden, in Stekene en bij Antwerpen in de buurt. Weet iemand nog een dierenarts of beter nog kliniek die kan keuren? Ik wil zowel klinisch als rontgenologisch laten keuren. Ik kan namelijk best redelijk rijden maar ben niet zo goed om te zien of een paard goed loopt etc. En geef dan liever vooraf iets uit ipv achteraf bakken met geld omdat het paard toch niet goed bleek te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:51

Bij equitom voor Antwerpen? Stekene zou er ergens een Michel moeten zijn die gekend is voor sportpaarden maar weet de achternaam niet...