Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:37

XXXX2015 schreef:
Even een kleine ego post, wij zitten in de speeltuin op ons rood wit geblokte picknickkleed met koekjes en drinken tot alle kijkers van vandaag geweest zijn. Niet slecht bedacht van me vind ik haha

Herkenbaar! Gelukkig is het mooi weer {:} Wij zijn ook nog een keer een mcFlurry wezen halen in de drive, je moet wat.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:43

Urona447 schreef:
Groot gelijk! Ik heb ook regelmatig verplicht met de honden gewandeld. Hoeveel kijkers heb je vandaag?

9 :o

De makelaar had dit niet verwacht, hij wordt helemaal gek gebeld.
Van de week nog meer kijkers.

Urona447

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:45

Super zeg! In het funda topic zijn ze ook heel enthousiast over jullie huis!

Gaat de makelaar nu 1 ultimatum stellen zodat iedereen 1 eindbod kan doen of laat hij het zo rustig doorgaan?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:47

Spannend xxxx2015, fijn dat er zo veel interesse is! Geniet van je picknick. Hoe gaat het verder met biedingen etc?

Hier ga ik woensdag kijken bij een huisje in Amersfoort (Hoogland). Op de foto's ziet het er heel net uit. Ik ben alleen bang dat ik niet de enige ben die het een mooi huis vind :Y)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:52

Amyyy schreef:
Spannend xxxx2015, fijn dat er zo veel interesse is! Geniet van je picknick. Hoe gaat het verder met biedingen etc?

Hier ga ik woensdag kijken bij een huisje in Amersfoort (Hoogland). Op de foto's ziet het er heel net uit. Ik ben alleen bang dat ik niet de enige ben die het een mooi huis vind :Y)

Leuk, heb je een linkje?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:52

Urona447 schreef:
Super zeg! In het funda topic zijn ze ook heel enthousiast over jullie huis!

Gaat de makelaar nu 1 ultimatum stellen zodat iedereen 1 eindbod kan doen of laat hij het zo rustig doorgaan?

Oh wat grappig, ik ga dat topic eens opzoeken. Het is ook een leuk huis.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 25-11-22 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:53

XXXX2015 schreef:
Urona447 schreef:
Groot gelijk! Ik heb ook regelmatig verplicht met de honden gewandeld. Hoeveel kijkers heb je vandaag?

9 :o

De makelaar had dit niet verwacht, hij wordt helemaal gek gebeld.
Van de week nog meer kijkers.

Niet?? Ik vind hem voor die omgeving echt laag qua prijs. Ik snap de animo wel. Dacht dat het een bewust lokkertje was van de makelaar om zo overbieden te veroorzaken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:55

Heel goed bedacht om lekker te gaan picknicken. Spannend hoor!

Leuk Amy, misschien heb je mazzel in deze tijd en valt de animo mee.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:17

Wij hebben een geschil met de verkopers.. iemand die ik pb kan doen met het verhaal? Liefst wel mensen die wat van de hoed en de rand weten. Gaat over roerende zaken in koopsom opnemen en verborgen gebrek.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:37

Daar kun je ook je aankoopmakelaar voor inschakelen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:39

Brainless schreef:
Daar kun je ook je aankoopmakelaar voor inschakelen.

Niet nog vanavond, en morgen eindigt onze bedenktijd.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:23

@Lielec, is dit nav een aankoopkeuring?
Volgens mij zat er toch iemand in dit topic die bij een makelaarskantoor werkt? Of wat het het Funda topic? Ik weet haar naam even niet. Misschien Manzano?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:27

Oh, wat vervelend, liekec.. Ik weet er helaas echt veel te weinig van.
Heb je een financieel adviseur? Die van ons mag ik altijd bellen of appen. Ook avond en weekend. Zal niet altijd reageren, maar in veel gevallen wel

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:48

Nymeria schreef:
Oh, wat vervelend, liekec.. Ik weet er helaas echt veel te weinig van.
Heb je een financieel adviseur? Die van ons mag ik altijd bellen of appen. Ook avond en weekend. Zal niet altijd reageren, maar in veel gevallen wel

Wij hebben een hypotheek adviseur, niet aan gedacht die te bellen.

Tjiftjaf, ja nav aankoopkeuring. Dank voor je berichtje!

Inmiddels zijn we eruit gekomen door een bevriende makelaar te bellen. Wij hebben ons koopcontract ontbonden zodat we niet met de bedenktijd in de knoei komen, en gaan morgen om tafel om er alsnog uit te komen met de verkopers. Mocht dat niet het geval zijn hebben wij iig op tijd ontbonden. Mocht het wel het geval zijn zullen we de ontbinding intrekken. Spannend dus nog even. Ik houd jullie op de hoogte.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:51

Lastig.... Hiervoor hoort je makelaar gewoon bereikbaar te zijn overigens.
Roerende zaken in de koopsom had voor het tekenen geregeld moeten zijn ook.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:53

manzano schreef:

Wij hebben geen aankoopmakelaar. Maar uiteindelijk wel de verkoopmakelaar te pakken kunnen krijgen.

Dat dachten wij dus ook al. Wij hebben ons bod daarnaast ook gedaan inclusief roerende zaken. Als alles rond is zal ik wat meer uitwijden maar voorlopig nog niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:56

liekec schreef:
manzano schreef:

Wij hebben geen aankoopmakelaar. Maar uiteindelijk wel de verkoopmakelaar te pakken kunnen krijgen.

Dat dachten wij dus ook al. Wij hebben ons bod daarnaast ook gedaan inclusief roerende zaken. Als alles rond is zal ik wat meer uitwijden maar voorlopig nog niet.

Dan is er dus toen je ging tekenen al wat mis gegaan bij controle van de overeenkomst voor het tekenen. Dat er geen bedrag aan wordt gegeven is wel vrij standaard tenzij ze extreem duur zijn ofzo.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:16

Vervelend Lieke! Hopelijk komen jullie er met de verkopers uit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:23

Wij hebben wel gecontroleerd maar de zin
'tegen een koopsom van € xx- k.k. zegge xx EURO
KOSTEN KOPER,
met inbegrip van de zaken zoals omschreven in de bij deze koopovereenkomst behorende lijst. De in de koopsom opgenomen roerende zaken worden door partijen gewaardeerd op NIHIL.' liet ons doen denken dat alle zaken op die lijst ook toekomen aan ons. Maar zal jullie later even updaten als morgen hopelijk alles gewoon rond is, daar gaan beide partijen wel vanuit. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:27

liekec schreef:
KOSTEN KOPER,
met inbegrip van de zaken zoals omschreven in de bij deze koopovereenkomst behorende lijst. De in de koopsom opgenomen roerende zaken worden door partijen gewaardeerd op NIHIL.' liet ons doen denken dat alle zaken op die lijst ook toekomen aan ons. Maar zal jullie later even updaten als morgen hopelijk alles gewoon rond is, daar gaan beide partijen wel vanuit. :)

Alle dingen waar een kruisje staat bij 'blijft achter' zitten dan in die koopsom.
Vervelend dat het daar mis op gaat. Weet eigenlijk niet hoe het in de toelichting staat uitgelegd. Zal die zelf ook weer eens doorlezen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:31

manzano schreef:
liekec schreef:
KOSTEN KOPER,

Alle dingen waar een kruisje staat bij 'blijft achter' zitten dan in die koopsom.
Vervelend dat het daar mis op gaat. Weet eigenlijk niet hoe het in de toelichting staat uitgelegd. Zal die zelf ook weer eens doorlezen.

Ja dat blijkt nu, en wij dachten dus ook de 'kan worden overgenomen'. Want staat beiden niet expliciet vermeld en wij hadden het wel bij onze biedingsvoorwaarden staan. Dus dan ga je er vanuit als je dit leest dat dat betekent dat ze dat mee hebben genomen. En we hadden er ook nog over gebeld met iemand van het makelaarskantoor ook. Dus laat het een les zijn voor anderen! Haha.
Maargoed dat is niet alles waar het op stukloopt hoor :)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:44

Vaak wordt er in een koopcontract gesproken dat de overgenomen zaken worden gewaardeerd op NIHIL. Omdat je deze zaken niet in een hypotheek kan financieren. Dus wordt het bedrag op Nihil gezet terwijl het natuurlijk in werkelijkheid wel een waarde heeft maar zonder er een bedrag aan te hangen in het koopcontract. Dus geen gezeik met evt. financiering.
Ik denk en hoop dat dit bij jullie aan de had is en het met een sisser afloopt.
Succes morgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:52

tjiftjaf schreef:
Vaak wordt er in een koopcontract gesproken dat de overgenomen zaken worden gewaardeerd op NIHIL. Omdat je deze zaken niet in een hypotheek kan financieren. Dus wordt het bedrag op Nihil gezet terwijl het natuurlijk in werkelijkheid wel een waarde heeft maar zonder er een bedrag aan te hangen in het koopcontract. Dus geen gezeik met evt. financiering.
Ik denk en hoop dat dit bij jullie aan de had is en het met een sisser afloopt.
Succes morgen.

Nee het gaat niet om de nihil, maar om de zaken die "ter overname" waren zo lees ik het. Die waren niet nog genoemd dat die ook bij de koopsom inzaten (los van de nihil)

Maar dat zal idd niet het probleem zijn. Zal meer over de keuring gaan.

Overigens kan je een ontbinding niet zomaar intrekken. Dus regel dat ook wel goed met de verkopend makelaar.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:07

He oliebol Liekec, flinke hobbel. Ik hoop dat jullie er met de verkopers uit komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 00:38

liekec schreef:
Ja dat blijkt nu, en wij dachten dus ook de 'kan worden overgenomen'. Want staat beiden niet expliciet vermeld en wij hadden het wel bij onze biedingsvoorwaarden staan. Dus dan ga je er vanuit als je dit leest dat dat betekent dat ze dat mee hebben genomen. En we hadden er ook nog over gebeld met iemand van het makelaarskantoor ook. Dus laat het een les zijn voor anderen! Haha.
Maargoed dat is niet alles waar het op stukloopt hoor :)

Bij alle zaken waarbij staat :"kan worden overgenomen" moet bij het tekenen expliciet vermeld worden wat jullie daarvan gaan overnemen en voor welk bedrag.

Dus huis: 100.000 E,
Over te nemen roerendgoed; alles zoals als volgt genoemd (2000E).
Of als je maar enkele spullen overneemt, duidelijk omschrijven wat je overneemt en voor welk (totaal) bedrag.
Dit is nl ook belangrijk voor je hypotheek omdat je die 2000 niet zomaar bij de hypotheek kan meefinancieren.
Ook voor de verkopers belangrijk omdat ze voor het huis 100.000 krijgen.
Als zij nl wat anders kopen moet je de overwaarde stoppen in de nieuwe woning en het geld voor de spullen is voor hunzelf.

En dus niet bieden: 102000 incl alle spullen.
Altijd apart overleggen en laten vermelden.

Spreek je niks af dan horen die zaken nl niet bij de verkoop.