Ik heb vorige week een lange muur geverfd met early dew in mijn appartement en ben er super blij mee! Had eerst alles wit maar dat vond ik na 1.5 jaar toch maar saai.
Sonja_vR
Geplaatst: 18-04-19 14:22
Wasmachine en droger staan hier ook al jaren op elkaar gestapeld Nooit issues mee
Denise_Storm
Geplaatst: 18-04-19 18:42
xPareltje schreef:
Ik heb vorige week een lange muur geverfd met early dew in mijn appartement en ben er super blij mee! Had eerst alles wit maar dat vond ik na 1.5 jaar toch maar saai.
Heb je een foto?
Ik zal dit weekend even een foto maken als het lukt
En in dit geval is het perspectief ook nog gespiegeld, vanwege de selfie-stand
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: 21-04-19 20:40
Leuk behang!
Hier zijn een groot deel van de meubels besteld. De eethoek en de bank komen over 4 maanden.. wachten kan zo lang duren in ieder geval komt het bed over 7 weken, hebben we de PAX kast op de ombouw na al compleet en wordt de badkamerkast met de PAX ombouw 14 mei bezorgd.
Tevens gister bij onze lokale verfwinkel geweest en daar alle stalen binnen gekregen. Ik neig naar een kleur die op Early Dew van Flexa lijkt (Ongecompliceerd van Histor). Maar ga hopelijk donderdag even met de kleurstalen naar het appartement om te zien hoe ze in het licht daar zijn. Mogelijk aankomende vrijdag al schilderen!
Ook hebben we gisteren de vloer gekozen. Het wordt PVC i.v.m. de vloerverwarming. We hebben gekozen voor een betonlook, dus dat gaat prachtig samen met onze industriele smaak qua meubels. Die gaat in de week van 6 mei gelegd worden. Heb wat voorbeeldfoto's van google:
Leuk bedacht! Geeft weer inspiratie voor de kamers van de jongens...
Denise_Storm
Geplaatst: 26-04-19 22:07
Joehoe! Wat is het stil hier zeg. Wij zijn bezig met het kopen van een huis en zijn ons aan het oriënteren qua kleuren. We willen graag de langste muur in een kleur groen, maar... We zien door de groene kleuren het bos niet meer
Tegen de muur komt een witte buffetkast en een antraciet, suèdeachtige 2,5 zitsbank met longchair (is dus een beetje gemêleerd qua kleur). Early dew vind ik heel mooi, maar is te licht. We willen eigenlijk een wat warmere kleur groen. Aan beide kanten van de lange muur zijn er ramen en de rest wordt wit (behalve het muurtje in de keuken, die wordt ook groen).
Momenteel is ons oog gevallen op: - Histor geordend - Histor parallel - Histor ongecompliceerd - Karwei groen grijs (nieuwe kleur... dus nog nergens een voorbeeld kunnen vinden haha)
Ik heb op Pinterest en in dit topic al veel ideeën opgedaan. Hieronder een moodboard van ons plan nu.
De eettafel, salontafeltjes en tvmeubel hebben we recent gekocht. De bank en stoelen gaan we bestellen waarschijnlijk. De stoelen willen we 4 antraciet en 2 groen. Qua vloer gaan we voor een lichtbruine laminaat vloer, we weten ook daar nog niet precies de kleur.
Maar vaak hebben bokkers nog goede/andere/aanvullende ideeën. Dus mijn vraag is eigenlijk: hebben jullie tips? Heeft iemand ervaring/foto’s met bovenstaande kleuren?
Edit: plattegrond met ongeveer ontwerp hoe we alles willen neerzetten.
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: 26-04-19 22:11
@Denise_Storm wat toevallig van die kleuren van Histor. Wij gaan morgen bij ons schilderen en wij hebben in de woonkamer Histor "Gezond" en Histor "Moment", die laatste gaat ook in de slaapkamers en een muurtje in de wc. Zijn gave maar rustige kleuren. Jouw moodboard heeft ook wel iets weg van mijn kleurenpalet in huis zometeen heb zelf ook nog zitten kijken naar zowel Parallel als Ongecompliceerd, maar vond die eerste te groen en die laatste te blauw
Links is Histor Gezond, rechts Histor Moment.
noviceh
Geplaatst: 26-04-19 22:13
Mooi denise_storm! Histor geordend lijkt mij ook een hele mooie kleur. Wij hebben flexa kiezelgroen op de lange muur
Hier een stille meelezer die zich voorzichtig meldt hier. Kans dat de koop van onze woonboerderij doorgaat wordt steeds groter, dus in mijn hoofd ben ik het al aan het inrichten
Er was toch ook iemand hier die een muur in de woonkamer heel donker/diep groen heeft? Ik kan het zo 123 niet terugvinden, maar in mn hoofd heb ik een hele donkergroene muur met een cognac kleurige bank ervoor, wie o wie of heb ik het verzonnen?