Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:04

Gelukkig eet mn middenslag poedel niet zoveel :') wel hyperallogeen voer

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:13

Justme_Lisaa schreef:
moonsparkle schreef:
100 per week met 2? :o ik schrik me al een hoedje als ik voorraad boodschappen haal bij en a winkel waarbij ik 65 euro kwijt ben, maar dus sommige producten 3x koop zodat ik er voorlopig niet meer heen hoef.

Inclusief een hondenvoerzak van ongeveer 55,-, dus dat uiteindelijk rond de 45 per week. Wat prima is naar mijn inziende voor 2.

En nee, de zak kan niet goedkoper helaas. Grote hond, gezondheid en dus de enige optie.. En doet doet ongeveer een week met een zak voer.

Wacht even, dat hondenvoer koop je dus nu niet via Picnic want die is alleen al duurder dan die 50 euro dis je nu uitgeeft. Maar dan ben je toch door Picnic te gebruiken toch van 45 naar 50 per week gegaan en juist duurder uit? Ik snap het niet?

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:15

Huisdieren :') , in 3 maanden 500 euro dierenartskosten aan ze :') .

Hyperallergeen voer kost dan toch ook meer ?

Hier voor konijnen en katten 25 euro per maand voor voer alleen, konijnen pakje hooi van de boer voor 3 maanden voor geen 4 euro en ach je bent het ze verplicht :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:49

Door jullie ook even gekeken wat Picnic inhoud. Ik had er nog nooit over gehoort. Ik heb me nu aangemeld naar ze bezorgen hier nogniet. Begrijp ik het nu goed dat als ze wel hier gaan bezorgen ik:

Op een wachtlijst kom
Ik een cadeautje krig (gratis product?)
Tot ik niet meer op de wachtlijst sta?
Of krijg je altijd een gratis product?

Ik vind het met voorraadboodschappen en kratten bier wel handig denk ik. Heb geen auto en bij de Appie Of Deka moet ik of bezorgkosten betalen, of voor een groter bedrag dan 25.00 bestellen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:13

Als je aangeeft wat je nu voert, wil ik best wel een rondje maken om te kijken of ik het goedkoper kan vinden.

Ik voer mijn honden zelf RC medium junior, dus geen dieetvoer, maar tussen het gewoon kopen (15kg zakken) en gunstig+goedkoopst kopen is het verschil 1.10€/kg. Zelfs met mijn honden scheelt dat al echt per maand (ze eten tussen de 200-250g per dag. Dus 6.60-8.25€/maand verschil), laat staan met zo'n grote hond.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:32

Mizora: Gefeliciteerd! :D

Ik heb ook picnic gekeken; ook hier bezorgen ze nog niet. Wel op wachtlijst gezet.

Maar ook ik heb dezelfde vragen als fohadie hierboven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 01:59

Even niet alles bijgelezen. Aangezien een "discussie" gaande was. Niet echt nodig dus.
Eekhoorn ook nog steeda niet gevonden nouja pech dan! :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:06

Ik ben leuk Bezig met de stappen teller. Gister middag geïnstalleerd en nu al 15000 stappen gezet ( heb ook lopend beroep haha)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:24

Goed bezig!
Ik vind de stappenteller niet heel nauwkeurig trouwens. Maakt veel meer stappen dan mn horloge aangeeft (en die is nauwkeurig). Telefoon heb ik ook niet altijd mee als ik loop.

Voor mij schiet het niet zo op. Heb een zittend beroep en werk nogal veel op het moment.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:28

Dierenvoer valt ook best op te bezuinigen met slim shoppen, zonder in te leveren op kwaliteit. Mijn kat moet vanwege een aandoening speciaal dieetvoer. Voer kostte bij de dierenarts: 24,15 voor een zak waarmee ik 3 weken doe ongeveer, dus ruim 30 euro per maand. Heb online bij zooplus hetzelfde merk gevonden voor 17.99, en in een grootverpakking zelfs nog minder duur. Ben nu 18 euro per maand kwijt voor hetzelfde voer.

Ben wel blij dat ik een kat heb en geen hond, is nog een stuk duurder zo te lezen :Y) .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:33

Hier ook een zittend beroep. Sta nu op 19239 stappen. Zo met de hond de bossen in, dan komen er weer wat bij.

Ons dierenvoer kan ik niet op bezuinigen, of ik moet ze op compleet ander voer gaan zetten. Hond krijgt Wolfsblut, wordt op niet veel plaatsen verkocht en overal dezelfde prijs. Paard krijgt naast basisbrok nog DW Paardenmeel, dat halen we al rechtstreeks bij DW en ook daar nauwelijks verkooppunten van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:36

Helaas weinig te besparen op het voer hier
Ze krijgen Darf KVV en brok
Niet eens het duurste vers en persbrok(60 euro per 20kg brok en 19 tot 24 euro per 5 kg vlees
Maar met twee rottweilers telt het nog steeds aardig door

Zak brok is belonings/train voer waar ze wat voor moeten doen en daar doe ik 2 maanden mee per zak en dan 15 kg vers er naast
En een emmer bokashi in de maand
Ach ja
Ze doen het er goed op
En onze allergie klant kan wel tegen biologische kip terwijl hij van reguliere kip jeuk en slappe kak krijgt :+
Heel apart om mee te maken(heeft ook wel even geduurd voor ik de Darf brok en daarna kvv met kip aandurfde , )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:02

Hier betaal ik 20,- voor 5kg Darf KVV, daar doe ik met mijn Jack Rusell precies een maand mee. Mijn kat krijgt nu Orijen, hij heeft nierfalen maar eet het nierdieet + medicijnen niet en hier doet hij het goed op dus dan gaan we voor kwalitatief in plaats van kwantitatief. Ik let dan wel op wat voor voer ik geef, we geven niet het eerste de beste voer maar proberen hem wel zo goed mogelijk voer te geven wat hij ook graag eet omdat katten met nierfalen al niet graag eten doorgaans.

Gisteren gebruik gemaakt van Social deal voor 3x lunch bij restaurants waar ik vaker kom. Dat zijn leuke kortingen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:11

JoyCiej007 schreef:
Lusitana; laten we hier verder even geen aandacht meer aan besteden; we zijn hier geen kleuters en iedere idioot kan bedenken dat wat jij "troep" noemt, scheelt in kosten als je het niet haalt.
Gelukkig mogen we allemaal helemaal zelluf bepalen wat we wel en niet halen, en wat we wel en niet eten, waar we wel en niet op besparen. Fijn toch?

De oorspronkelijke post geen aanval op de consument, integendeel. Het is van de gekke dat mensen dingen op de markt brengen met een slogan die doet vermoeden dat het gezond is, terwijl het dat helemaal niet is, en dan vooral via acties juist de mensen treffen die goedkoop moeten eten en daardoor eerder ongezond móeten kiezen.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit topic niet over bezuinigen gaat, maar over waar je voordelig de dingen haalt dat is niet hetzelfde, dus ik hoor hier ook helemaal niet en zal jullie niet meer lastig vallen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:44

Het gaat wel degelijk ook over bezuinigen (al is dat niet heel erg, wordt niet veel over gesproken). Maar niet over bezuinigen ten koste van alles imo :) en je posts komen nogal prekerig over :o maar er wordt ook wel een beetje fel op je gereageerd, dat is ook weer niet nodig want het is geen onwaarheid
Laatst bijgewerkt door Bellex op 05-04-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:53

Pff, ik ga dit topic denk ik ontstippen door deze discussie. Jammer!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:55

stille meelezer - het topic heet toch bezuinigen op de boodschappen. Dus dat kan heel ruim genomen worden of niet. Bezuinigen of voordelig procuten uithalen heeft imo wel zeker verband met elkaar. En het is voor ieders situatie persoonlijk als in Hoe en waarop ze kunnen en willen bezuinigen. Imo is dit topic nog steeds een topic waar iedereen echt wel met bezuinigen bezig is, maar ieder doet het op z'n eigen manier, los van het feit of producten wel/niet gezond zijn. Ik vind het fijn om te zien waar iedereen de boodschappen doet en op welke manieren iedereen bezuinigt ongeacht wat voor producten ze kopen en of ik ze wel/niet zelf eet/gebruik. Met sommige tips kan ik op m'n eigen manier ook weer bezuinigen bij de winkels waar ik zelf alles koop.

Ik vind het een compleet onnodige discussie in ieder geval. Iedereen leeft op zijn eigen manier, ieders situatie is anders en zover ik weet is het topic ook voor IEDEREEN bedoeld dus dan is het logisch dat ook veel verschillende manieren van bezuinigen/goedkoop boodschappen voorkomen. Manieren waarop jij of een ander het misschien anders zou doen, maar dat is niet erg toch? Ik haal tips uit het topic waar ik wat aan heb en/of wat mee wil doen en de rest lees ik overheen. Daar zouden geen discussies over hoeven te komen. Als iemand iets doet op een manier waar je het niet mee eens bent, kun je het gewoon voor jezelf houden want daar is dit topic immers niet voor :)

Ik blijf het topic lekker volgen in ieder geval want ik ga er vanuit dat we gewoon weer lekker ONtopic gaan nu. Sorry voor mijn deelname in de discussie, maar ik moest het even kwijt haha - stille meelezer trekt zich weer terug.

ONtopic;
het enige wat momenteel bij ons helpt waardoor we al een goede stap hebben gezet omtrent bezuinigen, is door online te bestellen en te laten bezorgen of ophalen bij een pickup point. Zodra ik in de winkel door de gangen loop, lijkt het gewoon onmogelijk voor me om me in te houden, ondanks een vooropgesteld boodschappenlijstje, zucht. Afgelopen week zijn we naar LIDL en AH geweest omdat Lidl met veel spul goedkoper is, maar dan nemen we toch weer meer mee als wat op het lijstje stond en dan is twee winkels uiteindelijk duurder als dat we alles gewoon bij AH gekocht zouden hebben. Ik blijf er mee strugglen om te besparen, dus ik probeer nu echt actief de grote weekboodschappen online te kopen en dan alleen 1x doordeweeks te gaan voor nieuw brood en nog vers vlees voor de laatste dagen voor de nieuwe weekboodschappen. En ik weet dat als we echt heel streng zouden willen bezuinigen we ook bepaalde producten niet meer zouden moeten kopen - zoals coca cola waar manlief een hoop van drinkt oa en huismerk wasverzachter ipv Robijn, al kopen we die met de hamsterweken altijd dus dan valt het in verhouding nog mee - maar we willen ons niet alles ontzeggen. We proberen ons nu aan een wekelijks budget te houden.

Mijn grote struggle is ook het feit dat ik kamp met een depressie en vaak slechte dagen heb en dan uiteindelijk niet kook, waardoor we eten weggooien en dan ervoor in de plaats regelmatig bestellen - waar ik dus nu ook echt actief iets aan probeer te doen. Ik ben benieuwd of we deze maand dan eindelijk eens goed kunnen gaan besparen op de boodschappen. Hondenvoer tellen we overigens niet mee bij onze boodschappen. Ik koop het voer van Rex via zooplus, daar is het 't goedkoopst en kost het ons ongeveer €40 per maand.

Verder denk ik eraan om wekelijks naar de markt te gaan, maar.. Dan moet ik al met de auto gaan en parkeerkosten betalen en denk ik; is dat dan wel persé zuiniger? Hoe doen jullie dit of wat denken jullie hierover?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:05

Ik begrijp Lusitana wel. De producten van Scoupy voegen slechts heel zelden iets toe aan een gezond eetpatroon en dat is precies de reden dat ik er al een poos niets van gehaald heb. Dat neemt niet weg dat het leuk kan zijn om iets (bijna) gratis te krijgen, maar ik denk dat Lusitana terecht opmerkt dat gewoonweg niet kopen een simpelere en in de meeste gevallen gezondere manier is van besparen. Dat is net zo goed een bespaartip als de tip om Scoupy te installeren. Zoals met alle tips kan iedereen ermee doen wat hij of zij wil, dus ik begrijp de ergernis niet.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:17

Hoe vaak komen er nieuwe acties bij scoupy? Heb de app gisteren gedownload

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:19

Is verschillend.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:04

Neonlight schreef:
Hier ook een zittend beroep. Sta nu op 19239 stappen. Zo met de hond de bossen in, dan komen er weer wat bij.

Ik 10.055. :')
Vanaf 08:45 uur aan het werk tot vanavond 21 of 22 uur ongeveer, dus tot die tijd komt er ook niets bij. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:14

19239 stappen met een zittend beroep, dan heb je daarvoor zeker al een eind gelopen met de honden :=

Mn vriend had me verrast met een grillworst van de slager <3 ik kom nooit bij de slager omdat ik het te duur vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:39

Slager is vreselijk duur (ik werk er maar pfff) ,maar oh zo lekker

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:34

Lusitana schreef:
En nu we het toch over de niet boodschappen kosten hebben:
Ik heb drie paardjes en een muilezel, 3 straathonden en een oude asielkat die ik allemaal niet nodig heb (nou ja, 1 waakhond en een muizenvanger dan), maar zij hebben mij nodig. :+
Ik vang dieren op die verwaarloosd en /of mishandeld zijn. Die kosten me ongeveer 80 euro per maand bij elkaar.
Daar kan ik op bezuinigen, door geen dieren te hebben, maar dan heb ik geen levensdoel meer.
Je kunt dan ook wel zeggen dat je geen kinderen moet nemen, dan bespaar je ook een hoop geld...
Ik kan me niet voorstellen dat het wegnemen van junkfood en ander ongezonde rommel eenzelfde impact op je levensdoel heeft.
Daarbij is het verzorgen van dieren heilzaam, dat kun je niet zeggen van ongezond eten.
Een en ander moet je afwegen.

Maar het scheelt natuurlijk ook hoeveel dieren je opvangt.
Ik ken iemand die moet rondkomen van €40,- per week (na aftrek vaste lasten) maar daar haar paard, 3 honden en 20-30 katten van moet verzorgen.
Die is gewoon afhankelijk van donaties en de voedselbank, terwijl ze bijv met 2 katten en 1-2 honden prima zou kunnen rondkomen zonder voedselbank (mits ze stopt met roken en alcohol drinken dan).
Diegene maakt (omdat er nog weleens ongezonde katten tussen zitten) een hoop kosten bij de dierenarts, verwacht dat er overal betalingsregelingen getroffen kunnen worden en als de rekeningen zich opstapelen en een dierenarts vindt het te gek worden en zet er uiteindelijk een incassobureau op dan wordt ze boos en zet de betreffende dierenarts onderaan de lijst met prioriteiten als 'wraak'. 8)7

Ik heb het wat ruimer dan diegene maar ik kan ook geen paard, 3 honden en 20-30 katten onderhouden, of het nou opvang is of niet.
Ik heb berekend dat 1-2 extra honden/katten evt nog wel onderhouden kunnen worden maar als er hogere dierenartskosten komen heb ik gewoon een groot probleem want dan is mijn spaargeld weg.
Als ik een paard zou hebben kan ik überhaupt niet meer sparen want dan gaat hetgeen ik nu spaar op aan pensionkosten en ander onderhoud (enting, hoefsmid etc).
En dan rook of drink ik niet, ga ik weinig op vakantie en als ik ga dan in eigen land, ga niet uit, ga zelden uit eten.
Ik kan wel vrij royaal boodschappen doen, wat ik ook doe want ik hou van lekker/luxe/uitgebreider eten al bewaar ik dat meestal voor de feestdagen en mijn verjaardag.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:38

Alwiene schreef:
Wat vinden jullie, kan dat? Huismerk cola op een verjaardag? Het wordt waarschijnlijk een bbq met vrij veel gasten. En de gastvrouw (of nou ja haar gezin) drinkt ook gewoon huismerk cola normaal, dus het is niet dat het alleen met dat feestje is ofzo. 8-)

Waarom zou het niet kunnen?
Ik zet met verjaardagen enzo ook gewoon goedkoop spul op tafel, tenzij dat spul niet goedkoop te krijgen is.
Ik proef ook het verschil vaak niet tussen A-merk en Aldimerk wb toastjes, chips, nootjes, smeersels etc, bij drinken soms wel maar ook dan kun je bijv deesl C-merk en deels B-merk kiezen.
Je gasten kunnen moeilijk in je portemonnee kijken en met goedkoper spul kun je net zulke lekkere dingen op tafel zetten. :)