Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:53

benangelique schreef:
GEEN tapijt op je trap! dat verkoopt juist lastig want het is hell om het er weer af te krijgen en je trap mooi te krijgen....

Geen tapijt? Is hier toch weer het eerste wat er op komt na de verbouwing ;)

Als het goed gelegd is zo er af. In ons oude huis laten vervangen en dat was echt een fluitje van een cent.

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:56

Hier komt er ook echt geen tapijt, ik vind het niet mooi en niet praktisch ook :n

Bij mij staat een traprenovatie op mijn verlanglijst, maar wat een geld ... pfoeee :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:57

BloemBloem schreef:
Hier komt er ook echt geen tapijt, ik vind het niet mooi en niet praktisch ook :n

Bij mij staat een traprenovatie op mijn verlanglijst, maar wat een geld ... pfoeee :roll:

Ik wil juist geen hout of ander materiaal op de trap. We lopen nooit op schoenen binnen. Vind het wel lekker een zachte trap haha

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:00

Gelukkig zijn we allemaal anders, ik vind het niks, ook het stof wat
er tussen gaat zitten ... Nu loop ik ook wel eens te vloeken om mijn witte :oo houten trap, maar als ik daar een doek overhaal weet ik zeker dat het helemaal goed schoon is. Ik ben door mijn dochter een trutje met stof ....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:04

Wij hebben thuis een trap, volledig tapijt. Het is ook het lelijkste deel van het huis hoor :') En de trap is niet echt geschikt voor een andere manier (oud huis, in de kelder zie je de trap zeg maar zitten en bestaat uit twee delen), maar het is echt een hoop werk met stofzuigen. Misschien wel het verkeerde tapijt hoor.
Ik ben de enige die boven slaapt en mag dat rotklusje dus ook uitvoeren :+ Maar ik verlies ook nogal veel haar... :+ :+ :+ En dat gaat vastzitten. :+

Tel daar bij op dat m'n zusje en ik al van kleins af aan boven sliepen en er geen toilet boven is. En als je dan ziek bent, er wel eens wat mis ging. :+ En dan bedoel ik natuurlijk overgeven... Niet dat andere gelukkig...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:05

Iemand tips om relatief goedkoop schrootjes tegen de muur te maken? Met zo'n mooi randje erboven? Ik heb weer eens een idee opgedaan, maar weet niet waar te beginnen... :')

Een kennis van mij die aan bekleden doet wat betreft trap en vinyl/laminaat etc, moest lachen en vond me "dapper" dat ik zelf uiteindelijk de trap aan wil pakken. Die dus ook vloerkleed heeft. Wat ik er af wil hebben. Maar dat gaat echt nooit mooi worden met al die lijmresten. Daar moet weer wat overheen. Nou wilde ik eigenlijk van vloerkleed af, maar hij had stalen liggen van verschillende grijstinten en bruintinten, heel kort vloerbedekking wat mijn katten niet zomaar kapot kunnen maken met hun klauwen. Het zijn best gehorige oudere huizen en de trap hout laten maakt gewoon ontzettend veel herrie. Ik zit nu dus te bedenken of ik hem mijn trap niet gewoon opnieuw laat stofferen met een mooiere kleur vloerbedekking. Niet dat poepbruin wat er nu op ligt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:11

BloemBloem schreef:
Gelukkig zijn we allemaal anders, ik vind het niks, ook het stof wat
er tussen gaat zitten ... Nu loop ik ook wel eens te vloeken om mijn witte :oo houten trap, maar als ik daar een doek overhaal weet ik zeker dat het helemaal goed schoon is. Ik ben door mijn dochter een trutje met stof ....

Wij hadden idd ook een witte houten, Dat is echt niets!

Ik stofzuig de trap dagelijks. Scheelt veel in stof.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:13

Een mooie traploper? Maar dan zit je nog met de lijmresten aan de kanten waar de loper niet loopt :Y) .

Bij ons was de trap al gedaan toen we het huis kochten, alles in roomwit geverfd en antislipmatjes met hoogpolige zandkleurige vloerbedekking (zelfde als in slaapkamer). Vind het wel praktisch, geen kans op uitglijden en niet veel stofzuigwerk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:19

vonneke schreef:
BloemBloem schreef:

Ik wil juist geen hout of ander materiaal op de trap. We lopen nooit op schoenen binnen. Vind het wel lekker een zachte trap haha

Als je het puur voor jullie/jezelf doet en tapijt fijn vind
Absoluut doen
Als je het doet met een verkoop in de (nabije)toekomst
Zeker niet laten stofferen :n
Als je trap mooi kaal te krijgen is zou je voor blank of getint aflakken kunnen gaan en evt de stootborden wit of grijs of?
Maar niet te donker maken.

Je zou idd ook nog deuren kunnen vervangen, voordeur met deels glas geeft een hoop licht
Maar door alles in de zelfde lichte kleur te zetten
Evt met een tintje verschil op het 1 of ander creeer je ook al weer een hoop licht en lucht
Wij gaan voor wit en grijs voor de muren en deuren in de gang
Trapgat word ook met die kleuren gedaan maar hoe moet ik nog even verzinnen ;)

Op de vloer wil ik dan misschien nog een loper in een accent kleur of er komt een rij foto'sib het trapgat
Dat kan ook en dan de loper ook grijs

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:48

Dais_ schreef:
:wave: Hallo, ik wil me hier graag melden :D
Wat een leuk topic vol leuke ideeën en goede tips!

Ik loop zelf momenteel vast in de gang (niet letterlijk gelukkig).
Hebben jullie nog ideeën?

Zelf wil ik het graag licht houden. De gang is vrij donker van zichzelf. De 3 deuren waren alle 3 donkerbruin en staan inmiddels allemaal in de grondverf. De trap is bijna helemaal kaal (wat een rotwerk, 6 lagen verf eraf schuren). Alle schroten zijn van de wand, het schrotenplafond is er uit.

Maar wat nu? Iets lichts, goedkoop en iets wat makkelijk verkoopt :P We willen hier het liefst geen jaren meer blijven wonen namelijk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe meer ik op pinterest kijk, hoe minder ik het weet :')

Ik vind een kleurcombinatie zoals het nu is wel leuk staan, hout met grijs. Misschien wel ergens wat 'kleur' op de muur. Bijvoorbeeld muur aan de trap lichtgrijs. Merk bij ons dat wit echt geen goed plan is, je komt er toch wel eens tegen wat je snel ziet op wit.
Sowieso zou ik een soort kastje maken waar je kabels en kastjes achtersteken. Eventueel met daarnaast in hetzelfde iets om jassen op te hangen, kan gewoon een paneel tegen de muur zijn met haakjes, maar dan is het niet enkel een smalle kast. Dit gaat veel rustiger uit zien en zou ook voor een koper aangenamer tonen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:15

Traplak van de Gamma!Afbeelding

Hebben wij alle treden mee gedaan en het bevalt super. Lopen altijd op sokken maar geen last van dat het glad is.

(die van ons is een nieuwe trap, mocht je willen schilderen dan moet het wel echt glad geschuurd zijn)

Anders schilderen en halve maantjes er op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:16

Sonja_vR schreef:
[naam] schreef:

Als je het puur voor jullie/jezelf doet en tapijt fijn vind
Absoluut doen
Als je het doet met een verkoop in de (nabije)toekomst
Zeker niet laten stofferen :n
Als je trap mooi kaal te krijgen is zou je voor blank of getint aflakken kunnen gaan en evt de stootborden wit of grijs of?
Maar niet te donker maken.

Je zou idd ook nog deuren kunnen vervangen, voordeur met deels glas geeft een hoop licht
Maar door alles in de zelfde lichte kleur te zetten
Evt met een tintje verschil op het 1 of ander creeer je ook al weer een hoop licht en lucht
Wij gaan voor wit en grijs voor de muren en deuren in de gang
Trapgat word ook met die kleuren gedaan maar hoe moet ik nog even verzinnen ;)

Op de vloer wil ik dan misschien nog een loper in een accent kleur of er komt een rij foto'sib het trapgat
Dat kan ook en dan de loper ook grijs

Ons oude huis hebben we echt een half jaar voor verkoop laten stofferen haha (verkoop zo snel was niet de bedoeling overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:27

Tapijt bekleding nooit nooit weer :') , gleed er paar keer vanaf en heb het er afgehaald met dit eronder :

Afbeelding

Stootborden word hout op gelijmd die krijg je niet meer kaal en de treden tja :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:37

Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik persoonlijk mooi, op het behang na :') Iets te wild naar mijn smaak :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:57

Ik vind het ook mooi incl behang, leuk juist zo'n printje. Maar dat is persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:02

Ik vind dat printje ook 3x niks, zou voor zo'n gang eerder voor een wit of lichtgrijs behang gaan zodat je rust hebt als je je huis binnenkomt. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk, ik vind dat soort behang overal in huis drie keer niks :))

Kom als trouwe meelezer trouwens eens meepraten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:43

waxmeltsenzo schreef:
Ik vind het ook mooi incl behang, leuk juist zo'n printje. Maar dat is persoonlijk.

Nadeel is dat je er verder helemaal niets meer hoeft op te hangen, geen schilderijtje of iets.

Het behang zit bovenop structuurverf of iets, dus het moet er sowieso af. Er komen allemaal pukkels doorheen.

Emmaa_ schreef:
Ik vind dat printje ook 3x niks, zou voor zo'n gang eerder voor een wit of lichtgrijs behang gaan zodat je rust hebt als je je huis binnenkomt. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk, ik vind dat soort behang overal in huis drie keer niks :))

Kom als trouwe meelezer trouwens eens meepraten :')

Dat is dan inderdaad ook mijn idee, de gang is niet heel erg groot natuurlijk en er moeten ook nog jassen aan de muur. Dat worden al simpele kapstokjes met weinig poespas. Iets groens is ook (althans in mijn ogen) geen ruimte voor, dat zal ik er dan maken in de vorm van een foto/schilderijtje o.i.d.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:48

Janine1990 schreef:
[ [url=m/ktnEox.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q2cHWO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik persoonlijk mooi, op het behang na :') Iets te wild naar mijn smaak :o

Niet mijn smaak het behang, maar vind ook niet lelijk. Trap vind ik heel mooi!!

Wij hebben net te horen gekregen dat bod op ons huisje is geaccepteerd <3 <3 het is nu behoorlijk naar ons smaak ingericht. Maar willen alles toch graag frisse laag verf geven enzo.

Nu weten we wel al dat we landelijk style erg mooi vinden, a la riviera maison.. Hebben jullie goede inspiratie sites. Pinterest kijk ik al veel op. Maar vind lastig om juiste engelse termen te vinden ervoor

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:50

Gefeliciteerd Gianti!!! *\o/*

Groot gelijk dat je gaat verven, is het toch meer eigen :j

Pinterest is inderdaad lastig... :\ Ik zoek ook trefwoorden...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:52

Janine1990 schreef:
Gefeliciteerd Gianti!!! *\o/*

Groot gelijk dat je gaat verven, is het toch meer eigen :j

Pinterest is inderdaad lastig... :\ Ik zoek ook trefwoorden...

Dank je wel!!

En idd, juist omdat het al zo erg onze smaak is, vind ik fijner om vanaf basis eigen te maken :P ipv dat je voor je gevoel hun huis gaat namaken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:58

Ik zoek trouwens regelmatig op 'living room' en dan een kleur er achter...

Zag in dit topic een hele gave gestreepte (marine) stoel/fauteuil voorbij komen. I like!! Dus dan kijk ik op Pinterest naar 'living room navy'. Want marine is niet echt mijn stijl voor een woonkamer. Alleen neig ik met navy ook nog ietsje meer naar de slaapkamer. Aangezien woonkamer en keuken in één ruimte zijn en het wel fijn te combineren moet zijn, ook qua stijl.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:16

Oooh en 'living room' alleen, krijg je allemaal van die blokjes met aanvullende suggesties erbij! Werkt ook prima :) Ook meer de termen, rustiek, bohemian etc.

Waar halen jullie je meubels? Ik heb natuurlijk nog helemaal niets. Het moet niet super duur zijn, maar Seats and Sofas is ook niet echt mijn ding. Ik wil wel graag degelijke meubels. Mijn ouders hebben bijna 13 jaar geleden twee banken gekocht bij Pronto, gewoon echt leren banken (tijdloos), voor iets van 1500 euro geloof ik. En die zijn nog steeds mooi! Dat vind ik zelf ook nog wel een redelijke prijs. Veel duurder hoeft niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:14

@ Gianti, gefeliciteerd met jullie huis *\o/* !

Volgens mij bestaat er een facebook groep van Riviera Maison, daar kan je ook inspiratie opdoen. En op Pinterest zoekterm Country style intypen.

@Janine, Eijerkamp heeft heel veel keuze, van redelijk goedkoop (verwacht echter geen Ikea prijzen) naar echt design met bijbehorend prijskaartje. Wij hebben er zelf een paar keer gekeken en het assortiment is heel groot, maar de landelijke stijl (zoals Gianti noemt) die wij wilden hadden ze dan weer net niet :+

Loods5 is ook een leuke winkel, die meegaat in de laatste trends en een grote keuze aan allerlei accessoires heeft.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:16

Eijerkamp heeft geloof ik 2 keer in het jaar een grote sale, zeker even in de gaten houden! En als je wat bij Eijerkamp ziet, kijk even waar het merk nog meer wordt verkocht. Een bank waar ik interesse in had, werd ergens anders net iets goedkoper verkocht maar was toch exact hetzelfde.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:51

Gefeliciteerd gianti!

Wij vonden eijerkamp heel onoverzichtelijk dus hebben er niks gekocht. Onze tafel komt bij goosssens vandaan en rest is via de woonboulevard in Wijchen.

Wat betreft de hal zou je ook een lambrisering kunnen schilderen, dit geeft ook vaak een ruimtelijk effect