[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:58

ElizeVdS schreef:
Volgens mij betaal je dan inderdaad wel kk. Althans als het eigendom volledig over is al. Maar weet het niet 100% zeker..

Het huis is nog niet opgeleverd, maar we gaan volgende week nog wel even om tafel zitten met de verkoper :j

En ons huis is net (ovb van financiering) verkocht :D

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:53

Gefeliciteerd Suus, wanneer eventueel de oplevering?

Ik zit lekker met voetje omhoog op de bank. Geniet zo volop van ons nieuwe huis. Ben helemaal in love gewoon. <3 Zo lachen ook toen straks. Blokje met de hond om, heb ik het halve dorp gelopen :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:03

Super fijn dat je het al zo naar je zin hebt in je nieuwe huis! Ook een ander dorp?

6 weken na de financiering is de oplevering en die is uiterlijk 1 december. Maar als hij over bijv 2 weken al zijn financiering rond heeft moeten we er eerder uit := beetje spannend dus wel!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:16

Oh dus met de oplevering kan het nog alle kanten op gaan.

Niet alleen een ander dorp >;) maar van Almere naar Ingen verhuisd ;)
Dus echt totaal iets anders, van een stad met bijna 200.000 inwoners naar een dorp met 2200 inwoners. En I Love it :D
Zoonlief is donderdag een paar uurtjes naar school geweest. Er kwamen al gelijk meisjes naar hem toe gerend. N kom maar mee, wij weten waar je zit <3 en naar de juf roepen, juf juf N is er nu eindelijk ook. Zo leuk, de juf vertelde al dat de kinderen echt uit keken naar zijn komst. Heel goed voor zijn zelfvertrouwen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:15

Ik ken Ingen helemaal niet haha, maar dat moet inderdaad een flinke verandering zijn! Fijn dat het op school ook al zo goed gaat, denk dat je je daar toch wel zorgen om maakt.. maakt ie wel vriendjes etc.

Helaas wel ja, maar hij heeft netjes geboden en ook een prima prijs dus we wilden wel daarin tegemoet komen :) nu alleen spannend of we voor die tijd zelf een ander huis hebben.. hoop heel erg dat het huis van die collega door gaat :D dat zou echt perfect uitkomen!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:33

Ja zeker flinke veranderingen, maar wel,overwogen allemaal. Heb me zeker zorgen gemaakt over de impact op N. Maar denk zeker voor de lange termijn deze verhuizing beter is. Maar het gaat heel,erg goed.

Kan me voorstellen dat je er dan in mee gaat Suus? Ik ga voor je duimen voor het nieuwe huis.

Bloem, hoe gaat het? Stukadoors al geweest? Of dat is te vroeg nog hè, eerst moesten er nog dingen verlegd worden toch? Ben de tijd een beetje kwijt.

Zijn er nog mensen waar bezichtigingen zijn geweest?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:23

Grietje, wat fijn dat jullie het zo naar jullie zijn hebben :)

Nee, die komt voorlopig ook niet :+

Vrijdag is alle electra naar beneden verplaatst, wat een werk, en wat een herrie :oo
O o o, maar dat zit er in :))

Verder is het leidingwerk gedaan voor de keuken, en hebben ze voorzieningen getroffen in de kruipruimte :(:) :+

Gisteren hebben ze alle dichtgemaakt, dus keuken, badkamer en wc.

Ben zelf gisteren bezig geweest met het bed van mijn dochter, heb een oud antiek bed op de kop weten te tikken <3 !!!!!!!

Planning is ongeveer dat woensdag het frame voor de toilet ( beneden ) geplaatst gaat worden, want nu staan ze in die rioolpijp te piesen :oo :'), dan gaan we een nis timmeren :):)

Zelf ga ik woensdag op deuren jacht, 3 nieuwe houten stompe deuren en 5 opdekdeuren, die laatste zijn deze week ook in de aanbieding bij de Praxis, en ik moet het badkamermeubel bestellen :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:50

Gaaf hoor! Wordt vast heel mooi!
En grietje, wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben al!

Ik was dit topic weer even uit het oog verloren.
Voor ons is er nog steeds niet echt wat leuks voorbij gekomen. Nu heeft mijn vriend bijna zijn opslag en nieuwe contract, waar we in het originele plan toch al op wilden wachten. Dus dan eerst maar weer eens laten berekenen wat dat met ons budget doet... Als er een buitenkansje langskomt gaan we daar uiteraard wel achteraan.

Zo bizar: Een kennisje heeft een appartementje gekocht in amsterdam (west, dus niet eens centrum). Iets van 60 m2, raar ingedeeld, en op de 3de etage, niet erg modern ook. De vraagprijs was 225 duizend en ze hebben het voor ruim 300. Wtf man, dat is ruim 75000 boven de vp... En dan nog servicekosten en erfpacht :wow: ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:54

@cerilene: en weet je wat het stomme is... jullie werken er allemaal aan mee door het wel te kopen. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, immers: die kennis kan het ook niet kopen, of gaan voor een appartement buiten Amsterdam.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:56

Wendy schreef:
@cerilene: en weet je wat het stomme is... jullie werken er allemaal aan mee door het wel te kopen. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, immers: die kennis kan het ook niet kopen, of gaan voor een appartement buiten Amsterdam.

Eens! De kopers zijn gekker dan de verkoper :)) :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:06

Ja, ik zou zelf ook echt niet zo idioot ver meegaan hoor...
Zelf zijn we ook een dorp verder gaan kijken. jammer maar helaas, Hier is het ons te gek (en dus al lang niet zo gek als amsterdam).
Maarja, we willen wel ergens wonen waar de kindjes een eigen kamer en een tuintje kunnen hebben. Dus we zullen toch een beetje mee moeten in de gekte. Anders kom je nergens.
En zij voelen zich ook al alsof ze al flink hebben compromised (wat is het nederlandse woord ook weer }:0 ). Omdat ze dus al na 10000 keer naast grijpen buiten het centrum zijn gaan kijken.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:56

Wat een mega klus Bloem, zo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, kan niet anders dan prachtig worden. Het bed wordt prachtig, weet het zeker.

Nou echt hoor, de kopers worden steeds gekker gewoon. Voor de verkopers lekker, behalve als ze in dezelfde omgeving ook weer wat willen kopen. Denk dat mensen straks bang worden om te verkopen, omdat ze dan nog maar moeten zien, of ze kunnen kopen, wat zij zelf willen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:58

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:58

Maar je vervuilt niet hoor Bloem! Ik vind het leuk om te volgen!

Hier ook eindelijk stappen. We zijn al sinds januari bezig om en afspraak te maken met onze huidige adviseur en die kwam steeds met dingen die we eerst moesten regelen voor hij wilde gaan rekenen. Vervolgens zei hij steeds een uur of 2 van tevoren ineens de afspraak af.
Nu hebben we besloten dat we naar een andere adviseur gaan en kunnen we gewoon zonder gedoe al binnen een week terecht.
Dus kijken hoeveel we kunnen lenen en dan eindelijk het appartement te koop en een nieuw paleisje uitzoeken!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:13

Ik heb een stip geplaatst Bloem, maar hier spammen vind ik ook heel leuk hoor. Ik heb ook al een huis gekocht en hoop hier nog te mogen blijven hangen.

Gelijk heb je Sanna. Wat een gedoe.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:57

Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en een bezichtiging aangevraagd voor een huisje dat we al een tijdje geleden op funda hadden zien staan en we allebei wel iets vinden. Wel een onwijs klus project dus verwacht er niet te veel van maar wie weet.

Het huis van de buren is vorige week eindelijk verkocht. Wordt nu wel eens tijd dat we de opknap puntjes die we hebben (eiken vloer schuren, trap opnieuw verven) eens gaan aanpakken en ons huis te koop gaan zetten.

Oh ja.. en ik moet even een baan vinden :')

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:13

Ben heel erg benieuwd Elise. Wanneer gaan jullie kijken?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:03

Ik meld me ook in dit topic :)

Mijn vriend en ik wonen nu 8 jaar samen in een prachtig huurhuis. Hij is al jaren op Funda aan het kijken en ik wilde er eigenlijk niets van weten. Maar sinds een maand ben ik ook om en zijn we wat fanatieker bezig. Vandaag gaan we twee huizen bekijken, één daarvan gaan we voor de twee keer bekijken.
Leuk en spannend!! :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:49

Ik weet wel een leuk huis voor je Evy...niet zo ver bij jou vandaan :o

Ons huis :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:52

Leuk Evy!

De afspraak is net bevestigd voor volgende week woensdag.

Prompt ook een super leuke baan gezien, alleen is die baan in Den Haag (en het huis ligt vlakbij Gorinchem, waar we eigenlijk willen gaan wonen). Ga wel solliciteren. Ben tijdens mijn zwangerschap er uit gewerkt (contract niet verlengd dus juridisch gezien niet veel tegen te doen) en heb een sabbatical genomen om eens na te denken wat ik nu verder wil. Deze baan is echt precies wat ik zoek (en dat zeg ik niet heel snel.. heb afgelopen jaar 1 andere leuke baan voorbij zien komen).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:44

Nog een week en dan is het voor ons zover. Ik ben zó blij als het voorbij is. Ik ben kapot, ik loop echt op mijn reserves. :x Bijna! Bijna voorbij. -O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:46

KimD, dan gaat het toch pas beginnen :D

Vonneke, is jullie huis al verkocht :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:54

Ik wilde net plaatsen dat het rustig is momenteel. Na de 3 kijkers niemand meer gehad.

We wachten af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:59

BloemBloem schreef:
KimD, dan gaat het toch pas beginnen :D

Vonneke, is jullie huis al verkocht :) ?

Hahaha, ja dat klopt eigenlijk wel. Maar dan valt er wel een hele grote last af wat betreft regelen en het huurhuis natuurlijk. Dan hoef ik verder ook niks meer te regelen qua papierwerk.

Deze maand was gewoon erg hectisch, veel gewerkt, deze week alleen al 52 uur, veel regelen, paar dingen die mis gingen enzo. Kay kan dat erg goed naast zich neer leggen. Ik niet. :')