Maflinger_S schreef:Helemaal eens met jullie (Mariska en Shadow): nu je het gezien hebt en gezien hebt dat het goed (genoeg) is, weet je genoeg en kan je het laten zitten.
Mijn opmerking kwam ook een beetje voort uit een topic dat ik op Bokt volg over een schip dat momenteel gerestaureerd wordt, waarbij de nieuwe eigenaars/klussers hele bijzondere dingen tegenkomen. Ik moest hier ineens aan denken.
Haha snap ik hoor! Echte klussers zouden denk ik gewoon het hele frame weghalen en een nieuw frame maken. Voordeel is dat je dan niet zoals wij nu her en der matsblokjes hoeft te gebruiken.
Maar omdat het frame toch niet in het zicht komt kan ik daar goed mee leven haha.
Damn, net gewoon ruim een kwartier (als het niet langer was) zitten overleggen (zeg maar gerust discussiëren) over of we met een hele plaat beginnen en de punt uit een klein stukje maken, of juist met een korte stuk beginnen en dan daar een hele plaat op..

Maar we zijn er uit gekomen, het wordt optie twee. Doorslaggevend argument was dat de spotjes die we naar boven willen richten vanaf de dwarsliggers anders op een naad zouden schijnen en dat is waarschijnlijk minder mooi.
Zuch, zonde van de tijd maar wel nuttig om er goed over na te denken..