Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:25

Ok dankje wel Kaygee, misschien dan toch overwegen :)

Vandaag weer actief geweest en ben al begonnen met verven, 1 kant van de huiskamer is kwa verven klaar nu :)
Afbeelding

En hier beide kleuren wat de rest van de muren word (klein muurtje achter de deur)
Afbeelding

Hier zie je trouwens ook me nieuwe 3 luik :)

Steenbok12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:54

SAKKIA ik zou inderdaad gewoon een strookje plakfolie plakken. Ik ben echt heel blij dat ik dat gedaan heb. Zorgt toch voor net wat meer privacy. Ik woon ook in een drukke meer criminele wijk dus hou ik ook mooi de ergste inkijk weg. Je hebt trouwens een mooie eettafelset.
Ash balen dat juist jullie huis verkocht is wat jullie wilde. Hopelijk vinden jullie gauw iets anders leuks!
Borrie01 dat is dan een nette prijs, dat is ook de oppervlakte ong. die ik namelijk heb gelegd namelijk.

Ik ben vandaag ook nog ff naar IKEA geweest. Een nieuw bijzettafeltje voor in de woonkamer gekocht, nieuwe geurkaarsjes en 2 kleine en 1 grote plant met pot. Ben nu al zo blij met mijn grote plant. Ziet er meteen zoveel knusser uit :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:35

Planten doen echt een hoop!! (alleen het mooi houden, heb ik nogal eens moeite mee :o )

Tussen de verf van bijvoorbeeld Gamma en merken als Flexa zit een verschil in de samenstelling (een medewerker heeft het me een tijd terug nog zo goed uitgelegd, maar ik weet het al niet meer precies :o ) Persoonlijk zou ik absoluut voor een merk gaan.

shantal, goed bezig zeg! (zou je drie-luik niet nog mooier uitkomen als je die wat hoger en dichter bij elkaar zou hangen?? :o )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:57

Nou eigenlijk hebben we echt genoeg privacy aan die kant hoor :+ Daar komt echt nooit iemand namelijk. Ja wij om het gras te maaien en de buurman om een blokje hout te pakken voor in zijn open haard :+
En crimineel tja, denk dat ik verre van in een criminele buurt woon, als hier in gebroken wordt is dat echt iets :') Gebeurd hier namelijk vrijwel nooit......

Maar het is gewoon zo'n groot zwart gat..... Nou ja ik ga even kijken wat ik er aan kan doen en wat ik er precies op wil hebben. Ik wil ook gewoon nog te veel dus ik moet even onderzoeken wat ik het liefste eerst wil :+ Qua huis ben ik niet zo goed in prioriteiten eigenlijk :+

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:02

Ja zekers wel hihi, van het weekend de andere kant en keuken :D
Denk wel dat ze dan nog mooier uit komen maar dan moest ik weer nieuwe gaten boren in die poreuze muren ;)
En deze stroeven hingen er nog van een oude plank die er 7 jaar terug heeft gehangen hihih.
Had gisteren ook maar eens mijn radiator ombouw afgeschilderd in dezelfde kleur als de muur, maar is niet opvallend zichtbaar met het karton.

Planten zijn idd altijd leuk in huis, ik begin nu pas een klein beetje groene vingers te krijgen.
(voordeel om bij ouderen te werken :) )

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:10

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:41

Nee allemaal niet mijn smaak :o

Ondertussen alweer druk op marktplaats aan het speuren naar een kast voor in de bijkeuken.
Dat moet eigenlijk wel een beetje snel want we hebben zo'n glazen bol in het dak zitten en als de zon dan schijnt, schijnt het precies op de kapstop en verkleuren dus de jassen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:43

Ga vanmiddag ff kijken hoe dat eruit ziet ;)
Heb er geen voorstelling bij hihih ,maar misschien is het wel een goed idee.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:49

shantal, wij hadden het in ons vorige huis ook en beviel heel goed! (helaas geen foto van) Nu moeten we het nog ophangen :P

sakkia, meen je dat serieus dat je jassen verkleuren in de zon?? 8-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:01

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:12

Ik kan me er iets bij voorstellen zoals op het forum als kleding een lange tijd op dezelfde manier opgevouwen ligt, dat je dan strepen kunt gaan zien van verkleuring.
Wij hadden in ons vorige huis de kapstok in het halletje met gelijk daarnaast een raam (stond vanaf de middag volop de zon op), maar heb daar nooit iets van gemerkt :P Heb daar ook eigenlijk nooit aan gedacht.....
Hebben ze bijvoorbeeld bij de IKEA niet iets, of is dat een stuk duurder dan via MP?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:16

Ja daar hebben ze wel een leuke kast , maar ik wil de graag 1 met dichte deuren, zodat ik ook een rekje op kan hangen waar sleutels e.d. aan kunnen hangen....
Heb er niet al te veel geld voor over eigenlijk.......

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:20

Ik heb geen idee of het kan en of je het mooi zou vinden, maar zou anders (voor tijdelijk) een kamerscherm een optie zijn??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:22

Ja dat zou prima kunnen, maar als ik dan geld uitgeef dan liever gewoon direct aan de kast :+
Anders moet ik dubbel geld uitgeven.

Arjan kan trouwens morgen aan de schilder want Jack heeft de muur in de keuken onder gesputterd met vloeibare antibiotica :+ Nog geprobeerd het er af te krijgen maar de vlekjes komen steeds terug.
Had hem AB gegeven en toen schudde hij zijn hoofd :')

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:43

Wat hebben jullie op de muur? Indien iets van stucwerk, zou je het eens met een stoomreiniger kunnen proberen!?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:43

Mooie buffetkast SAKKIA! Mooie sfeer wat ik zo zie.
Die lamp boven de eettafel hadden wij ook, vriendlief heeft die achterover gedrukt, want hij vond m lelijk (hij zei dat het glas gewassen moest worden, heeft dat eraf gehaald en ik heb 2 jaar met kale peertjes boven de tafel gezeten).

Shantal, mooie rustige kleuren in je huis! Ziet er knus uit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:12

Ja zit stucwerk op, maar heb al vanalles geprobeerd en dan is het een dagje weg en dan komt het weer. Ik denk dat het gewoon helemaal in de muur getrokken is. Het is ook echt rotspul.
Had het ook op een keukenkastje (toch maar op de grond gaan geven want hij bleef schudden na die tijd) en daar kreeg ik het ook maar slecht af. Terwijl dat gewoon een hard en glad oppervlak is.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:23

Toevallig dat jullie het nu over verf hebben! Ik ga vanmiddag kijken voor metallic verf, maar was eigenlijk van plan om gewoon voor eigen merk te gaan haha. Zal eens informeren straks!
Iemand hier ervaring met metallic verf?

Shantal, ziet er sfeervol uit!!

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:28

Ik heb van meerdere gehoord dat het een ramp is die verf.... (nu ligt het er vast ook aan wat en hoeveel je daar mee gaat verven!)
Ik zou daarbij zeker niet voor een eigen merk gaan!

sakkia, dat is dan zeker rotspul zeg! Is het voor een volgende keer misschien een idee om het in hun 'wc' te geven??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:31

Kentaro schreef:
shantal, wij hadden het in ons vorige huis ook en beviel heel goed! (helaas geen foto van) Nu moeten we het nog ophangen :P

sakkia, meen je dat serieus dat je jassen verkleuren in de zon?? 8-)

Ik zal even een foto maken van de jas van mijn vriend :+
Die heeft nu 2 kleuren en die heeft 1 jaar stil gehangen achter een matte deur.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:34

:+ Misschien scheelt het dan, dat ze bij ons geen jaar stil hingen....... :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:36

Dat is ook een detail waar je rekening mee moet houden als je een inloopkast maakt :j
Dat je je raam bedekt anders verkleurt je kleding.

Je kan toch ook alleen een strook plakfolie doen, ter hoogte van je inkijk?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:39

Hahaha dat kan :P
Heb de foto's :+

Zo hangt het hier
Afbeelding
Zo is ie verkleurd
Afbeelding
Dit is dus eigenlijk maar na 1 zomer

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:43

:= Ik heb daar echt nooit aan gedacht.... (en onze inloopkast heeft geen raam, dus dat komt mooi uit :D )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:46

Kentaro schreef:
:= Ik heb daar echt nooit aan gedacht.... (en onze inloopkast heeft geen raam, dus dat komt mooi uit :D )

Ik dus ook niet :')
Tot vriend lief binnen komt lopen met zijn jas..... schat ..... ik geloof dat ik weer een nieuwe jas moet hebben ....(ding was toen net het seizoen er voor gekocht)