[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:22

eilleen333 schreef:
Haha! Er zit gewoon super veel ruis in.
Een andere radio... Weet niet of dat kan. Bovendien is dit de originele radio en is de auto met originele radio voor de liefhebber meer waard. Natuurlijk kan die er weer in als ik de auto weg doe...
Ik zal eens kijken of het kan en wat het kost. Het is maar voor een jaartje;)

geen id of dit wat is?
http://www.groupdeal.nl/24-95-ipv-79-95 ... -landelijk

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:44

Dat is inderdaad zo'n FM-transmitter ding. Ik moet dan even kijken of dat werkt en ik me niet elk autoritje suf aan het zoeken ben naar een beschikbare frequentie.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:01

ik kan je verzekeren dat een FM transmitter wel werkt, je moet alleen niet kritisch zijn en geen kwalitatief goed geluid verwachten.
Als je lange stukken rijdt (van regio naar regio) moet je steeds op zoek naar een andere vrije FM zender.
Ik heb diverse van dit soort FM transmitters geprobeerd, maar ik ben ermee gestopt.
De enige plek waar het goed werkt, is bij mij in huis, maar dan sluit ik m'n IPhone wel op een ander apparaat aan, heb ik beter geluid

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:32

Daar was ik al bang voor. Dan kan ik net zo hoe de casetteadapter blijven gebruiken. Ook slechte kwaliteit, maar in elk geval geen gedoe met onderweg nieuwe frequenties zoeken. Ik rij van zwolle naar Utrecht, dus dan zal dat wel misgaan...

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:17

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:19

Mwah, je moet een FM transmitter hebben die je op je antenne aansluiting zet. Die filtert eerst de frequentie waarop de transmitter uitzendt weg en dan ben je klaar :) hoef je nooit een andere frequentie op te zoeken! Heb de mijne vorige week nog gebruikt om in Frankrijk naar Slam!FM, Decibel en 3FM te kunnen luisteren en geen enkele keer ruis gehad in 1500KM (en dankzij het in Frankrijk veel betere mobiele netwerk ook maar 1x een onderbreking van 20 seconden op 600KM rijden van zuid naar noord) :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:27

xStephanie schreef:
Hebben jullie de promo video van iOS 7 al gezien? Ik ben HELEMAAL verliefd <3

http://www.apple.com/ios/ios7/

ziet er inderdaad gelikt uit!
Kan het draaien op de 4s?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:33

Lijkt me wel, denk dat de 4 dit niet trekt. Maar je weet maar nooit :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:35

Ik mag hopen dat de 4s nog een paar updates aankan.. die toestellen zijn nog niet zo oud tenslotte :P

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:35

Daarom juist :D Ik heb dan het geluk van een 5 O:) Die gaat nog wel ff mee :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:36

Jawel hoor, iOS 7 is vanaf iphone 4 en hoger, de 3GS kan niet meer mee.

Ik weet nog niet wat ik er van vind, ik moet nog maar zien of als ik mijn eigen achtergrond kies dat die dan niet zo'n fluoriserend uiterlijk heeft, ook de nieuwe icoontjes vind ik maar niks.

Ik zie het wel, ik houd niet zo van verandering.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:39

Ow dat had ik nog niet gelezen :) Ik vind t mooi dat het zo strak wordt!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:45

Een aantal nieuwe features lijken me wel makkelijk
OA dat siri meer met apps kan (Dat kan ze nu niet)
En het makkelijker wisselen tussen openstaande apps en inetpagina's
Oh ja, en dat airdropsysteem lijkt me wel handig (geen idee hoevaak je het gebruikt, maar nu app ik meestal iets aan iemand die naast me staat :+ )

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:52

Airdrop lijkt me ook heel handig! Siri gebruik ik verder niet :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:52

Mij lijkt het wel handig dat je met 1 veeg bij bepaalde instellingen kan zoals helderheid, wifi en bluetooth en zo.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:57

Wie helpt me?? Ik heb het hier al eens gelezen, maar kan dat bericht niet meer terug vinden.
Net met m'n iPhone synchroniseren zet iTunes alle apps van mn iPad op m'n foon, dat wil ik niet.
En als ik op 1 van de 2 een app zet, dan staat ie op de ander ook.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:18

Choiix schreef:
Mwah, je moet een FM transmitter hebben die je op je antenne aansluiting zet. Die filtert eerst de frequentie waarop de transmitter uitzendt weg en dan ben je klaar :) hoef je nooit een andere frequentie op te zoeken! Heb de mijne vorige week nog gebruikt om in Frankrijk naar Slam!FM, Decibel en 3FM te kunnen luisteren en geen enkele keer ruis gehad in 1500KM (en dankzij het in Frankrijk veel betere mobiele netwerk ook maar 1x een onderbreking van 20 seconden op 600KM rijden van zuid naar noord) :)

Maar ik wil juist geen radio luisteren, maar Iphone. Werkt het daarvoor ook?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:44

je streamt de muziek die je op je IPhone hebt gezet over de autoradio, dus je boxen.

Ik zit te wachten tot mijn IPhone5 bezorgd wordt, helaas heb ik nog geen nano sim, die kan ik morgen op mijn werk ophalen en laten activeren.
Ik hoop dat ik hem via de wifi zonder sim kan inrichten, maar ik meen me te herinneren dat dat niet kan....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:08

Mijn iphone verbruikt sinds kort erg veel data. Waar ik voorheen zonder ergens naar te kijken meestal rond de 200Mb bleef hangen vlieg ik nu zo over mijn bundel van 500Mb heen als ik mijn mobiele data niet van tijd tot tijd uit zet.

Wie weet hoe ik kan achterhalen waarom mijn telefoon zoveel data verbruikt? Zou dat een app zijn of heeft het misschien te maken met de laatste update? Of kan ik op een andere manier mijn telefoon 'opschonen' zodat hij weer braaf verbruikt wat hij eerst verbruikte?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:12

Als je je home button 2 keer indrukt achter elkaar kan je je achtergrondapps sluiten, doe je dat wel eens? Ik merk veel verschil als ik dat niet elke dag een paar keer doe.. Vooral facebook vreet bij mij internet :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:52

Die functie had ik al ontdekt en dat doe ik nu continue, ik merk alleen weinig verschil. Zou ook geen verschil moeten maken, want voorheen deed ik dat nooit (ik wist niet eens dat dat kon :+) en had ik bij lange na niet zoveel dataverbruik als nu. Het is dus hooguit symptoombestrijding en ik ben op zoek naar een structurele oplossing.

Ik zit momenteel bovenop mijn verbruik en kijk iedere dag op vodafone.nl naar de tussenstand en ik ga het deze maand net redden door overdag mijn mobiele data standaard uit te zetten en heel goed na te denken over wat ik wel en niet over het mobiele netwerk doe. Ik doe nauwelijks iets via het mobiele netwerk en dan nog is het verbruik veel hoger dan dat het eerst was.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:55

Dataman of zo toch? is een app die bijhoud hoeveel data apps verbruiken?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:55

Dan zal ik toch is vodafone bellen? Lijkt me niet normaal als het ineens zo omhoog springt..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:01

Er is een app die heet Hi MB status. Die heeft mij wel geholpen daar inzicht in te krijgen. Volgens mij kost het niets.
Vraag: Ik heb nu voortdurend op het icoontje van de mail zo'n rood rondje die meldt dat ik 1 nieuw bericht heb, terwijl dit zeker niet het geval is. Hoe kan ik dat wegkrijgen? Ik heb de iPhone al een keer opnieuw gestart, maar dat helpt niet...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:15

Toch niet stiekum ergens een ongelezen mail verstopt? In een andere map bijvoorbeeld? Misschien in een map waarbij je de email op de pc hebt gelezen maar die je op de telefoon nog niet geupdate hebt?

Bij mij worden de verschillende mappen pas geupdate al ik die map open. Aangezien ik standaard postvak IN open heb staan zie ik de nieuwe emails die rechtstreeks naar een map gaan dus eigenlijk nooit op mijn telefoon. Als ik onverhoopt een keer naar die map ga en lees de email dan niet op mijn telefoon en update deze map ook niet meer nadat ik de email op de telefoon heb gelezen dan blijft dat rode rondje staan.