Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:27

Ik betaal trouwens contant mijn boodschappen, heb dus elke week ook daadwerkelijk maar 30 euro in mijn portomonee. Af en toe, als ik bv tandpasta/listerine/neutral e.d. nodig heb pin ik dat, of pin ik wat bij, of als ik écht nog meer boodschappen nodig heb terwijl 't geld van de week al op is, maar dan koop ik nooit meer dan nodig omdat ik in mijn achterhoofd hou dat het geld eigenlijk al op is. :) Helpt echt gigantisch, eerder nam ik mezelf wel voor om te bezuinigen maar pinnen is toch wel erg makkelijk, of je dan 8,50 of 20 euro uitgeeft lijkt dan een stuk kleiner verschil dan wanneer je maar 30 eur in je portomonnee hébt. :D

'k Heb ook veel allergieën, maar daarvoor heb ik asthma-medicatie (eigen risico, betaal ik dan ook niet van mijn boodschappen-geld) en Cetrizine á 5 euro voor 30 tabletjes, dus dat valt wel mee. Alle andere zooi heb ik wel in de kast staan, ooit gekocht, maar niks helpt me helaas dus ik ga snuffelend door 't leven. -o-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:28

Soms gebruik ik wel pakjes, beter uit een pak omdat dat sneller is dan zelf een saus maken, dan afhaal Chinees of Mac Donalds :D

In het weekend en als ik door de week genoeg tijd heb maak ik graag alles zelf, ik heb dan ook een flink assortiment met kruiden, ketjap, oliën etc. in de kast.

Ik probeer ook te bezuinigen op boodschappen door van aanbiedingen gebruik te maken, niet door op kwaliteit in te leveren.

Zijn de Gum-picks in de aanbieding bij Kruidvat? Snel even de folder bekijken ;)

Mri

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:43

nee, etos, alle mond verzorging 2+2 gratis :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:51

Ok, die hebben we hier ook. Kruidvat en Etos op het zelfde winkelcentrum :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:58

Ik bezuinig ook niet op tandpasta, maar ook niet op shampoo of gezichtsreiniger. Ik heb een zeer gevoelig gezicht en ben daar ook allergisch voor bepaalde stoffen, dus ik heb gezichtsreiniger van Plant System, 20 euro voor een fles :=
Maar tot nu toe nog het enige spul waar m'n gezicht kalm van blijft en dat vind ik toch wel belangrijk!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:07

Same here. Ik heb rosacea, dus ook een lastige en gevoelige huid. Ik reageer goed op aloë Vera producten. Dus heb daar alles van, ook best aan de prijs...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:13

Ik bezuinig op dingen die ik niet nodig heb, maar toch koop.
Tandpasta haal ik altijd in de aanbieding. Colgate of die met die 3 kleurtjes. :7
Make up haal ik bij de kv de catrice. Groente en fruit bezuinig ik ook niet op. Fris en andere.ongezonde maar lekkere dingen wel. Dus ipv fanta haal ik bij de aldi of lidl. Nog lekkerder ook ! En ipv een a merk koop ik een b merk.
Maar sommige dingen zijn amerk goedkoper. zoals bijvoorbeeld lasagne bladeren. Die haal ik van de honig. Daar doe ik 2 keer mee, en van een b merk maar 1 keer. Scheelt niet veel maar alle kleine beetjes helpen. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:28

Ik bezuinig eigenlijk nergens op... Maak er wel een sport van om een zo laag mogelijke energierekening te hebben (betaal 1/3 van wat mijn buren betalen). Sommige dingen koop ik wel alleen in de aanbieding, laat nooit eten bezorgen, weekmenu nav groenten in de aanbieding...
Mijn moeder vind mij ronduit gierig :+

Ik zou denk ik zo 200 euro p.m. goedkoper uit zijn als ik mijn auto inruil... Hij loopt wel 1 op 20 maar de wegenbelasting is 140 euro per maand, verzekering 60 maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die weg te doen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:41

Ik rijd wel heel goedkoop... Aygootje. Geen wegenbelasting, verzekering 24 euro. Ik rijd niet heel veel. Meestal 1 à 2 tankjes per maand en dat is voornamelijk woonwerkverkeer. Tankje benzine is iets van 50 euro voor mijn kleine totootje.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:43

Zo, ik heb zojuist even mijn lijstje gemaakt en volgens mij ga ik heel goedkoop zijn deze week. :j

* Fruit
* Melk
* Beleg
* Brood

Weekplanning ;

Zaterdag ; Uit eten in Rotterdam, feestje Ahoy
Zondag ; Kippensoep, vriezer
Maandag ; Spitskool, gehakt, ui, champignons
Dinsdag ; Broccoli met vlees
Woensdag ; Biogroente met zalm
Donderdag ; eten bij opa en oma
Vrijdag ; Zelfgemaakte pasta
Zaterdag ; eten bij opa en oma
Zondag ; wokken met m'n ouders die terug zijn van vakantie

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:47

Ik heb een rare week.

Vrijdag: uitgenodigd voor een sponsoravond met eten bij van Baalen voor de DVB foundation
Zaterdag: weekeindje weg met de paarden naar het bos, dus eten daar wat
Zondag: terugweg van weekeindje weg. Stokbroodjes met soep als ik thuis ben denk ik... Waarschijnlijk laat
Maandag: regelt m'n vriend. Ga bij hem eten en dan vertrekken we naar Disney
Dinsdag: Disney
Woensdag: Disney
Donderdag: klussen bij een vriendinnetje en zij regelt eten...

Kortom een week zonder boodschappen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:54

Haha Sans! En ontbijt en lunch dan, of heb je nog genoeg in huis?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:58

Voor morgen heb ik nog cracottes en brood, beleg heb ik nog wel. Maandagmorgen cracottes... De rest regelt Nic voor maandag, dinsdag, woensdag. Hij is vrij maandag, ik niet dus hij ging overal voor zorgen zei hij. Donderdagmorgen cracottes als ontbijt en de rest aan lunch regelt vriendin waar ik ga klussen... Heb nog twee appels en wat sinaasappels,.. Misschien enkel nog wat banaantjes halen tussendoor. Maar denk dat het verder gewoon echt niet nodig is. Best oké :))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:12

Hier wordt ook niet bezuinigd op merken qua shampoo, cremespoeling, tandpasta, deo etc. Heb heel lang haar dat veel verzorging nodig heeft en dan heb ik toch liever een A-merk :j Merk ook duidelijk verschil, momenteel Elvive en mijn haar blijft daar veel zachter door.
En hier ook gum-picks :)) Vorige keer bij de 1+1 actie gelijk 4 pakjes gekocht :j .

Weekplanning is ook weer gemaakt voor volgende week :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:14

ik ben gister langs de lidl geweest, wilde wat groente halen die daar goedkoper zijn en sowieso niet al voorgesneden etc , en de kwaliteit lijkt ook beter te zijn bij onze lidl dan de helft van de AH op sommige momenten.

dadelijk eerst maar eens kijken wat ik in de trapkast, vriezer en koelkast heb liggen en aan de hand daar van ene lijstje maken...volgens mij moet ik best netjes uitkomen volgende week , heb volgens mij aardig wat voorraad.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:16

Zaterdag: Ovenpasta (penne, tomaat, mozzarella, courgette, ui, gehakt, melk, tomato frito)
Zondag: Friet
Maandag: Krieltjes, sla (krop sla, tomaat, spekjes, ei, ui, paprika, komkommer, ananas)
Dinsdag: Javaanse kip met rijst
Woensdag: Pizza
Donderdag: Gekookte aardappels, witte bonen tomatensaus, rosbieflapjes
Vrijdag: Rijst, kipfilet, kerriesaus, ananas & paprika

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:21

valt me trouwens op dat er aardig wat gevoelige/allergie mensen in het topic huizen :j
ik heb ook vaste merken voor shampoo en conditioner ivm drama haar, wasmiddel is A merk ivm allergie, tandpasta = prodent. Ventje heeft ook A merken voor shampoo, scheerschuim etc en die haal ik ook eigenlijk altijd met acties bij de etos/kruidvat etc etc .
Bier is ook echt wel A, hertog jan en whiskey word hier ook niet merk technisch op bezuinigd. Als ik een borrel neem of een irish coffee maak wil ik goeie whiskey en geen goedkope troep.(heb een fles Jameson staan die ik gekregen heb op een verjaardag, die gaat dus echt alleen de whiskeysaus in := neat is dat niet drinkbaar en irish..sja , kan net := ) maar vorige week twee flessen voor 50 euro gehaald en van de week haal ik nog 2 voor 60 waarbij ik vorige week 14 euro korting heb gescoord en deze week 25 euro korting scoor. dan geloof ik dat ik tot in het volgende jaar ergens door kan :=

dus met sommige dingen zijn we wel echte luxe kipjes :j (zeker als ik mijn whiskey verhaal teruglees...whiskeysnobs :roll: ) maar daar tegen over staat dat we eigenlijk verder geen gekke dingen doen kwa stappen of shoppen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:25

Sonja herkenbaar hoor :j
Hier qua bier ook alleen Hertog Jan of Heineken :j
En ik drink m'n rosébiertjes ook het liefst van Wieckse..
Drank kopen we trouwens wel vaak in de aanbieding :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:37

Destino, de keren dat we een kratje voor de volle mep kopen zijn op jaarbasis op 1 hand te tellen denk ik. Whiskey ook trouwens, die kopen we altijd bij de gall uit de aanbiedingen, maar wel Ierse of Schotse single malt en er zijn 2 of 3 blended die ook mogen , maar het zijn over het algemeen toch altijd flessen die zonder aanbieding de 30 euro passeren... en mijn favo is nu in de aanbieding, 2 voor 60 ipv 42,49 per stuk , sja, dan sla ik even in , wat wel betekend dat ik kwa andere boodschappen wel gezond, maar zeker tactisch ga doen deze maand

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:41

Ik heb mijn lijstje even gemaakt (staat nog niet vast):
Vrijdag: Pasta pesto met grote garnalen en salade (alles in huis)
Zaterdag: De uithof?
Zondag: op zakenreis
Maandag: op zakenreis
Dinsdag: Captain's dinner (alles in huis)
Woensdag: Bietjes, aardappelen en IKEA balletjes (alleen room voor de saus halen)
Donderdag: Zuurkoolschotel (alles in huis)
Vrijdag: Kip Tandoori (alles in huis)

Verder nog wat banaantjes, appels, melk en eieren halen. En nog even naar de markt voor walnoten! Dit zou theoretisch een zeer goedkope week moeten zijn :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:44

Wow da's een lekkere week Mootje!

Sonja, logisch toch dat je dan in gaat slaan, zou ik ook doen :j

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:18

de kids zijn gek op stampot hier van peen en uien boeren kool zuurkool natuurlijk met spekjes en worst
ik kook dan vaan voor 2 daagen of ik vries n portie in anders eten we soms erg laat ik kan na school tijd pas naar paard en dan zou ik om ca 19.00 nog moeten koken(tussen de middag warm werkt hier niet)deze week veel geld bespaard op doche prdukten idd 2 plus 2 gratis en op axe voor me puber 2 plus 2 scheeld ca 6- op 2 stuks
waar ik wel op wil bezuinigen is de kapper maar geen thuis kapster te vinden auto heb ik niet soms jammer en lastig maar je kan niet alles hebben

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:44

:= amaai...
nomaal leven mijn vriend en ik van 40€ per week. nu heb ik dit weekend nog 3 extra kerels erbij te voederen omdat ze komen helpen met de verbouwing en dat scheelt wel. ben nu al 40€ kwijt gewoon om voor iedereen wat eten en drinken te voorzien (bier, cola,...)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:51

theoretisch ja Moo.... die ken ik die weken.... die zijn uiteindelijk ook gewoon nog duur :')

Op mijn haar bezuinig ik zeker niet :n ik heb shampoo van 35euro, maar ik merk dan ook echt enorm verschil! en zou geen shampoo van de drogist meer willen hebben :n
Ik koop dan wel weer mn shampoo online, dat is een stuk goedkoper dan bij de kapper. Anders zou ik bijna het dubbele kwijt zijn voor de shampoo/conditioner.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:55

35 euro :oo welk merk is dat ?
Hier haal ik meestal andrelon, en zilvershampoo.
Vriend boeit het niks, dus die.krijgt 2 in 1 shampoo en deo van de lidl. Ik heb een voorraad deo waar ik nog wel even mee vooruit kan. (nivea en fa)
Scheerschuim haal ik ook eigen merk.