Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:28

zonnebloem18 schreef:
Oh ik las het verkeerd. Ik dacht dat afgelopen maand al 500 euro had gekost.

excuzi. Het gaat idd om een vastgesteld termijnbedrag verrekend over het hele jaar dus.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:35

elnienjo schreef:
Ik vind 70 cent per kWh oplichterij. Dat hadden ze op 25/30 cent moeten zetten. Het heeft nu totaal geen zin om van het gas af te gaan en elektrische alternatieven aan te schaffen met dit soort woekerprijzen.

Dat zijn nu toch ook je tarieven? Dat deelde je gisteren nog. Veel mensen betalen nu al veel meer als dat, vaak 2x zoveel, sommigen al 3x zoveel, zij zijn wel heel blij met de komende verlaging en met het plafond.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:39

Fitzroy schreef:
Heeft er nog iemand energiedirect, die even met mij mee wil kijken? Ik snap mijn tarieven niet helemaal.

Iemand?

purny

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:42

Ach voor sommige mensen is het ook nooit goed...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:43

fitzroy ik heb energiedirect.
als het goed is zijn dit de tarieven.

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:43

chanicha schreef:
Nou ze liepen net al weg, ik denk misschien blijven ze wel weg :')

Maar ja, wie moet het dan doen
:o?

Dat dus... -O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:17

purny schreef:
Ik heb liever een droger aangezien ik niet tegen harde handdoeken kan

Ik gebruik(te) de droger ook om alles haarvrij te krijgen, vanwege de 7 langharige katten heb ik nou eenmaal haren op kleding en stoffen zitten. Wat ik nu doe is alle was eerst ophangen en als het (bijna) helemaal droog is doe ik het indien nodig nog een half uurtje in de droger op koud in plaats van warm programma. Dat blijkt even goed te werken, kleding is prima haarvrij en de handdoeken komen alsnog lekker zacht uit de droger.

Nog een tip van een vriendin: zet de wasmachine kouder of op eco stand (ik nu standaard op 30 graden ipv 40, op eco wordt het programma ook 30 minuten korter) en gooi een extra afwasblokje in de wasmachine bij vieze was. Ik heb afwasblokjes van eigen merk van de Dirk, de simpelste en goedkoopste, ik geloof 50 blokjes voor €2,50

Het werkt echt perfect! Vooral bij de witte was, is het een super tip, want eerder kreeg ik dat niet goed schoon op het eco programma.

mag

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 06:10

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 06:14

Menino schreef:
Cynthia82 schreef:
Wat zitten jullie allemaal nog laag in verhouding tot Greenchoice zeg!
[ [url=m/EmKVKf.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow:

Ik heb een vast contract afgesloten op 2.6 euro per gas m3, en wij zijn al rond de 500 euro per maand kwijt. 3.4 is helemaal waanzin.

Ik zeg het niet vaak en ook niet graag, maar ik vind wel dat de overheid de beste oplossing heeft gekozen . Dat prijzenplafond. Degenen die veel meer dan dat verbruiken hebben wsl een groot huis, of een grote ruimte (aka, behoren tot de meer vermogende groep) en die mensen geef je tevens een prikkel om te verduurzamen. En de grootste groep mensen kan weer ademhalen. Al heb ik nog niet berekend wat we kwijt zijn met het prijzenplafond.

[edit] okay grapje, ik vergis mij want het was 2.98 euro. M'n punt blijft staan desondanks :o .

Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind ook dat ze dit goed gedaan hebben en op deze manier stimuleren om minder gas en elektra te gebruiken. Ik zit met mijn verbruik ook ver onder dat plafond en er komen zonnepanelen en airco’s, dus ik lig gelukkig niet wakker van de extreem hoge tarieven van nu. Dat is maar tijdelijk. Ik verwarm mijn huis niet tot de zonnepanelen er liggen. Dus zo is het gelukkig te overzien voor mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:45

mag schreef:
Volgens de consumentenbond is het nu goedkoper om op gas te stoken dan met een warmtepomp. https://www.consumentenbond.nl/energie- ... -hoognodig
Verduurzamen loont op deze manier niet.

Precies! Ze zijn zo stom bezig! Ze hadden het plafond voor elektra nooit boven de 30 cent mogen zetten. Dan zouden deze winter nog veel mensen elektrisch gaan (bij)verwarmen en dure elektrische apparaten als warmtepompen hebben aangeschaft. Nu is dat volslagen zinloos dus gaat de CV gewoon weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:52

Het is alleen niet zo simpel te stellen "ze moeten het gewoon even zo doen". Jij hebt geen flauw benul wat de consequenties daar van zijn. Jij denkt enkel vanuit je eigen portemonnee. En dat is logisch, dat doen we allemaal. Maar als je daar over wilt discusseren doe dat lekker in een daarvoor bestemd topic.

Om gelijk weer ontopic te gaan: welke raamfolie werkt het fijnst? Of is het allemaal exact hetzelfde in een andere verpakking?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:01

mag schreef:
Volgens de consumentenbond is het nu goedkoper om op gas te stoken dan met een warmtepomp. https://www.consumentenbond.nl/energie- ... -hoognodig

Inderdaad, voor ons is het nu ook voordeliger om niet al helemaal van het gas af te gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:08

idinn schreef:
Het is alleen niet zo simpel te stellen "ze moeten het gewoon even zo doen". Jij hebt geen flauw benul wat de consequenties daar van zijn. Jij denkt enkel vanuit je eigen portemonnee. En dat is logisch, dat doen we allemaal. Maar als je daar over wilt discusseren doe dat lekker in een daarvoor bestemd topic.

Om gelijk weer ontopic te gaan: welke raamfolie werkt het fijnst? Of is het allemaal exact hetzelfde in een andere verpakking?

Als je me een paar dagen geeft weet ik het. Ik heb 2 merken :') moest voor 1 raam een ander merk omdat die een stuk groter is. Moet alleen wachten tot iemand tijd heeft om te helpen maar ze zien er hetzelfde uit. Had het liever al erop gehad want het ijskoud boven :=

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:17

Sharani schreef:
mag schreef:

Inderdaad, voor ons is het nu ook voordeliger om niet al helemaal van het gas af te gaan.

Dat doe ik sowieso niet, heb gelukkig maar 1 gaskachel in de kamer en een kleintje in de keuken, heb een boiler voor het warme water.

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:21

Cynthia82 schreef:
Wat zitten jullie allemaal nog laag in verhouding tot Greenchoice zeg!
[ [url=m/EmKVKf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit helaas ook bij Greenchoice. Zit nu toch te denken aan een dynamisch contract bij de anwb maar vind dat toch ook weer spannend omdat het een kleinere en vrij nieuwe partij is. Aan de andere kant, slechter dan de tarieven van Greenchoice kan bijna niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:22

Het enige balen is dat het plafond hetzelfde is als wat ik nu voor gas betaal tot 1 oktober. Dus dat wordt volgend jaar alsnog niet stoken. Ik zie enorm op tegen de jaarrekening en wat ze dan als voorschot willen. Vorig jaar veel minder betaalt, geld terug gekregen en toch omhoog, nu al paar keer omhoog tot ik niet meer verder kon en dan nog bij moeten betalen straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:26

Bij een gemiddeld verbruik kost het vanaf het plafond rond de 300 per maand. Dat was op oude tarieven rond de 130 denk ik? Wij vebruiken iets meer dan het plafond en zaten om 150 per maand.

Dus ja de rekening wordt verdubbeld maar gelukkig wordt het geen 600 ofzo.

Maar mensen met een laag inkomen krijgen die 1300 dat is ook ruim 100 per maand natuurlijk dan zit je al zowat op het bedrag.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:27

Je kunt heel veel zeggen over elnieno maar heeft wel een punt hoor.
En dan even over onze eigen portemonnee... Nee het plafond is voor ons helemaal niet van toepassing, wij zitten nu nog 4,5 jaar vast op lagere tarieven als het plafond. Dan komt er vast en zeker de opmerking dat we daar gelukkig mee moeten zijn en niet mogen klagen. Het verhaal ervoor is dat onze leverancier failliet is gegaan in december, voorschot waren we kwijt, wij kwamen op de lijst van schuldeisers en dan sta je onderaan (belasting enz gaan voor). Dat heeft ons ca 1500 euro gekost waar we niets voor gekregen hebben want we moesten alsnog die maanden betalen aan een andere leverancier. In februari is ons een vast contract aangeboden met deze prijzen. Voor onze portemonnee is het dus minder omdat de btw weer omhoog gaat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:29

Maar ook die verdubbeling is voor veel mensen niet op te brengen.
En nog een tientje erbij pp voor de zorgverzekering
En een flink bedrag meer kwijt zijn aan boodschappen
En flink meer betalen bij de pomp
En...
En..
En..

Al met al is dat zo 300-400 euro per maand.
Waar moet dat vandaan komen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:30

Vaste contracten kunnen ze anders gewoon openbreken staat in je kleine lettertjes ;) ik zou er maar niet vanuit gaan je 4 jaar weinig blijft betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:31

Liezel1 schreef:
En...
En..
En..

Voor gezonde mensen, meer werken? Banen liggen voor het oprapen. Vroeger werkten opa en oma in crisistijd ook 60 uur per week om rond te komen helaas. En in Nederland werken enorm veel mensen parttime.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:34

Spenk schreef:
Liezel1 schreef:
En...
En..
En..

Voor gezonde mensen, meer werken? Banen liggen voor het oprapen. Vroeger werkten opa en oma in crisistijd ook 60 uur per week om rond te komen helaas. En in Nederland werken enorm veel mensen parttime.

Idd, ik lees alleen maar dat mensen aan de achterkant dingen aan het oplossen zijn, zoals elektrische dekens en extra kacheltjes.. Maar aan de voorkant? Er is zoveel werk, ga in onderhandeling over je salaris/uren, voor je baas 10 anderen in veel gevallen, je hebt nu zo'n goede onderhandelingspositie..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:34

Spenk schreef:

Ik werk al fulltime. Heb een periode (coronacrisis) meer dan 70 uur per week gewerkt. Dat eindigde in een burnout. Maargoed, ik kan nog rondkomen op basis van 36 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:37

Winged schreef:
Spenk schreef:

Ik werk al fulltime. Heb een periode (coronacrisis) meer dan 70 uur per week gewerkt. Dat eindigde in een burnout. Maargoed, ik kan nog rondkomen op basis van 36 uur.

En heb je al eens over je salaris gepraat? Vooral vrouwen zijn veelste bescheiden als het op salarisonderhandeling aankomt :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:38

Meer werken is niet altijd een optie.
Hier partner met eigen BV, draait zelf ook mee in de diensten. Onregelmatige diensten en gemiddeld werkt hij zo'n 60-70 uur per week.
Ik werk 32-36 uur en draai thuis dus alles alleen, met een tweeling van 4 jaar oud.
Zo "makkelijk" is het dus allemaal niet.