zonnebloem18 schreef:Oh ik las het verkeerd. Ik dacht dat afgelopen maand al 500 euro had gekost.
excuzi. Het gaat idd om een vastgesteld termijnbedrag verrekend over het hele jaar dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Ik vind 70 cent per kWh oplichterij. Dat hadden ze op 25/30 cent moeten zetten. Het heeft nu totaal geen zin om van het gas af te gaan en elektrische alternatieven aan te schaffen met dit soort woekerprijzen.
purny schreef:Ik heb liever een droger aangezien ik niet tegen harde handdoeken kan
Menino schreef:Cynthia82 schreef:Wat zitten jullie allemaal nog laag in verhouding tot Greenchoice zeg!
[ [url=m/EmKVKf.jpg]Afbeelding[/url] ]![]()
Ik heb een vast contract afgesloten op 2.6 euro per gas m3, en wij zijn al rond de 500 euro per maand kwijt. 3.4 is helemaal waanzin.
Ik zeg het niet vaak en ook niet graag, maar ik vind wel dat de overheid de beste oplossing heeft gekozen . Dat prijzenplafond. Degenen die veel meer dan dat verbruiken hebben wsl een groot huis, of een grote ruimte (aka, behoren tot de meer vermogende groep) en die mensen geef je tevens een prikkel om te verduurzamen. En de grootste groep mensen kan weer ademhalen. Al heb ik nog niet berekend wat we kwijt zijn met het prijzenplafond.
[edit] okay grapje, ik vergis mij want het was 2.98 euro. M'n punt blijft staan desondanks.
mag schreef:Volgens de consumentenbond is het nu goedkoper om op gas te stoken dan met een warmtepomp. https://www.consumentenbond.nl/energie- ... -hoognodig
Verduurzamen loont op deze manier niet.
mag schreef:Volgens de consumentenbond is het nu goedkoper om op gas te stoken dan met een warmtepomp. https://www.consumentenbond.nl/energie- ... -hoognodig
idinn schreef:Het is alleen niet zo simpel te stellen "ze moeten het gewoon even zo doen". Jij hebt geen flauw benul wat de consequenties daar van zijn. Jij denkt enkel vanuit je eigen portemonnee. En dat is logisch, dat doen we allemaal. Maar als je daar over wilt discusseren doe dat lekker in een daarvoor bestemd topic.
Om gelijk weer ontopic te gaan: welke raamfolie werkt het fijnst? Of is het allemaal exact hetzelfde in een andere verpakking?
Sharani schreef:mag schreef:Volgens de consumentenbond is het nu goedkoper om op gas te stoken dan met een warmtepomp. https://www.consumentenbond.nl/energie- ... -hoognodig
Inderdaad, voor ons is het nu ook voordeliger om niet al helemaal van het gas af te gaan.
Cynthia82 schreef:Wat zitten jullie allemaal nog laag in verhouding tot Greenchoice zeg!
[ [url=m/EmKVKf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Liezel1 schreef:Maar ook die verdubbeling is voor veel mensen niet op te brengen.
En nog een tientje erbij pp voor de zorgverzekering
En een flink bedrag meer kwijt zijn aan boodschappen
En flink meer betalen bij de pomp
En...
En..
En..
Al met al is dat zo 300-400 euro per maand.
Waar moet dat vandaan komen?!
Spenk schreef:Liezel1 schreef:Maar ook die verdubbeling is voor veel mensen niet op te brengen.
En nog een tientje erbij pp voor de zorgverzekering
En een flink bedrag meer kwijt zijn aan boodschappen
En flink meer betalen bij de pomp
En...
En..
En..
Al met al is dat zo 300-400 euro per maand.
Waar moet dat vandaan komen?!
Voor gezonde mensen, meer werken? Banen liggen voor het oprapen. Vroeger werkten opa en oma in crisistijd ook 60 uur per week om rond te komen helaas. En in Nederland werken enorm veel mensen parttime.
Spenk schreef:Voor gezonde mensen, meer werken? Banen liggen voor het oprapen. Vroeger werkten opa en oma in crisistijd ook 60 uur per week om rond te komen helaas. En in Nederland werken enorm veel mensen parttime.
Winged schreef:Spenk schreef:Voor gezonde mensen, meer werken? Banen liggen voor het oprapen. Vroeger werkten opa en oma in crisistijd ook 60 uur per week om rond te komen helaas. En in Nederland werken enorm veel mensen parttime.
Ik werk al fulltime. Heb een periode (coronacrisis) meer dan 70 uur per week gewerkt. Dat eindigde in een burnout. Maargoed, ik kan nog rondkomen op basis van 36 uur.