Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:25

Mij maakt je oneindig gelukkig met een boekenbon, uit eten of weekendje weg :+
En dat hoeft geen wereldbedrag te zijn, als het maar met liefde gegeven is. Dure cadeau's zijn niet noodzakelijk beter.

Gnome

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:44

Wij zijn voor ringen aan het kijken. Slechte vorm van besparen kan ik je vertellen :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:29

Paladium is(was) goedkoper dan goud en volgens mij ook sterker.

Enne, gewoon vragen om vriendschapsringen, exact dezelfde ringen maar dan goedkoper. (Bij sommige juweliers althans).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:08

Gelukkig had ik geen dure ring uitgezocht, ik was mijn trouwring na 3 maanden kwijtgeraakt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:08

Ik zou een random leuke ring kiezen die niks te maken heeft met trouwen. Zo'n onder de €100 ring. Heb normaal geen ring om, dus elke ring is speciaal zat _O-

Ga 'm toch geheid kwijt raken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:10

Of voor ringen in Duitsland kijken , daar mag 8 karaat goud verkocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:15

bigone schreef:

Hier mag 8 karaat toch ook gewoon verkocht worden? Ze mogen er enkel het label goud niet aan plakken.. of haakt een juwelier dan ook af? Online bestaat het wel gewoon namelijk in Nederland..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:16

idinn schreef:
bigone schreef:

Hier mag 8 karaat toch ook gewoon verkocht worden? Ze mogen er enkel het label goud niet aan plakken.. of haakt een juwelier dan ook af? Online bestaat het wel gewoon namelijk in Nederland..

Kan, toen wij ringen kochten was er nog geen internet dus in Duitsland op vakantie gedaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:19

Ik houd ook van opruimen ja. Lekker weer alles netjes en schoon.
Ben m’n hele huis aan het opruimen en uitgebreid schoonmaken, zo’n lekker gevoel. Gaat alleen niet zo snel als ik zou willen maar goed.
En het ergste komt nog, de kamers van de kids. Trok net bij m’n zoon een la open op z’n kamer, OMG zeg. :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 19:52

Hier ook flinke opruimer en hou van een beetje leeg huis :o toch sta ik er weer verbaasd van (ondanks dat ik dus volgens mijn omgeving weinig heb) hoeveel ik onderhand weer heb. Echt gewoon heel huisje vol :+ en ja die kinderen zijn echt wel vreselijke horders ja }:0

Lekker weekendje weg op kosten van de zaak, dat is toch wel leuk :j
Wij gaan morgen en overmorgen naar Vlissingen, even eruit. Wonen ook vrienden, blijven we eten en we dachten zoeken we er gewoon hotelletje bij :D heb er erge zin in.

Nu zou zoonlief dinsdagavond een optreden hebben van zijn band maar het is nog volkomen onduidelijk of het valt onder culturele activiteiten (die gaan door) of live horeca, dat mag niet. Gaat het door moeten we echt op tijd weer naar huis, gaat het niet door maakt het niet uit...

Hier pergola in de achtertuin gemaakt ziet er mooi uit erg blij mee maar heeft wel ongeveer 300 Euro aan materiaal gekost. Maar goed, tuin is er wel stukken leuker van geworden :))

Ben ook best wel een krent mbt uitgaven maar bepaalde dingen mogen wel wat kosten... ringen bijv.... of bepaalde kleding. Dan kan ik gewoon 'los' gaan :7 soms wel erg maar goed, life's to short :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:20

Pfff wat een ruk-weer. Dat bespaarde toch weer op de terrasjes-kosten :P :Y) wel heerlijk gefietst maar ook soort van weggespoeld op enig moment }:0

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:43

VanHuisUit schreef:
Pfff wat een ruk-weer. Dat bespaarde toch weer op de terrasjes-kosten :P :Y) wel heerlijk gefietst maar ook soort van weggespoeld op enig moment }:0

Hebben jullie het leuk gehad in Vlissingen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:46

Absoluut. Met vrienden daar afgesproken en uit eten etc dus was sowieso super gezellig. Ik hou van Zeeland. Strand, ruimte, rust. En ook hele goede horeca / winkelaanbod plus cultuur als je de stadjes op zoekt. En dat zo dicht bij Rotjeknor (daar woon ik).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:15

Ik kreeg vandeweek een mail van mijn spaarrekening.
Ik heb 2 spaarrekeningen. De rabobank en centraal beheer. Bij centraal kreeg ik in het begin nog 0,04% rente iedere maand.
Nu is het terug naar 0,01%.
Jammer, maar als het 0 word ga ik hem opzeggen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:14

Dan mag je nog blij zijn dat je niets hoeft te betalen. Die rekeningen zijn er ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:21

Fitzroy schreef:
Dan mag je nog blij zijn dat je niets hoeft te betalen. Die rekeningen zijn er ook al.

Dat is pas boven een bepaald bedrag toch? Om oppotten te demotiveren.. of zijn er serieus banken die dat al vanaf een laag bedrag invoeren?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:21

Jep, ik heb er al een brief over gehad, maar dat is simpel op te lossen. Spaargeld verdelen over 2 banken ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:23

Geld storten kost vanaf de derde keer ook meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:29

Dat snap ik ook wel vanuit de bank gezien. Geld storten begint wat ouderwets te worden :+ Wij moeten naar een treinstation met een GWK, want de bank zelf doet niet meer aan storten. Gelukkig hebben we zeer sporadisch contant geld. Wat een gedoe.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:39

Verdelen over meerdere banken heeft niet zo veel zin, want dan heb je weer dubbele bankkosten. Je kan evt. ook een deel beleggen, dan heb je nog de meeste kans dat je geld rendeert.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:07

De bankkosten zijn aanzienlijk minder dan de rente die je moet betalen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:09

Badeendje schreef:
Verdelen over meerdere banken heeft niet zo veel zin, want dan heb je weer dubbele bankkosten. Je kan evt. ook een deel beleggen, dan heb je nog de meeste kans dat je geld rendeert.

Spaarrekeningen zijn over het algemeen gratis. Maar mijn keus zou het ook niet zijn om alles op een spaarrekening te zetten. Het kost je dan in ieder geval de inflatie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:17

Sparen wordt voor mij deze maand lastig… ik heb wat blauwe enveloppen gekregen en er werd 1,5 maand auto verzekering afgeschreven -O- ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 06:35

Nou, hier is het ook wel lollig qua kosten maar goed, normaal krijg ik het merendeel nog wel terug (groepscadeautje wat ik heb aangekocht) en maandag het halve land rondgereden met auto en trailer. Dat tikt ook aardig aan. En ga een nieuw bitje bestellen, tikt ook weer €120 af.

Normaal morgen wel loon van prikcentrum en volgende week heb ik ook paar shiften staan, dat vult gelukkig wel bij.
Dan een brief gehad met overstap naar nieuw loonsysteem binnen de zorgsector. We hebben al een keer consumptiecheques gekregen, dan Ecocheques en nu zouden we in juli rectificatie van de lonen sinds april/mei moeten krijgen naar die nieuwe tarifering + eventueel nog bijkomend premie. Voor een fulltimer zou je aan €900 extra moeten komen van alle cheques, aanpassingen en dan premie samen. Ik werk parttime dus dat bedrag zal wel wat lager zitten, maar het zou wel fijn zijn om weer wat extra te ontvangen natuurlijk :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 10:16

Iets met van aan de ene kant gaat het eruit en aan de andere kant komt er gelukkig weer meer binnen, als het per saldo overhoudt is dat natuurlijk helemaal toppie!

Nou mbt spaarrekeningen ben ik nog lang niet toe aan spreiden enzovoort hoor :+