Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:01

Idd parkeren zou ik me meer zorgen om maken. Neem eens een kijkje rond piekmomenten.

mavantos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:14

Bedankt voor jullie reactie! Er is een ruime parkeerplaats, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Zou het alleen niet heel fijn vinden als je in de zomer lekker buiten in de tuin zit en dan continue de frietpan ruikt _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:23

Ik woon boven een Surinaamse toko en ik ruik niet zoveel :+ en ons huis is echt oud.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:26

sureido schreef:
Ik woon boven een Surinaamse toko en ik ruik niet zoveel :+ en ons huis is echt oud.

Oei, dat is bijna een grotere straf dan boven Bakker Bart wonen.

Is dat zo'n toko die het allemaal zelf maakt? In dat geval heeft ie blijkbaar een goed systeem dat ie ook bijhoudt. Anders had je 'm geroken :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:36

Wij wonen ook heel dichtbij een cafetaria en tegenover visboer. Nooit echt last van de geur, alleen als ik rond etenstijd thuis kom en honger heb :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:45

ingedebruijn schreef:
Ohhh net tegen een soortgelijk huis aan gelopen die er nog maar net op staat. Maandag gelijk bellen voor een bezichtiging *\o/* :+:

Ook nog ruim binnen budget. Zou de badkamer wel direct vervangen maar daar hebben we een bouwdepot voor.

Heb je niet gelijk op ‘plan een bezichtiging’ geklikt of kan dat niet bij dit huis? Dan heb je in iedere geval direct je belangstelling kenbaar gemaakt op zaterdag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:51

Fitzroy schreef:
ingedebruijn schreef:
Ohhh net tegen een soortgelijk huis aan gelopen die er nog maar net op staat. Maandag gelijk bellen voor een bezichtiging *\o/* :+:

Ook nog ruim binnen budget. Zou de badkamer wel direct vervangen maar daar hebben we een bouwdepot voor.

Heb je niet gelijk op ‘plan een bezichtiging’ geklikt of kan dat niet bij dit huis? Dan heb je in iedere geval direct je belangstelling kenbaar gemaakt op zaterdag.

Ja ik heb via fb een berichtje gestuurd. Dat stond als optie en ik bel maandagochtend ook gelijk nog even!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:58

Fitzroy schreef:
ingedebruijn schreef:

Ja altijd doen! Heeft er bij ons voor gezorgd dat we er toch tussen konden!
Huis kwam er zondagmiddag op en maandag 11:00 was het al vol :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:03

Oké heb nu via funda, Facebook en dan maandag nog telefoon. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:07

ikke schreef:
sureido schreef:

Oei, dat is bijna een grotere straf dan boven Bakker Bart wonen.

Is dat zo'n toko die het allemaal zelf maakt? In dat geval heeft ie blijkbaar een goed systeem dat ie ook bijhoudt. Anders had je 'm geroken :j

Ik heb eigenlijk meer last van het volk dat er zich verzameld dan de geur..

Caribische mensen praten nog al graag en als er ‘s avonds 7 mannen voor je deur staan en jij in je eentje naar binnen moet en ze allemaal beginnen te praten en te vragen of je een relatie wil :+

Ik denk dat je dat bij de Bakker Bart niet hebt :')

Maar heeel soms ruik ik het maar dat ruikt wel lekker, maar dat kan ik op 1 hand tellen, woon er nu 3.5 jaar (mijn studentenhuis).

Maar het zal denk ik per bedrijf verschillen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:18

Emmaa_ schreef:
Cayenne schreef:
100.000 euro voor een kamertje van 11 vierkante meter.. en dan moet je natuurlijk ook nog VvE betalen :=
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... t-700-713/

Dit is (helaas) in grote studentensteden al heel lang een trend. 10 jaar geleden heb ik dit in Utrecht ook gezien, ook voor een vergelijkbare prijs. Ik snap echt niet dat je dat ooit zou doen, want er zitten zo veel eisen aan en je kan er echt letterlijk niks meer mee behalve het doorverkopen aan de ouders van een andere student? Maar blijkbaar is er wel animo voor.

Je kan het verhuren, huur is netto dus hoef je niks over te betalen, en als je er klaar mee bent doe je het (waarschijnlijk voor nog veel meer) weer weg. Mooi beleggingspandje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 00:37

sureido schreef:

Het is echt niet erg als je eens 'iets' ruikt door bepaalde wind oid, maar dagelijks in de walmen van de frietpan zitten vind ik niet ideaal :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 06:54

Ik heb schuin boven een bakker, en recht boven de groenteboer gewoond. Enige wat in dat oude pand niet grappig was waren de muizen. Maar verder was het heel handig juist :j . Ik had een dealtje met de groenteboer zodat de cavia's altijd groenvoer hadden (ik mocht uit de container vissen). En ik kon altijd snel vers brood en verse groente kopen. Ik had na mijn verhuizing meer last van de mega grote rijstwafel fabriek waar ik toen dichtbij kwam wonen (ander huis dan boven de groenteboer). Vond ze toen ik er ging wonen al mwaoh. Nu vind ik ze helemaal niet meer te haggelen :+

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:02

Mijn man woonde boven een shoarmatent toen ik hem leerde kennen. Ik verklaarde hem echt voor gek dat hij dat appartement had gekocht, maar eerlijk is eerlijk ik heb er echt nooit iets van gemerkt. Niet qua geluid, geur of parkeren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:49

Voor bezichtiging idd echt even bellen maandag. Als het storm loopt sta je met je mailtje toch vaak achteraan, terwijl je op zich eerder gereageerd hebt. Kan je alleen weinig aan doen als de telefoon roodgloeiend staat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:01

manzano schreef:
Voor bezichtiging idd echt even bellen maandag. Als het storm loopt sta je met je mailtje toch vaak achteraan, terwijl je op zich eerder gereageerd hebt. Kan je alleen weinig aan doen als de telefoon roodgloeiend staat.

Hij staat al 3 dagen op hun fb dus vermoed dat de eerste storm dan al geweest is maar wie weet hebben we geluk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:34

Wie niet waagt die niet wint!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:02

MarjanB schreef:
https://www.funda.nl/koop/garminge/huis ... ie-hof-15/

Ik vind dit zo mooi! Maar wel op de verkeerde plek.. vraag me af wat het kost om zoiets te laten bouwen. Zou ja daar gewoon een makelaar voor kunnen bellen?

Wij gaan zoiets bouwen....

Veel hangt af van materiaalkeuze. De hier genoemde bedragen zijn wel heel ruim hoor. Wij gaan niets doen, en besparen niet echt ergens op... en gaan voor 7 kuub + wel minder betalen.
Dus ik zou je gewoon goed laten voorlichten. Het zal altijd betaalbaarder zijn dan een vergelijkbaar huis dat al 'af' is.... Het kost wel meer inspanning.....

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:11

Kaka schreef:
Idd alleen het huis. 800 a 1000 euro de kuub. En dan doe je weinig geks.

Dat kan toch nooit. Als je daar de grond nog bij rekent zou er nooit een nieuw huis onder de miljoen te koop zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:11

Wij hebben ongeveer 8,5 kuub gebouwd voor (veel) minder alleen wij hebben wel veel zelf gedaan en veel bespaard en ook geen schuurwoning gebouwd maar gewoon een stenen huis. Dat huis hierboven is wel (veel) groter dan 7 a 8 kuub.

Edit: ik heb eerder in dit topic een post neergezet over de kosten, voor degene die dat leuk vinden kunnen even in mijn posts in dit topic terugkijken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:13

7 of 8 kuub is ook wel heel weinig :+
Je bedoelt 700 kuub neem ik aan :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:19

Ibbel schreef:
7 of 8 kuub is ook wel heel weinig :+
Je bedoelt 700 kuub neem ik aan :D

Nee... 7 kuub....

Geintje, hihihi.... sorry..... best wel van belang: een paar nullen erbij :-P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:23

Dit huis is niet bijzonder.. De buren rechts vind ik wel fascinerend :D
De 2 regenpijpen die bij de voordeur naar binnen gaan? :? Waarom?
En foto 36 laat de staat van hun achtertuin zien :wow: Oh my... _O-
https://www.funda.nl/koop/kerkrade/huis ... straat-65/

Naar de mensen die hier hebben gewoond ben ik ook heel benieuwd..
Wat is dit in vredesnaam voor inrichting? :oo
https://www.funda.nl/koop/bergen-op-zoo ... estraat-5/

En deze mensen hebben waarschijnlijk aandelen in inbouwspotjes...
Waarom zo godvergeten veel? Dat is toch onwijs overdreven? _O-
https://www.funda.nl/koop/rijswijk-zh/a ... ln-283-48/

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:24

_Nelleke_ schreef:
Wij hebben ongeveer 8,5 kuub gebouwd voor (veel) minder alleen wij hebben wel veel zelf gedaan en veel bespaard en ook geen schuurwoning gebouwd maar gewoon een stenen huis. Dat huis hierboven is wel (veel) groter dan 7 a 8 kuub.

Edit: ik heb eerder in dit topic een post neergezet over de kosten, voor degene die dat leuk vinden kunnen even in mijn posts in dit topic terugkijken.

Of ik ben kippig maar in dit topic zie ik niks over de kosten.

@ninx waar laten jullie het bouwen? (Door plaatselijke aannemer of door zo’n grotere?)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:26

My God die in Kerkrade. Suuuuper vreemd. Kost ook niets.