Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:42

Spannend Lieke! Lekker dat je t laminaat vast in huis hebt.

Precies leeslampje, we hebben maar 1 koper nodig. En het huis staat nog geen 2 weken in de markt. Hij draait overigens op Funda onwijs goed, wordt goed bekeken en is ook al 50x bewaard door mensen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:19

leeslampje schreef:
Karuna, fijn dat je toch aan het opknappen bent. Scheelt dat je niet veel hoeft te kopen voor de verhuizing :D

Nadir, begrijpelijk. Sommige (hogere denk ik?) prijsklassen gaan inderdaad niet zo hard. Aan de andere kant, je hebt maar één goede bod nodig om het te verkopen.

Liekec, spannend :D Ik loop volgens mij iets voor op jou qua planning. Wanneer ga jij over?

Meubels online kopen vind ik ook lastig, dus dat doe ik nog niet echt. Scheelt dat wij nog geen haast hebben, want we verhuizen pas over een paar maanden. En we hoeven maar een paar een paar meubels te hebben. Het meeste kan gewoon mee. We zoeken wel een nieuwe bank, want de huidige is te groot voor het nieuwe huis. Maar dat koop ik echt niet zonder te zien / proefzitten :')

Als het goed is krijgen we 15 juni de sleutel, dan 2 weken keihard werken om de benedenverdieping af te krijgen (schilderen, veel witten en de hele vloer vervangen). Dan hebben we nog 2 dagen over om te verhuizen en zitten we als het goed is op 30 juni in ons huisje! De bovenverdieping hebben we naar later uitgesteld.

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:35

Dat moet vast goedkomen in 2 weken :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:24

.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 25-11-22 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:27

Linkje :o spannend zeg! Kunnen ze dat online aanvragen een bezichtiging?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:32

Urona447 schreef:
Linkje :o spannend zeg! Kunnen ze dat online aanvragen een bezichtiging?

.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 25-11-22 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:10

Super handig! Succes met de verkoop :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:24

Dankjewel! Ja zeker spannend! Ik hoop dat er gauw een serieuze koper bij zit

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:38

Dat is snel, positief zeg. Succes met de verkoop!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:42

XXXX2015 schreef:
Ons huis staat sinds vanavond op Funda en nu al twee bezichtiging aanvragen.. maandag komt de eerste kijker. Spannend

Wow! Gaat lekker!

Ons huis staat ook nog maar kort op Funda. Bezichtigingen gaan als een speer :D Volgende week nog 1 kijkdag, dan een 'deadline'.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:54

Fijn MightyJoe en XXXX2015. Hoop dat die van jullie beide snel verkocht is.

Ik kom compleet uitgebrand even zwaaien :wave: We hebben sinds woensdag de sleutel, zijn dus aan het strippen, schoonmaken (heb al een mega sebastiaan "spin" gezien :D ) ontzettend veel spinnewebben en stof. De slaapkamer beneden zijn alle gaten en gaatjes in de muren al geplamuurd. Wederhelft heeft zich uitgeleefd om het behang eraf te halen. En hij is bijna zover dat de verf erop kan. Al 2x aan de grens staande gehouden door Die Deutsche Polizei :') Elke keer op de terugweg, maar mochten na controle van de papieren gewoon doorrijden. En ik heb voor morgen een veto uitgesproken. Mijn spieren moeten echt even rust hebben := Heel mss dat we morgen, als ik tenminste de andere aanhanger van buurman kan lenen, dat we de weidepalen voor een deel over gaan brengen, maar meer ook niet. En dat is ook alleen omdat ik nog wat moet opmeten in huis, gewoon vergeten met al het werk := :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:22

Jullie zijn hard aan het werk dus Rina!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:05

MightyJoe wauw dat gaat goed, zoveel bezichtigingen. Hopelijk zitten er veel serieuze gegadigden tussen

Rina wat een werk hè? Wij zijn nu in het oude huis nog zoveel dingen aan het verfraaien en tzt moet in het nieuwe huis ook flink gebuffeld worden phoe. Heb je je kunnen bedwingen vandaag en rust genomen?

Wij hadden vanochtend een appje van de makelaar. Het loopt storm met de aanvragen voor bezichtiging. Vanochtend al 12 aanvragen, 7 zijn er al ingepland hebben jullie al in mijn profiel gespiekt naar ons huis? Wat vinden jullie er van?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:27

Ik heb even gekeken naar je huis. Ik kan me goed voorstellen dat het storm loopt. Wat een gaaf plekje zeg! En dan ligt de vraagprijs ook nog lager dan die van onze hoekwoning in een dorp in het midden van het land :+

Ik ben wel erg benieuwd waar jullie heen gaan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:37

2015 ja we hebben ons ingehouden :D Buurmans aanhanger was er ook niet, dus heb ik vanmiddag als een blok geslapen :j De link in je profiel doet het overigens niet. Die staat er maar half, laatste deel is zwart en dan werkt hij niet. Maar je mag zulke links ook gewoon open op bokt plaatsen hoor. Zowel hier in het topic als het Funda topic worden ook huizen gedeeld, dat mag gewoon ook al is het eigen.
Nou heb ik hem , als het de Weelsedijk is, wel gevonden. En ben ik iets meer dan blij dat wij al wat gekocht hebben :D Die kant wilde wederhelft maar al te graag weer op. Was gelukkig toen wij zochten niets te vinden. :D Y;( sorry een Drent moet je niet willen verpoten naar het westen.
Waar willen jullie heen??

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:51

Wij gaan dichter bij de middelbare scholen komen te zitten. Er zit ook een weilandje bij helaas niet zo groot als wat we nu hebben.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 25-11-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:30

XXXX2015 schreef:
Wij gaan 13 km verderop wonen (Mijnsheerenland),vlak bij Oud-Beijerland zodat we dichter bij de middelbare scholen komen te zitten. Er zit ook een weilandje bij helaas niet zo groot als wat we nu hebben.

Wat toevallig, dan is het jullie huis waar wij morgen gaan kijken
Leuk plekje en een flink stuk grond hebben jullie nu zeg.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:40

Wij zijn vorige week weer een huis wezen bekijken. Dit keer in Nieuwerkerk wezen bezichtigen. Ook serieus geïnteresseerd maar wij zijn het niet geworden.
Zoeken variabel. Zuid Holland, groene omgeving, ruimte. Buiten ruimte belangrijker als binnen.

Twee andere bezichtigingen zijn al gecanceld voordat deze plaats zouden vinden dit aangezien deze woningen al verkocht waren.

Huizenmarkt is niet leuk meer.
Morgen het huis van XXXX2015 bezichtigen zie ik nu. Erg benieuwd. Vandaag weer heerlijk rondje motor gereden door de hoekse waard. Groot perceel. Daar zouden mijn haflinger dames en de hondjes erg gelukkig van worden.

Wel leuk ook Mijnsheerenland XXXX2015. Met kids wel fijn wat dichterbij de middelbare scholen.

Rina,wat fijn dat jullie nu de sleutel hebben. Rare tijden nu met de grens en corona.

Huizen hier gaan nog steeds bizar hard.

Maar ik droom nog door en hoop dat onze tijd snel komt.
Paarden lekker aan huis (2 hafs) eindelijk een paar kippen aan kunnen schaffen, onze twee honden de ruimte en de motoren binnen kunnen zetten.
Enige grote eis hier is max 45 min reistijd naar vriend zijn werk. Hele leuke vaste baan welke hij zeker geen vaarwel wilt zeggen. Ik werk in Rotterdam dus zit voor zuid Holland al snel centraal. Vaste baan en als verpleegkundige altijd werk.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:22

horsii aha dan heb ik je gespot vandaag jullie waren de enige niet die vandaag een kijkje zijn wezen nemen, het was verdacht druk vandaag hier op de weg ineens

Ik zou het wel erg tof vinden als er mensen net zo blij zouden zijn met dit huis als wij altijd geweest zijn. Als het alleen om mijzelf ging dan zou ik hier nooit weggaan. Maar met kinderen zijn mijn prioriteiten echt verschoven.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:38

Dat zou goed kunnen ja. Gingen toch die kant op dus even stukje omgeslingerd
Een vd weinige dingen welke nog mogelijk zijn nu met de corona.

Lastige keuze welke jullie hebben moeten maken. Hopelijk krijgen jullie net zoveel woon plezier in jullie nieuwe woning.
Ben heel benieuwd morgen, ziet er erg leuk uit op de foto's.

Wij hebben (voorlopig) geen kids, enkelt twee honden en twee paarden waarmee wij willen genieten.
En natuurlijk de stalen ros.
Hopelijk vinden wij dit jaar nog een mooi plekje met charme om te genieten van het buiten leven en de beesten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:12

Wat toevallig, een bokker die bij een bokker gaat bezichtigen. Charmant plekje trouwens, ik snap dat je er gaat kijken horsii :)

Rina is druk aan het verhuizen. Wanneer wil je over zijn? Of heb ik daar overheen gelezen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:30

Wat grappig indd dat je het huis van een bokker gaat bezichtigen horsii! Ziet er uit als een heerlijke plek, dus ik snap het ook wel!
Grappig is dat he, al die mensen die naar je huis komen loeren, XXXX2015. Ik werd er soms gewoon ongemakkelijk van. Stond er net iemand met z'n neus op t raam naar binnen te loeren, terwijl ik thuiskwam met mijn zoontje :+ 'Eh, hoi' en dan achter je horen 'Dat zijn de bewoners!!'. Ik zou geen celebrity willen zijn, had met deze 1.5 week al het gevoel dat ik geen privacy had.

Wij hebben het verkoopcontract nu getekend, als de nieuwe eigenaren tekenen is t de 3 wettelijke bedenkdagen nog even afwachten en dan is t verkocht! Ze hadden geen voorwaarde voor financiering, dus ga er vanuit dat het dan ook echt weg is. Hebben even contact gehad met de nieuwe eigenaren en ze zijn onwijs enthousiast, zo leuk. Was ook echt sprake van een gunfactor in ons geval. De makelaar zei dat ie nog nooit mensen zo hard had horen gillen bij het melden dat ze de kopers waren geworden :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:47

Oh wat tof dat het fijne mensen zijn Nymeria! Gefeliciteerd alvast!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:33

Even een kleine ego post, wij zitten in de speeltuin op ons rood wit geblokte picknickkleed met koekjes en drinken tot alle kijkers van vandaag geweest zijn. Niet slecht bedacht van me vind ik haha

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:36

Groot gelijk! Ik heb ook regelmatig verplicht met de honden gewandeld. Hoeveel kijkers heb je vandaag?