Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:39

Met de witte muurverf vind ik dat bij jouw huis ook zeker zo.

Zonder witte muurverf geeft een wit kozijn tussen stenen muur en gekleurde deur voor mijn gevoel een mooiere overgang. Het "breekt" de boel, geeft licht en lucht op de een of andere manier. Doet kleur beter uitkomen of zo.

De keuze van de kleur van de voordeur zegt iets over je persoonlijkheid, zegt men. Het is zo persoonlijk.
Een fototopic met alleen voordeuren zou grappig zijn. Eventueel met omschrijving van karakter :)

Mijn voor- en achterdeur hebben trouwens altijd dezelfde kleur. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat dat zo 'hoort".

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:45

Denise_Storm schreef:
Ik moest er een nachtje over slapen haha. Ik zou denk toch voor (donker)grijs, donkerblauw of donkergroen gaan... Als je dat teveel “gewoon” vindt, zou je eens op Pinterest voor ideeeen kunnen kijken. Jij hebt laatst toch ook je achterdeuren geschilderd? Of was jij dat niet? Haha :')

Achterdeuren moeten nog, ging zo lastig om alles in de winter open te zetten als het regent en koud is :P
Vanmiddag ga ik beginnen met het schuren van mijn schuur en later deze week denk ik dat ik aan mijn tuindeuren ga beginnen. :j

MarliesV schreef:
Janine, ik zou alles wit en dan de deur antraciet overwegen. Dat is modern maar niet steriel.
Wij hebben alles wit en de deuren donkerblauw, maar onze steil van de woning en steenkleur is compleet anders, dus dat is niet te vergelijken. Net als bij Frummels zit de steen heel anders qua metselwerk en is de kleur veel roder. Jij hebt behoorlijk geel getinte stenen, daar zou ik bv nooit rood bij doen.

Je hebt van Flexa zo'n app, misschien dat je die eens kan proberen?

Ik kwam naar aanleiding van dit onderwerp gisteravond nog een hele gave lichtgrijze deur tegen. Vond ik ook nog wel een optie. Ik ga die app eens downloaden, zou heel mooi zijn als dat werkt inderdaad! Dacht dat die alleen voor interieur was!
Rood gaat 'm bij mij ook niet worden hoor :o Ik ben meer van groen-grijs-wit :')

Dubbeldun, je hebt een erg gave voordeur! Maar ook weinig keuze met een wit huis.

Boras schreef:
Met de witte muurverf vind ik dat bij jouw huis ook zeker zo.

Zonder witte muurverf geeft een wit kozijn tussen stenen muur en gekleurde deur voor mijn gevoel een mooiere overgang. Het "breekt" de boel, geeft licht en lucht op de een of andere manier. Doet kleur beter uitkomen of zo.

De keuze van de kleur van de voordeur zegt iets over je persoonlijkheid, zegt men. Het is zo persoonlijk.
Een fototopic met alleen voordeuren zou grappig zijn. Eventueel met omschrijving van karakter :)

Mijn voor- en achterdeur hebben trouwens altijd dezelfde kleur. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat dat zo 'hoort".

Ja vind ik ergens ook wel een beetje zo horen... Maarja... je kunt zien hoe de situatie aan de achterkant van mijn huis is... En ik heb een kleur deuren wel overwogen. Maar dat is gewoon geen optie met het keralit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:58

Hi, ik kom even mee kijken hier!
Wij hebben morgen een gesprek met de bank. Willen ons huis gaan verbouwen. Geen radicale uit+bij bouw plannen, maar wel:
- nieuwe badkamer
- nieuwe keuken
- nieuwe meubels
- vloerbedekking boven vernieuwen
Etc...

Ik heb een Pinterest account waar man en ik helemaal los op gaan, maar we zitten nu vooral te bedenken hoe veel geld we nodig hebben en wat ons budget gaat zijn. Daarom ook even kijken in badkamer kosten en keuken kosten topic. :D

Edit;
Foto’s van onze woonkamer nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:28

Keuken en badkamer kun je zo gek maken als je zelf wilt.
De Ikea keuken die ik voor de bijkeuken gekocht heb (wel wasbak, geen apparatuur) is met twee hoekkasten, drie hoge kasten en veel werkblad (3 stuks) 2000€
De toekomstige keuken wordt inclusief alle apparatuur (magnetron, oven en vaatwasser van Ikea en Amerikaanse koelkast en 6 pits gasfornuis elders vandaan) rond de 8000€ daar zitten dan ook 4 hoge kasten bij, 2 hoekkasten lage kasten met lades en 3 (of 4) werkbladen.

Badkamer doen wij pas volgend jaar of het jaar erop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:41

Giolli, als je een bouwdepot neemt moet je er niet meteen vanuit gaan dat de keuken hiervan betaald mag worden. Jullie hebben geen verkeerde keuken zo te zien en een andere keuken maakt de woning niet per se meer waard. Het is voor jullie misschien een verbetering, maar een keuken is ook smaak.

Plus dat je elke rekening moet verantwoorden. Zelf dus net een wijziging aangevraagd om mijn restant depot te wijzigen naar het vervangen van een verrot kozijn met slecht geïsoleerde deur. Een hoop schriftelijk gedoe. Maar goed, ik heb goede hoop want het vervangen van een door en door rot kozijn is natuurlijk een verbetering van de woning in elk opzicht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:42

Dat weet ik. Het gaat ook niet om een bouwdepot. :) En daarnaast is de keuken misschien niet alleen onze smaak, maar ook ernstig aan vervanging toe vanwege lekkage, breuk, etc. Dus een nieuwe keuken zal wel degelijk meer waarde aan het huis toevoegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:00

Giolli schreef:
Dat weet ik. Het gaat ook niet om een bouwdepot. :) En daarnaast is de keuken misschien niet alleen onze smaak, maar ook ernstig aan vervanging toe vanwege lekkage, breuk, etc. Dus een nieuwe keuken zal wel degelijk meer waarde aan het huis toevoegen.

Gaat om minder dan 1000 euro, dus voor de bank niet betekenisvol bij een verkoop.
In het geval van mijn woning zou een keuken wel weer in een bouwdepot passen ondanks dat hij prima is. Dit is nog de originele huurkeuken. Vreselijk :')
Maar goed, meer ruimte had ik niet op mijn inkomen dus keuken moet maar van spaargeld. :')

Anyhow, not the case... Dus dan zal het allemaal wel loslopen. Altijd lekker om te kijken naar de toekomst!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:02

Hier ook een heel groot deel van spaargeld! Gelukkig. (Alhoewel, ook best pijnlijk die te zien slinken) Maar hoe dan ook moeten we nog wel even een gesprekje met de bank hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:06

Geld uitgeven is altijd pijnlijk :')

Grote bedragen dan in ieder geval...

Sinds een paar weken ben ik fanatiek aan het sparen. Elke dag 5 euro (in het kader van weet wat er op je rekening staat) en dan in het weekend (ik krijg wekelijks loon) wat meer. Moet zeggen, zo gaat het vrij snel :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:12

Wekelijks loon is echt heerlijk. Tot dat je hypotheek er af moet. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:11

Oh haha afgelopen twee jaar nog geen moeite mee gehad :D
Maar hé, Groningen he ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:33

Heerlijk zeg! Ik heb inmiddels een vaste baan met maandelijks salaris en hoewel je niet wekelijks geld krijgt vind ik het ook wel prima zo. :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:35

Ik ben maandag voor het eerst in mijn nieuwe woning geweest en ben verliefd <3

Afbeelding

Uitzicht:
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 01:21

Oeh. Mooi licht Pablo.
Heel mooi met die grote ramen. Daar wordt ik ook blij van <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:51

Mooi, en lekker wit dus je kan alle kanten op :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:22

Dat is idd een mooie lichte ruimte, kun je een hoop leuke dingen mee doen :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:41

Idd :) het meeste blijft ook wit, alleen de muur lange muur naast het raam rechts krijgt een kleurtje. Maar wil alles wel vrij licht houden. De eetkamerstoelen zijn wel antraciet en de bank is bruin maar de eettafel is licht greywash eiken.

Ik twijfel alleen constant over het TV meubel, dus dat is heel irritant :+ we zitten nu al op optie nr. 3. Fjållbo van IKEA staat nu als optie. Die is wel grotendeels zwart gepoedercoat staal, maar dat zijn de poten van de eettafel zometeen ook. De bovenkant van dat meubel is massief grenen dus kunnen we eventueel zelf nog lichter maken als we dat zouden willen. We gaan eerst testdraaien met mijn oude TV meubel aangezien die ook vrij donker is en dan zien we wel weer verder. Ben zo'n twijfelkont daarmee :')

We hadden ook al een eettafel besteld met cognac stoelen erbij, aanbetaling gedaan en alles maar die uiteindelijk toch weer geannuleerd omdat ik de stoelen niet gecombineerd kreeg en we ergens anders een mooiere tafel zagen :Y)

Zaterdag mogen we ook de vloer kiezen dus we proberen nu bij de meubelwinkel stalen te regelen van onze bank en de eettafel zodat we die naast de kleurenwaaiers van de vloer kunnen houden.

Tevens zijn we erachter gekomen dat onze CV ruimte te klein is om de droger en wasmachine naast elkaar te plaatsen door een centrale ventilatie unit en vloerverwarming (niks te klagen verder haha). Maar heb 0,0 ervaring met stapelen van die apparaten. Iemand daar tips voor?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:49

xPabloBokt schreef:
Idd :) het meeste blijft ook wit, alleen de muur lange muur naast het raam rechts krijgt een kleurtje. Maar wil alles wel vrij licht houden. De eetkamerstoelen zijn wel antraciet en de bank is bruin maar de eettafel is licht greywash eiken.

Ik twijfel alleen constant over het TV meubel, dus dat is heel irritant :+ we zitten nu al op optie nr. 3. Fjållbo van IKEA staat nu als optie. Die is wel grotendeels zwart gepoedercoat staal, maar dat zijn de poten van de eettafel zometeen ook. De bovenkant van dat meubel is massief grenen dus kunnen we eventueel zelf nog lichter maken als we dat zouden willen. We gaan eerst testdraaien met mijn oude TV meubel aangezien die ook vrij donker is en dan zien we wel weer verder. Ben zo'n twijfelkont daarmee :')

We hadden ook al een eettafel besteld met cognac stoelen erbij, aanbetaling gedaan en alles maar die uiteindelijk toch weer geannuleerd omdat ik de stoelen niet gecombineerd kreeg en we ergens anders een mooiere tafel zagen :Y)

Zaterdag mogen we ook de vloer kiezen dus we proberen nu bij de meubelwinkel stalen te regelen van onze bank en de eettafel zodat we die naast de kleurenwaaiers van de vloer kunnen houden.

Tevens zijn we erachter gekomen dat onze CV ruimte te klein is om de droger en wasmachine naast elkaar te plaatsen door een centrale ventilatie unit en vloerverwarming (niks te klagen verder haha). Maar heb 0,0 ervaring met stapelen van die apparaten. Iemand daar tips voor?

Het stapelen van wasmachine en wasdroger? Heeft bij ons nog nooit problemen gegeven. Bij ons staan ze in de badkamer op elkaar zonder iets ertussen (wel rubberen dingetjes geloof ik). We hebben wel een vrij nieuwe wasmachine, die met centrifugeren niet heel erg trilt/beweegt. Maar onze vorige wasmachine was al vrij uit en dat ging eigenlijk ook gewoon goed!

Lastig he al die keuzes qua meubels en kleuren...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:18

Hier ook wasmachine en droger op elkaar (droger bovenop!) wasmachine is nu 10 jaar oud (en een wat goedkoper merk)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:35

Ja hier komt de droger ook bovenop. Wasmachine is van Whirlpool maar wordt dan wel TZT vervangen door het was broertje van de droger, AEG. Dan hebben we beiden ook 8kg, nu is 2 wassen 1 droger en dan past de inhoud 1 op 1.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:41

Let dan op dat de wasmachine geen ronde hoeken heeft.
Klinkt heel tegenstrijdig :+

Maar mijn wasmachine heeft de hoeken afgerond. Staat heel mooi en sierlijk. Maar daardoor kan de droger er niet op staan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:03

Hij is helemaal vierkant gelukkig dus dat zou dan geen problemen op moeten leveren!

Iemand eventueel trouwens nog suggesties voor de kleur op de muur en de kleur van de vloer? Dit is de kleurencombi van de tafel/stoelen/bank. De salontafel en het tv-meubel staan dus nog redelijk vrij qua keuze.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:35

Misschien 3 kleine verschillende tafeltjes als salontafel. Overigens kan die Fjållbo ook prima als salontafel :)
De vloer zou in een grijstint niet misstaan en de muur een mooie groene of blauwe kleur. Maar ook heel donker/oudroze misstaat niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:47

DubbelDun schreef:
Misschien 3 kleine verschillende tafeltjes als salontafel. Overigens kan die Fjållbo ook prima als salontafel :)
De vloer zou in een grijstint niet misstaan en de muur een mooie groene of blauwe kleur. Maar ook heel donker/oudroze misstaat niet.

Ik had al ergens leuke mangohouten salontafeltjes gezien, twee ronde idd in verschillende hoogtes. Ben normaal niet zo van de ronde tafeltjes maar denk dat het wel wat heeft als salontafeltje. Dus die staan in mijn achterhoofd.

Zat idd zelf ook al te denken aan zacht groen of blauw. Ga liever niet voor een zand/bruintint want dat lijkt me saai omdat de rest dat ook al is. Heb hier al vaker de Early Dew gezien en die vond ik wel erg mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:53

Voordeel van zand/bruintint is dat je er veel/felle kleuren mee kunt kombineren aan accessoires.