Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:27

Onze badkamer is ong 6m2.

Materiaal ong €7000 installatie (tegelen/douche/wc/elektrische vloerverwarming/etc) ong €6000 dus €13000 totaal. Wij hebben wel zelf leidingwerk en elektriciteit/stopcontacten verzorgd.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:34

Wij hebben prijzen opgevraagd en offertes laten maken bij verschillende badkamerzaken (all inclusive prijzen) en waren daar tussen de €10.000 en €18.000 duurder uit dan nu. We sloegen stijl achterover van sommige offertes. Nu hebben we zelf een tegelzetter en loodgieter gezocht (op aanraden van verschillende kennissen), rest allemaal zelf gedaan. Onze tegels met korting bij de tegelzetter gekocht. Andere spullen (allemaal merk) her en der gekocht. Waren nu alles bij elkaar ongeveer €10.000 kwijt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:43

Voor 15 k moet je een heel eind komen hoor! Wij betalen 11 k en hebben niet persé de goedkoopste dingen uitgekozen. Wij doen wel een klein deel zelf, dat bespaarde een hoop. En wij hebben inderdaad wel bespaard op het verleggen van leidingen door alles zoveel mogelijk op dezelfde plek te behouden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:11

Ik kon niks zelf en heb een kleine ruimte uitbesteed, voor rond de 12000€ denk .. het is absurd veel geld

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:13

Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb ook even een vriend gebeld die werkzaam is bij een aannemer (niet als bouwer helaas :P) en hij zei dat je idd via via verschillende partijen moet regelen en zelf de materialen aanschaffen, geen all-inclusive zaak. Ik denk dat ik dan onder de 15k moet kunnen blijven, dus dat neem ik mee in mijn bieding voor het huis. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:30

Wij hebben wel een all inclusief zaak maar geen grote ketens. Kleine lokale ondernemer die de zaak runt met zijn vrouw. Als er iets is en je belt krijg je dus 1 van die 2 aan de lijn ipv 1 van 100 werknemers.
Sluit dus ook zeker de kleinschalige lokale ondernemer niet uit. Is vaak ook veel persoonlijker.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:34

Wij hebben de tegels en sanitair zelf besteld, de rest vd materialen (gipsplaten en hout oa) zat bij de prijs van de bouwers in. Totaal waren we ongeveer 15000 kwijt, inclusief de accessoires en het verwarmingspaneel.

We hebben ook een kleine ondernemer uitgenodigd, die begon bij 15000, dan had je echt een heel eenvoudige badkamer, met 'goedkope' materialen, zei hij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 05:23

Wij hebben geen goedkope spullen uitgezocht :+ maar we waren er zo klaar mee op een gegeven moment. 16k aan tegels en overige badkamer spullen. Tegelen en plaatsen is via derden gedaan. Ons is de badkamer op een volledig nieuwe plek gebouwd dus bij elkaar wel flinke smak geld. 28k totaal, toch als ik al jullie berichtjes lees valt het nog mee. Badkamer is 3 bij 3,5

De glazen douchewand is ondertussen ook geplaatst maar nog geen foto’s van. Oh en het raam is afgewerkt nu :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 07:30

Hier moeilijk rekenen wat het totaalplaatje wordt, omdat we een nieuw stuk aanbouwen waar oa badkamer inkomt. Alles wordt verduurzaamd. Ik shop veel apart. Bv douchewand en bak, kranen en radiator bij x2o gekocht, geloof dat dat iets van 4000 euro was (alles inbouw), bad, wc meubel, kraan, wc en spotjes bauhaus 1500. Wij gaan een groot deel muur met betonstuc doen e douche en vloer tegel maar daar nog geen kosten van. Verder komt overal vloerverwarming en zonnepannelen (die laatste zelf ingekocht). Ook alle hout zelf ingekocht en bv isolatie hebben we een partij b-keus gekocht. Dat scheelde weer veel. Dus zelf beste priizen zoeken of apart inkopen kan zeker een paar 1000 euro in prijs schelen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:33

MarjanB schreef:
Wij hebben geen goedkope spullen uitgezocht :+ maar we waren er zo klaar mee op een gegeven moment. 16k aan tegels en overige badkamer spullen. Tegelen en plaatsen is via derden gedaan. Ons is de badkamer op een volledig nieuwe plek gebouwd dus bij elkaar wel flinke smak geld. 28k totaal, toch als ik al jullie berichtjes lees valt het nog mee. Badkamer is 3 bij 3,5

De glazen douchewand is ondertussen ook geplaatst maar nog geen foto’s van. Oh en het raam is afgewerkt nu :')
[ [url=m/s0S6Sc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dUx1EF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qr5tWF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige badkamer! <3

Wij hadden verschillende offertes uitgevraagd bij verschillende aannemers, maar uiteindelijk in zee gegaan met een lokale ondernemer die een eigen badkamerzaak runt. Zij vroegen voor de uren werk en het bijkomend materiaal (gipsplaten, stucwerk, verven etc.) hetzelfde als de andere aannemers, maar ik had hier de luxe om een 3D design te laten opmaken en bij hem de spullen te kopen voor een mooi prijsje. Ik mocht ook in andere winkels spullen kopen, maar ik ben nogal van het gemak :D .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:35

Ik moet alles nog eens optellen.

Onze badkamer is geloof ik 3.25 bij 2.40m even uit mn hoofd. Het was een klein slaapkamertje, dus alles moest aangelegd. Dat hebben we zelf gedaan, maar omdat we het hele huis doen, hebben we niet alles apart daarvoor gekocht.

Houten meubel is op maat gemaakt, maar viel me nog wel mee. We hebben chromen kranen van Grohe die waterbesparend zijn.
Douche bak anti slip en badkuip van Tegeldepot.
WC systeem van Geberit. Pot was wel duurder. Had eerst wc douche, maar nu losse pot en douche bril genomen.
Tegels en vloer redelijk gemiddeld geloof ik. Maar alles komt er wel bij als je het zelf doet.

We hebben wat meer uitgegeven aan het bouwen van een muurtje met aan 3 kanten nisjes. 1 in Douche, 1 naast bad en dan van voor 3 vakjes. En dan een zitje in de douche. Maar goed, zelf doen is het qua materiaal niet zo heel heftig.

Nieuw plafond, 6 spotjes, dure spiegel met verlichting, stenen kommen en een dure douche deur. Daar vielen de prijzen me dan weer enorm van tegen, maar ja, natte bende vind ik erger. Afzuiging en radiator vergeet ik nog.

Ik denk dat we rond de 10.000 uit komen als we echt alles optellen.

Maar goed, laat je het doen kost het altijd wel snel veel. Mijn moeder wilde een extra stopcontact in keuken en dat was 200 euro meer. Wij leggen zelf een stopcontact aan en zijn 2 tientjes kwijt. Maar hebben dus alle gereedschap, veel draad op grote spoelen etc.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:42

Wij moeten nog tellen. 18m2 en de ander 8 m2. Wij hebben geen all-in gekocht, ook omdat niet alles wat we wilden bij dezelfde zaak te vinden was.
Manuren viel tegen want er is een en ander mis gegaan en wij betalen per uur :+ Niet doen. Wij hadden niet veel andere keuze helaas, maar toch: niet doen :)) We hebben niet op spullen en tegels bespaard.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:20

Hier zijn ze net vandaag begonnen met mijn badkamer. En grappig Mars, wij krijgen dezelfde tegels voor de douchewand.

Welke kleur voegen heb jij? Ik twijfel heel erg tussen zilvergrijs of wit namelijk :+

Mars schreef:
Wij zijn nu bijna klaar met onze badkamer, het was een slaapkamer. Gekozen voor houtlook vloertegels, handvorm visgraat achter de douche en rustige betonlook tegel voor de rest.
Dubbele composiet wasbak en alle kranen, spots en afvoer in geborsteld koper. Tevens elektrische vloerverwarming dus douchen met warme voetjes.

Nog vrij leeg:
[ [url=m/x9LQ5R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meubel met verwarmde spiegel erboven:
[ [url=m/PxcRSs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Visgraat in wording:
[ [url=m/imePu4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met douche:
[ [url=m/uwOtT9.jpg]Afbeelding[/url] ]

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:44

Ik zou nooit wit doen ivm snel vuil er op zien. Je blijft poetsen dan

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:25

Ik zou ook niet voor wit gaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:28

Zilvergrijs it is dan :))

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 17:45

Ze gaan hier als een speer. Vandaag alles er al uit gesloopt en leidingen omgelegd.
Morgen dus geen enorme herrie meer, wat super fijn is :))

Wel een issue tegengekomen beneden in het toilet, ook al beginnen ze daar volgende week pas mee.
De verwarmingsbuizen hadden ze willen afsnijden en dan doppen, omdat er geen verwarming meer in de toilet komt. Maar helaas blijkt dat de aanvoer te zijn voor alle verwarming boven en loopt helemaal door naar zolder.

Dus ik kreeg de volgende opties: (tegels gaan maar tot de helft, rest wil ik vrij houden om te verven of behangen zodat je wat kan wisselen qua stijl)
- Ombouw toilet en dan aan 1 kant de buizen wegwerken en netjes stucen. (soort L vorm)
- Ombouw helemaal doortrekken naar boven, alles stucen en dan moet ik zelf planken ophangen.
- Ombouw helmaal doortrekken naar boven maar een nisje maken waar je spullen in kan plaatsen.

Optie 1 is zeker mogelijk, maar ik vraag mij af of het er gek uit ziet. Iemand ervaring hiermee?
Optie twee lijkt mij ook niet helemaal geslaagd, want dan moet ik met planken in de weer. Ik vind de laatste optie soms wat truttig staan, dus dan zou ik ook met planken moeten gaan werken.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:23

Zo’n L vorm ziet er niet gek uit hoor.
Dat wordt dan toch gewoon een soort koof voor de buizen? Google maar eens koof toilet verwarmingsbuizen en dan afbeeldingen. Daar staan 100en foto’s van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 07:22

Ik zoek advies. Ik wil graag mijn wasmachine volledig weggewerkt hebben, evt ruimte voor droger erboven en ruimte voor handdoeken etc . Een grote kast met schuifdeuren denk ik zodat het ruimte bespaard?

Voor een idee;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien zit ik wel echt met beperkte ruimte en een radiator en een raampje dus doortrekken kan niet helemaal. Die smalle kast wil ik dan uiteraard weg doen. Ik wil dat het een stuk opgeruimder en rustiger gaat ogen met meer opberg ruimte voor alle wasmiddel, douche spullen en handdoeken. Wasmand zou er dan ook in moeten kunnen.

Hoe zou ik dit zo mooi mogelijk kunnen realiseren?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:38

Rennie, na enig zoeken vind ik dit:
https://nl.pinterest.com/pin/348747564885954246/
Gezien jouw beperkte ruimte zijn deze halve deuren ideaal (schuifdeuren moet je wel ergens heen kunnen schuiven).
Je zou meubelplaat op maat kunnen laten zagen bij de bouwmarkt en zelf in elkaar zetten.
Afhankelijk van hoeveel ruimte je er nog boven hebt eventueel nog een bovenkast.

Nadeel van een droger is wel dat je de bergruimte boven je wasmachine kwijt raakt. Die spullen moet je dan weer ergens anders kwijt.
Als een droger geen must is zou ik denken aan zoiets als hierboven maar dan met legplanken op de bovenste helft.
Door de diepte kan je dan veel meer kwijt.

Is er ruimte onder je wastafel meubel? Zou daar een verrijdbaar krat onder passen?

En, eehm, is ontspullen op het gebied van flesjes en potjes een optie? Want je hebt wel heeeel erg veel Y;( .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:53

Is het een optie om alles een kwartslag te draaien en daar een schuifwand voor te zetten Rennie?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:07

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:42

Onze badkamer is deze week opgeleverd en we zijn er super blij mee, maar hij is toch wel erg groot nog en onze badmat is echt te klein, hebben jullie tips waar je grote badmatten kan vinden, of bv ronde? Ruimte tussen bad en kasten is bijna 1.8 m.

Of hebben jullie ervaring met een gewoon kleed, ik verwacht dat dat niet goed genoeg droogt?

Afbeelding

Afbeelding

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:48

Suzanne F. schreef:
luxx schreef:
Zag laatst dit als opruimhack voorbij komen, twee of drie naast elkaar neemt niet veel ruimte in en kun je heel veel in kwijt
https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wan ... 3/#content

Als je er meerdere naast elkaar zet kan je beter een smalle Billy nemen.

Dat is wel goedkoper maar ik vind persoonlijk die vakjes er dan erg leuk uitzien, zoals bij dit voorbeeld met de handdoeken, zo'n Billy kastje wordt dan snel rommelig

Afbeelding