Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:10

Alwiene schreef:
just_kiki schreef:
Internet is ook overbodig, zou je ook op kunnen besparen lusitana....

_O- _O- _/-\o_ _/-\o_

_/-\o_

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:15

just_kiki schreef:
Internet is ook overbodig, zou je ook op kunnen besparen lusitana....

Ten eerste heeft dat niets met boodschappen te maken, ten tweede ben ik daar toevallig heel zuinig mee, het kost me 16.99 per maand, als je het weten wilt, en toen ik me zelfs dat niet kon veroorloven had ik inderdaad gewoon ook geen internet. Ik heb geen smartphone, maar een ouderwets mobieltje met een pre payed kaart waar ik ongeveer 5 euro per maand op zet.
Stel dat ik geen internet heb en toch contact wil houden met mijn vrienden en familie over de hele wereld, dan betekent dat kaarten en brieven versturen en telefoneren, zoals ik dat voorheen deed, dan ben ik duurder uit. Ik zou me af kunnen sluiten van de buitenwereld, maar voor die 16,99 € vind ik dát net weer een beetje overdreven.
Water komt uit de put en aan electra ben ik 13-45 euro per maand kwijt, afhankelijk van het seizoen want ik verwarm electrisch.

En nu we het toch over de niet boodschappen kosten hebben:
Ik heb drie paardjes en een muilezel, 3 straathonden en een oude asielkat die ik allemaal niet nodig heb (nou ja, 1 waakhond en een muizenvanger dan), maar zij hebben mij nodig. :+
Ik vang dieren op die verwaarloosd en /of mishandeld zijn. Die kosten me ongeveer 80 euro per maand bij elkaar.
Daar kan ik op bezuinigen, door geen dieren te hebben, maar dan heb ik geen levensdoel meer.
Je kunt dan ook wel zeggen dat je geen kinderen moet nemen, dan bespaar je ook een hoop geld...
Ik kan me niet voorstellen dat het wegnemen van junkfood en ander ongezonde rommel eenzelfde impact op je levensdoel heeft.
Daarbij is het verzorgen van dieren heilzaam, dat kun je niet zeggen van ongezond eten.
Een en ander moet je afwegen.

Waar het mij om gaat is dat producenten willens en wetens ongezonde meuk in ons willen proppen en dat ze via acties mensen zover krijgen dat ze ook nog die rotzooi gaan kopen. En vooral mensen die weinig te besteden hebben zijn uiteraard gevoelig daarvoor en eten daardoor ongezonder.
Daarbij lijdt het milieu en dieren onder de de druk van goedkoop veel moeten produceren.
Er is niks mis bij het stilstaan bij dat soort feiten. Wat iemand er mee doet moet die zelf weten. Als iemand alle dagen patat of pannekoeken en fris/bier en toetjes wil, moet die dat zelf weten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:33

Stamper schreef:
Pff, moet een vegrootglas hebben denk ik, ik zie die eekhoorn echt niet hoor! Is er wel een... :P _O-

Oh ik zal eens kijken of ik hem wel kan vinden!

Vanmiddag de FuzeTea gehaald 2 pakken (1 op account vader en 1 op mijn account). Zag dat ze heel lang houdbaar zijn dus die kunnen mooi in de kast voor als mijn zus in augustus haar 50e verjaardag viert. Zag dat er ook goedkope cola staat in de app. Maar 0,50 cent voor 1,5 liter. Zal eens met zus overleggen of ze daar ook belang bij heeft als de datum lang genoeg is voor haar verjaardag. Ze wil het graag groots vieren maar zonder heel groot budget dus dit soort dingen zijn dan toch wel enorm welkom!

Wat vinden jullie, kan dat? Huismerk cola op een verjaardag? Het wordt waarschijnlijk een bbq met vrij veel gasten. En de gastvrouw (of nou ja haar gezin) drinkt ook gewoon huismerk cola normaal, dus het is niet dat het alleen met dat feestje is ofzo. 8-)

F_inley

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:37

Ik zag de eekhoorn gelijk. :j

Ik vind dat prima kunnen hoor waarom zou het met een feest opeens coca cola moeten zijn? Ik heb altijd drinken van de lidl ook met verjaardagen ect

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:39

lusitana; gaan we nou hier een lesje gezond eten krijgen van jou? >;) :roll:
Ben ik in het verkeerde topic?!

Ik drink veel melk, ik eet veel vlees, quess what ik rook ook erg veel én ik drink vrij veel alcohol.
Oh en ik heb zelfs veulenbiefstukjes in de vriezer liggen.
En biologisch doe ik bijna niet aan. Te duur :j

En plofkip zal ik vast ook wel in de vriezer hebben liggen.

Shoot me! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:40

Rustig dames ,leven en laten leven

Ik eet vlees , maar melk bah zo vies :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:47

F_inley schreef:

Ik vind dat prima kunnen hoor waarom zou het met een feest opeens coca cola moeten zijn? Ik heb altijd drinken van de lidl ook met verjaardagen ect

Nou even gekeken en ik had hem toch ook wel vrij snel te pakken hoor!

Ja ik vind het op zich wel kunnen, maar soms lees je ook dat mensen vinden dat je je gasten dan het beste van het beste voor moet zetten en dat het dan gierig is om huismerk cola aan te bieden.

Kijk als ik één iemand op bezoek krijg en ik weet dat die graag coca-cola drinkt, top, haal ik dat in huis. Maar met zo'n feestje heb ik zoiets van joh, lust je geen huismerk, prima neem je wat anders. Er zal vast wel iets zijn wat iemand dan wel lust. Maar weet nog niet hoe zus daarover denkt :D

Wauw die Lee Kum Kee sauzen zijn alweer uitgeschakeld -O- Beetje jammer, de variant die ik wilde hadden ze niet (of nou ja de varianten die deze AH had wilde ik in ieder geval niet) en had morgen even bij een andere AH willen gaan kijken en anders gewoon iets mee nemen om weg te geven in de pakketten voor mensen die het minder hebben. Maar ben nu dus al te laat. Best balen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:47

Alwiene: wij proberen zoveel mogelijk rekening met iedereen te houden, maar het moet niet overdreven worden.

Wij hebben al jarenlang Cola van Aldi huismerk, en dan light. Omdat mijn vader die het lekkerste vind en erg veel cola drinkt (helaas, ondanks z'n maagverkleining ook nog). Ik had een oom die écht écht alleen Coca Cola dronk. Als we wisten dat hij kwam, dan kochten we een fles of wat blikjes.
Inmiddels maakt het diezelfde oom niet meer uit.

Mijn broertje drinkt het liefst Grolsch. Maar werd laatst ook errug blij met een partij Heineken blikjes die een paar maanden over de datum waren.

Dus ja; we houden er rekening mee, en ik zelf ook, maar ik ga me niet volledig aanpassen. Kost me teveel geld en bovendien doen anderen dat ook niet altijd voor mij (al eet en drink ik vrijwel alles, behalve Cola).
Zo eet ik zelf haast geen koekjes, maar heb voor bezoek meestal wel wat op voorraad.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:49

Alwiene schreef:
Wauw die Lee Kum Kee sauzen zijn alweer uitgeschakeld -O- Best balen!

Neeeee meen je niet |( Ik wilde zometeen naar de supermarkt o.a. daarvoor.
Verdorie.

Zou je ze nog kunnen kopen vandaag en in kunnen dienen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:50

JoyCiej007 schreef:
Alwiene schreef:
Wauw die Lee Kum Kee sauzen zijn alweer uitgeschakeld -O- Best balen!

Neeeee meen je niet |( Ik wilde zometeen naar de supermarkt o.a. daarvoor.
Verdorie.

Zou je ze nog kunnen kopen vandaag en in kunnen dienen?

Jaaaaaaaaa doen, dat kan nog!!! Vandaag kun je nog indienen. PM me anders even want ik heb dus ook nog open staan en kom er vandaag echt niet meer ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:51

Ik app je wel even weer :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:04

F_inley schreef:

Hey Finley er is weer gratis Finley :+

https://geldterug.cocacola.nl/gratisfinley

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:18

Melk drink ik ook niet, maar dan wegens dat ik teveel last krijg van slijm en vind warme chocomelk met volle melk zo lekker alleen dus teveel last. Enige van melkproducten is 's ochtends 3 lepels yoghurt met muesli.

Straks weer verse eigen geteelde groenten van eigen tuin. *\o/*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:22

Hebben jullie de Picnic app al eens geprobeerd? Zou een goedkope thuisbezorg supermarkt zijn.

Ik sta al een paar weken in de rij om te mogen bestellen. :') Per week krijg je een cadeautje bij de eerste bestelling.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:24

Apps heb ik helaas niks aan heb een Windows Phone.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:01

cobiie schreef:
Hebben jullie de Picnic app al eens geprobeerd? Zou een goedkope thuisbezorg supermarkt zijn.

Ik sta al een paar weken in de rij om te mogen bestellen. :') Per week krijg je een cadeautje bij de eerste bestelling.

We hebben ons net ook aangemeld zijn 4000 nogwattes :')

Hoe weet je t van t cadeautje?

*kruipt terug onder de steen*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:04

Anke98 schreef:
cobiie schreef:

Ik heb mij al 3 weken geleden aangemeld. ;)
Iedere vrijdag of zaterdag krijg je een mailtje met daarin vermeld welk cadeautje je gaat krijgen. :+
Met 4.000 te gaan gaan dat heel wat cadeautjes worden. :P Ik begon op 400 nog wat en sta nu op 78.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:07

Ze bezorgen hier niet helaas.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:44

JoyCiej007 schreef:
lusitana; gaan we nou hier een lesje gezond eten krijgen van jou? >;) :roll:
Ben ik in het verkeerde topic?!

Ik drink veel melk, ik eet veel vlees, quess what ik rook ook erg veel én ik drink vrij veel alcohol.
Oh en ik heb zelfs veulenbiefstukjes in de vriezer liggen.
En biologisch doe ik bijna niet aan. Te duur :j

En plofkip zal ik vast ook wel in de vriezer hebben liggen.

Shoot me! :evaw:

Nee, wat ik bedoel is dat als je wilt bezuinigen op boodschappen, het weglaten van troep uit je dieet een nuttige start kan zijn. Maar oneliners mogen niet, dus vandaar een langere post met uitleg waarom...

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:05

Anke98 schreef:
cobiie schreef:

Picnic is echt ideaal! Sinds kort bezorgen ze hier in de buurt en ik moet zeggen dat het heel handig, maar ook vooral goed voor de portemonnee is. Hier zoek je natuurlijk gerichter en dan zie je de snacks en aanbiedingen minder snel. Zo zijn we hier voor 2 personen van €100,- per week, naar €50,- gegaan inclusief limonade ed, exclusief brood van de bakker.

Die cadeaus zijn ook zeker leuk! M’n mams staat ook op de wachtlijst, heeft nu gratis bananen, stroopwafels en hagelslag gekregen. Dat zullen er wel meer worden ook vrees ik haha. :). De zogenoemde wachtverzachters, je moet er maar opkomen haha.

Maar pas wel op met bepaalde dingen met Picnic. Zo hebben wij laatst lege flessen ed ingeleverd, dat moeten die bezorgers dan invoeren en dan krijg je een rekening. Dat was dus bij ons niet gedaan, dus kon er achteraan bellen. Ging wel om meer dan €10,-wat de bezorger even vergeten was. Dat is zeker een nadeel, dit doe ik ook niet meer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:14

Lusitana; laten we hier verder even geen aandacht meer aan besteden; we zijn hier geen kleuters en iedere idioot kan bedenken dat wat jij "troep" noemt, scheelt in kosten als je het niet haalt.
Gelukkig mogen we allemaal helemaal zelluf bepalen wat we wel en niet halen, en wat we wel en niet eten, waar we wel en niet op besparen. Fijn toch?

Zo..... toch nog even wat Scoupy's kunnen scoren.
En geslaagd, maar je wil niet weten hoe :+
Ik ging o.a. voor de Lee Kum Kee sauzen; daar kon ik er (met dank aan Alwiene :D ) 4 van halen via Scoupy.
Hadden ze toch juist de Oester en Soja sauzen etc. niet... zat niet in 't assortiment.
Enige wat ze hadden was de Char Siu saus, de Zwarte bonen en knoflook saus, en de Hoisin saus.
Ik heb 2x Hoisin, 1x Char Siu en 1x Zwarte bonen gehaald.

Was nog een heel gedoe.... van alle 3 de soorten vond ik potjes met een tht variërend van 2016, 2017 en feb 2018. := -:(-
Beetje boel geluk gehad dat ik dat even gecheckt heb! Stond allemaal door elkaar; ik ben gekke Henkie niet dus een jongen erbij gehaald en uiteindelijk ruim 7(!!) verlopen potjes afgegeven. De rest kon ik niet checken, want ik kon niet helemaal achterin komen. Dat dus aangegeven.
Zelf uiteindelijk geprobeerd om van alle potjes de langst tht te krijgen (aug 2018 of dec 2019 scheelt nogal).

Verder nog via Scoupy de Servero met stukjes en de Brand Lentebock gehaald.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:45

100 per week met 2? :o ik schrik me al een hoedje als ik voorraad boodschappen haal bij en a winkel waarbij ik 65 euro kwijt ben, maar dus sommige producten 3x koop zodat ik er voorlopig niet meer heen hoef.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:50

moonsparkle schreef:
100 per week met 2? :o ik schrik me al een hoedje als ik voorraad boodschappen haal bij en a winkel waarbij ik 65 euro kwijt ben, maar dus sommige producten 3x koop zodat ik er voorlopig niet meer heen hoef.

Inclusief een hondenvoerzak van ongeveer 55,-, dus dat uiteindelijk rond de 45 per week. Wat prima is naar mijn inziende voor 2.

En nee, de zak kan niet goedkoper helaas. Grote hond, gezondheid en dus de enige optie.. En doet doet ongeveer een week met een zak voer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:55

Oh, sorry dat had ik er niet bij bedacht ;)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:57

moonsparkle schreef:
Oh, sorry dat had ik er niet bij bedacht ;)

Geeft niet hoor, ik had het er ook niet bijgezet haha :).

Nadeel van huisdieren, in voor een tegenspoed.