Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10950
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:00

martinique schreef:
Een tijdje geleden heb ik jullie om wat advies voor een vloerkleed gevraagd. Inmiddels ligt er 1, ben er zelf erg blij mee :).


[ [url=m/HHkDhR.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prachtig!!

MarjanB

Berichten: 16612
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:11

Mooi kleed! Wij hebben ook zoiets besteld :)

Dank je vonneke :D zijn er erg blij mee

karijn

Berichten: 5428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:38

Mooi kleed

Samo

Berichten: 2115
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:37

Heel sfeervol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:39

Annetje schreef:
Kentaro schreef:
annetje, mooi geworden!
Persoonlijk vind ik het wel zonde dat je die schouw/stenen muurtje eruit gehaald hebt... :o Mooie oude potkachel eronder <3

Bedankt!
En nee die schouw is écht niet jammer! Dat hoekje is heel klein en met die haard kon je gewoon nergens je bank/tv kwijt. Ook vonden wij het gewoon lelijk. Haha

Laetitia, ik snap wat je bedoelt. Met zo'n grote woonkamer had ik ook graag een kleed of iets gebruikt, maar we hebben drie katten, dus dat komt er echt niet in. Bah bah.
De bank kun je niet zien, die is bruin en daar liggen altijd een hele berg kussens op. De rode stoel wordt ooit nog eens vervangen.
Er moet nog wel iets om de ruimte een beetje op te vrolijken, maar dat is wat lastig omdat de kattenspullen rommelig zijn. Nog meer erbij zetten, maakt het niet rustiger.
Niks opgeruimd enzo, maar foto vanaf de eettafel:

[ [url=m/pbwrWt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohja raamplastic was over, daarvoor komt nog iets anders. Haha

Als je je wanden een taupe kleur geeft komt er al veel meer sfeer in je huis. :)*

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:00

Dat kleed is echt heel erg mooi bij de kleur van de muur!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:14

martinique schreef:
Een tijdje geleden heb ik jullie om wat advies voor een vloerkleed gevraagd. Inmiddels ligt er 1, ben er zelf erg blij mee :).


[ [url=m/HHkDhR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf! Die bank is ook erg stoer!

martinique

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:05

Dank jullie wel :o O:)

Haha Annetje, ik zie nu pas die raamstickers lol. :D

Misschien leuk om ook nog een ander stukje van m'n kamer te laten zien. Krijg hier nog gordijnen volgende week, die zijn een beetje oubollig (haha, retro zullen we maar zeggen) en ook een beetje in de kleur van het kleed. Al weet ik het niet precies meer, is al een aardig tijdje geleden dat ik stof ben uit gaan zoeken..
En ik zit nu te denken dat ik misschien wel iets boven de stoel kan hangen..
De kant waar mijn eethoek is laat ik nog niet zien, daar is t nog wat te kaal en liggen bijvoorbeeld alle nieuwe lampen die nog opgehangen moeten worden haha.

Afbeelding

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:35

Ik heb ook een oude kast gekocht om op te knappen. Naar het voorbeeld van BloemBloem. Hoe ver ben jij inmiddels met je kast? En hoe heb je het aangepakt? Eerst alles schuren en dan krijtverf? Welke verf precies? Ik heb echt nog nooit een meubel opgeknapt. Ik wil waarschijnlijk krijtverf zwart.
Dit is hem, alleen de poten vind ik niet zo. En ik wil er andere knoppen aan. Weet iemand waar ze die verkopen? Die van xenos en sostrene grene vind ik niet zo mooi.
Afbeelding

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:49

Janine1990 schreef:
Ik zet hier ook even een stipje.

Ben op zoek naar een eigen huisje en heb iets op het oog wat vrij serieus is... Alleen wil ik er wel het een en ander aan doen. Gelukkig is het niet idioot veel.
Aangezien ik nog thuis woon heb ik, behalve een bed, nog helemaal niets. (wel een hoop spaargeld gelukkig!)

Ik wil het liefst alle kamers opnieuw behangen (vliesbehang) en sauzen. Vloer is prima. Keuken wil ik het e.e.a. aan veranderen.

Maar ik vind té veel dingen leuk... Ik heb vanochtend voor m'n slaapkamer de kleur navy bepaald. Dat betekent dat ik één overtrekset weg kan doen. (is aubergine met creme). Maar twijfel nog wel, omdat ik ook een paar barokke overtreksets heb (allemaal zwart/grijs etc.)

Al ik op Pinterest kijk, is alles heel erg leuk, maar ook heel erg Amerikaans naar mijn idee.

Ik heb een paar harde eisen, dat zijn een leren bankstel, in een donkere kleur. Dus veel van die lieflijke dingen op Pinterest vind ik dan niet meer passend.
Verder heb ik een waanzinnig gave foto van mezelf en mijn paard (staat wel ergens op mijn instagram) en die moet ook in de kamer komen. Alleen is die foto min of meer paarsig... Dan is je keuze ook alweer vrij beperkt. (de achtergrondkleur die je op instagram ziet is bij mijn ouders thuis, dat wil je natuurljik niet meteen kopiëren).

Straks thuis ga ik alle foto's vanaf pagina 1 even doorspitten.

Maar tips zijn welkom, zodat ik wat gerichter naar het huis kan kijken. Niet onbelangrijk voordat ik een keuze maak.

Dan moet je je maar eens aanmelden voor deze groep:
https://www.facebook.com/groups/2196669 ... 2/?fref=ts

Veel budget ideeen!! En je kunt er veel inspiratie op doen.

@MadeliefW: Ook voor jou is misschien die groep erg handig, je vroeg wat over krijtverf. De meesten zweren bij de chalkboardverf van de action!

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:52

Misschien maar eens proberen. Kan altijd nog dure verf kopen! Bedankt voor de tip! Heb geen facebook dus kan er niet kijken.

BloemBloem

Berichten: 16627
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:06

Madelief wat leuk! Goed ontvetten en je kan verven hoor. Niks niet schuren. Zelf hou ik van zo een mooi sleets effect. Ik heb mijn kast dan ook met muurverf ;-) van Le Noir & Blanc geverfd, die is van de Karwei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:15

martinique schreef:
Een tijdje geleden heb ik jullie om wat advies voor een vloerkleed gevraagd. Inmiddels ligt er 1, ben er zelf erg blij mee :).


[ [url=m/HHkDhR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg mooi!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:15

_Rataplan schreef:
Annetje schreef:

Bedankt!
En nee die schouw is écht niet jammer! Dat hoekje is heel klein en met die haard kon je gewoon nergens je bank/tv kwijt. Ook vonden wij het gewoon lelijk. Haha

Laetitia, ik snap wat je bedoelt. Met zo'n grote woonkamer had ik ook graag een kleed of iets gebruikt, maar we hebben drie katten, dus dat komt er echt niet in. Bah bah.
De bank kun je niet zien, die is bruin en daar liggen altijd een hele berg kussens op. De rode stoel wordt ooit nog eens vervangen.
Er moet nog wel iets om de ruimte een beetje op te vrolijken, maar dat is wat lastig omdat de kattenspullen rommelig zijn. Nog meer erbij zetten, maakt het niet rustiger.
Niks opgeruimd enzo, maar foto vanaf de eettafel:

[ [url=m/pbwrWt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohja raamplastic was over, daarvoor komt nog iets anders. Haha

Als je je wanden een taupe kleur geeft komt er al veel meer sfeer in je huis. :)*
De lange muur heeft een kleurtje en ik denk dat je dat taupe kunt noemen. Die is bruinig, toepasbaar van flexa.
In ons vorige huis hadden we grijzig op de muren en we hebben nu juist bewust voor gebroken wit gekozen op de meeste muren. Al die kleuren maakte het zo druk.
Ik zit alleen nog steeds te twijfelen om de muur achter de tv een kleur te geven. De muur waar de schouw eerst zat zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:35

En toen was er niks... Alles moest eraf... al het stucwerk tot op de steense muren. Wat een werk...
Onder het raam alvast een gat voor de tuindeuren.
Afbeelding

Afbeelding


Vanuit de woonkamer gezien. De 'deur' is weg. Die wordt dichtgemetseld. Het gat zie je vanaf de gang.
Afbeelding


Gisteren begonnen met opbouwen. Verlaagd plafond zit er in. Vandaag wordt overal de elektra gedaan.
Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:26

mijn hemel wat een klus! zo zag het er bij ons 14 jaar geleden ook uit...

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:35

Wij zijn klaar haha. Nu is het nog maar opbouwen en dat is niet zoveel werk.

Dais_

Berichten: 4052
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:33

:wave: Hallo, ik wil me hier graag melden :D
Wat een leuk topic vol leuke ideeën en goede tips!

Ik loop zelf momenteel vast in de gang (niet letterlijk gelukkig).
Hebben jullie nog ideeën?

Zelf wil ik het graag licht houden. De gang is vrij donker van zichzelf. De 3 deuren waren alle 3 donkerbruin en staan inmiddels allemaal in de grondverf. De trap is bijna helemaal kaal (wat een rotwerk, 6 lagen verf eraf schuren). Alle schroten zijn van de wand, het schrotenplafond is er uit.

Maar wat nu? Iets lichts, goedkoop en iets wat makkelijk verkoopt :P We willen hier het liefst geen jaren meer blijven wonen namelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe meer ik op pinterest kijk, hoe minder ik het weet :')

mirim

Berichten: 4428
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:04

vonneke schreef:
Wij zijn klaar haha. Nu is het nog maar opbouwen en dat is niet zoveel werk.

:o ik wil je niet ontmoedigen, maar opbouwen kost altijd meer tijd dan het hele breekwerk... ;)
Maar daarna heb je een huis wat echt naar je zin is, dus het loont wel!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:06

Klopt. In weer 20 is het pas klaar.

Iedere week wat.

MarjanB

Berichten: 16612
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:09

Wel cool want je kan het zo wel precies maken zoals je het wil! Ben benieuwd Vonneke hoe het uiteindelijk wordt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:13

als ik het goed heb:

Week 15 (deze week) vloerverwarming / verlaagd plafond / elektra.
Week 16 muurtje bouwen / tegelzetter
Week 17 stukadoor
Week 18 niks
Week 19 uitslopen gevelkozijnen / kunstofkozijnen plaatsen / stukwerk bijwerken
Week 20 keuken

Daarna moet er nog geschilderd maar dat kan pas als het stukwerk echt goed droog is.

Dus het valt allemaal wel mee ;)

noviceh

Berichten: 4822
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:42

Dais, ik zou inderdaad ook voor een lichte kleur kiezen. Zowel voor de muren, deuren en deurposten. Je kan rust en ruimte erin krijgen door alles in dezelfde kleur te kiezen, of als je wilt de deur en deurposten in 1 (lichte) tint donkerder dan de muren. Bij Kwantum of Leen Bakker kan je de trap laten stofferen voor nog geen €500,- Dan zou ik alleen juist voor een iets donkerdere tint kiezen ivm vuilgevoeligheid. Andere optie is bijvoorbeeld schilderen en antislip strips voor de veiligheid, dat zal ook niet enorm veel kosten. Maar dan komt er misschien ook weer een loopvlak in wegens slijtage?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:43

GEEN tapijt op je trap! dat verkoopt juist lastig want het is hell om het er weer af te krijgen en je trap mooi te krijgen....

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:49

Dais_ schreef:
:wave: Hallo, ik wil me hier graag melden :D
Wat een leuk topic vol leuke ideeën en goede tips!

Ik loop zelf momenteel vast in de gang (niet letterlijk gelukkig).
Hebben jullie nog ideeën?

Zelf wil ik het graag licht houden. De gang is vrij donker van zichzelf. De 3 deuren waren alle 3 donkerbruin en staan inmiddels allemaal in de grondverf. De trap is bijna helemaal kaal (wat een rotwerk, 6 lagen verf eraf schuren). Alle schroten zijn van de wand, het schrotenplafond is er uit.

Maar wat nu? Iets lichts, goedkoop en iets wat makkelijk verkoopt :P We willen hier het liefst geen jaren meer blijven wonen namelijk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe meer ik op pinterest kijk, hoe minder ik het weet :')


Ik zal straks thuis even een foto plaatsen van het halletje van de woning die ik op het oog heb. Komt wel aardig overeen met wat jij plaatst. Alleen dan af.

Persoonlijk zou ik voor deuren gaan zonder ditjes of datjes zoals er nu in zit :o Wil je dat wel graag, zou ik het rustig houden en voor een 2 x 4 ruit gaan, recht omhoog. De trapkast met een gesloten deur zonder kruk, alleen slotje. (ook geen enorme latten er omheen) Anti slipmatjes zoals werd genoemd zitten in dat huis dat ik op het oog heb, en dat lijkt onwijs leuk! Ik zou inderdaad ook niet gaan stofferen... Persoonlijk vind ik de trap ook een beetje onaf, omdat er links geen leuning zit.

Voor meer licht heb je toch echt een andere voordeur nodig.