Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:00

Lestria schreef:
Judith_H, vergis je niet hoe vervelend het is geen keuken te hebben. Het is niet alleen het koken, ook het ontbreken van een fatsoenlijke koelkast, een kraan met gootsteen en een afwasgelegenheid is stiekem lastiger dan je denkt. Wij zaten 1 week zonder keuken en dat viel mij toch wel aardig tegen. Zeker omdat je gewoon op je tandvlees loopt tegen die tijd en alles dan al wat zwaarder is. Nu zal dat uiteraard per persoon verschillen maar ik geef hem toch even mee ter overweging.

Thnx lestria, het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn.

We zijn wel van plan om veel bij andere te eten in die tijd en zelf alleen wat makkelijke maaltijden te maken zoals soep etc..
We nemen ons gasfornuis (we hebben nu in onze keuken zo'n losstaand geval voor op een kleine koelkast) en de tafelmodel koelkast mee, die sluiten we aan in het nieuwe huis zodat we wel iets kunnen "koken".
Afwassen moeten we dan maar grotendeels in de badkamer boven doen of we nemen het mee naar mijn ouders om daar af te wassen.

Leuk is anders, maar om daar nu nog 1 maand extra huur voor te betalen willen we echt liever niet, aangezien de rest waarschijnlijk wel al af is tegen die tijd (dat is wel de bedoeling tenminste, gaan we hard onze best voor doen, maar je weet het nooit). De keuken kon gewoon niet eerder komen, dus we zullen even moeten improviseren.

Wie weet loopt het allemaal heel anders en is er niks aan de hand tot de keuken komt omdat we nog druk bezig zijn met klussen. Het is meer dat we dan een back-up plan hebben, mocht het zo gaan lopen.

Josien_

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:37

Hmm, het is niet ideaal maar ik snap die keuze wel judith.

Hier last van keuzestress, een beetje dan.
Moeten nu een aantal meerwerkopties doorgeven, maar vooral wat we al op zonder willen doen qua afwerking en verwarming weten we niet zo goed...
Het is vooral dat die dingen handig zijn voor later maar niet direct grote meerwaarde hebben.
En net ook alle opties voor deuren bekeken. Dat is ook duur joh!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:14

Wij dachten in november ook een keuzelijst voor binnendeuren e.d. te krijgen maar heb er nog niks van vernomen! Ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten... voor beneden wil ik wel andere deuren maar weet nog niet of ik die zo doe of zelf bij de bouwmarkt oid haal. Afwachten wat het verschil is qua prijs.

Vrijdag hebben we eindelijk te horen gekregen wanneer ze ons blok gaan heien, na het eerst een aantal keer gevraagd te hebben maar geen antwoord gekregen.. zwaar irritant! Maargoed, de planning is 14 dec beginnen en 15 dec mogen we komen kijken bij het slaan van een paal. Gebeurt er eindelijk wat op ons stukkie. En dan ongeveer een jaar nog.... :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:11

Wij hebben nu alleen de deur van de hal naar de kamer ontworpen zoals we het liefst zouden zien maar dan zaten we alweer op een paar honderd euro voor één deur. :oo

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:39

Zo, dat is minder grappig voor een binnendeur! Wij moeten er 2 of 3 hebben, gang-toilet en gang-keuken en als de deur van de meterkast net zo afzichtelijk is als bij vrienden van ons in hun nieuwbouwhuis dan wil ik daar het liefst ook een andere in. Maargoed de lijst is er nog niet. Alleen hebben we qua opties al wel doorgegeven dat de bovenlichten in de gang weggelaten moeten worden dus voor gang-keuken zal er toch iets met glas moeten komen :') is ook wel leuker in een jaren 30 woning natuurlijk.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:23

Wij hebben alle opdek deuren (9) vervangen door stompe deuren. Dat was ook een lekker kostenplaatje :( maargoed.. 't is nu wel in 1x goed.

Als het goed is zijn ze begonnen met het dak! Wij zijn nr 6 in de rij. De eerste 3 zijn vorige week gedaan, dus ik denk dat wij morgen wel aan de beurt komen :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:34

Josien, dat is ook heel lastig! Volgens mij kan je dat ook het beste ervaren als je er woont. Maar ja, dat wordt lastig :D Ik zie nu ook al dingen in ons huis wat beter anders had gekund en dan moet ie nog opgeleverd worden haha.

Spannend Liesje! Dan wordt het eindelijk echt!!!

Leuk Hedi, dakpannen! Dat maakt het huis echt af.

Wij laten zo goed als alles standaard opleveren. Kranen en deuren ed vervangen we later. Ook later komen er dakramen op zolder. Scheelt enorm in de prijs.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:50

Bij ons zit er standaard echt het simpeltse van het simpelste in.
Dus als wij alles standaard laten leveren kunnen we in de badkamer bijvoorbeeld na oplevering de hele wastafel er weer uit slopen. Dat vinden we dan toch zonde :P .
Dakraam is ook nog iets waar we over twijfelen, we willen het sowieso maar laten we het door het bouwbedrijf doen of later. Later is waarschijnlijk goedkoper, maar mogelijk minder mooi door een extra steunbalk etc. Dat zijn we nu aan het uitzoeken.

Heb ook al zitten kijken naar de prijzen van een vergelijkbare deur op allerlei sites, maar blijkbaar heb ik gewoon een hele dure deur uitgezocht :Y) .
De deurklink kan wel goedkoper, dus misschien vervangen we die wel zelf.

Spannend al de vorderingen bij jullie zeg :D !
Ben heel erg benieuwd hoe vlot het blijft gaan bij jullie.
En Hedi misschien fiets ik daar binnenkort wel eens langs om het ff in het echt te bekijken haha!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:46

Wij hebben alleen beneden stompe deuren laten doen en de woonkamerdeur doen we nog een mooie deur in die we zelf uitgezocht hebben. Boven vonden wij opdekdeuren niet zo erg ;).
Zijn er ook achtergekomen dat we een stopcontact voor een kast met led verlichting zijn vergeten :+ .

Hedi dat gaat hard alweer een dak met pannen.

Josien ik heb dat ook altijd zie ik iets moois en meestal is het dan duur....

Liesje eindelijk zicht op de start van de bouw *\o/*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:04

Haha ja lastig he!
Mag ik vragen wat jullie redenen zijn om stompe deuren te nemen in plaats van opdek? :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:52

We hebben nog geen dakpannen deze week hoor ^^ alleen de balken en platen enzo.

Josien: wij hebben ervoor gekozen omdat we dat veel mooier vinden dan opdek deuren:) dan valt de deur mooi binnen het kozijn.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:08

Josien, die meerwerkopties zijn moeilijk inderdaad.
Weet niet waar je allemaal uit kunt kiezen? Misschien kunnen we met je meedenken?

Sowieso zou ik voor iets van ramen op zolder gaan (mochten die er niet standaard in zitten). Dat is altijd handig voor als je je wasmachine etc op zolder hebt staan en in de toekomst voor mogelijke extra slaapkamers.
Wandjes etc zou mijn voorkeur niet hebben, dat is heel gemakkelijk zelf te realiseren op het moment dat je het nodig hebt.
Een extra aansluiting voor droger (mocht je die hebben of willen in de toekomst) is ook wel 1 van de dingen die wij hebben laten doen.

Voor de rest qua meerwerkopties hebben wij:
1 deur verplaatst in de benedenhal, 2 dakvensters op zolder, uitbouw beneden van 2,10 meter, buitenkraantje achtergevel, keukenaansluitingen laten verleggen, extra groep in de meterkast beneden, meerdere loze leidingen laten leggen waarvan 1 bedraad met de CAI antenne (zowel boven als beneden), douche vergroot in de badkamer.

Weet natuurlijk niet waar je allemaal uit kan kiezen, maar misschien zit hier nog wat tussen qua opties.

Wij kregen een opgevouwen zwart geblakerd a4'tje met daarop onze binnendeuren (die dus niet te zien waren doordat het zo zwart gekopierd was). Dus wij hebben geen idee wat voor deuren er komen := ...
Laten de meeste zitten (of ze moeten echt heel afschuwelijk zijn) en alleen de hal-keuken deur word vervangen door 1 met glas.

Liesje, het begin gaat er komen *\o/* , wat leuk dat je bij het heien mag komen kijken! Wij krijgen daar geen bericht van, waren op vakantie, komen we terug: heipalen :D ..

Zo, flinke kostenpost, om al die deuren te laten vervangen! Vond je ze zo afschuwelijk?
Jeej, bijna dakpannen!!

Josien, krijg je dan wel geld terug als je het er niet in laten zetten qua sanitair? Bij ons scheelde dat zo weinig, dat ze het wat mij betreft erin mogen zetten.. Ik ros het er zelf wel weer uit!

Natasje, er zullen altijd wel dingen zijn die je later nog tegenkomt " oh dat was handig geweest".... Daar hebben mijn ouders ook enorm goed bij geholpen (die hebben al 3x een nieuwbouwhuis gehad), dus ik zelf denk dat ons plaatje wel aardig compleet is... Maar zeker weten doe je het nooit helemaal :)) ...

Hier EINDELIJK een opleverdatum :D ! 18 januari 2017 is de bedoeling dat we de sleutel krijgen... Flink wat later dan we zelf dachten/oorspronkelijk de bedoeling was, dus het was even slikken...
Maar goed, we hebben wat om naar uit te kijken!

Nu kan ik eindelijk al onze leveranciers (vloer/keuken/muur/badkamer) etc inlichten en het zo strak mogelijk proberen te plannen zodat we er hopelijk half/eind februari in kunnen.
Nu is het dus niet meer zo erg dat de keuken pas week 6 (begin febr) komt, komt nu precies goed uit.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:46

Judith: jaaaa wat gaaf!!! :D ja ik vind ze echt niet mooi haha. Bovendien is later vervangen ook een gedoe. Dan moet het hele kozijn er weer uit..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:54

Thanks voor je antwoord Hedi!

Judith, wij hebben nu als zekere meerwerkopties door de aannemer: Meerdere loze leidingen, enkele extra stopcontacten, aansluiting voor de droger, buitenkraan en upgrade ketel.
We willen dan ook sowieso een dakraam op zolder maar zijn aan het uitzoeken of de dit door het bouwbedrijf laten doen of later zelf laten doen.
We twijfelen nog over vloerverwarming (of andere verwarming maar door het hele huis zit standaard vloerverwarming) en behangklaar afwerken van de zolder. Op zolder komen wasmachine etc. te staan en natuurlijk spullen opslag.
Daarnaast wil mijn vriend daar misschien sportspullen neerzetten dat hij daar kan trainen.
Maar dat laatste zou op zich ook op een van de slaapkamers kunnen.

Oja, we hebben ook uitbreiding van de badkamer gedaan dus met bad. Casco opleveren geeft om 2000 euro terug.
Er zijn dan ook nog enkele veranderingen voor de keuken, maar dat wordt pas definitief als we weten hoe de keuken eruit gaat zien.

Oeh, super dat jullie een datum hebben :D !!
18 januari is al super snel, fijn!!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:13

josien: leuk he al die keuzes. en dan is het ook nog allemaal belachelijk duur en moet het binnen budget passen

liesje: bij jullie gaan ze binnenkort eindelijk beginnen. Ik vond het heel fijn dat ik toen eindelijk wat kon zien. dat maakt wachten een stuk minder erg.

judith: wat fijn dat jullie eindelijk een opleverdatum hebben. nog even wachten dus helaas maar idd wel iets om naar uit te kijken.

Hedi bij jullie zit het dak er bijna op. ook een leuk moment altijd.

Ik geloof dat wij niet eens andere binnendeuren konden kiezen.. anyway het zijn hele simpele lichte deuren die ik vooralsnog wel prima vind. Ik denk niet dat we die gaan veranderen, alleen misschien ooit de deur van de hal naar de woonkamer omdat je daar echt tegenaan kijkt.
Nog 1 week tot de oplevering en ik kan echt niet wachten!! Ik ben alleen wel ernstig met studie ontwijkend gedrag bezig door het huis iedere keer. Niet heel handig aangezien ik een belangrijke toets heb in diezelfde week :')

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:19

Dak! :D (wij hebben het huis rechts van de kraan. Die haaks op elkaar staan, en dan de linkse ervan!)

Afbeelding

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:15

Jeej een dak!

Sjeempie hebben ze de vloerverwarming nog veranderd?

Judith ook bijna de sleutel!

Bij ons is de stukadoor klaar, zaterdag begint de schilder, en over 1,5 week de gietvloer!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:36

Esther maandag was het nog niet veranderd. Ik wil vandaag weer even kijken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:37

Wij zijn tevreden met de standaard badkamer zoals deze bij oplevering aanwezig is. Wel wil ik 1 of 2 hoge kasten ophangen en misschien in de toekomst ooit nog eens een wastafelmeubel. En een douchewand, want die was heel lelijk van de meerwerklijst :D
De (dichte) deur van de gang naar woonkamer gaan wij straks gebruiken voor de trapkast die wel zelf gaan maken. Naar de woonkamer komt dan een deur met glas erin en is ook weer een stuk goedkoper om zelf te kopen dan vanuit de bouw.

Judith, jeujjjj!!! Eindelijk een opleverdatum! Fijn dat het zo uitkomt met de keuken!
Wij hebben overigens een 'wandje' laten plaatsen op de eerste verdieping, maar hier kwam nog veel bij kijken. Extra stopcontacten, elektra dat verlegd moest worden, extra lichtpunt plafond, andere lichtpunt plafond verplaatsen, extra verwarming. De kosten vanuit de bouw vielen ons daarin nog erg mee.

Spannend Sjeempie, nog duurt het echt niet lang meer! :):)

Mooi huis Hedi! :j

Wat schieten jullie lekker op Esther! Wanneer wilden jullie erin?

Ik hoorde van manlief dat we vandaag een garagedeur erin hebben gekregen +:)+

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:45

Wat me trouwens 100% meevalt is dat ze tot nu toe alles perfect hebben uitgevoerd. Zelfs ons dakraam zijn ze niet vergeten en zit op de juiste plek!

Een vriendin van me had dus dat ze het dakraam in haar nieuwbouw woning aan de verkeerde kant wilde plaatsten. Ze was er net op tijd bij voordat ze een gat in het dak hadden gemaakt :')

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:50

Esther: wel foto's delen hè :D

Sjeempie: en? Hebben ze een beetje hun best gedaan?

Noviceh: ik ben heel benieuwd hoe alles eruit gaat zien! Wat voor garagedeur hebben jullie? Gerard dacht dat wij een simpele lelijke kanteldeur zouden krijgen, maar midden op het terrein staan (geen flauw idee waarom) een garagedeur en een paneel met 2 houten deuren erin tegen in steun op de grond. Hoop stiekem dat we die krijgen, die deuren vind ik wel mooi.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:46

Oei, dat is toch ook wat Hedi! Hoewel je zou denken dat dergelijke fouten voorkomen moeten kunnen worden. Gelukkig gaat het bij jullie goed!
Wij krijgen een standaard garagedeur. Had graag openslaande deuren gewild, dat kostte 'slechts' maar een paar duizend euro :$ Dus die komen ook ooit later.

Ik ben ook wel benieuwd naar de vorderingen bij Esther! *-:) :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 03:30

Wat een slordige fouten kunnen ze maken hé!

Een andere garage deur was bij ons een meerwerk optie trouwens, hebben we ook gedaan. Nu een houten met geïntegreerde deur.

Ik heb foto's hoor!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 03:36

Afbeelding
De toekomstige keuken. Koof daar komt de afzuigkap in.

Afbeelding
Woongedeelte

Afbeelding
Raampartij :)

Afbeelding
En er komt iets vorm in de tuin!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:02

Wauw die raampartij!! <3