[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 01:24

Mooi geworden Amanda! , wat een beetje verf en liefde wel niet doet :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:41

Bedankt :)
Ben er ook echt super blij mee. Ik kom elke dag echt thuis. Heerlijk!

Super juval! Eindelijk! Hopelijk wordt dit wat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:49

Wow Amanda, mooi zeg! Inderdaad een kattenpaleis!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:39

de enthousiaste kijkers die voor de 2e keer kwamen dit weekend hebben laten weten niet door te willen met ons huis omdat ze de maandelijkse VVE bijdrage te laag vinden? Ze zijn bang om dan ineens met hoge kosten te komen zitten mocht er iets groots gerepareerd worden oid. Ik begrijp hem geloof ik niet helemaal... Als je dat bedrag te laag vind dan zet je toch lekker zelf nog een X bedrag per maand opzij voor onverwachte uitgaven? Bovendien hebben wij een huis wat piekfijn onderhouden is ( 2 jaar geleden enorme opknapbeurt gehad aan de gevel), volgende week komt er een nieuwe CV ketel in en een begroting voor de komende 10 jaar ligt al vast ( overijverige VVE :-) ). Onze makelaar laat het er niet bij zitten en probeert ze nog over te halen door de jaarrekeningen van afgelopen 2 jaar op te sturen ( wij hebben niets bij hoeven leggen afgelopen 2,5 jaar, alleen dus nu volgende week een nieuwe CV) alsmede de begroting van de komende 10 jaar. Maar ik vind het zo'n vreemde reden. Misschien is het een truc om de vraagprijs naar beneden te krijgen? Afijn ik verwacht er maar niets meer van...Maar er is reden om positief te blijven:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/huis-hypotheek/22017527/__Positief_over_woningmarkt__.html

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:07

bruceandnoon schreef:
de enthousiaste kijkers die voor de 2e keer kwamen dit weekend hebben laten weten niet door te willen met ons huis omdat ze de maandelijkse VVE bijdrage te laag vinden? Ze zijn bang om dan ineens met hoge kosten te komen zitten mocht er iets groots gerepareerd worden oid. Ik begrijp hem geloof ik niet helemaal... Als je dat bedrag te laag vind dan zet je toch lekker zelf nog een X bedrag per maand opzij voor onverwachte uitgaven? Bovendien hebben wij een huis wat piekfijn onderhouden is ( 2 jaar geleden enorme opknapbeurt gehad aan de gevel), volgende week komt er een nieuwe CV ketel in en een begroting voor de komende 10 jaar ligt al vast ( overijverige VVE :-) ). Onze makelaar laat het er niet bij zitten en probeert ze nog over te halen door de jaarrekeningen van afgelopen 2 jaar op te sturen ( wij hebben niets bij hoeven leggen afgelopen 2,5 jaar, alleen dus nu volgende week een nieuwe CV) alsmede de begroting van de komende 10 jaar. Maar ik vind het zo'n vreemde reden. Misschien is het een truc om de vraagprijs naar beneden te krijgen? Afijn ik verwacht er maar niets meer van...Maar er is reden om positief te blijven:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/huis-hypotheek/22017527/__Positief_over_woningmarkt__.html

En bij mijn appartement zijn de maandelijkse kosten dan weer te hoog...
We sparen nl voor de vervanging van het dak wat over een paar jaar moet gebeuren en andere onderhoudsdingen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:33

ik vrees dat die verwachte toename tijdelijk is als ze die nieuwe NHG regels doorvoeren waar ze nu over spreken :=

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:36

Ik blijf ook nog altijd hopen op het aantrekken van de huizenmarkt...
Maar ja, dan hoor je idd de nieuwe plannen weer. Daar gaan we weer. Wat willen ze nou? Ja, dan maar het belastingtarief van de hoogste inkomens naar beneden halen, zo worden die dan weer gecompenseerd voor de verminderde hypotheekrenteaftrek... De willen het begrotingstekort aanvullen, maar aan de andere kant weer compensatie bieden. Als jullie het snappen? Ik niet meer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:47

ik snap het al heel lang niet meer, het gros van de maatregelen die in de afgelopen twee jaar zijn genomen om de huizenmarkt op gang te helpen , daar heb ik elke keer weer bij gedacht : :? :? :? :? omdta ik niet in zie hoe het de boel op gang zou moeten helpen, eerder hoe het de boel verder op zijn gat en op slot helpt

politici en logica...I guess I'll never understand them :n

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:09

Wauw amanda!! Wat gaaf zeg :D Jaloers op je huis.... :j Erg mooi geworden en de katten zijn zo te zien helemaal in hun element.... :Y)

Sonja, ik snap het ook niet...... :n
Sprak de makelaar nog, hij zei: Overal in het nieuws hoor je; ''het trekt aan''
Maar niemand merkt het....

Nu wordt de NHG regeling weer aangepast.... :roll:
Nog even en niemand kan meer wat...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:11

Sonja_vR schreef:
ik vrees dat die verwachte toename tijdelijk is als ze die nieuwe NHG regels doorvoeren waar ze nu over spreken :=

ohw... :( dat wist ik niet, ik lees alleen wat ik wil lezen geloof ik haha. idd wat willen ze nou!!??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:06

Zal ik er maar iets positiefs in gooien, wij krijgen volgende week de sleutel :D :D Off. overdracht is overigens pas in december :P

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:08

Gefeliciteerd Joolien!! Super goed nieuws.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:20

Hmm, ik merk het toch wel, alleen al hier in het topic. Er zijn veel meer bezichtigingen van huizen, zelfs bij huizen die al heel lang te koop staan. Wie was dat die na een paar jaar de laatste weken al meer bezichtigingen had als de andere jaren bij elkaar? Juval?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:20

ja klopt... maar dat was na een prijsverlaging. we komen oorspronkelijk van 425.000.. in stapjes omlaag gegaan naar nu 250.000... dus of het door de prijs of door de markt komt, ik weet het niet. Maar ik ben er wel blij mee verder.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:22

Heb je dan niet een mega restschuld Wendy?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:28

Dat is inderdaad wel een mega groot verschil zeg...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:44

nee, gelukkig niet, we hebben het in 1999 gekocht, dus toen was het nog goede tijd.. en als we wel restschuld zouden hebben kan ik een beroep doen op NHG.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:46

juval schreef:
nee, gelukkig niet, we hebben het in 1999 gekocht, dus toen was het nog goede tijd.. en als we wel restschuld zouden hebben kan ik een beroep doen op NHG.

Oh dat is fijn zeg!

Zou super zijn als het dan verkocht is, kan je eindelijk verder..... :j

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:29

Hoihoi,

Wij hebben een huis op het oog, helaas willen ze nog niet voldoende zakken.
Wij kunnen het wel betalen hun laatste bod, maar dan leen je bijna maximaal.

Hebben meer mensen hier maximaal of bijna maximaal geleend? En redden jullie dat met de kosten moeilijk of is het te doen?
Hun eindbod is 6000,- minder dan onze maximale mogelijkheid tot een hypotheek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:37

Geen ervaring mee, wij zitten straks op 65% van hetgeen we maximaal aankunnen, en zaten nu op 34%.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:39

Ik ook niet. Ik zou dat risico niet willen, ook in verband met onverwachte kosten enzo. En zeker niet op 2 salarissen. Je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren (relatie uit, of juist kinderen en veel meer kosten)
Ik zit ook op 65%, ben alleenstaand, dus op 1 salaris. Dat vond ik meer dan zat.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:14

Wij zitten op 75% van maximaal, met als vooruitzicht dat onze salarissen nog gaan stijgen in de komende jaren. Vind ik toch wel een stuk veiliger, maar we hebben ook vrienden die wel maximaal lenen. Ik zou het zelf niet durven.

Hou er wel rekening mee dat je bij dat maximale bedrag ook de kosten koper mee moet financieren, dus er komt nog eens 5% bovenop dat bedrag wat je ook moet lenen.

Wij zijn sinds gisteren de trotse eigenaren van een huis! *\o/*
We hebben ons gisteravond al goed vermaakt met het slopen van laminaatvloeren, maar met name met het bestuderen van alle kabels die door het huis lopen. Dat zijn er veel, 90% zonder enig nut of had makkelijker gekund.. Leuke hobby :')

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:23

Dammie: Wij zijn ook wel eens niet verder gegaan met een huis omdat er een lage VVE-bijdrage was (en er eigenlijk niet gespaard werd). Je kan natuurlijk zelf wel geld opzij leggen, maar als de anderen dat niet doen, loop je de kans dat gezamenlijk onderhoud of niet gedaan kan worden, of dat je dat in je eentje moet betalen (terwijl het dus niet om je eigen bezit gaat). De CV-ketel is iets anders, die is voor jezelf en heeft als het goed is dus niets met de VVE te maken. Als jullie een goed onderhoudsplan hebben, zou je niet voor al te veel onverwachte kosten moeten komen te staan, dus dan is het argument wel een beetje vreemd...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:05

Ik vind het vreemd... We hebben ook een NHG en vekopen ons huis met verlies en we kunnen er niets mee. Maar goed er veranderd ook zoveel snap er ook niks meer van. Vorige week hadden we pech en begon onze cv te lekken!! oooh ff 4 weken voor sleuteloverdracht. Dus we hebben het maar even laten repareren . Gelukkig maar als hij was gaan lekken terwijl ze er inzitten is het ook zo raar.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:19

appiesjappie
NHG is dacht ik ook alleen als je gedwongen moet verkopen zoals overlijden, scheiden, werkeloos en arbeidsongeschikt
zo niet dan ga je vrijwillig verkopen en heb je geen recht op de NHG regeling die je rest schuld overneemt