Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:02

manzano schreef:
Oh dat is handig die stickers idd. Alleen geen action ;)
Misschien eens kijken bij de hema ofzo.

Kom nog even uit de meeleesmodus 8-) hiervoor kun je net zo goed gewoon afplaktape gebruiken. Ja, die je ook bij het schilderen gebruikt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:12

lieke2 schreef:
manzano schreef:
Oh dat is handig die stickers idd. Alleen geen action ;)
Misschien eens kijken bij de hema ofzo.

Kom nog even uit de meeleesmodus 8-) hiervoor kun je net zo goed gewoon afplaktape gebruiken. Ja, die je ook bij het schilderen gebruikt

Haha ff verder meelezen ;)
Maar tnx!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:44

Jannepauli schreef:
ChantalSmook schreef:
Pfoe. over bezuinigen gesproken.. als het goed is komt dadelijk de woningbouw langs om te kijken hoe ze onze woningen energie zuiniger kunnen maken. Bij hun de vraag of ze inzicht mochten krijgen in het energie verbruik.
Toen ik hier in kwam heb ik mijn meterstanden doorgegeven en was mijn voorschot heel hoog(160,-), maargoed energielabel E, gaskachel, koude winter.. Bij de laatste keer dat ik bij essent mijn gegevens invulde verwachten ze dat ik veel moest gaan terugbetalen en adviseerde ze het nogmaals te verhogen. Ik had hem lager ingevulgd als het geadviseerde voorschot bedrag omdat ik het echt teveel vond. (zou over de 200,- gaan dus had hem op 190,- gezet). en in ieder geval geen elektrische kachel meer aan te zetten en hem niet te lang/hoog aan te zetten. Nu net ingevuld en nu betaal ik opeens veel teveel en zou ik 584,- terug krijgen op mijn eindejaar afrekening en adviseren ze het te verlagen naar 44,- en dat is neem ik aan op basis van het gemiddele gebruik wat ze doortrekken voor de rest van het jaar en dat is de eerste maanden nu alleen maar hoog geweest, straks met het mooie weer kan mijn gaskachel uit. Ik snap er echt geen bal van.. ga hem in ieder geval niet verlagen omdat ik er nu toch op reken met mijn maandelijkse lasten en ik niet wil dat ik straks terug moet betalen, maar zou heel blij zijn als ik dat terug krijg. Ik voel me echt genaaid elke maand namelijk. :=

Maar je kunt toch gewoon met de energieleverancier bellen en zeggen dat je een lager maandbedrag wilt hebben nu gebleken is dat je te veel betaald?

Klopt. Voorschot is zo via de site zelf te wijzigingen. Maar in een half jaar is het zo gigantisch geschommeld in 3 x gegevens doorgeven, dus weet niet hoe dat kan want mijn verbruik is met die strenge winter juist toegenomen de laatste 2 maanden.

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:47

Toen wij hier kwamen wonen werden we ingeschaald op 280,- per maand. Dat zou het verbruik zijn van de vorige bewoner := Nou dat hebben we ook wat bijgesteld :=
Maar het blijft lastig!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:43

Vaak worden de bedragen lekker hoog gemaakt door de energieleveranciers, wat een hoop mensen fijn vinden omdat ze dan aan het eind van het jaar geld terug krijgen. Heeft de energiemaatschappij lekker rente getrokken. Nou, die rente trek ik liever zelf op mijn spaarrekening!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:47

Nou die 1,5% is ook niet de moeite over zo'n bedrag :=

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:50

Volgens mij werd mijn voorschot in eerste instantie op 160 euro geschat, terwijl ik uiteindelijk iets van 35 euro per maand verbruikte? Moet wel bijgezegd dat ik blokverwarming heb en dus aan gaskosten bij de energieleverancier weinig kwijt ben. Verwarmingskosten gaan allemaal via de woningbouw. Niet dat die nou zo hoog zijn. Ik trek eerst een warm vest aan, voordat ik de verwarming omhoogschroef. Sinds ik van energieleverancier geswitcht ben, ben ik zelfs nog maar 20 euro per maand kwijt. Over besparen gesproken... :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:59

Nou ik heb echt niet kunnen besparen deze week.... -O-
Computer ging kapot, koffiezetapparaat gaf de geest, paarden gingen vanmorgen door de draden (lint en haken kaduuk).. heb mezelf gisteren maar op een dure kogelbiefstuk getrakteerd :))

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:19

Welke energieleveranciers hebben jullie dan?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:53

ik zit bij nuon, mede omdat wij stadsverwarming hebben en dat alleen geleverd word door Nuon. Dan de rest er ook maar bij, heb liever 1 overzichtelijke rekening dan meerdere

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:46

Ik zit bij Essent. Ik heb normaal ook zoiets van eerst een warme trui aan. Maar in een huis/verwarming heb je altijd wel een minimum temperatuur van zeg 15 graden? Doordat alles verwarmd is blijft alle warmte ook gewoon in huis. Bij mij verdwijnt dat meteen als de kachel uit is omdat de rest koud is om mijn wionkamer heen. Met slapen heb ik altijd een koud gezicht/handen met die vrieskou terwijl we vroeger ook nooit boven de verwarming aan hadden. Dus als ik in de woonkamer ben stook ik hem echt gewoon lekker warm. Scheelt wel als ik alle gordijnen/kamer deur dicht hen en mijn goede ondervloer. Ben ook benieuwd naar mijn kosten als straks heel t complex verwarming heeft. Ze gaan ook alles wind dicht maken naast de C.V. Die ik krijg en kijken, de keuken badkamer en toilet renoveren en kijken hoe ze de voorgevels aan kunnen pakken! Eind van het jaar zijn wij aan de beurt dus gok een halve winter!! :):)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:39

Wij betalen iets van 225 euro per maand. Maar hebben wel groot huis, gas open haard en kantoor aan huis.
Vloerverwarming staat constant op dezelfde temp. Het wisselen daarvan kost erg veel energie en dus altijd aan (beneden) Boven eigenlijk nooit verwarming aan, behalve badkamer.

Vanavond komt Appie, iemand vroeg wat we hadden gekocht. Zal straks even kijken of ik het lijstje neer kan zetten. Best veel hoor!

Vanavond lekker kibbeling eten :Y)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:00

ik vind het zo zonde van de Appie thuisbrengservice dat je zoveel bezorgkosten moet betalen. Begint geloof ik bij 4,95?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:07

7.95 op vrijdagavond. Maar we hebben geen Appie dichtbij zitten. Die zit 15 km verderop. Het is er altijd druk, ik irriteer me aan de mensen daar :o en mijn wagen zuipt als de beste. Die 7.95 heb ik er dus zo uit. :+

Zou ik in de buurt wonen zou ik dat ook zeker niet laten brengen maar lekker zelf halen (vooraf besteld en dan staat het klaar bij een speciale afhaalbalie waar je met de auto kan langs rijden :j Hoe bedoel je makkelijk :D :D )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:15

Ik zou dat met houdbare dingen wel kunnen. Maar groente/vlees ed wil ik gewoon zelf zien. De ene paprika is de andere niet zeg maar ;) :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:23

Maar hoe lang moet het vlees of de vleeswaren dan minimaal houdbaar zijn? Ik heb ooit, voordat appie ed het deden, bij een plaatselijk bedrijf gewerkt dat ook boodschappen thuis bezorgde, daar mochten vleeswaren ed mee als ze minimaal nog 2 dagen goed waren. Vond dat best kort

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:21

ik vind dat inderdaad ook best kort 2 dagen nog 'goed'. Ik kijk altijd naar de datum en moet toch echt wel langer goed zijn als 2 dagen in het tempo waarmee ik het in mijn uppie op eet.
Afhaalbalie bij de AH ken ik trouwens niet? Misschien alleen bij de grotere filialen?
Ik werk in de zorg en op veel woningen bestellen ze ook de boodschappen via de AH. Dan is het de tijd die je ermee bespaart om boodschappen te doen voor gem. 12 personen zeker de moeite waard :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:42

Ik moet zeggen dat de houdbaarheid lang is. Zelfs vind ik de producten vaak nog iets beter dan in de AH zelf.
Ik heb tot nu toe geen rare dingen gehad dat vleeswaren oid nog maar 2 dagen houdbaar is. Melk ook altijd vers.

Heeft er misschien mee te maken dat het direct van distributiecentrum komt? Vanaf daar gaat het naar de mensen toe of naar de winkel.

Die afhaalservice http://www.ah.nl/appie/over/pick-up-points

Ook handig!

Vis is duur!! Kabeljauw voor 11 euro 500 gram!! Zalm 10 euro voor 500 gram! :roll:
Heb nu even op de prijs gelet van paprika op de markt. 1,50 euro!!!!!!!!!!!!!!! :wow:
Doe ik dus ook niet meer. Wat een geld zeg. Dan blijft voor mij Lidl favoriet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:49

Ik neem echt nooit verse vis, vind het inderdaad zo verschrikkelijk duur en vind de diepvries variant net zo lekker(Eigenlijk vind ik die al best duur :P )

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:06

Ik vind verse vis wel lekkerder dan diepvries, maar inderdaad veel duurder en hier in Duitsland helemaal.
Dus.... ik duik ook de diepvries in bij Lidl.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:47

Lidl heeft in de koeling voorgebakken kibbeling en lekkerbekjes , die vind ik goed te doen
en een stuk goedkoper dan verse vis.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:57

Die zalm uit de vriezer van de lild is echt het lekkerst van alle winkels :P
( heb bijna alles geproeft haha)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:04

En ik vind die van de Aldi het lekkerst :D

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:10

Helaas bij Lidl in Duitsland bijna geen vis in de koeling. Alleen gerookte zalm, gerookte forel en Matjesfilet (ingelegde haring).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:54

Thx voor de tip dames, ga ik van de week even proberen dus.
Ik vind het echt te zot dat het zo duur moet zijn hoor.

Pangafilet was trouwens wel lekker! Samen met groentensalsa heerlijk gegeten. :Y)