Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:32

Leuk he wat je met iets simpels als een veilingkist kan.

Ik heb inmiddels de hele stoel gestript, totaal :=
Een hels karwei :oo
Nu op zoek naar schuim voor de zitting.

bugpluisje

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:27

Je kan evt de banden en veren vervangen door een houten multiplex plaat lonan. Dan voldoende dik schuim, evt in 2 delen op elkaar zodat het niet giga inzakt als je erop gaat zitten. Ik heb idd ook alle oude zooi verwijderd want nadeel is dat als veren en banden te ver gerekt zijn je in no time een doorgezakte stoel hebt.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:28

Iemand nog tips wb het sjabloneren? Heb nu een mylar sjabloon besteld maar beetje huiverig eraan te beginnen. Ze hebben het over vastplakken met speciale lijm maar heb al eens de verf er mee afgetrokken dus andere suggesties zijn welkom!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:17

PintoNatal schreef:
Hallo,
aangezien ik hier meerdere dingen lees over krijtverf wilde ik een vraag stellen.
Mijn vriend heeft onze eettafel en salon tafel gemaakt, nu wilde ik hem graag met krijtverf bewerken. Nu was echter mijn vraag of je daar nog iets van vernis of blanke lak overheen moet doen zodat hij niet binnen no time met vlekken vol zit?
En als je hem met krijtverf bewerkt blijf je dan de structuur van het hout zien? Er zit een soort mozaïek in verwerkt... De mozaïek zou van mij zelfs geaccentueerd mogen worden..

Kan wel een foto plaatsen evt?

Ik wil graag Abbondanza Krijtverf gebruiken.
Zou iemand me daarmee verder kunnen helpen?

En is bij krijtverf het altijd dat het niet egaal is zoals dit? Want ik wil het niet egaal, dan kan ik het net zo goed lakken...
[ig]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/c0/0c/cf/c00ccf5dea68004f160e368ac8400564.jpg[/img]

Ik gebruik ook altijd abbondanza :)

Ik zou een tafelblad áltijd goed nabewerken, krijtverf alleen wordt ontzettend lelijk, ik zou zelf niet voor wax kiezen, dan kan je tafelblad namelijk niet meer tegen warmte. Onze eigen meubels die ik met krijtverf gedaan heb en die wel tegen een stootje, warmte en water moeten kunnen heb ik allemaal behandeld met een vernis van Sikkens. Geeft gewoon een matte vernis en zorgt er voor dat je lang plezier hebt van je meubels. Als je wil kan ik altijd even voor je kijken welke ik precies gebruik. Kost wat, maar dan heb je wel kwalitatief hoogwaardige meubels..

Als je gaat verfen met krijtverf is het gewoon dekkend. Als je structuur van het hout wilt zien kan je hem in een wash zetten, in dat geval meng je de krijtverf met water 1:1, meubel verven (stukje voor stukje) met een kwast, en daarna uitwrijven met een katoenen lap/doek.

Als je echt dat effect wil krijgen zoals de kast op je foto (lijken wel vegen), kan je dat het beste doen door die wash te maken en het gelijk aanbrengen met een doek ipv eerst met een kwast en daarna pas uitwrijven.

Ben nou wel benieuwd naar een foto ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:29

Zelf ben ik nu bezig met dit schrijftafeltje.

Afbeelding

Ding was echt ontzettend lelijk geschilderd, in hoogglans wit en dan ook nog eens ontzettend slordig, niet overal goed dekken en op sommige plaatsen ontzettende druipers, leek wel door een peuter gedaan..
Verder zat hij vol met gaten.

Op bovenstaande foto is hij al geschuurd en heb ik de meeste gaten en butsen gevuld. Als het goed is kan ik hem morgen gaan verven :) Hij wordt geverfd in de kleur Loam van Abbondanza.

Er horen ook nog 2 laatjes in, heb leuke roze knopjes gekocht bij Xenos voor op de laatjes. Er zaten eerste deze knopjes op:
Afbeelding
Weet niet of iemand in die knopjes interesse heeft?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:09

Ik ga even een foto uploaden, inmiddels heb ik hem toch wel met krijtverf en met boenwas gedaan en ben er echt super blij mee, het is niet helemaal het effect zoals ik wilde in eerste instantie maar ik vind dit minstens zo gaaf.

Toch nog heel erg bedankt voor je informatie!
Afbeelding
salon tafel

Afbeelding
eettafel

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RPFUROOJ.jpg
eettafel incl de poten eronder.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:11

Mooi hoor :) Heeft wel wat weg van mijn eettafel, alleen is mijn blad meer grijzig en zitten er niet van die mooie vlakken in!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:12

Leun, wauw!!! mooie meubeltjes zo hoor.

Die tafel hier in wording is ook top en het hondekratje ook (gaat voor mijn grote hond niet passen).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:55

ik heb nu een kast in kleur gezet , energizing lake van de ierse couleur locale serie (blauwgroene kleur)
maar nu dus nog kastknopjes... er zaten van die grote houten schelpen op (lelluk)
nu twijfel ik tussen creme porseleinen knoppen, of hele simpele ronde zwarte knoppen (beetje dertiger jaren look, de binnendeuren krijgen ook allemaal jaren dertig beslag en klinken etc ) maar krijg online nog steeds niet echt gevonden wat ik zoek

edit: heb aan krijtverf gedacht, maar het is echt een gebruiks stuk en met onze hond + nummer twee in aantocht ben ik toch maar voor heel sterk gegaan ipv krijt,

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:06

Het zoveelste leven....

Leven 1, lichtbruin, in die staat door mij van het grofvuil geplukt en kersen gelakt...
Hier de kersen variant, zo is hij jaren geweest, toen ik alles kersen had gelakt.
Afbeelding

Hier is aan de binnenkant te zien hoe het kastje van origine van kleur was.
Afbeelding
Hier had ik nog het idee dat ik het in de witte krijtverf ging zetten en dan her en der ging doorschuren vandaar het paars. :D

Nou ja, hier dus met krijtverf, maar ik vond het gewoon niet wat ik zocht...
Afbeelding

Dus bus zilver erover heen gejaagd.
En ik had geen zin meer om binnenkant te schilderen, dus gordijntjes erin geniet :+
Afbeelding

En dan had ik nog een kist om te schilderen, maar dat kan ik toch niet over mijn hart verkijgen, dus die staat nu gewoon gewoon te zijn.
Afbeelding
Lamp was van origine ooit bruin, die had ik tijden geleden al zilver gespoten.
Verder zijn de spiegels ook van de kringloop en de zilveren/glazen schaal en het kandelaartje ook.
Die kist denk ik nog over verder, maar vind het dus eigenlijk zonde om er iets mee te doen.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:56

Hallo, Mag ik hier mij melden?

Ik heb laatst een kastje gekocht bij de kringloop. Dit word mijn eerste projectje. Knappen jullie alleen jullie eigen spullen op of koop je wat op marktplaats, knap je het op en verkoop je het weer? Omdat ik dit kastje heb gekocht en er eigenlijk verlieft op ben :)

Ook heb ik terracotta schaal. Hoe moet ik die vet vrij maken? Moet er eerst primer op ?

Foto komt nog van kast

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:32

Hoi Irishcold,

Ligt er een beetje aan wat je met die schaal wilt eigenlijk, wat voor verf je gaat gebruiken.

Ik knap voornamelijk voor mezelf op maar word ook wel eens verliefd op wat anders, en dan verkoop ik weer het oude.
Ik ben benieuwd naar je kast.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:39

Ik heb verf van Action :') Deco Home, is op water basis. Zit wel nog te kijken naar ander verf.
Ik wil de kast en schaal verkopen denk ik.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:51

Op de verf zelf staat vaak ook wel hoe je het moet gebruiken, of je nog moet schuren eerst en of je nog een primer moet gebruiken etc. Volgens mij heeft de Deco Home van de action ook een primer, ik neem dus aan dat je wel een primer nodig bent. Met terpentine kun je de oppervlakken die je gaat verven vetvrij maken.

Ik zou persoonlijk alleen wel andere verf gebruiken, zeker als je het wilt gaan doorverkopen.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja, daar dacht ik zelf ook aan. Ik zag abbonanza, maar dat vind ik vrij prijzig. Wat voor verf gebruiken jullie?
Op deze flesje staat niks over hoe te gebruiken. Alleen dat het op water basis is.
Slotje enz word er natuurlijk nog af gehaalt, en de metalen plaatjes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:07

Is Anna Sloan niet wat? Dat word ook veel gebruikt volgens mij. :j

Even een heel andere vraag, zijn er hier ook bokkers die de meubels zelf ontwerpen of bepaalde meubels zo pimpen dat het een totaal ander meubel word? Of van 2 meubels 1 meubel maken etc.?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:31

Ik heb van een tvkast een kledingkast gemaakt -die vervolgens niet de trap op paste en ik dus moest verkopen _O-

Afbeelding
Zo'n kast met achter de bovenste deuren een draai/schuifplank voor de tv en waarvan alle vier de deurtjes op een rail naar binnen konden schuiven

Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:35

Ik vrees dat het kastje dat ik aan het schuren ben... ooit eens in de olie of iets dergelijks heeft gestaan... de verf vliegt er wel heel makkelijk af :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:49

Gewoon lekker doorgaan met schuren dan. Alle losse flodders eraf. Goed schoonmaken en ontvetten en dan verfje erover :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:04

Wauw, wat komen hier een ontzettend gave dingen voorbij!

Zou ik mij ook mogen melden?
Momenteel zit ik druk in een verhuizing en ik heb al wat plannetjes als alles weer in rustig vaarwater is.

Ik heb momenteel de salon tafel en dressoir serie tom van de leenbakker, maar wil nu totaal iets anders.

Dit is mijn stijl (stoeltjes dan weer niet)
http://aukgaaf.nl/wp-content/uploads/20 ... -lades.jpg

Ik probeer dan ook binnenkort mijn dressoir en salon tafel te verkopen en 2e hands meubeltjes te kopen die ik kan gaan opknappen.
Ik wil sowieso een salon tafel, tv kast, eettafel en een buffetkast ik ben een complete leek.
Heb nu bijvoorbeeld al 3 jaar een eiken eettafel deze schuur en lak ik altijd wit maar naar een tijdje begint die gewoon geel uit te slaan (wij roken niet) en ziet het boven blad er gewoon niet meer uit dus deze tafel gaat binnenkort ook naar de sloop.

Ik hoop dat ik hier inspiratie op kan doen wat betreft verf, heb geen flauw idee hoe ik zo mooie grijze bovenblad kan maken.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:12

Ik heb een vraagje aan de annie sloan gebruikers, gebruiken jullie ook de kwasten die speciaal voor de annie sloan verf en wax zijn of gebruiken jullie goedkopere kwasten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:30

Rudina... dat komt door het hout zelf of de behandeling van het hout. Dat bloed zeg maar de verf in.
Is een oplossing voor maat ben hem even kwijt. Maar tis vrij simpel

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:47

Ik heb geen kwasten an annie sloan gebruikt, die zijn echt idioot duur. Ik heb toen een kwast gekocht die me in de winkel werd aangeraden (Shabby shack). Dat is een vrij brede dikke kwast met stugge haren. Maar op den duur ben ik die minder fijn gaan vinden. Die is wel geschikt voor als je het vrij ruwe effect zoekt, maar ik wilde wel het "geverfde" effect, maar wel zo glad mogelijk zeg maar. Ik ben toen gaan verven met kwasten voor water gedragen verven van Perfection van de Praxis, en die waren prima. Enige probleem bij die kwasten is dat ze minder stug zijn, en dus ook gevoeliger voor het lichtjes uitdrogen van de verf in de kwast.

Mijn ervaring met annie sloan is, dat als je grote stukken wilt verven, en de verf vrij vlot droogt, dat dat ook geld voor de restanten verf in de kwast en dat je dan verf korrels krijgt, waardoor het zo glad mogelijke effect dat ik wilde niet meer werkte. Oplossing was voor mij om de restanten verf nu en dan uit de kwast te spoelen onder de kraan en dan kon ik weer verder.

Het ligt dus een klein beetje of je een wat ruwer effect wilt bereiken of niet, welke stugheid voor de haren geschikt zijn. Maar speciale annie sloan kwasten zijn in mijn ogen niet nodig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 19:53

Sonja_vR schreef:
Rudina... dat komt door het hout zelf of de behandeling van het hout. Dat bloed zeg maar de verf in.
Is een oplossing voor maat ben hem even kwijt. Maar tis vrij simpel

Grondverf op terpetinebasis eerst.
Bij een donkere tafel het beste een grijze grondverf nemen, daarna pas de beoogde bovenkleur :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:09

Dit was mijn laatste project.
Afbeelding
Afbeelding