Hannanas schreef:Bezuinigen jullie ook op andere dingen?
Zodra ik een woning heb gevonden, en ik op mijzelf woon, zal ik ook met weinig moeten rondkomen.
Echter, hoop ik zodanig op alles te kunnen bezuinigen dat ik op mijn eten (en het eten van mijn hond, hij eet vers en eigenlijk gruwel ik van het idee van brokken dus zet ik alles op alles om hem vers te blijven laten eten), niet hoef te bezuinigen.
Ik vind wat erin gaat erg belangrijk. Het is wel je lijf.
Zo veel mogelijk puur, zo min mogelijk troep (pakjes, maggi, smaakmakers enz).
Ik koop het liefst biologisch.
Hoe zien jullie dat? In mijn insziens kun je beter eerst op andere dingen zo fel bezuinigen.
In je auto gooi je ook de goede dingen. Ga je ook niet ff 10% mengen met zonnebloemolie oid.
Ik eet persoonlijk voornamelijk diverse verse of diepvries groenten, fruit, vlees en vis, eieren en noten. Ik bezuinig wel op deze aankopen (koop 't meeste bij Aldi), maar ik koop het wel gewoon. Ook al zoek ik liefst 't goedkoopste, ik koop ze alsnog en zoek een beetje de goedkopere of seizoens-groenten uit, naast degene waar ik erg van houd (bv rode paprika ligt hier eigenijk altijd standaard in de koelkast, en ik eet regelmatig een rauwe rode paprika als snack of ontbijt of lunch). Bij mij helpt het zelfs dat ik mijzelf in budget limiteer om gezonder te eten, want alle ongezonde snacks e.d. zijn "extra" bovenop alle groenten/fruit/etc en dan kijk ik naar de prijs en denk toch vaak 'nah, 'k wil én afvallen én heb nog maar x euro deze week, dus laat maar'. Het is vooral dat je bewuster moet kijken a) wat er in je koelkast en vriezer ligt, b) wat je nou écht nodig hebt, en c) waar je wat je echt nodig hebt zo goedkoop mogelijk kan kopen + of er een goedkoper alternatief is (bv seizoensgroente i.p.v. een duurdere groente die nu uit seizoen is).
Je kan ook op gezondere producten bezuinigen als je slim inkoopt. En ik koop inderdaad ook gewoon merk-tandpasta en mondwater (Zendium en Listerine), en gebruik Neutral om te wassen i.v.m. allergieën, maar die koop ik allemaal in grootverpakking of per meerdere pakjes bij de op = op voordeelshop.