[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:06

Relaxed schreef:
Heb vanmorgen in mijn huis eens even weer schoongemaakt, woon er al sinds pinksteren niet meer, maar lag al aardig wat stof weer.. :+

Ons huis is verkocht en we wonen d'r half en ik werk er op kantoor, verder flink aan het klussen op de nieuwe stek, krijg het ook ech niet meer geregeld om het hier echt heel goed bij te houden :o .
Ik ga zo maar eens het gras maaien.

Noukie

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:53

Ik ga komende week koopcontract tekenen! Welliswaar onder voorbehoud van financiering, maar...
Een tres petit, maar fijn 2 kamer appartementje in een hele leuke buurt in Utrecht :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:01

Mijn appartementje is klaar. Afgelopen nacht heb ik mijn eerste nacht daar gehad en ik was zo kapot dat ik heerlijk geslapen heb. Nou hopen dat ik snel mijn kpn pakket binnen heb, want ik heb nu geen tv en internet. Zogauw ik daar internet heb zal ik eens foto's plaatsen. Echt ongelooflijk hoeveel je nog kwijt kunt in zo'n kleine ruimte, zonder je eigen echt opgesloten te voelen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Het ziet er nog beter uit dan ik had verwacht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:10

Ik heb vorige week wat foto's gemaakt van de benedenverdieping van mn huisje, vóór de verbouwing :Y)
Ik heb een aantal losse foto's aan elkaar geplakt, vandaar die witte stukken in de foto.

De oude bijkeuken:
Afbeelding
Het aanrechtblad is echt superleuk, is nog jaren 60, met zo'n wasbak erin verwerkt, dus die heb ik opzij laten leggen en komt straks in de stal, dan heb ik daar ook een klein aanrechtje :D

De woonkamer:
Afbeelding
De muren zijn ondertussen al eruit, zodat de twee linkse ruimtes en de ruimte waar de foto is gemaakt één grote ruimte wordt. Dat wordt de woonkamer met keuken. In het midden komt dan nog een roomdivider :D

De computerkamer:
Afbeelding
Daar waar de vloer open ligt komt de wc en cv ruimte, dus die kamer wordt een beetje kleiner. Helemaal rechts zat de schimmel tegen de muren, en toen we aan t behang trokken kwam alle stuc mee _O-

En als laatste, de hal:
Afbeelding
De trap is nog origineel, echt een mooie trap als ie is opgeknapt :D
De linkerraam wordt de voordeur, in de muur rechtdoor komen de deuren naar de wc, cv-hok en computerkamer, rechts komt een deur naar de keuken, en onder de trap zit de deur naar de kelder :Y) Lekker vol dus. Maarja dat heb je met zo'n klein huisje he.

En boven komen een redelijk ruime slaapkamer en een iets kleinere badkamer.

Ze hebben ondertussen al overal de muren weggebroken, en nu gaan ze beginnen met opbouwen. Maar die laatste foto's moet ik nog bewerken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:12

.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-09-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:47

@ 8nnemiek, dat is een hoop werk allemaal, wel erg mooi!

Wij zijn nu aan het afwachten op de starterslening, duurt laaaang!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:51

Wachten duurt altijd te lang he :))
Ik hoop dat jullie snel de lening binnen hebben :)
Kun je toch al wat doen nu?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:12

Nee zolang die er niet is kunnen we ook niks doen, als de financiering niet rond is dan gaat 't huis ook niet door. We zijn al wel spullen aan het verzamelen voor de uitzet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:45

@Annemiek: wat leuk! Super dat aanrecht! Heerlijk als er opgebouwd kan worden!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:53

Mooi huis hoor annemiek! Maar er moet zo te zien nog een boel aan gebeuren.

Ginger: leuk zeg de 1e nacht in je nieuwe appartementje :D

En Noukie die een voorlopig koopcontract heeft getekend :D

Ik denk dat ik binnenkort even weer een afspraak ga maken bij de hypotheker om te kijken wat we nu kunnen lenen.
Eerst was het gebasseerd op mijn salaris en een gedeelte van mijn vriend zijn salaris (hij heeft geen vast contract dus hebben ze zijn loon gemiddeld genomen over de afgelopen 3 jaar terwijl hij 1.5 jaar daarvan nog naar school ging).
Maar nu gaat mijn vriend weer volledig naar school en moet het leenbedrag op mijn salaris worden berekend. Hij gaat er wel bij werken maar ik denk niet dat ze dat meetelen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:56

Zo daar ben je goed aan het klussen! Aanrechtblad ziet er idd mooi uit!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:19

Annemeik dat moet nog het nodige aan gebeuren! die wasbak zou ik zelf in de nieuwe keuken gebruiken denk ik. vind het erg gaaf zo'n "oude" wasbak!

pebblester dan zal het bedrag wat je kan lenen denk ik toch aanzienlijk lager worden. geloof inderdaad niet dat ze dat mee gaan tellen zijn bijbaantje verdiensten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:24

Dat ziet eruit als een flinke klus Annemiek! Poeh, ik zou daar echt geen eind in zien, ik heb daar geen inzicht voor....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:21

Het wordt een flinke klus hier inderdaad :D Maar ik heb zelf al helemaal in mijn hoofd zitten hoe het gaat worden. Het wachten duurt alleen zo lang :P
De wasbak zou ik graag in de nieuwe keuken gebruiken, maar dat past jammer genoeg niet. Maar ik ga de stal (zadelkamer) ook mooi inrichten, dus daar gaat ie ook heel mooi bij passen :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:48

Wat leuk Ginger, de eerste nacht in je huisje :)

Annemiek wat een geweldige trap!!!! :) :). Dat behang ook, het zou bijna weer retro zijn :). De deuren vind ik ook mooi, zijn die overal nog bruikbaar??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:11

Dank je :D Haha dat behang ja, is weer helemaal terug :P De deuren koop ik nieuw. Wel van die zelfde paneeldeuren, maar dan met veel meer glas omdat het huisje vrij donker is.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:16

Hoi allemaal!!
Tijd geleden :D Wij hebben sinds eind vorige week internet en sinds gisteren heb ik internet op mijn vaste computer!!
Wij zijn inmiddels redelijk geinstalleerd in ons huisje en vrijdag komt ons bed (na bijna 9 weken wachten, beddenzaak was failliet) en dan zijn de grootste dingen wel klaar :D
Nu nog kleine dingetjes klussen, zal van de week eens foto's voor jullie maken!!

Hoop dat het met jullie verbouwingen en verhuizingen ook goed gaat! Ik ben op het werk dus bijlezen is even geen optie :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:21

Ik ben benieuwd naar de foto's, Patricia :D
Haha dat zal even tegenvallen he, als je een hele tijd geen internet hebt! Fijn dat de belangrijkste spullen er nu bijna allemaal zijn!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:26

Idd, heb internet écht wel gemist :P
Had ook 2,5 week vakantie dus kon ook niet op het werk internetten :P En om een of andere reden voelde ik niet echt de behoefte om bij mijn moeder thuis te gaan computeren :n :P

Lekker man, eigen huisje :D :))

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:17

En wij zijn vandaag bij de notaris geweest! Nu is het hoopje grond en stenen ;) toch echt van ons, rond juni 2011 hopen we de sleutel te krijgen van onze nieuwbouwwoning *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:34

Ik lees wel bij, maar was behoorlijk geveld door griep.

Ik zit nu te denken om toch nog een tijdje te huren. iets goedkopers kopen zit je misschien te lang aan vast en dan kunnen we niet meer kopen wat we wel willen. Ga ik eerst verder op jacht naar vaste baan of iig vaste uren.

Patricia, je had het niet meer gelezen, maar waar heb je gekocht? Ik kom uit Almere dus ben benieuwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:35

Ow, *nnemiek, wat een gaaf aanrecht..Houden hoor!!!!!!!!!

Mijn oma had dat in de keuken en zelfde stijl in badkamer. Ze hebben dat ooit gerenoveerd en nu denk ik, had ik toen maar dat bewaard!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:31

superpony hoezo huren? wouden jullie goedkoper dan?

patricia ben erg benieuwd naar de foto's!

Bij ons verder nog geen vorderingen qua kijkers of iets, baal er wel van we zijn zo ontzettend flauw van ons huis :r als je de stap eenmaal gemaakt hebt wil je ook zo gauw mogelijk weg, maar helaas eerst verkopen en dan weerkopen voordat we in de problemen komen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:37

cruesli wat leuk een nieuwbouwhuis! Dat is ook mijn toekomstdroom om ooit een nieuwbouwhuis te kunnen kopen :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:07

Ooh spannend Cruesli, vind je het niet moeilijk om nog zo lang te moeten wachten? Tenminste, voor mij zou juni 2011 als een eeuwigheid voelen := Wij hebben half juli ons appartement gekocht en krijgen over 22 dagen de sleutel en dat duurt me al veel te lang :P

:(:) Pashon, dat er nog geen kijkers zijn geweest. Kan me voorstellen dat als het eenmaal te koop staat, je het liefst zo snel mogelijk weg bent. Heb je een link van het huis? Hopelijk komt er gauw iemand!