Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Miepmiept schreef:OleJon schreef:Wij zitten tot nu toe in December op 46m3 gas.
196 kw stroom.
Verwarmen met elektrische kachel.
Douchen 1 keer in de 10 dagen thuis.
Rest op het werk.
En koken deels gas en elektriciteit
Is je verbruik in de zomer ook zo hoog of gebruik je wel de cv?
Als je 46 kuub verstookt in 16 dagen met 1x douchen en beetje koken zou ik de boel maar eens na laten kijken.
Telpeva schreef:Heeft iemand een tooltje om te kunnen berekenen wat je maandbedrag zou moeten worden voor 2023? Bij Oxxio werkt die tool al maanden niet meer en ik kreeg net een mail waarin staat dat die tool dan waarschijnlijk ergens eind januari beschikbaar komt ofzo.
Daar wil ik niet op wachten, nòg een maand zoveel geld betalen als wat ik de afgelopen tijd elke maand heb betaald dat wil ik gewoon niet. Ik heb dat geld liever op mijn eigen rekening, als dat ik het volgende maand weer kwijt ben aan Oxxio, om het vervolgens aan het eind van mijn contract doodleuk weer terug te krijgen. Dat voelt alsof ik ze mijn geld uit leen, daar heb ik geen trek in, ik heb het zelf nodig
insun schreef:Telpeva schreef:Heeft iemand een tooltje om te kunnen berekenen wat je maandbedrag zou moeten worden voor 2023? Bij Oxxio werkt die tool al maanden niet meer en ik kreeg net een mail waarin staat dat die tool dan waarschijnlijk ergens eind januari beschikbaar komt ofzo.
Daar wil ik niet op wachten, nòg een maand zoveel geld betalen als wat ik de afgelopen tijd elke maand heb betaald dat wil ik gewoon niet. Ik heb dat geld liever op mijn eigen rekening, als dat ik het volgende maand weer kwijt ben aan Oxxio, om het vervolgens aan het eind van mijn contract doodleuk weer terug te krijgen. Dat voelt alsof ik ze mijn geld uit leen, daar heb ik geen trek in, ik heb het zelf nodig
Zoiets?
https://www.adviesopmaat-milieucentraal ... ierekening
Shiloh schreef:Tado’s hebben hier nog steeds duidelijk een positief effect.
[ [url=m/aMYeYx.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben ze sinds de 6de. Tot de 6de het hele huis niet onder de 16 laten komen. Sinds de 6de de eerste paar dagen 1 a 2 kamers 18 graden, en daarna 19 graden (en dus voor ons veel meer comfort).
De 10de hebben we de hele dag visite gehad en hadden we de grote ruimtes van het huis de hele dag opgestookt naar 19,5 graden (dezelfde ruimtes die we voor de 6de niet onder de 16 lieten komen.) Auch.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat het sinds het weekend echt flink kouder is buiten (kunnen we goed merken, tados slaan vaker aan).
Wij zijn dik tevreden. We verblijven zoveel mogelijk in de kleine kamertjes.
insun schreef:Telpeva, ik wil de pret niet drukken, maar je weet zeker dat de berekening klopt? Ik heb hem ook gedaan: 700 m3 gas en stroomverbruik heb ik op 0 gezet (zonnepanelen met overproductie, maar omdat we de airco gebruiken om te verwarmen als de temperatuur buiten boven de 7 graden komt, heb ik die overproductie buiten beschouwing gelaten) en ik kom ook rond dat bedrag uit.
Shiloh schreef:Het was vorig jaar extreem warm. Zoveel kouder dan normaal voor december is het niet hoor!
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2022/december