Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:01

Goedemiddag, Ik was van plan om dit behang van Arte aan een muur te willen, alleen nu krijg ik net prijsopgave en gaat het me 1800 euro kosten, voor een in mijn ogen kleine muur.
In geen 1800 jaar dat ik dat uit ga geven aan behang, ondanks dat ik het prachtig vind en er van overtuigd ben dat het super bij mijn inrichting past. Nu was mijn vraag, kan ik ergens zo iets soortgelijks vinden?
is er een B merk die dit verkoopt? een ander patroon, met wel dezelfde kleuren erin? Iemand die mij kan helpen ?
Alvast bedankt! _/-\o_

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:21

Wellicht staat hier wat tussen? Is wel veel simpeler, dus gouden bladeren met lijnen bijv..
https://www.fotobehangshopz.nl/thema-s. ... st_dir=asc

Misschien kunnen jullie even meedenken met mij :D.
Het oorspronkelijke idee was namelijk om onze huidige vloer door te leggen in de nieuwe serre die over een paar maanden wordt geplaatst. We vervangen de deur die je op de foto ziet met een 2-delige (donkere) schuifdeur, en daarachter komt een serre van 3,5m diep en 5m breed. Zoiets, donker van kleur. Op de muren zou Calke Green komen (of misschien een muur licht zoals op de foto te zien is), met een witte plint van 12cm hoog.

Buiten, aansluitend aan de serre, komt de Smartton Amiata Tegel in 60x40cm..

Afbeelding
De tafel (die je ziet staan) en een soortgelijk gekleurd dressoir (mogelijk een servieskast ipv dressoir, zijn we nog niet over uit) zetten we straks in de serre neer, maar dan heb je een idee van de meubels die we nu hebben. De hoge kasten gaan nog weg.

Deze stoelen komen erbij (alle 4 de kleuren):
Afbeelding

De muurkleur:
Afbeelding

Tegels buiten:
Afbeelding

Maar het probleem is... die vloer wordt door problemen in Oekraïne dus voorlopig niet meer geleverd. Nu moeten we dus een alternatief gaan verzinnen, maar ik loop een beetje vast in wat voor iets dan mooi is.
Wat zouden jullie doen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:14

rockey schreef:
Goedemiddag, Ik was van plan om dit behang van Arte aan een muur te willen, alleen nu krijg ik net prijsopgave en gaat het me 1800 euro kosten, voor een in mijn ogen kleine muur.
In geen 1800 jaar dat ik dat uit ga geven aan behang, ondanks dat ik het prachtig vind en er van overtuigd ben dat het super bij mijn inrichting past. Nu was mijn vraag, kan ik ergens zo iets soortgelijks vinden?
is er een B merk die dit verkoopt? een ander patroon, met wel dezelfde kleuren erin? Iemand die mij kan helpen ?
Alvast bedankt! _/-\o_

[ [url=m/Qq8hYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arte is rete duur. Ik zou voor een stukje muur in de keuken €1200 kwijt zijn, staat nog een kast voor ook!

Behang was van suède gemaakt, super mooi maar ook helemaal niet zo handig in de keuken.

Wat het wel moet worden, nog geen idee. We hebben nog tot september, dan is de verbouwing klaar en meten we gaan kiezen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:18

IMANDRA schreef:
Wellicht staat hier wat tussen? Is wel veel simpeler, dus gouden bladeren met lijnen bijv..

Het oorspronkelijke idee was namelijk om onze huidige vloer door te leggen in de nieuwe serre die over een paar maanden wordt geplaatst. We vervangen de deur die je op de foto ziet met een 2-delige (donkere) schuifdeur, en daarachter komt een serre van 3,5m diep en 5m breed. Zoiets, donker van kleur. Op de muren zou Calke Green komen (of misschien een muur licht zoals op de foto te zien is), met een witte plint van 12cm hoog.

[ [url=m/Ccp9YB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tafel (die je ziet staan) en een soortgelijk gekleurd dressoir (mogelijk een servieskast ipv dressoir, zijn we nog niet over uit) zetten we straks in de serre neer, maar dan heb je een idee van de meubels die we nu hebben. De hoge kasten gaan nog weg.

[ [url=m/qsOudj.jpg]Afbeelding[/url] ]

De muurkleur:
[ Afbeelding ]

Tegels buiten:
[ Afbeelding ]

Maar het probleem is... die vloer wordt door problemen in Oekraïne dus voorlopig niet meer geleverd. Nu moeten we dus een alternatief gaan verzinnen, maar ik loop een beetje vast in wat voor iets dan mooi is.
Wat zouden jullie doen?

Begrijp dat er een plint van de schuifdeur tussen de serre en woonkamer komt?

Dan zou ik gerust voor wat anders durven gaan. Als het naadloos zou moeten aansluiten is het een ander verhaal.

De kleur van de muur wordt ook helemaal anders dan die van de woonkamer toch?

IMANDRA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:21

Klopt, er zit een dorpel tussen, dus een andere vloer is op zich geen probleem. Maar wát past dan het beste bij de al-gekochte meubels, de vloer die we al hebben en de tegels buiten :))

En ja, hooguit doen we een van de muren licht, maar het voornemen voor nu is om de twee muren die we in de serre hebben Calke Green te doen. Denk dat dat mooi kleurt met de tuin.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:38

rockey schreef:
Alvast bedankt! _/-\o_

Een goedkoper alternatief is vaak ook “goedkoper” Arte heeft gewoon heel mooi behang. Maar helaas ook aan de prijs. Je kan het beste naar een goeie behang zaak gaan en je probleem voorleggen. Die weten precies wat een goed alternatief is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:56

IMANDRA schreef:
Klopt, er zit een dorpel tussen, dus een andere vloer is op zich geen probleem. Maar wát past dan het beste bij de al-gekochte meubels, de vloer die we al hebben en de tegels buiten :))

En ja, hooguit doen we een van de muren licht, maar het voornemen voor nu is om de twee muren die we in de serre hebben Calke Green te doen. Denk dat dat mooi kleurt met de tuin.

Dat zou ik ook moeilijk vinden, zou in grijstinten gaan werken denk ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:16

Bedacht me dat ik nog ooit eens de serre uit heb gewerkt in 3D! Geeft misschien een wat beter beeld.Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:20

Mooie grijze/cement tegelvloer leggen in de serre? Of wat voor materiaal had je in gedachten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:26

Sowieso iets van tegels, i.v.m. de vloerverwarming :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:34

rockey schreef:
Alvast bedankt! _/-\o_

Zoiets?
https://muurmooi.nl/grafisch-behang/bla ... ng-donker/

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:46

Arte is inderdaad erg duur voor 129 euro de meter. maar ik zie het bij zóveel mensen, vooral dat arte facet behang, vandaar dat ik het niet had verwacht haha.

thanks voor de alternatieven ik ga even verder zoeken en bij een interieur winkel wat ander behang kijken.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:15

Volgens mij heeft Hornbach wel zo'n soort print. Maar volgens mij een andere kleur met goud.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:24

PSvanLot schreef:
Bielsje schreef:

Is de messing patina van Quooker niet donker genoeg?

Ik heb me er ooit in verdiept en toen zat het verschil eigenlijk alleen in capaciteit... Keek enkel naar 3 in 1 want ik wilde geen 2 kranen.

Oja, het mogen ook geen 2 kranen zijn idd :)

De messing patina is idd net wat te licht helaas.

Wij hebben voor Celsiuz gekozen ivm de inhoudt van de watertank en de bediening van de kraan.

Hebben Gun Metal genomen, ook geen 'standaard' kleur en daardoor beperkte keuze.

Kan je alleen nog niet vertellen hoe het bevalt, want de keuken komt pas in september ;-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:31

rockey schreef:
Arte is inderdaad erg duur voor 129 euro de meter. maar ik zie het bij zóveel mensen, vooral dat arte facet behang, vandaar dat ik het niet had verwacht haha.

thanks voor de alternatieven ik ga even verder zoeken en bij een interieur winkel wat ander behang kijken.

Zit hier iets voor je bij?
https://www.foto4art.nl/behang-766-art-deco.html

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:26

IMANDRA schreef:

[ [url=m/Ccp9YB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qsOudj.jpg]Afbeelding[/url] ]

De muurkleur:
[ Afbeelding ]

Tegels buiten:
[ Afbeelding ]

Wat zouden jullie doen?

Als ik jouw vloer zie, dan komt Exzellenz Parket te Raamsdonksveer in mij op. Heb je nog een stuk vloer over? Neem die anders eens mee naar een parketboer. In Apeldoorn zit, dacht ik, ook zo’n grote.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:40

karijn schreef:
Als ik jouw vloer zie, dan komt Exzellenz Parket te Raamsdonksveer in mij op. Heb je nog een stuk vloer over? Neem die anders eens mee naar een parketboer. In Apeldoorn zit, dacht ik, ook zo’n grote.

Houtkubus zit in Apeldoorn, best een grote. Hebben wij ons PVC vandaan maar doet ook veel parket.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:13

Ja dit is keramische tegel, geen echt hout. Maar op zich nog een goed idee om te kijken. In principe missen we 10m2, want we hebben nog 7m2.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:22

Aha

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:16

Ja misschien nog wat andere tegel inkopers benaderen, wie weet ligt er ergens nog wat :-))

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:25

Ik ben opzoek naar deze kaarsenhouders. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden? :D

Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:52

Die zijn volgens mij van de action!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:28

Ik had die ook! Idd Action

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:24

Oh ik had ze bij de action gezien met rotan maar dat zijn ze niet helemaal. :+ maar ik heb ze uiteindelijk maar meegenomen omdat ze uit de handel gingen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:52

xPareltje schreef:
Oh ik had ze bij de action gezien met rotan maar dat zijn ze niet helemaal. :+ maar ik heb ze uiteindelijk maar meegenomen omdat ze uit de handel gingen.

Wanneer was dat? Ik ben juist rotan liefhebber :=