Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 05:49

SaskiaB schreef:
Gefeliciteerd Lieke! Je woont vlakbij mij :D ik hou van Amersfoort <3

Het is echt bij mij om de hoek, prima wijk om te wonen, fijne winkels op het Neptunusplein. En op kruipafstand van de binnenstad :D
Ik vind Amersfoort een heerlijke stad, maar het lukt mij niet om hier iets te kopen. Ik kijk al drie jaar maar de prijzen zijn in mijn prijsklasse onder de 2 ton echt met 150% gestegen en zeker met overbieden is alles nu helemaal onbetaalbaar. Toch blijf ik Funda in de gaten houden, je weet het nooit :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:42

Gefeliciteerd Lieke en Pantykous! *\o/*
Het zijn beide mooie huizen!

Ons huis staat vanaf gisteravond op Funda. :oo Er zijn al wat bezichtigingen aangevraagd. Vind het erg spannend allemaal. :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:05

x_spekkie_x schreef:
Het is echt bij mij om de hoek, prima wijk om te wonen, fijne winkels op het Neptunusplein. En op kruipafstand van de binnenstad :D
Ik vind Amersfoort een heerlijke stad, maar het lukt mij niet om hier iets te kopen. Ik kijk al drie jaar maar de prijzen zijn in mijn prijsklasse onder de 2 ton echt met 150% gestegen en zeker met overbieden is alles nu helemaal onbetaalbaar. Toch blijf ik Funda in de gaten houden, je weet het nooit :D

Same hier, ik wil graag naar Amersfoort verhuizen. Ik werk voor de gemeente en heb nu 3 uur reistijd per dag, dat vind ik niet fijn. Amersfoort is echt een leuke stad, helaas vinden we dat niet als enige :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:46

Amyyy schreef:
x_spekkie_x schreef:

Same hier, ik wil graag naar Amersfoort verhuizen. Ik werk voor de gemeente en heb nu 3 uur reistijd per dag, dat vind ik niet fijn. Amersfoort is echt een leuke stad, helaas vinden we dat niet als enige :+

Wij hebben uiteindelijk maar wat geluk gehad met dit huis besef ik mij... Het is echt mega voor een appartement en we hebben niet eens veel moeten overbieden. Dus het kan wel! Hebben jullie je ook al bij makelaars in de buurt ingeschreven voor zo'n mailing?

Amyyy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:42

Ik sta wel bij verschillende makelaars ingeschreven inderdaad! Maar je moet zo snel zijn en nu met corona al helemaal. Ik had gebeld voor een bezichtiging aanvragen, maar die zat al helemaal vol en ik kon alleen nog maar een bod doen onder voorbehoud van een bezichtiging. Niet chill :( Vandaag zijn de laatste bezichtigingen, dus nog maar eens bellen en hopen dat er geen serieus geïnteresseerden waren, maar die kans is heel klein.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:00

Amyyy schreef:
Ik sta wel bij verschillende makelaars ingeschreven inderdaad! Maar je moet zo snel zijn en nu met corona al helemaal. Ik had gebeld voor een bezichtiging aanvragen, maar die zat al helemaal vol en ik kon alleen nog maar een bod doen onder voorbehoud van een bezichtiging. Niet chill :( Vandaag zijn de laatste bezichtigingen, dus nog maar eens bellen en hopen dat er geen serieus geïnteresseerden waren, maar die kans is heel klein.

Wij checkten wel echt 2keer per dag Funda idd. Anders kan je het beter niet doen want dan vis je hier toch achter het net...

Ja die kans zal idd wel klein zijn.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:50

Gefeliciteerd pantykous!

I.v.m. Veel kijkers moesten we allemaal tegelijkertijd ons eindbod bieden. Erg spannend allemaal, horen na het paasweekend of we het zijn geworden of niet. Fijn weekend allemaal!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:02

Spannend Sanne! Hopelijk wordt het iets.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:46

Ons bod is geaccepteerd! *\o/* Moesten in een keer ons eindbod neer leggen. Was iemand die hoger had geboden maar onze voorwaarden waren beter!

Nu begint al het geregel haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:47

Gefeliciteerd :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:19

Gefeliciteerd

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:19

sanneloveyou schreef:
Ons bod is geaccepteerd! *\o/* Moesten in een keer ons eindbod neer leggen. Was iemand die hoger had geboden maar onze voorwaarden waren beter!

Nu begint al het geregel haha!

Gefeliciteerd!

Hier ook al druk aan het plannen, leuk *\o/*

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:46

Gefeliciteerd sanne!! Veel succes met het geregel en plezier met de voorpret.

Wij hebben vandaag 7 biedingen op ons huis ontvangen en het is dus verkocht onder voorbehoud *\o/*

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:47

Goed nieuws Nymeria.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:54

Gefeliciteerd Sanne!

En jij ook Nymeria, 7 biedingen, wauw! :wow:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:55

Gefeliciteerd Sanne!

En Nymeria; meteen 7 biedingen, wow! Wat goed :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:19

Gefeliciteerd Sanne en ook Nymeria.

Hier nog 1 nachtje slapen := Of het van dat slapen komt....... het loopt hier weer eens niet. Vriend van ons die zou helpen heeft afgelopen zaterdag een ongeluk gehad. Rijbewijs ingenomen, en dus kan die niet, naast mij, ook rijden. Komt dat hele feestje op mij terecht ^) Vanmiddag maar bij Buuf de trailer ingepikt, kan zij de mijne pakken (heeft met kenteken te maken, ik mag alleen maar paard en paard gerelateerd vervoeren, die van haar mag alles in. Dus dat ruilen doen we wel vaker). Wederhelft heeft em al vol, morgen het eerste ladingetje gelijk daarheen brengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:20

Rina teken ze vandaag. Balen van wegvallen van je rijhulp.

Zoveel biedingen al. Dat is fijn.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:48

Balen, rina. Ga je in 1 dag over of spreid je het over wat meer dagen?

Ik hoor deze week of onze hypotheek rond is. Ik verwacht er geen problemen van. Maar ik ben behoudend ingesteld, dus de champagne gaat pas open als dit rond is.

Ondertussen zijn we al druk bezig met voorbereiden en voorpret. Ons huis ligt vol met verfstalen, stofstalen, interieurfolders. Mis het rondje over de meubelboulevard slenteren wel, maar gelukkig is er internet :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:58

Leuk is dat he leeslampje. Ik heb ook al allerlei dingen gepind op Pinterest. Spannend nog even van de hypotheek. Hier gaat de champagne pas open als ons eigen huis ook verkocht is.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:05

Herkenbaar, ik Pin me ook suf :D

Jullie hebben al best wat kijkers gehad toch? Al mooie biedingen binnen, of wacht nog meer bezichtigingen af?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:11

Ik doe er niet zo veel aan. Meubels gaan gewoon mee. Zijn goed, leuk en zitten lekker. en ook geen budget voor andere meubels. :+

Kleur voor op de muur is al lang in huis. Ik heb keuze uit meerdere potten. Verf had ik nog van oude huis. :D Trapzijkant is in bestelling. De tredes moet ik me vrees ik nog op stukbijten. Bijna 40 jaar oude lijmresten zitten er muurvast op.

Siergrindvloer voor beneden dezelfde die ik nu ook heb, alleen een iets kleinere korrel en het laminaat voor boven is een krijgertje. Overigens wel een mooi <3 en goed laminaat in perfecte staat.

Hier en daar nog wat spul gekregen, sierhaard, een leuk klein ladenkastje (moet wel wat meegebeuren, andere knopjes) voor in de gang. Buffetkast had ik zelf al gekocht. De meest low budget verhuizing ooit voor me. Hihi

Ben wel blij met twee weken uitstel, eigenlijk was het gister maar ik ben weer zo ziek geweest. Stom virus. {:)-:( Gelukkig weer aardig aan het opknappen. Maar de twee weken extra heb ik hard nodig om goed te beteren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:26

Fijn dat je opknapt karuna!

leeslampje schreef:
Jullie hebben al best wat kijkers gehad toch? Al mooie biedingen binnen, of wacht nog meer bezichtigingen af?

Nee, alleen een bezichtiging afgelopen weekend. Daar gaat de makelaar vandaag even achteraan bellen.

In de prijsklasse waar wij in verkopen loopt het niet zo’n storm. We moeten gewoon geduld hebben.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:52

Gefeliciteerd Sanne! Heel chill ook dat je niet het hoogste bod was maar het toch gelukt is.

Nymeria, dat is fijn! Lijkt me heerlijk om dat uit te kunnen kiezen.

Leeslampje, dat hebben wij ook! Maar ik vind het vooral lastig met daadwerkelijk dingen kopen, heel veel dingen zijn niet op voorraad. Wij zijn ook nu al ons laminaat aan het halen zodat we dat maar alvast in huis hebben.

Vanmiddag wordt het koopcontract getekend, dan morgen de bouwkundige keuring en afwachten of het gaat lukken qua hypotheek! Dan is het gelukkig ook al bijna verhuistijd. Maakt het wel lastig, je weet dat het nog niet door kan gaan maar je moet toch dingen gaan kopen al.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:25

Karuna, fijn dat je toch aan het opknappen bent. Scheelt dat je niet veel hoeft te kopen voor de verhuizing :D

Nadir, begrijpelijk. Sommige (hogere denk ik?) prijsklassen gaan inderdaad niet zo hard. Aan de andere kant, je hebt maar één goede bod nodig om het te verkopen.

Liekec, spannend :D Ik loop volgens mij iets voor op jou qua planning. Wanneer ga jij over?

Meubels online kopen vind ik ook lastig, dus dat doe ik nog niet echt. Scheelt dat wij nog geen haast hebben, want we verhuizen pas over een paar maanden. En we hoeven maar een paar een paar meubels te hebben. Het meeste kan gewoon mee. We zoeken wel een nieuwe bank, want de huidige is te groot voor het nieuwe huis. Maar dat koop ik echt niet zonder te zien / proefzitten :')