Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:03

Wij zijn nu bijna klaar met onze badkamer, het was een slaapkamer. Gekozen voor houtlook vloertegels, handvorm visgraat achter de douche en rustige betonlook tegel voor de rest.
Dubbele composiet wasbak en alle kranen, spots en afvoer in geborsteld koper. Tevens elektrische vloerverwarming dus douchen met warme voetjes.

Nog vrij leeg:
Afbeelding

Meubel met verwarmde spiegel erboven:
Afbeelding

Visgraat in wording:
Afbeelding

En met douche:
Afbeelding

Suzanne F.

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:28

Mooi!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:56

Heel leuk, maar wat een monnikenwerk gaat dat schoonmaken worden := :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:17

Heel mooie mars!!

Waterontharder is wel de tip qua schoonmaken. Scheelt echt heel veel poetsen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:34

Onze badkamer is klaar! Binnen twee weken gesloopt, opgebouwd én binnen ons budget gebleven.
Nog wat kleine dingen die ik moet/wil aanschaffen (zeeppompjes en ik wil heel graag een hangende klimop op het spiegelkastje). We wilde een neutrale, basic uitstraling. Onze badkamer is klein, dus we wilde het simpel houden.
Na wat tegenslag, waardoor het toilet verder naar voren is gekomen dan gepland en gehoopt, toch heel blij met het eindresultaat.

We gingen van dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:24

Keurig en wat snel. Zelf gedaan?

Mars; ook mooi! Benieuwd naar het eindresultaat!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:49

Behalve tegelen en loodgieterswerk hebben we alles zelf gedaan. Electriciteit heeft mijn man samen met een kameraad gedaan. Voordeel van simpel en klein is dat het tegelen in 2 dagen klaar was.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:09

Nou na 10(!) weken kan ik eindelijk zeggen dat m’n badkamer af is. Wat een bevalling. Mensen die niet kwamen of de verkeerde mensen. Aannemer die ons volledig negeerde. Dingen die verkeerd werden gedaan of spullen die kapot gingen. Ik ben echt 10 jaar ouder nu :=

Maar goed.

Zo was het:
Afbeelding

Zo is het nu:
Wilden een luxe uitstraling met het marmer en gouden kranen. Ben er zelf heel blij mee. Alleen sommige dingen zijn heel mooi maar minder praktisch :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:18

Wat zijn dan geen handige keuzes?

Ik vind de roze muur wel wat heftig bij de marmerlook. Niet helemaal mijn ding, t voelt een beetje too much alles bij elkaar. Maar goed, smaken verschillen uiteraard en dat is ook prima :) Fijn dat het iig af is nu, wat heeft dat lang geduurd dan zeg!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:25

Ik vind het wel mooi hoor. Ik had alleen denk ik voor meer goud gekozen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:33

miccamaaike schreef:
Wat zijn dan geen handige keuzes?

Ik vind de roze muur wel wat heftig bij de marmerlook. Niet helemaal mijn ding, t voelt een beetje too much alles bij elkaar. Maar goed, smaken verschillen uiteraard en dat is ook prima :) Fijn dat het iig af is nu, wat heeft dat lang geduurd dan zeg!

Snap wel wat je bedoelt. Het zijn twee verschillende 'stijlen' en het roze komt verder nergens terug behalve in het handdoekje en de kneipp zeep :P .

Ik ben ook wel benieuwd naar wat er minder praktisch is? Hij ziet er op t oog wel praktisch uit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:17

Vond het wel mooi om 1 ding eruit te laten springen. Wilde eerst donkerblauw doen maar toen m’n man de donkere vloer koos, koos hij voor roze. Heb nog wel een roze prullenbak. En zit nog te kijken naar een roze wasmand. Maar wilde niet teveel roze.

Het wasmeubel hangt eigenlijk te laag. Zwarte wasbak geeft toch meer vlekken dan ik dacht. En de douchekop vind ik niet fijn. Maar dat laatste is nog wel makkelijk te fiksen.

Ik ben er in ieder geval wel blij mee met hoe het er visueel uitziet. Maar het is wel smaak hoor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:29

Ik vind de roze tegel wel een mooi contrast geven qua kleur, maar vind én andere kleur én andere vorm én halverwege de muur teveel van het goeie. Ik had denk ik dan of gekozen voor een roze tegel in dezelfde maat als het marmer en tot halverwege, of een in kleur bijpassende hexagon tegel en dan de hele achterwand gedaan, ook achter de radiator langs. Bijvoorbeeld met deze:
https://baldosastegels.nl/hexagon-mix-beige-en-goud/

Maar het is maar goed dat smaken verschillen :j .

Ik zou het vloermatje helemaal weghalen of vervangen door een roze die past bij de hexagon tegel. En andere accessoires zoals wasmanden en afvalbakje donker of wit doen. Ik vind dat roze kunststof altijd zo plastic en zo'n harde kleur hebben, dat zou ik jammer vinden van je luxe-look.
(En ik vind dit matje een beetje ranzig ogen op de foto, sorry.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:11

I love roze! Ik vind het juist wel lollig staan, heb ook een roze wand.
Wel mee eens dat het viezige matje weg moet en vind wel dat er wat roze details bij moeten. Fonq heeft mooi spul ook in het roze, dat niet plastic aan doet en volgens mij prima past bij dit roze. In ieder geval zou ik de badmat in dezelfde kleur doen. En ik mis een plant, desnoods een nepper bij gebrek aan daglicht.

De bovenkant van de wasbak hoort op ongeveer 90cm te hangen, ik keek er bij ons ook raar tegenaan eerst, maar nu ik er aan gewend ben vind ik het wel praktisch.

10 weken.. Wat een drama. Heb je nog een badkamer, of moest je bij iemand anders douchen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:29

Fijn dat het af is, ziet er netjes uit.
De marmerlook in combinatie met het roze vind ik persoonlijk niets. Maar gelukkig verschillen smaken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:36

Ik vind het juist heel tof! Ik krijg helemaal Barbie vibes en dat is uit mijn mond positief. Het staat evengoed zacht. Als je het zou beschrijven zonder foto’s erbij had ik een heel andere look verwacht.

Wat een ellende trouwens hè, verbouwen :=

Ik hoop hier over enkele weken ook eindelijk onze badkamers te kunnen showen. Ik moet nog steeds een kleur op de muur vinden. Nu zit alles nog in plastic.
En de werklui bij ons hebben de vensterbanken verkeerd geplaatst. Onder andere. Dus nog veel werk uiteindelijk -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:16

Ik zou ook wat meer roze toevoegen. Basis vind ik eigenlijk helemaal niet gek! Het is nu alleen net niet 1 geheel zo.

Ellende die verbouwingen.. maar goed als t klaar is ben je het ook weer snel vergeten hoe het was.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:08

Vind het er mooi en luxe uitzien hoor! Zelf hebben wij ook roze badkameraccesoires. Ik wilde inderdaad ook wat luxere uitstraling en geen barbie roze. Wij zijn uitgekomen op zone denmark.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:34

snuffie123 schreef:
Vind het er mooi en luxe uitzien hoor! Zelf hebben wij ook roze badkameraccesoires. Ik wilde inderdaad ook wat luxere uitstraling en geen barbie roze. Wij zijn uitgekomen op zone denmark.

Ja, dat is het spul dat ik bedoel idd, wat ook bij Fonq te koop is!
Mooie kleur roze, past goed bij je tegels en ziet er niet goedkoop uit.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:34

Hoi allen, ik kom hier even binnenvallen. Ik heb al even lopen zoeken in dit topic maar kan niet zo gauw direct een antwoord op mijn vraag vinden. Hebben jullie ervaringen met badkamerzaken die een all-inclusive prijs hanteren? Ik heb een huis op het oog en probeer de berekeningen te maken wat ik wil bieden, maar ik ben niet echt heel handig en de badkamer is absoluut aan vernieuwing toe. Nu wil ik weten welke prijs ik in gedachten moet houden voor een nieuwe badkamer. Hij is ongeveer 4-5m2 en echt alles moet eruit, incl. leidingen omleggen. Ik hoef niet het duurste van het duurste, een mooie budget badkamer is voor mij ook prima. Iemand tips voor bedrijven & voorbeelden van prijzen (anno 2023)?

Edit: of is het slimmer om zelf materialen aan te schaffen, en het door iemand van Werkspot oid te laten plaatsen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:44

xLoki schreef:
Hoi allen, ik kom hier even binnenvallen. Ik heb al even lopen zoeken in dit topic maar kan niet zo gauw direct een antwoord op mijn vraag vinden. Hebben jullie ervaringen met badkamerzaken die een all-inclusive prijs hanteren? Ik heb een huis op het oog en probeer de berekeningen te maken wat ik wil bieden, maar ik ben niet echt heel handig en de badkamer is absoluut aan vernieuwing toe. Nu wil ik weten welke prijs ik in gedachten moet houden voor een nieuwe badkamer. Hij is ongeveer 4-5m2 en echt alles moet eruit, incl. leidingen omleggen. Ik hoef niet het duurste van het duurste, een mooie budget badkamer is voor mij ook prima. Iemand tips voor bedrijven & voorbeelden van prijzen (anno 2023)?

Ik heb hier ook eerder in gereageerd met wat vragen over de kosten, maar inmiddels is dat voor ons ook duidelijk.

Onze badkamer van ongeveer 6m gaat zo'n 25.000 kosten, en dat is dan echt alles bij elkaar. Best duur al vind ik het zelf! Dit is dus inclusief materiaal, het eruit slopen, uurloon etc. Dit is ook voor een hele gedateerde badkamer waar álles vervangen moet worden en leidingen omgelegd moeten worden, plafond verhoogd, vloerverwarming en een sanibroyeur. Ook hebben we niet bespaard op de spullen en de tegels die wij erin willen.

Als ik keek naar het uurloon van verschillende aannemers waren die eigenlijk allemaal hetzelfde, dan was het zonder materiaal (wat we zelf hebben uitgezocht) voor zo'n 3 weken werk tussen de 11.000 en 12.000.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:50

Eskimo schreef:
xLoki schreef:

Ik heb hier ook eerder in gereageerd met wat vragen over de kosten, maar inmiddels is dat voor ons ook duidelijk.

Onze badkamer van ongeveer 6m gaat zo'n 25.000 kosten, en dat is dan echt alles bij elkaar. Best duur al vind ik het zelf! Dit is dus inclusief materiaal, het eruit slopen, uurloon etc. Dit is ook voor een hele gedateerde badkamer waar álles vervangen moet worden en leidingen omgelegd moeten worden, plafond verhoogd, vloerverwarming en een sanibroyeur. Ook hebben we niet bespaard op de spullen en de tegels die wij erin willen.

Als ik keek naar het uurloon van verschillende aannemers waren die eigenlijk allemaal hetzelfde, dan was het zonder materiaal (wat we zelf hebben uitgezocht) voor zo'n 3 weken werk tussen de 11.000 en 12.000.

Poeh, dat is nogal een prijs! Ik had eerder gerekend op 10-15.000...
Ik wil persoonlijk wel besparen op spulletjes en tegels, hecht weinig waarde aan een 'luxe' uitstraling, wil vooral dat het er degelijk uitziet voor de komende 10-15 jaar. Nu ziet het er gewoon echt niet uit en het is ook niet praktisch ingedeeld.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:16

Wat ik heb ervaren is dat de badkamerwinkels zoals Grando echt woekerprijzen vragen voor installeren.
Wij hebben mazzel gehad en hadden iemand die installatie deed voor €4100.- := Maar bij Grando begint het vanaf €11.000.- installatiekosten geloof ik. Dus dat kan echt veel goedkoper. Ik weet niet wat de prijzen zijn bij een H2O ofzo, dat zal wel iets minder zijn.

Als je dingen gaat verplaatsen moet je wel rekening houden met hogere kosten, want leidingen infrezen is een dure post.
En het hoeft overigens niet 'goedkoop' eruit te zien, je kunt best een luxe gevoel creëren met goedkopere materialen. En als je wilt besparen kun je altijd eens kijken bij: https://tile.expert/nl
Beetje gekke site, wel betrouwbaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:33

All-in (exclusief slopen) voor badkamer met veel nisjes/speciale verlichting, afmeting 3 bij 4 en separaat toilet was voor ons 40k, en dat waren 2020/2021 prijzen. Verhouding materiaal/werkuren is geloof ik meestal 40-60 (als ik het me goed herinner). Zelf bij elkaar zoeken is sowieso een stuk goedkoper. Maar ik wilde geen 'gedoe' :P.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:45

Wij waren 32k kwijt en hebben het wel door een gerenommeerde zaak laten doen. Bij ons was de verhouding materialen-man uren 50/50. Enige luxe die we hebben is een sunshower. Daarnaast hadden we de mazzel dat de zaak ging verhuizen en we dus meubel en radiator uit de showroom hebben kunnen kopen.