Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:07

Schattig kastje!

De bovenkant is van berkenhout, massieve plankjes die aan elkaar gelijmd zijn. Wilden eens wat anders en neefje kwam ermee dat de houthandel dat had dus na een proefstuk gezien te hebben het maar gedaan

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:13

Te gekke kast Marjan! Ik heb een toffe lamp die een voet heeft op die manier, vind het echt een toffe stijl!

Met meubels er in begint het echt op een huis te lijken

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:59

Mooi tv meubel Marian! En Annetje jouw kamer is opgeknapt zeg. En Mammamiesjes kast is ook netjes geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:27

MarjanB schreef:
Onze tv kast is net opgehangen. Neef uit Antwerpen heeft hem gemaakt. Moet hem nog lakken op de bovenkant met blanke lak en de kastjes nog wit schilderen want dat is nu grondverf.

[ [url=m/HiFlOp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gave kleur is de muur!! Welke is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:30

Het hele huis is gesloopt beneden... Muren er uit, bij de muren die nog staan stucwerk eraf en de laag die eronder zat zodat we nu weer tegen de ruwbouw aankijken.

Het de vloer eruit. Dachten een cementvloer onder de smeervloer te hebben maar er zitten broodjes onder. Eens even afwachten wat dat gaat doen voor de vloerverwarming omdat het zo vlak mogelijk moest zijn maar dat gaat niet op.

Nu gaat het opbouwen beginnen...

Morgen komen ze het verlaagde plafond in de keuken al maken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:33

vonneke schreef:
MarjanB schreef:
Onze tv kast is net opgehangen. Neef uit Antwerpen heeft hem gemaakt. Moet hem nog lakken op de bovenkant met blanke lak en de kastjes nog wit schilderen want dat is nu grondverf.

Denim drift :D wij zijn er ook helemaal blij mee geeft heel veel rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:43

MarjanB schreef:
[naam] schreef:

Denim drift :D wij zijn er ook helemaal blij mee geeft heel veel rust.[/quote]

Mmm misschien dat ik dat ook wel aandurf tegen de muur waar de tv komt op een lang wit dressoir...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:08

Heel gaaf tvmeubel Marjan! Erg leuk ook dat je neef dit voor jullie heeft kunnen maken, specialer dan iets uit de winkel uitkiezen

Wij hebben vandaag 2 kamers afgekregen. Slapen vanavond op onze slaapkamer ipv de logeerkamer en de massageruimte is af, heel blij mee!

Afbeelding

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:46

Afbeelding

Ik heb twee van des rekjes voor in de woonkamer maar zou graag de planken wat donkerder willen maken. Iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:53

zonnetje1903 schreef:
[ [url=m/Ps63ZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb twee van des rekjes voor in de woonkamer maar zou graag de planken wat donkerder willen maken. Iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?

Geen advies, maar wel nieuwsgierig waar ze te koop zijn. Ik heb een vermoeden nav de poster. ..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:58

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:04

Geen advies, maar wel nieuwsgierig waar ze te koop zijn. Ik heb een vermoeden nav de poster. ..[/quote]

Bij Sostrene Grenes :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:21

Je kan die planken toch gewoon verven :) ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:27

Marjan, wat wordt dat mooi! De muur komt prachtig uit zo in deze combinatie :j.

@ Annetje, wat een verschil zeg, al mis ik zelf nog wel wat 'warmte' in de vorm van een mooi kleed of bijvoorbeeld een groot plaid over de bank.

@ Samo, wat een heerlijk sfeertje, wat voor kleur heb je op de muur? Vind de kast ook erg mooi, heb je die zo gekocht of geverfd?

Hier ligt het even stil qua styling, maar ik wacht op de nieuwe eettafel en de stoelen :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:28

Die planken kan je in de was zetten (gekleurde was) of aflakken. Net wat je zelf mooier vind.

Verven is altijd een optie maar denk dat het daar niet mooier van wordt. Natuurlijke houtlook behouden en in de was zou ik zeggen.

Voorbeelden en info:
http://klus-info.nl/klussen/materialen/ ... its-of-wax

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:17

Dank je Leatitia! Op de muur zit Stone van Farrow&Ball, dan met extra mat Sikkens verf.
Kast heb ik zo gekocht, opgeknapt door www.Kijkjerijk.com. Erg leuke spullen daar!

Ben nu aan het kijken of het me zou lukken een mega plaid (voor op het voeteneind) te breien, met superdikke wol. Iemand al eens gedaan? Je kan ze kant en klaar kopen, voor de afmeting die ik wil kom ik zo op de 400-500eu.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:32

Ik denk ook wasolie

Hierbij wat van onze meubels :D

Afbeelding
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:45

Dat wordt mooi Marjan!
Ik moet mijn wensenlijstje even aanpassen nu ik een dikke rekening van de veearts heb... Dus geen loungeset voor in de tuin helaas.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:27

Samo, ook een mooie subtiele kleur. Wellicht een optie voor mijn muur. Die is nu geverfd in de kleur "olifant' van Histor maar na 6 jaar ben ik toe aan iets subtielers.

Met een plaid breien kan ik je niet helpen, ben ooit begonnen aan een sjaaltje voor mijn neefje maar die komt denk ik nooit af :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:33

He een interieurtopic!
Mag ik meekletsen? Nieuwe inspiratie vind ik altijd leuk!
Ik zou wel veel meer spullen willen kopen maar helaas, ik heb een studentenkamer en die staat inmiddels vol :+
Mijn spullen zijn een mix van nieuw, marktplaats en oude spullen van mijn opa en oma. Al met al vind ik mijn kamer erg geslaagd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:45

Ik zet hier ook even een stipje.

Ben op zoek naar een eigen huisje en heb iets op het oog wat vrij serieus is... Alleen wil ik er wel het een en ander aan doen. Gelukkig is het niet idioot veel.
Aangezien ik nog thuis woon heb ik, behalve een bed, nog helemaal niets. (wel een hoop spaargeld gelukkig!)

Ik wil het liefst alle kamers opnieuw behangen (vliesbehang) en sauzen. Vloer is prima. Keuken wil ik het e.e.a. aan veranderen.

Maar ik vind té veel dingen leuk... Ik heb vanochtend voor m'n slaapkamer de kleur navy bepaald. Dat betekent dat ik één overtrekset weg kan doen. (is aubergine met creme). Maar twijfel nog wel, omdat ik ook een paar barokke overtreksets heb (allemaal zwart/grijs etc.)

Al ik op Pinterest kijk, is alles heel erg leuk, maar ook heel erg Amerikaans naar mijn idee.

Ik heb een paar harde eisen, dat zijn een leren bankstel, in een donkere kleur. Dus veel van die lieflijke dingen op Pinterest vind ik dan niet meer passend.
Verder heb ik een waanzinnig gave foto van mezelf en mijn paard (staat wel ergens op mijn instagram) en die moet ook in de kamer komen. Alleen is die foto min of meer paarsig... Dan is je keuze ook alweer vrij beperkt. (de achtergrondkleur die je op instagram ziet is bij mijn ouders thuis, dat wil je natuurljik niet meteen kopiëren).

Straks thuis ga ik alle foto's vanaf pagina 1 even doorspitten.

Maar tips zijn welkom, zodat ik wat gerichter naar het huis kan kijken. Niet onbelangrijk voordat ik een keuze maak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:56

MarjanB schreef:
Ik denk ook wasolie

Hierbij wat van onze meubels :D

[ [url=m/eubC90.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e1PXK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je vloer echt heel erg gaaf! Niks te druk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:37

Kentaro schreef:
annetje, mooi geworden!
Persoonlijk vind ik het wel zonde dat je die schouw/stenen muurtje eruit gehaald hebt... :o Mooie oude potkachel eronder <3

Bedankt!
En nee die schouw is écht niet jammer! Dat hoekje is heel klein en met die haard kon je gewoon nergens je bank/tv kwijt. Ook vonden wij het gewoon lelijk. Haha

Laetitia, ik snap wat je bedoelt. Met zo'n grote woonkamer had ik ook graag een kleed of iets gebruikt, maar we hebben drie katten, dus dat komt er echt niet in. Bah bah.
De bank kun je niet zien, die is bruin en daar liggen altijd een hele berg kussens op. De rode stoel wordt ooit nog eens vervangen.
Er moet nog wel iets om de ruimte een beetje op te vrolijken, maar dat is wat lastig omdat de kattenspullen rommelig zijn. Nog meer erbij zetten, maakt het niet rustiger.
Niks opgeruimd enzo, maar foto vanaf de eettafel:

Afbeelding

Ohja raamplastic was over, daarvoor komt nog iets anders. Haha

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:58

Een tijdje geleden heb ik jullie om wat advies voor een vloerkleed gevraagd. Inmiddels ligt er 1, ben er zelf erg blij mee :).

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:59

Mooi zeg.