Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:03

Esther: wat fijn dat jullie de sleutel hebben! Nu lekker aan de slag!

Het gaat gelukkig alleen om de vloerverwarming in de badkamer. Beneden hebben we wel volledig vloerverwarming maar die ligt er wel in gelukkig. Ik hoop dat ze daarna op de badkamer de vloer ook meteen netjes afwerken want die hadden ze nu nogal slordig gedaan omdat die toch casco wordt opgeleverd. Heb daar ook meteen wat van gezegd :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:29

Aah, zo jaloers op jullie! Wij zitten nog helemaal in het begin van het traject dus het duurt sowieso nog een jaar haha.

Jeetje, goed dat je er nog achter kwam Sjeempie!

Spannend Hedi!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:47

Sjeempie en Natasja, wat snel!!! *\o/*

Leuk Hedi, weer een mijlpaal met het dak erop!

Oh nee, Sjeempie! De vloerverwarming vergeten! :oo Hopelijk is alles op tijd in orde.

Esther alweer de sleutel!! Waar zijn jullie mee begonnen? Foto's?? :o

Wij hebben een garage! Ze zijn momenteel met het dak bezig. Daarvoor zie je de leidingen van de stadsverwarming, de veroorzakers van het uitstel van de oplevering
Afbeelding

Nog een mooie tekening van onze toekomstige keuken <3
Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:22

Josien: Ik ben echt mega ongeduldig, maar ergens is alles toch ook wel heel snel gegaan :D Voor je het weet hebben ze de fundering af.

noviceh: wat een schitterende keuken! Echt jammer dat wij niet zo'n uitgebreide tekening hebben. Wij hebben in lijnen alleen een '3d' vooraanzicht zonder kleur.

Blijft iedereen ook foto's plaatsen van het klussen en het resultaat? Ik ben namelijk super benieuwd naar alles :D

Gerard had laatst iets super liefs gedaan trouwens!
Hij zou thuis zoeken naar een deurklink die we konden gebruiken om de tijdelijke deur open te maken als we weer zouden gaan kijken. Dus wij door het hek richting het huis gelopen en hij had een plastic tas bij zich. Toen stonden de steigers nog voor de deur dus ik zei: 'geef die klink maar, ik ben kleiner.' Toen opende hij de plastic tas en gaf een pakje aan mij, waar een hele mooie ketting in zat! <3 (we konden alleen het huis niet in omdat hij geen klink gevonden had thuis hihi)
Sorry dat moest ik even delen O:)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:36

Josien, ik was ook echt super ongeduldig en ik ben het og steeds haha. maar uiteindelijk is het allemaal best snel gegaan. Nu hopen dat er op het laatste moment geen vertraging in komt :=

noviceh: wat een toffe keuken! wij hadden helaas niet zo veel ruimte dus hebben het gewoon in een u staan. En wat is er met de stadsverwarming? heb ik iets gemist? Lopen ze lang uit?

Hedi: wat lief!! wel jammer dat jullie er niet in konden. volgens mij moet dat met een schroevendraaien trouwens ook lukken.

Bij ons gaan ze morgen de vloerverwarming in de badkamer leggen als het goed is. Ik hoorde van andere buren dat er bij hun ook het een en ander niet klopte en de buurvrouw van 2 huizen verderop werd gebeld over de vloerverwarming bij ons haha. Geweldige communicatie weer. Dus we gaan het zien of de vloerverwarming erin ligt met de vooroplevering. We hebben voor de oplevering wel een mannetje van de VEH geregeld voor de bouwtechnische keuring. Better save then sorry

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:59

Hoewel ik niet kan wachten tot de oplevering, en dan vooral de verhuizing, gaat het inderdaad razendsnel allemaal. Bij ons is het balletje in februari gaan rollen, dan is er al weer bijna een jaar voorbij!

Sjeempie, de oplevering zou eind van dit jaar zijn. Omdat de stadsverwarming nog niet gereed was, is dit uitgesteld tot februari. Bij ons gaat VEH ook mee tijdens de vooroplevering hoor! Ik zie dan toch alleen maar hartjes hahaha <3

Wat superlief Hedi!!! Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's van het eindresultaat van iedereen!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:32

Zo, ik heb even niks van mij laten horen, maar er is weer genoeg gebeurd in ieder geval...

Wta leuk, meer mensen met een opleverdatum :D , erg leuk!

Sjeempie, jeetje wat balen van de vloerverwarming, hoop maar dat ze dat nog kunnen herstellen.

Esther heeft zelf als de sleutel, gefeliciteerd! Lekker aan de klus?

Noviceh, wat fijn dat ze nu ook met de garage bezig zijn! En jeetje, wat vervelend dat die stadsverwarming roet in het eten gooit 8)7 ..

Hedi, wat lief van je vriend! Leuk gebaar!

Ah bij sjeempie gaan ze alsnog de vloerverwarming in de badkamer leggen, fijn zeg! Dus geen vertraging opgelopen?

Bij ons is het balletje gaan rollen in mei vorig jaar, dus al bijna 1,5 jaar geleden. Maar vanaf het tekenen van het koopcontract is 28 december vorig jaar, dus nu bijna een jaar hiermee bezig!

Wij gaan toch ook VEH inschakelen, zien in de andere rijtjes en bij ons dat er nog best wel heel veel fout gaat...

Zo is er bij ons wel echt een grote fout gemaakt -O- , wij kwamen er dit weekend achter dat wij een verkeerde achtergevel hebben :oo ...
Gelijk actie ondernomen en gemaild en gebeld met de kopersconsulent, die heeft er spoed erachter gezet, ze zijn nu druk in discussie wie er fout is geweest en hoe het opgelost moet gaan worden :roll: ...

Is best wel veel stress, want oplevering zou nog steeds over 4 weken plaats moeten gaan vinden (weten we nog steeds niet zeker :roll: )...
Dus voor die tijd moet het opgelost zijn.

Gisteren en vandaag dus contact gehad met kopersconsulent, kregen we vandaag een ander mailtje dat ze nog niks kunnen zeggen over de opleveringsdatum omdat er nog "wat hobbels" te nemen zijn, kortom: onze problemen zorgen dus voor vertraging waaarschijnlijk -:(- ...
Wat ik niet eerlijk vind, want wij hebben het niet fout gedaan, dus ze zouden het eigenlijk moeten oplossen voor de oplevering.

Verder begint de keukenzaak ook te dringen, kregen vandaag post dat ze 22 december de keuken komen plaatsen (terwijl wij nog niet zeker weten dat we dan de sleutel hebben)...
Dus nu ook daar nog eens stress van, want ja als we het willen verzetten, wanneer kunnen ze dan wel (er word gezegd dat ze dan pas 5 weken later kunnen inplannen ivm landelijke agenda's)...

Kortom: het loopt hier allemaal aardig in de soep op het moment, -O- niet leuk!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:27

Judith dat meen je _-:( fijn ook dat ze eerst een complete discussie met elkaar gaan starten ipv het probleem op te lossen! Wat is er verder anderen aan de achtergevel? Is dat echt iets onoverkomelijks? Ik kan mij voorstellen dat je baalt, maar ik kan me ook voorstellen dat zoiets herstellen wel veel tijd kost.

Waar hebben jullie de keuken vandaan? Wij hadden namelijk ook dat gedoe met de keuken. Wij krijgen op een dinsdag de sleutel en zaterdag komen ze de keuken al plaatsen terwijl wij de vloer en muren eerst gedaan willen hebben. Verplaatsen was ook direct naar begin februari. Dus maar wat gepast en gemeten met de vloeren en murenman en dan maar de keuken die zaterdag erin. Op hop van zegen dat alles goed verloopt.

Verder hier vandaag maar weer achter de kerel aan gegaan die de vloerverwarming in de badkamer gaat leggen. Ik had gisteren met hem gesproken en toen zei hij dat het niet uitmaakte dat de vloerverwarming bovenop de betonlaag kwam te liggen, dus toen besloten dat ze de betonlaag niet weg hoefden te hakken. Vandaag kwamen we erachter dat er dan een hoogteverschil van 1,6 cm ontstaat! Nou dat vind ik toch wel uitmaken. Dus ze hakken die betonlaag er maar mooi uit en ze zorgen maar dat het goedkomt.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:49

Ja, fijn he....
Was van het weekend ook zo ontzettend klaar met het huis, had er echt even geen zin meer in, echt ziek ervan.
Gelukkig is dat nu wel weer beetje over, maar echt leuk is het nog niet...

Wij hebben uitgebouwd, maar met behoud van de standaard achtergevel, zo staat het ook in alle documenten.

Waarschijnlijk is er helemaal aan het begin van het jaar een verkeerde bouwtekening boven water gekomen, waarvan niemand heeft gezien dat die niet bij ons huis hoort, maar deze is wel gebruikt voor het bouwen -O- ..
We hebben namelijk in januari/februari zo'n 10x een bouwtekening moeten retourneren omdat er elke keer weer wat anders verkeerd aan was...
Waarschijnlijk is in deze puinzooi van bouwtekeningen de verkeerde bouwtekening aangehouden en hebben we dus niet de standaard gevel.
Dit houdt in dat we 1 deur en 2 ramen zouden moeten hebben, maar wij hebben 1 deur en 1 kleiner raampje, maar wel een uitbouw wat betekend minder licht in huis...

Hier zijn we bij plaatsen niet achter gekomen omdat we niet bij het plaatsen van de andere huizen zijn geweest.
Bij de kijkdag zijn we ook alleen maar in ons eigen huis geweest, dus niet gezien dat er andere zijn met andere gevel.
Van het weekend dus wezen kijken en toen viel het ons voor het eerst op.

Het laten aanpassen kan op de moeilijke manier: complete achtergevel eruit en nieuwe plaatsen of op de makkelijke manier en dat is gedeelte bakstenen eraf en extra gat zagen waar het raam moet komen en kozijn plaatsen.

Ze mogen kiezen :)) ... Maar feit blijft dat we er niet genoegen mee nemen, ze hebben gewoon niet de standaard gevel geleverd conform documenten/meerwerklijst, dus het moet aangepast worden.

Onze keuken komt bij de keukenconcurrent vandaan. Gaan morgen maar even bellen of er nog enige speling mogelijk is, mocht de oplevering later worden...
Meer kunnen we niet doen op het moment, en afwachten en hopen dat het toch de week voor kerst word....

Jeetje, een hoogteverschil van 1,6 cm kan echt best veel zijn, zeker met tegels en douchedeuren die erop moeten passen etc etc...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:22

Daar zou ik dan inderdaad geen genoegen mee nemen! Wat stom van ze zeg. Wat ik dan ook niet snap is dat wij bij de uitbouw verplicht 1 groot raam erbij moesten (waar wij alleen maar blij mee waren) omdat er anders volgens de regels te weinig lichtinval is. Was dat dan bij jullie niet zo?

Wij hebben de keuken bij keukenkampioen. Duidelijk van hetzelfde laken een pak qua planning. Bij ons kon dat ook allemaal niet verschoven worden. Ik hoop dat dat bij jullie nog wel lukt.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:30

Sjeempie schreef:
Daar zou ik dan inderdaad geen genoegen mee nemen! Wat stom van ze zeg. Wat ik dan ook niet snap is dat wij bij de uitbouw verplicht 1 groot raam erbij moesten (waar wij alleen maar blij mee waren) omdat er anders volgens de regels te weinig lichtinval is. Was dat dan bij jullie niet zo?

Wij hebben de keuken bij keukenkampioen. Duidelijk van hetzelfde laken een pak qua planning. Bij ons kon dat ook allemaal niet verschoven worden. Ik hoop dat dat bij jullie nog wel lukt.

Dit heeft de kopersconsultent al meteen uitgezocht qua lichtinval en dat schijnt nog wel volgens bouwnormen voldoende te zijn...
Maar of het dan ook prettig is, is een 2e...

Hmmm... klinkt dus niet heel erg hoopvol :( ...
Mijn duimen draaien overuren, ik weet niet wat ik anders moet doen...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:53

Sjeempie, hebben jullie geen vochtmeting van de vloer dan? Bij ons wordt deze uitgevoerd door de tegelzetter en begint hij pas met leggen zodra de vochtmeting onder een bepaalde waarde zit. Bij ons ook eerst de vloer, dan de keuken. Zo is het ook met de keukenboer afgesproken. De keukenboer zit overigens aan het bouwproject gekoppeld, wel zo handig! Maar we houden contact over de datum van plaatsing. Goed dat jullie voor jezelf opkomen met de badkamervloer!

Wat een fout Judith! Volgens mn man kan het ook zijn dat jullie daar een financiele compensatie voor krijgen? Wel balen zeg, wat zullen jullie raar gekeken hebben toen jullie daar achter kwamen!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:59

Noviceh, klopt.. Mochten ze het nou niet willen of kunnen aanpassen, mogen wij 5% van de laatste termijn inhouden, dit schijnt wettelijk zo geregeld te zijn inderdaad (weet het fijne er nog niet van hoor, heb mij er nog niet zo erg in verdiept)...

Dus mocht het nou allemaal niet lukken, gaan we dat doen en dan laten we meteen na oplevering het zelf aanpassen door een ander bedrijf, met dat geld van die 5%..

We keken zeker raar op, ik was eerst nog boos op mijn moeder := (die merkte het als eerste op), ik zo tegen haar " joh, dat zullen dan wel andere meerwerk-opties geweest zijn, of goh dat ziet er ook leuk uit, deze optie met 2 ramen".... totdat thuis bleek dat wij dat ook moesten hebben 8)7 -:(- ...

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:19

Jeetje wat slordig van doe ramen zeg! Dat is mooi balen dan..

Sjeempie daar zou ik niet mee akkoord gaan inderdaad! Boven hebben jullie niet volledige vloerverwarming? Anders moet je je hele verdieping in een stuk gelegd worden eigenlijk..
Wij hadden een knik in de badkamer, als ze die er niet uit zouden krijgen moesten ze alles eigenlijk opnieuw leggen vertelde m'n man (hij is installateur), er mogen geen koppelstukken in zitten, dat kan lekken.

M'n man is nu bezig met alle elektra, het sanitair en alle andere dingen die af moeten voor de stukadoor komt. Zal straks wat foto's proberen te plaatsen van het huis :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:00

Esther: lekker aan het klussen; ben benieuwd naar jouw foto's.
Judith: hoop dat ze het een beetje netjes en snel gaan oplossen voor je!
Sjeempie: zou ze ook lekker laten hakken. Hun fout, hun probleem :n
Noviceh: Mooie keuken en mooi huis :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:46

Afbeelding
De voorkant, rechts is van ons, met de dwarskap.

Afbeelding
Achterkant

Afbeelding
En de zijkant, je ziet daar achteraan onze losstaande garage. Langs de zijkant staat nu hedra, die staat er hier nog niet op
:)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:15

Gave foto's Esther! wat een mooi huis! Hebben jullie die tegels achter standaard gekregen?

Judith: jeetje zeg wat slordig! Ik vind ook dat ze in turbo maar gewoon de gevel moeten opknappen.

Bij ons vraagt het bedrijf dat onze gietvloer levert al of we een datum kunnen doorgeven omdat ze het zo druk hebben al begin volgend jaar.. Tuurlijk joh. Doe maar ergens tussen februari en mei.....

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:23

Wat een gaaf huis Esther!!!

Hedi: :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 08:12

De tegels kregen we standaard ja! De hovenier is meteen begonnen dus ze gaan er ook weer uit :')

Volgende week de stukadoor, zo benieuwd!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:11

Estherme, leuk foto's! gaan jullie echt veel zelf doen of laten jullie ook dingen doen?
Mooi huis zeg!
Wat fijn dat jullie die tegels al kregen, super handig!

Hedi: leuk he zulke berichten... Ik krijg daar echt meteen jeuk van, echt irritant zulke vragen. Dat weet je toch ook gewoon echt nog niet....

update over onze achtergevel:
Mijn vader heeft het overgenomen omdat het teveel tijd zou kosten om het zelf te doen en wij werken beide fulltime, waarvan ik niet mijn telefoon op de werkvloer mag hebben, dus echt super onhandig om het zelf te regelen.
Hij heeft deze week meerdere keren contact gehad met de bouwer, ze gaan het aanpassen *\o/* !

Kosteloos voor ons, want zij zijn inderdaad fout geweest, dus gelukkig geen heel juridisch getouwtrek over wie er gelijk heeft enz.. Dat is al een hele opluchting...

Wat wel jammer is, is dat de achtergevel die wij dus nu willen/krijgen, minimaal 6 weken duurt voordat die er is...
Dat betekend dus dat onze oplevering ook 6 weken kan verschuiven.

Nu kregen wij 2 opties:
1. gewoon meedraaien met de oplevering, net als de rest van het rijtje over een paar weken. Moeten dan nog een aantal weken wachten op de achtergevel, maar kunnen ondertussen natuurlijk wel andere dingen in het huis klussen (bovenverdieping, badkamer, laminaat, muren etc etc...)
En dan als de nieuwe achtergevel is geplaatst, kunnen we de benedenverdieping afmaken (vloer leggen, muren, keuken).
Je kan namelijk niet beneden maar tot de de helft van de woonkamer de vloer leggen en de helft van de muren doen, dat moet gewoon in 1x gedaan worden.

Optie 2:
Wachten met oplevering tot de nieuwe achtergevel er is (ong. 4/5 weken later dan de rest van het rijtje krijgen wij dan de sleutel).
Kunnen dan wel meteen beginnen met de benedenverdieping en boven tegelijkertijd.

Keuken hebben we sowieso moeten verzetten, want dat ging hem gewoon echt niet meer worden in de week voor kerst, dus die komt nu begin februari...
Voor beide opties, maakt dat dus geen verschil.
We kunnen wel een paar weken zonder keuken, dat is geen ramp (genoeg mensen om bij te gaan eten enz).

Wij gaan waarschijnlijk voor optie 1. Ik weet dat ik dan moet wachten op de achtergevel om de benedenverdieping in orde te maken, maar je kan gelukkig nog wel andere dingen in het huis doen en je krijgt ook gewoon tegelijkertijd de sleutel met de rest, werd een beetje verdrietig van het feit dat wij dan later de sleutel zouden krijgen dan de rest :o.
Is iedereen leuk aan het klussen en wij niet.

Nu alleen nog de beslissing nemen of we nu we toch een nieuwe achtergevel krijgen toch voor openslaande deuren gaan of niet, nu het toch veranderd moet worden :o .
Die moeten we dan natuurlijk wel zelf extra betalen, alleen de standaard gevel word kosteloos vervangen omdat dat hun fout is.
Maakt voor hun niet uit welke gevel ze bestellen, kost allebei extra tijd om te maken.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:50

Noviceh bij ons heeft hij het niet gehad over vochtmeting, dus ik heb geen idee. Wel staat bij ons de vloerverwarming al een week of twee aan dus ik hoop dat dat ook helpt.

Esther dat ziet er mooi uit zeg. Alleen dat middelste huis vind ik er dan altijd zo zielig uit zien :=

Hedi daar werd ik ook helemaal gek van. Die bedrijven die 2 keer in de week vragen of je al meer weet.. :roll:

Judith fijn dat je vader geholpen heeft en dat het nu opgelost wordt. Ik zou persoonlijk denk ik kiezen voor een latere oplevering omdat je er uiteindelijk niet heel veel aan hebt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben ook openslaande deuren naar de tuin en zijn daar heel blij mee.

Bij ons hebben ze de vloerverwarming in de badkamer gedaan nadat ze de vloer weggebikt hebben
Afbeelding
Ik denk dat ze hem erin gekeilt hebben en dachten.. mooi.. die legt. Dit mogen ze dus mooi opnieuw gaan doen. Dinsdag de vooroplevering en deze komt dus zeker op het lijstje want dit lijkt nergens op. Zit gewoon bijna een knik in op sommige punten

Edit: typo

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:37

Zo! Dat ligt slordig! Zeker een puntje zeg..

Wat fijn dat jullie toch de achtergevel gewisseld krijgen! Wij gebruikten openslaande deuren eigenlijk nooit dus hebben ze nu niet genomen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 04:05

Nou, ik zou daarvoor jouw gebruikersnaam inzetten. Want sjeempie, die vloerverwarming verdient geen schoonheidsprijs!

Judith, wat fijn! Ik zou zeker voor optie 1 gaan. Kunnen jullie in ieder geval de bovenverdieping helemaal klaar maken en ook de gang beneden neem ik aan? Anders moet je dat straks allemaal tegelijkertijd doen. Ik zie trouwens het voordeel van later laten opleveren ook niet, het maakt in kosten ook niet uit toch?
Openslaande deuren zou ik zeker voor kiezen, maar dat is denk ik persoonlijk. In ons huis denk ik dat de openslaande deuren heel goed tot hun recht gaan komen. Heb alleen nog geen idee hoe ik daar een hordeur voor krijg :D

Waarom gebruikten jullie de openslaande deuren nooit Esther? Bij ons staat in de zomer altijd fulltime de deur naar de tuin open.

Mijn man heeft gezien dat de deur van ons huis open staat, misschien staan we morgen opeens per ongeluk binnen :):)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:48

Goedemorgen!

We gaan voor optie 1. We hebben zitten bedenken wat we in de tussentijd op de boven verdieping kunnen doen en het is echt best wel wat:
Badkamer kunnen we afmaken, laminaat leggen, ze kunnen de muren behangen, er moet een wand-tot-wand kast komen in onze slaapkamer, het trappenhuis en hal beneden kan ook al behangen worden.
Beneden kunnen we de trapkast alvast met planken maken, en op alle plafonds op beide verdiepingen kunnen de hanglampen gemonteerd worden.
Daar ben je wel even zoet mee, dus dan valt het wachten op de achtergevel ook wel weer mee. En kan je daarna gelijk door op de beneden verdieping.

Het enige is dat het renovliesbedrijf die we hebben gekozen het wel moet willen, in 2x een huis behangen :o ..
Maar daar gaan we hem over bellen, kijken wat er mogelijk is.

Planning is nu namelijk als volgt: verhuizen voor 1 februari :):) ... ivm huur enz...
Dan hebben we nog wel geen keuken, maar wat ik al zei, dat is geen probleem.

Zo, sjeempie dat ligt er slordig in zeg, dat zou ik inderdaad niet accepteren!

Noviceh, het maakt voor de kosten niet uit, of je eerder of later laat opleveren inderdaad.

We hebben al druk zitten brainstormen over de achtergevel, hebben nu nog een optie bedacht buiten de 2 opties die we al hadden.
1.gewone achtergevel met 2 ramen (niet tot op de grond) en 1 deur
2. openslaande deuren met aan beide kanten een raam eraan (alles tot op de grond).
3. 1 deur en 2 ramen tot op de grond, maar geen openslaande deuren ertussen. Dus puur alleen de 2 ramen tot op de grond.
Dat zou dus de compromis worden tussen mijn vriend en mij, want ik wil optie 1 en hij 2 :=

Hiervan moeten we ook nog vragen of het mogelijk is, maar waarschijnlijk wel.

Oeh, leuk noviceh, even gluren :D !

Mijn vader en ik hebben gisteren dus op de bouwplaats rond gelopen, hebben alle huizen bekeken en overal lekker naar binnen staan gluren _O- , kijken hoever iedereen is met klussen en wat ze voor achtergevel hebben etc etc...
Word met de dag blijer met onze keuze voor dit huis :) !

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:38

Judith_H, vergis je niet hoe vervelend het is geen keuken te hebben. Het is niet alleen het koken, ook het ontbreken van een fatsoenlijke koelkast, een kraan met gootsteen en een afwasgelegenheid is stiekem lastiger dan je denkt. Wij zaten 1 week zonder keuken en dat viel mij toch wel aardig tegen. Zeker omdat je gewoon op je tandvlees loopt tegen die tijd en alles dan al wat zwaarder is. Nu zal dat uiteraard per persoon verschillen maar ik geef hem toch even mee ter overweging.