[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:37

Juval, :') _O- .

Fiebie, je kunt maar een hobby hebben. :+

Hier staat inmiddels "verkocht" op de plaat (stiekemerds doen dat als ik naar stal ben, en had niets in de gaten, totdat vriendje thuis kwam en het zei :D ) en ook op internet staat nu "verkocht onder voorbehoud".

KimD

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:48

Dames mag ik me hier even melden, ik heb laatst een topic geopend over een huis kopen maar we hebben besloten dat niet te doen op het moment. Ons leven is momenteel te onstabiel qua lonen om de hypotheek met zekerheid af te sluiten en we willen ons uiteraard niet in de schulden werken, dat kan niet de bedoeling zijn. :Y)

Nu heb ik vandaag met de makelaar gebeld en gevraagd hoe het zou zitten met een huurkoop, dit zou kunnen dan kunnen wij twee jaar huren en daarna moeten we kopen of vertrekken. Op zich klinkt dit als een strak plan en gaan we woensdag kijken.

Echter zijn wij in ons huidige appartement in Maart dit jaar ingetrokken en wonen daar dus nu iets meer dan een half jaar en mocht alles goed geregeld worden kan het natuurlijk vrij snel gaan. Máár dan zitten we dus met dat 'verplicht' contract van één jaar en op internet staan er veel verschillende verhalen qua deze contractduur, dat hij tussentijds beëindigd kan worden als je een zwaarwegende reden hebt zoals bijvoorbeeld verhuizen naar de andere kant van het land. Voor ons zou die reden dus zijn het uitzicht op het kopen van een huis, onze toekomst en het is kilometers korter bij het werk.

En de hele andere kant, waar moeten we rekening mee houden bij een huurkoop, wat moeten we op papier laten zetten en wat doen we met de koopprijs, nu al laten vastleggen voor over 2 jaar en rekening houden met de huur die we besteden in dat huis?

Bedankt voor het lezen! _O_

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:28

Wat leuk dat ik dit topic tegenkom!
Heb al wat van jullie verhalen gelezen, alleen alle 100 pagina's werd een beetje te gek :+

Ik en mijn vriend hebben besloten om een huisje te kopen. Ik zou eerst bij hem in zijn woning gaan wonen. Maar dat viel me toch best lastig. :+
Nu willen we gewoon een frisse start. In een nieuw huis van ons samen. En ik kan in m'n eigen dorpje blijven <3
Morgen gaan we een afspraak maken bij de hypotheker... dus we staan echt nog aan het begin van het begin haha ! :D

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:12

Bij ons staat nu ook verkocht ovb op funda :D :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:01

Donderdag een afspraak bij een hypotheekadviseur, ben erg benieuwd! We hebben een leuk huis gezien, maar ligt wel iets boven het budget. Dus verkopende partij zal nog wel iets van de verkoopprijs af moeten doen willen we het kopen. Spannende tijden!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:03

Ik werd net opgebeld door mijn makelaar: of er morgen iemand langs kon komen om te bezichtingen. Dus vanavond ga ik flink poetsen.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:22

dammie1 schreef:
Ik werd net opgebeld door mijn makelaar: of er morgen iemand langs kon komen om te bezichtingen. Dus vanavond ga ik flink poetsen.

Ik ben al bij meerdere huizen wezen kijken waar de spinnenwebben dik tegen de muren en plafond aan zaten. Vond dat echt geen gezicht, dus goed dat je gaat poetsen haha. Hopelijk zijn de kijkers enthousiast over je huis. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:30

Hier is het taxatieraport binnen.
Al weet ik niet echt wat ik ervan moet vinden :P heb er weinig verstand van.

Nu dus verder met het rondkrijgen van de hypotheek!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:55

kijker van vanmorgen gaat met de bank praten.. ze had wel verbouwingsplannen voor ons huis kennelijk.. makelaar dacht eigenlijk niet dat het wat zou worden, maar het is maar weer afwachten. Morgen komt er weer een kijker.

spannend dammie.. is het de eerste kijker?????? veel succes met poetsen, wie weet heb je morgen verkocht!!

veel succes met je zoektocht angeliquee! spannend hoor.

Hoi KimD, ik heb geen idee van dat huurkoop, maar het klinkt wel als een goede oplossing, ik hoop dat je er uit kan komen.; succes

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:26

Spannend hoor, al die bezichtigingen! Ik duim dat het succes oplevert voor de mensen die hun huis willen verkopen!

KimD, ik heb geen verstand van dat huurkoop, maar ik weet wel dat als wij in ons huurhuis binnen een jaar zouden opzeggen, we de huur voor dat jaar moesten doorbetalen, of tot er een andere huurder is. Weet niet of de redenen die jij noemt, voor de verhuurder vallen onder zwaarwegende redenen, om hier niet aan te hoeven voldoen, maar hoop het natuurlijk wel voor je!

Van het weekend zijn we even wezen kijken bij ons hopelijk toekomstige huis. We kregen na het tekenen van het koopcontract zo de sleutel mee, de makelaar 'zag de sleutels maandag wel in de bus liggen'. Lekker nog even rond gelopen, wat gefilosofeerd over wat we waar wilden en getest of alles werkte. Kwamen erachter dat de cv geen warm water gaf (wel verwarming) en dat de vloer blank stond bij het doortrekken van het toilet beneden, waarschijnlijk moet er een ring/rubber vervangen worden. Dit ook door gegeven aan de makelaar, die aangaf dat het nog verholpen zou worden.
Morgenochtend de bouwkundige keuring, nu maar hopen dat daar geen gekke dingen meer uitkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:00

Ik zoek trouwens een huurwoning , tel ik dan mee als woningzoekende? Ik las mee maar ik kan ook wat actiever zijn :')

Ik heb 2 sites waar ik kijken kan ,elke dinsdag staat op de ene site het nieuwe aanbod en daar kan je op reageren. Hoelanger ingeschreven hoe meer kans! , ik zoek tot 370 euro liefst vele malen lager maar tot dat bedrag kan ik huurtoeslag krijgen dan is het te betalen. Op de ene site staat niet veel soeps maar de ander meestal wel , deze week helaas maar 1 met veel gegadigden en ik ben al verliefd erop -O- . Even knopje omzetten en rustig een week wachten om te zien of ik kans heb. Financieel heel krap in het begin , maar ik moet uit huis. *fingers crossed* en dat ligt huisje dichtbij mijn nieuwe bijbaan en het station.. Ben benieuwd als hoeveelste ik eindig *\o/*

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:47

Weten jullie misschien of er ergens een site is waar je realistisch kunt berekenen wat je per maand uitgeeft op het moment dat je op jezelf gaat wonen. Welke kosten er allemaal bij komen kijken etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:54

Oh daar is een hele handige site voor alleen ben ik de naam kwijt! Als je vanmiddag nog geen antwoord op je vraag hebt ga ik voor je zoeken!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:32

Nibut?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:24

flips...ik ben dus net bij een heeeeel leuk huis wezen kijken.... alleen vrees ik dat het buiten budget gaat blijven,
huis staat al een aantal jaar te koop , maar! de mensen van wie het is , zitten er niet mee omhoog, die hadden een heel groot huis wat er naast stond, hebben dit "huisje" laten renoveren 10 jaar terug (stuk aangebouwd in exact dezelfde stijl(onzichtbaar wat betreft uiterlijk) zodat ze beneden de ruimte hadden om alle voorzieningen te plaatsen. gevels opnieuw opgetrokken etc,
zijn daar gaan wonen en hebben het grote huis verkocht (grote vrijstaande woning/villa midden in een vrij gewild dorp met hogere huizenprijzen + verkocht in de goede tijd)
en zijn inmiddels een paar jaar terug verhuisd van het "kleine" huis naar een appartement zodat ze de zorg om de tuin etc niet meer hadden ( oudere mensen met kwaaltjes etc)
flinke tuin er achter (dik 7 breed en 40 diep) ideale ruimte indeling voor ons op de begane grond, boven vrij makkelijk aanpasbaar .
als het huis nu van iemand was geweest die er mee omhoog zat, hadden we het echt wel kunnen gokken om een bod te doen, maar ik vrees dat deze mensen gewoon lekker de tijdelijke huurder er in laten zitten en tijd/geld zat hebben om te wachten op bod wat dichter bij hun vraagprijs ligt.
(mijn ouders weten van wie het is, mijn moeder is twee huizen verderop opgegroeid)
hier moeten we eens heel goed over prakkezeren...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:29

Ik ga jullie even gedag zeggen, want ik ben inmiddels verhuisd en nu al helemaal gesetteld.
Allemaal enorm bedankt voor alle tips, adviezen, meedenken, meeleven, meejuichen, mee in spanning zitten. En jullie uiteraard nog heel veel succes met de koop, verkoop, huur of verhuur van jullie huis!

En zoals beloofd nog de af-foto's.
Zolder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even voor het beeld, zo was het.
Zolder
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:30

Tsja een bod doen kan altijd toch Sonja, je kunt nooit precies weten wat die mensen denken. Wij zitten in hetzelfde schuitje ongeveer, maar wij gaan denk ik misschien wel een bod doen. Maar eerst nog keer gaan kijken met onze ouders voordat we iets ondernemen.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:30

Zo heel leuk ingericht je huis Amanda, echt prachtig! Heel veel geluk en plezier daar!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:32

tis ene tof huisje geworden met de inrichting er bij..en wat hebben jouw katten het getroffen zeg :D

Lisette, we gaan hier nog eens goed aan het nadenken, overleggen en zo verder,
1 issue met het huis is de locatie, niet ideaal en verder van het werk van vriend af dan we in eerste instantie zoeken,

kan altijd nog proberen of ik mijn ouders niet eens kan laten polsen bij de eigenaren (mijn moeder is zoals gezegd twee huizen verderop opgegroeid, kwam daar ook veelvuldig over de vloer, bij hun kinderen etc)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:33

Ja, mijn katten hebben geen klagen :D
Ze zullen het af en toe moeten delen met een logé, maar dat zal hooguit 2x per jaar zijn :))

Is de afstand echt een stuk verder of is het te overzien?
En vragen kan altijd :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:36

tis een 11 minuten enkele reis extra op een goede dag...als je pech hebt zit je achter een tractor, kun je niet inhalen en ben je zo een half uur verder :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:37

Herkenbaar probleem in de polder :')
Maar ervaring leert ook dat dat echt niet elke dag voorkomt en je er echt wel voorbij kan :j
Dus daar zou ik het niet op laten afhangen als jullie echt geïnteresseerd zijn in het huis.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:22

dat is mooi geworden amanda!! top huis hoor, leuk!

Sonja, proberen kan toch. spannend hoor!

de kijkers van vandaag waren erg enthousiast!! onze makelaar ook.... wie weet gaat er nu eindelijk wat gebeuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:46

Je katten voelen zich al goed thuis Amanda! Het is mooi geworden. :j

Sonja, je kunt altijd een bod uitbrengen waarmee je nog in je budget blijft, gaan ze er niet op in, jammer dan. Dan weet je ook meteen of ze enigszins willen zakken richting jullie of niet. Uithoren en gissen, tja, het beste weet je het gewoon als je een bod uitbrengt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 01:21

Mooi geworden amanda.
Sonja, bieden kan altijd, wat neon ook zegt, weet je wel waar je aan toe bent.
Juval, dat zou mooi wezen :-) dat er schot in de zaak zit.

Hier de laatste 3 nachtjes in dit huis en bijna alles al over.