Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:42

Ik dacht dat het maximaal 1 maand was dat ze mochten vragen, maar na even googlen kwam ik er achter dat dat dus niet het geval was :+

Wat een héérlijk idee dat je in 1 week over zou kunnen .... :')
Dubbele lasten zijn zeker erg zonde van je geld! Heb geen idee hoe snel ze daar nieuwe huurders zouden hebben?! Als het net zo slecht gaat als op de koopwoningmarkt, is jullie positie natuurlijk veel sterker :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:44

Marley, wel fijn dat je alle feiten hebt als je de oude bewoner zonder belangen gesproken hebt.
Ik denk dat een borg van 3 maanden wel reëel is?

Kentaro, staat er niets leuks op http://www.koopgoedkoop.nl? Daar kijk ik altijd voor zulke dingen.

PSM, een kind kan inderdaad altijd nog. Lekker genieten van elkaar <3
Achteraf gezien ( :+ ) had ik ook best nog wat jaartjes willen/kunnen wachten.

Dit is de lijst in onze gang: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WD3ZOJ8.jpg

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:46

Ja dat weet ik dus ook niet, dat is lastig... kunnen we voet bij stuk houden en winnen of is het huis dan gewoon weg....
Ik laat overigens mijn vriend bellen, ik had maandag al bijna ruzie aan de telefoon met dat mens... Het is een beheerder zeg maar net als we nu van Verwey Vastgoed huren. Als ik nu moet gaan onderhandelen over 1 juni / 15 juni en ze doet moeilijk dan denk ik dat we er nooit komen te wonen :+

Borg mag gewoon.... je mag alleen wel aantonen dan het teveel is ofzo.... wij zijn toen niet akkoord gegaan met 6mnd en mochten toen 3 of 4 mnd doen.

Edit: ik vind een borg helemaal niet reeel :+
Ze vragen maar onze geschiedenis op bij Verwey.... altijd netjes betaald, ik vind het prima met ze haha

050206051012

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:50

Ik ken borg alleen van vakantie, studentenkamers en bedrijfspanden :D Maar ik heb geen idee hoe het met particuliere huur gaat (was particulier toch?) :P

Het is inderdaad zonde als het stuk loopt op die 2 weken.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:52

Borg bij woningen mag inderdaad, geen sleutelgeld!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:08

Ik heb altijd borg betaald bij de huurwoningen, 3 keer in totaal. Persoonlijk had ik er geen problemen mee maar mijn vriend heeft ooit 200 gulden niet terug gekregen omdat hij een hele vervelende huisbaas had toen. Schijnt later ook opgenomen te zijn met psychische klachten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:34

Q, het is vrije sector weet niet of dat hetzelfde is als particulier? :-)

Ik had er bij onze huidige woning geen problemen mee maar nu is het gewoon onzin in mijn ogen. Maar goed het hoeft niet zoals het er nu uit ziet :-)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:40

Wanneer weet je het zeker of het wel of niet door gaat?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:51

Wij moesten bij particuliere huur 1 maand borg betalen en nu bij de sociale huur hebben we geen borg moeten betalen. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:06

Kentaro schreef:
Wanneer weet je het zeker of het wel of niet door gaat?

Als we de hele papierhandel in gestuurd hebben. Moet voor 23 mei gebeurd zijn :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:09

Jeetje dat gaat snel dan!

Wanneer zou je de borg eventueel terug krijgen als je het wel moet betalen?
Vind het ook altijd een beetje onzinnig en ik heb dan altijd het gevoel de controle te verliezen over dat geld!
Het is van mij maar iemand anders heeft het in beheer.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:13

Kunnen er in die tijd ook nog andere gegadigden reageren?
(zou het wel erg raar vinden als ze de 1 juni aan zouden houden, zeker gezien je tot 23 mei de spullen in kunt leveren...)

(borg krijg je terug wanneer je je woning in correcte staat weer opleverd!)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:16

Nee niemand kan meer reageren, het is van ons als onze papierhandel goedgekeurd wordt.
Wanneer borg weer terug zou komen weet ik niet, het gaat niet om borg vanwege correcte staat hoor. Het gaat erom dat als je de huur niet betaalt, zij toch geld hebben.
Je moet bijvoorbeeld borg betalen als je te weinig zou verdienen voor het huis of zoals wij in onze huidige woning, geen vast contract hebt.

Ze zijn akkoord met 16 juni :j

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:18

Dat is fijn zeg! (dat je niet bang hoeft te zijn dat tussentijds iemand anders ermee vandoor gaat :P ) en top dat ze akkoord gaan met 16 juni!!
Borg is inderdaad daar voor, maar het wordt wel tot het einde van je huren vastgehouden en ook niet terug gegeven wanneer je de woning in zeer slechte staat op zou leveren :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:20

Wij kregen bij onze huidige woning de borg ook al tussentijds terug :j
dat ging om vaste contracten, vanaf dat mijn vriend zijn vaste contract kreeg en daar bewijs van instuurde, stond de borg weer op onze rekening terug :)
Hoe ze dat dan doen met een woning in slechte staat en geld daarvoor krijgen weet ik niet :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:21

Ik had een heel bericht getypt en dat is weg :?

Nou ja in elk geval vind ik borg bij perfecte oplevering echt meer dan onzin :n
Bij ons gaat het zo dat er een voorinspectie is en dat je dan nog de kans hebt om dingen terug te brengen in de staat zoals het was (als je dat nog niet gedaan hebt)
Als iemand uit huis gezet wordt is die borg allang verdwenen in de achterstallige huur (anders word je niet zomaar uit je huis gezet)

Ik vind echt dat als je kan aantonen dat je altijd netjes betaald (bijvoorbeeld 3 maanden netjes betalen) en dat je genoeg verdient om het te kunnen betalen, dat een borg dan nergens voor nodig is :o

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:22

Ik ken dat zo niet, maar geloof zeker dat het niet overal hetzelfde gaat :D
hoe wordt jullie uitzicht daar??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:27

Ons uitzicht...... dat is uhhhhh niet te vergelijken met wat we nu hebben :+
gewoon rijtjeshuis he..... met andere huizen aan de voorzijde en een pleintje aan de achterzijde....
maar he, goede wijk en een tuin op het ZW dus ik ben happy!

Vind ik ook Sakkia, en als ze weer borg wilden zou ik dat weigeren en ze verwijzen naar onze huidige verhuurder waar we al 3 of 4 jaar netjes iedere maand huur betalen. Nooit een dag te laat ofzo :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:32

Kentaro@ Dankje wel voor je linken, is idd wel handig :)

Psm@ hihi ja dat is zeker nog jong, nu nog lekker kunnen genieten (ik dacht dat jullie iets ouder waren hihi)

Quellian @ die zijn ook netjes, hebben jullie het nou in het midden van de muur?

Marley@ Dat zou leuk zijn als je het huisje kunnen bemachtigen.

Ik heb hier ook (ik dacht) 1 maand borg betaald voor sociale huur.
Is alweer 7 jaar terug dat ik hier kwam wonen hihi

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:13

Waarom ga je verhuizen Marley? :)
Verweij Vastgoed is trouwens wel een grote speler in de regio waar je gaat wonen :) Ik kan me herinneren dat ze op zich nog redelijk nette prijzen vragen voor hun huurwoningen (wel aan de hoge kant, maar volgens mij niet belachelijk hoog).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:37

Spekkie, we huren nu bij Verweij. De nieuwe woning heeft een zelfde soort beheerder maar is niet Verweij :)
Verweij is verder prima daar gaan we niet om weg.
We verhuizen omdat het klein is hier, we geen balkon hebben en omdat ik schijtziek wordt van de mensen boven me. Wil nooit meer mensen boven me hebben....

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:50

Daar kan ik me helaas een voorstelling bij maken :P
Is er in 'jullie nieuwe huis' (zo noemen we het maar alvast :D ) qua stoffering e.d. nog e.e.a. over te nemen, of moeten jullie het weer helemaal aankleden?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:13

Ja vloer en meeste raambekleding is over te nemen maar dat doen we niet. De vloeren vinden we niet mooi. We nemen onze vloer mee en die komt beneden. Boven en op zolder weten we nog niet. Boven misschien dezelfde vloer bijkopen als beneden en op zolder goedkoop laminaat of zeil ofzo...
Raambekleding van hier kan mee voor de woonkamer en slaapkamer. Keuken, 2 slaapkamers en de zolder weten we nog niet :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:23

Marley schreef:
Spekkie, we huren nu bij Verweij. De nieuwe woning heeft een zelfde soort beheerder maar is niet Verweij :)
Verweij is verder prima daar gaan we niet om weg.
We verhuizen omdat het klein is hier, we geen balkon hebben en omdat ik schijtziek wordt van de mensen boven me. Wil nooit meer mensen boven me hebben....

Is het die nieuwe wijk naast de N470? Mooi wonen daar :) Vriendin heeft daar een koophuis en ik ben er vlakbij opgegroeid. Vlakbij de randstadrail, dan ben je ook weer zo in Rotterdam.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:56

Hoi Dames, ik was even helemaal klaar nadat ik verhuisd ben en het grote klus/inricht werk had gedaan met al het kluswerk. Heb twee topics geleden wel meegelezen/gereageerd dus was jullie ook kwijt := Maar heb nu alweer zin om alles wat knusser te maken in huis. Mijn keuken/badkamer/wc word door de woningbouw eind van het jaar gerenoveerd dus die wil ik dan later gaan aankleden/verven etc.
Kwam het idee tegen om mijn oude vieze gelige koelkast te bekleden met plakplastic door een foto van koelkast op facebook met een tijgerprintje. Dus dat is mijn eerste projectje geweest en verder hoop ik hier ideeen op te doen als jullie dat niet erg vinden O:)

Snap voor degene die alles nieuw/koophuis hebben dit niet zouden willen, maar voor nu hier met dat oude tweede hands ding vond ik hem eigenlijk wel super leuk geworden! Stroken waren alleen heel smal dus wel wat lastig om de strepen in elkaar over te laten lopen maar dat zie je niet echt als je zelf in mijn keukentje staat.

Afbeelding