Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:55

manzano schreef:
Oh dat is handig die stickers idd. Alleen geen action ;)
Misschien eens kijken bij de hema ofzo.

andere oplossing, gewoon afplakband, van dat crepe spul wat je bij het schilderen gebruikt om iets af te plakken...
doe ik al jaren :j

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:00

sheran, die vegareepjes zijn normaal 1,99 toch?
dan is het half geld, dan ga ik er misschien toch maar een paar halen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:14

Ze zijn nu van 2,49 voor 2,29. Geen route 99 dus...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:26

Jullie hebben het waarschijnlijk over verschillende vega reepjes? Want de tofu hoort wel bij de route 99 actie, die heb ik ook meegenomen.
Ik vind de actie van de wraps trouwens maar onduidelijk. Ga vandaag of morgen nog wel even langs om te kijken en eventueel na te vragen, want in de winkel hing alleen een bordje bij de sauzen en niet bij de wraps zelf. Het ging om de Casa Fiesta toch?
Laatst bijgewerkt door Chanen op 04-04-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:27

Zou kunnen, maar bij de vleesvervangers bij mijn AH zat geen route 99... vandaag eens in een andere AH proberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:43

Sheran schreef:
Ze zijn nu van 2,49 voor 2,29. Geen route 99 dus...

de vega oosterse wokblokjes zijn idd geen route 99, maar de bio pittige en lichtgekruide tofu roerbakreepjes wel.
die zijn normaal 1,99 nu 0,99
merk trouwens wel dat de AH hier erg slecht aangeeft in de winkel welke producten in de bonus zijn. staan wel online en in de folder , bij het afrekenen word het ook verwerkt, maar in de winkel hangt er bij de helft geen bordje bij zoals voorheen
met zelfscansysteem staat er in het schermpje ook bij dat het een bonusitem is trouwens...

maar zo te lezen is dit dus bij meer AH's, geen bonusbordje over het normale prijsbordje heen, irritant, ik merk dat ik zelf wel eens twijfel aan mezelf "dit was toch bonus?? of heb ik het nou mis? "

even gecheckt met de online folder, de wraps : ALLE casa fiesta wraps en tacosauzen zijn in de aanbieding en ALLE AH mexicaanse seasoning mixen.
dus de wraps van casa fiesta zijn wel degelijk in de aanbieding, alleen geven ze het in de winkel niet aan.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 04-04-13 13:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:47

Ah, de AH bij mij is dus niet de enige die daar onduidelijk in is. Overigens staan bij ons ook niet alle bonusproducten als zodanig in de zelfscan. Ik heb de Schwarzkopf shampoo gescand, omdat daar geen bordje bij hing, maar het volgens de site wel in de bonus was, maar daarvan werd de gewone prijs aangegeven. En bij de kassa bleek het toch in de aanbieding te zijn... :?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:48

prijs in de zelfscanner is idd de reguliere prijs, hier staat er wel bij "bonusproduct, word verrekend bij afrekenen " oid.
zou overal zo moeten zijn, landelijk hetzelfde systeem...maar ja, hier is dat systeem net nieuw(winkel is pas verbouwd en een upgrade gehad...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:53

Hier bij de AH word het ook vrij onduidelijk aangegeven. Daarnaast word er op de zelfscan inderdaad wel aangegeven dat het om een bonusartikel gaat, maar de correcte prijs zie je pas bij de kassa, en dat vind ik wel een nadeel!
Bij de Hoogvliet zelfscan bijvoorbeeld word de prijs direct juist getoond, en betaal je dus precies wat jouw schermpje aangeeft, veel fijner!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:56

ja joh, ik ben best wel controlefreakerig met sommige dingen...lijstje inclusief prijzen etc thuis al klaar want ik probeer een bepaald budget aan te houden en "the cheaper, the better" :+, dus dan klopt mijn zelfscan totaal niet met mijn totaal op papier "komt dit nog goed???" om dan bij het afrekenen weer opgelucht adem te kunnen halen als het klopt...dus zet ik nu het pre en post bonus totaal ook op papier (ik lees dit nu terug na het tiepen en denk...zucht..muts lol)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:02

Oh, ik keek alleen naar de prijs. Zal de volgende keer eens opletten of er bij staat dat het een bonusartikel is. En anders toch maar iemand aanspreken van het personeel, die weten vast wel wat wel en niet bij de aanbiedingen hoort. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:04

Sonja_vR schreef:
ja joh, ik ben best wel controlefreakerig met sommige dingen...lijstje inclusief prijzen etc thuis al klaar want ik probeer een bepaald budget aan te houden en "the cheaper, the better" :+, dus dan klopt mijn zelfscan totaal niet met mijn totaal op papier "komt dit nog goed???" om dan bij het afrekenen weer opgelucht adem te kunnen halen als het klopt...dus zet ik nu het pre en post bonus totaal ook op papier (ik lees dit nu terug na het tiepen en denk...zucht..muts lol)

Maar wel zo fijn als je weet wat je kwijt bent! Ik word in de AH altijd helemaal gestrest als ik maar een bepaald bedrag uit kan geven en de scanner een hoger bedrag aan geeft dan de daadwerkelijke prijs :+ Daarom ook zelden naar AH

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:27

DebGizmo, ik ben "slightly ocd " ;) maar ik zit thuis op mijn gemak een boodschappenlijstje te maken met de AH webshop open op de laptop. dan schrijf ik op papier de prijzen er achter, tegenwoordig dus de normale en daarachter de bonusprijzen en onderaan de twee totalen, in de winkel serieus met pen en papier achter de kas, alles wat ik in de kar gooi afstrepen, en gaan...
de laatste week van de maand heb ik idd stress ivm dat ik op dat moment gewoon het laatste stukje boodschappenbudget op ga maken .
er is dan nog wel geld, maar dat heb ik naar de spaarrekening geschreven en daar wil ik niet aankomen voor de boodschappen.
wij hebben alleen maar een AH, dat scheelt... maar ik vind het juist fijn omdat ik die lijst van te voren zo uitgebreid kan uitschrijven en opzoeken en triplechecken...
als ik in Amerika zou wonen zou ik zo een extreme couponner zijn :roll:

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:52

slightly ocd, daarmee moet je me ffies op weg helpen als je wilt, heb geen idee wat dat is!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:23

OCD: Obsessive Compulsive Disorder

Afbeelding

Heb ik ook last van, hoor. ;) En dan ook nog gesorteerd op de winkel waar ik het haal. :o

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:39

Oke duidelijk, maar je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent!
(moeten ze niet opeens de prijs hebben veranderd in de winkel :') )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:52

Chanen schreef:

[ Afbeelding ]

Heb ik ook last van, hoor. ;) En dan ook nog gesorteerd op de winkel waar ik het haal. :o

chanen heeft al opheldering gegeven zie ik....

en omg := dat doe ik dus he ...ik schrijf eerst wat ik nodig heb en dan herschrijf ik hem op looproute...ernstig :+
en mocht ik rondje gaan doen met een andere winkel erbij(aldi een dorp verderop...dan idd ook gesorteerd op winkel :') )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:58

Bij de andere AH stonden de reepjes inderdaad wel in de 99 route :). Meteen 4 bakjes meegenomen. Ik was sowieso wel aardig bezig weer met inslaan bij de AH :P. Uiteindelijk 22,08 kwijt, waar ik een Eftelingbon van E10,- overheen kreeg. Daarna bonus eraf, hield ik 14 euro over, haha.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:59

Pfoe. over bezuinigen gesproken.. als het goed is komt dadelijk de woningbouw langs om te kijken hoe ze onze woningen energie zuiniger kunnen maken. Bij hun de vraag of ze inzicht mochten krijgen in het energie verbruik.
Toen ik hier in kwam heb ik mijn meterstanden doorgegeven en was mijn voorschot heel hoog(160,-), maargoed energielabel E, gaskachel, koude winter.. Bij de laatste keer dat ik bij essent mijn gegevens invulde verwachten ze dat ik veel moest gaan terugbetalen en adviseerde ze het nogmaals te verhogen. Ik had hem lager ingevulgd als het geadviseerde voorschot bedrag omdat ik het echt teveel vond. (zou over de 200,- gaan dus had hem op 190,- gezet). en in ieder geval geen elektrische kachel meer aan te zetten en hem niet te lang/hoog aan te zetten. Nu net ingevuld en nu betaal ik opeens veel teveel en zou ik 584,- terug krijgen op mijn eindejaar afrekening en adviseren ze het te verlagen naar 44,- en dat is neem ik aan op basis van het gemiddele gebruik wat ze doortrekken voor de rest van het jaar en dat is de eerste maanden nu alleen maar hoog geweest, straks met het mooie weer kan mijn gaskachel uit. Ik snap er echt geen bal van.. ga hem in ieder geval niet verlagen omdat ik er nu toch op reken met mijn maandelijkse lasten en ik niet wil dat ik straks terug moet betalen, maar zou heel blij zijn als ik dat terug krijg. Ik voel me echt genaaid elke maand namelijk. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:10

ik zou hem idd ook hoog laten...eerst zien bij een vol jaar met die eindafrekening wat er terug komt...dan zou ik pas durven verlagen

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:11

Sonja_vR schreef:
Chanen schreef:

[ Afbeelding ]

chanen heeft al opheldering gegeven zie ik....

en omg := dat doe ik dus he ...ik schrijf eerst wat ik nodig heb en dan herschrijf ik hem op looproute...ernstig :+
en mocht ik rondje gaan doen met een andere winkel erbij(aldi een dorp verderop...dan idd ook gesorteerd op winkel :') )

Heel herkenbaar! Ik heb de looproute goed in mijn hoofd en lijstje klopt dan. Als ze dan de schapindeling veranderen kan ik me erg boos maken..... :+

Lastig ChantalSmook - ik zou ook het maandbedrag gewoon hoog laten. Dan kan het alleen maar meevallen.

Vandaag weer boodschappen gedaan, ik zal straks mijn lijst even uittikken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:06

ChantalSmook schreef:
Pfoe. over bezuinigen gesproken.. als het goed is komt dadelijk de woningbouw langs om te kijken hoe ze onze woningen energie zuiniger kunnen maken. Bij hun de vraag of ze inzicht mochten krijgen in het energie verbruik.
Toen ik hier in kwam heb ik mijn meterstanden doorgegeven en was mijn voorschot heel hoog(160,-), maargoed energielabel E, gaskachel, koude winter.. Bij de laatste keer dat ik bij essent mijn gegevens invulde verwachten ze dat ik veel moest gaan terugbetalen en adviseerde ze het nogmaals te verhogen. Ik had hem lager ingevulgd als het geadviseerde voorschot bedrag omdat ik het echt teveel vond. (zou over de 200,- gaan dus had hem op 190,- gezet). en in ieder geval geen elektrische kachel meer aan te zetten en hem niet te lang/hoog aan te zetten. Nu net ingevuld en nu betaal ik opeens veel teveel en zou ik 584,- terug krijgen op mijn eindejaar afrekening en adviseren ze het te verlagen naar 44,- en dat is neem ik aan op basis van het gemiddele gebruik wat ze doortrekken voor de rest van het jaar en dat is de eerste maanden nu alleen maar hoog geweest, straks met het mooie weer kan mijn gaskachel uit. Ik snap er echt geen bal van.. ga hem in ieder geval niet verlagen omdat ik er nu toch op reken met mijn maandelijkse lasten en ik niet wil dat ik straks terug moet betalen, maar zou heel blij zijn als ik dat terug krijg. Ik voel me echt genaaid elke maand namelijk. :=

Maar je kunt toch gewoon met de energieleverancier bellen en zeggen dat je een lager maandbedrag wilt hebben nu gebleken is dat je te veel betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:34

Haha ik schrijf altijd eerst de groente op omdat dat als eerste komt :')

Ben vandaag geslaagd voor 36,50 euro voor een hele week. Ik geloof dat dit een record is :D

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:03

Dat is mooi Joolien. Wij waren wat meer kwijt. Maar we hadden vrij veel extra - alvast in verband met de logees volgende week.

Aubergine
1.3 kilo tomaten
1 kilo bananen
paprika
3 kilo aardappelen
ijsbergsla
Komkommer
Augurken
3 plantjes ( 3x0.99)
750 gram Schelvis
Kruidenboterstokbrood
Afbakbroodjes 2x
2 ons ham
haringfilets
blauwe kaas
boter
3 pak yoghurt 0.5 liter
4 pak karnemelk 0.5 liter
6 kleine pakjes yoghurt
2 mozzarella
pepermuntthee
3 koffie pads
mosterd
1 melk
4 pakjes koffiemelk
kilo bloem
kilo suiker
4x 2 dl slagroom
6 freiland eieren
blik ananas
olijven
3 blikjes tonijn
1 bruinbrood
2 zak chips
scheerschuim
2 kattenblik
pond Varkensfilet

Lidl - 54,63 - ik schrok, want ik vind het veel voor dit lijstje.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:18

Stond vanochtend een vrouw voor me bij de lidl.
Kratje halfvol en ze moest 25 euro neerleggen.
Zat nog in het kratje te kijken om te zien waarom zoveel,maar eigenlijk had ze niks bijzonders bij zich...