Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:04

Ja, vintage paint, ik vond het dramatisch.
Had kastje, niet geprimerd, 3 lagen nog niet dekkend en iets gelig gebloed, wordt nu zilver gespoten of zoiets.

In de winkel hadden ze AS en die vintage en volgens de winkel vergelijkbaar (prijzen overigens ook).
Ik had verder nog nooit wat met krijtverf gedaan, maar ben er ook meteen weer klaar mee na 1 projectje.

Ga gewoon weer voor de gewone verf.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:11

zo even een update van mijn projectjes. ik schilder bijna al mn meubels zodat alles bij elkaar past in mn nieuww huis, maar deze 2 heb ik redelijk goed op de foto. Ze zijn nog niet klaar maar zo ziet je wel redelijk hoe het moet worden.

Buffetkast, was grenen
Afbeelding

buffetkast nu wit, met donkerbruine en turquoise accenten
Afbeelding

dressior was creme (rechts in de hoek)
Afbeelding

dressoir nu in wit met donkerbruin bovenblad
Afbeelding

nu nog de deurtje van de buffetkast n keer schilderen en overal dezelfde greepjes op en dan benik erg blij met het resultaat ;)

als ze helemaal klaar zijn maar ik wel een leuk voor-na collage ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 02:43

Ik gebruik gewoon grondverf normaal , nu even een keer niet . Ik moet morgen mijn salontafel afspuiten zilver en de bovenkant verf ik even bij , dan nog een tv kastje echt deco plastic plak gedoe is hel dus ik ga voor een bus verf maar ook niet met grondlaag en alleen schuren en ontvetten..

Echt knap wat jullie kunnen :=

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:51

Hai dames, ik ga ook maar weer eens actief meekletsen in plaats van alleen meelezen :)
Ga ook proberen vanaf nu op iedereen te reageren! Vergeef me als je er nu niet al bij staat..

Leun: wat, wat een gave meubels! Die stijl willen wij ook, mag ik vragen welke verf (kleuren precies) je hebt gebruikt? Ik geloof dat dat donkerbruin perfect bij onze vloer zou passen :)

Ladyson: mooie buffetkast. Heb je meer meubels grijs?

Lonan: leuk gedaan met alle kastjes. Vind vooral dat nachtkastje/bijzettafeltje leuk.

Wij zijn dus bezig met alle meubels van houtkleur om te toveren naar wit/bruin. Nu is het nog zoeken naar de precieze kleur voor de bovenbladen. Onze stereo-installatie is mahonie, dus eigenlijk wil ik dat terug laten komen :) Hoop van het weekend een kastje af te hebben.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:12

@blinnii de kleuren zijn :standaard wit van Histor (6400) dan groen/turquoise kleur van Flexa: Vintage Blue, de donkerbruin is ook van Flexa: Pure cacoa, de middenbruin die ik in assesoires (en het wandbord met de witte letter H) nog heb gebruikt is Histor kleur "Klei".

vind de combi van het donkerbruin met dat witte-wit echt heel mooi. Er komen straks nog matte zwarte greepjes aan, deze
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/70222559

allemaal dezelfde voor zowel t dressoir als de buffetkast, als ook op mijn keukenkastjes , hopelijk wordt het zo allemaal wat meer een geheel.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:03

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 23:48

Je moet de foto's even op openbaar zetten; nu kunnen we ze niet zien :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:27

Volgens mij moeten ze nu zichtbaar zijn.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:51

Goedemorgen!

Leuk gedaan Esther_. Waar ga je het krukje nu voor gebruiken?

Bedankt Leun. Ga vanavond de kleuren even aan vriendlief laten zien, ben benieuwd wat hij ervan vindt :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:56

Blinnii, ik heb een heerlijke stoel bij de kachel staan, kan alleen nergens mijn benen kwijt. En het is toch wel heel lekker om met een dekentje en een boek bij de kachel te zitten.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:34

Leuk Esther.

Ik heb twee stoelen van MP.
Ik zal zo eens kijken of ik hier op het werk die fotos online kan krijgen.
Ik sneed een stukje leer open en toen zat er een soort hooi aan de binnen zijde ( mijn eerste gedachte..hoe oud zijn deze stoelen wel niet.).
Ik heb 1 al geschilderd, de stof moet er nog af en ik hoopte die ? nageltjes er weer netjes uit te krijgen, dat word nog een karwei denk ik.

Iemand ervaring met opnieuw stofferen van stoelen ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:45

Hello ladies,

ik heb van een tante van mij een soortgelijke salontafel gekregen
Afbeelding
Type: donker en lelijk :') en zware kwaliteit.
Wie van jullie had met dit soort al ervaring m.b.t. het afschuren/vergrijzen van het tafelblad??
De poten ga ik gewoon eerst in de grondverf zetten en daarna bewerken met krijtverf.

Lonan
De moeilijkheid van het (her)bekleden van een stoelzitting zit hem in hoe de originele zitting was; alleen maar een stuk schuimpolyester met een lap stof is vrij eenvoudig, maar als het een zitting met springveren is en/of een gevlochten mat...Dat is meer voor de experts.

Esther
Mooi krukje hoor. Ik zie je al helemaal zitten bij de kachel :D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:56

Hmmmm nu maak je me bang mamamiesje hahaha.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:01

Hmmmm nu maak je me bang mamamiesje hahaha.
Afbeelding

Die stof heb ik nog liggen.
Even via de tel. Erg lastig om hier fotos te krijgen. Maar voor het idee dit zijn ze.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:06

Afbeelding

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:13

Mamamiesje, gronden hoeft toch niet bij krijtverf. Ik ontvet en schuur alleen maar.
De tafel blank krijgen zal nog niet meevallen, in ieder geval grof schuurpapier (80) en een schuurmachine gebruiken.

Lonan: als de binnenkant nog stevig goed is, hooi laten zitten en er overheen stofferen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:04

Hallo,
aangezien ik hier meerdere dingen lees over krijtverf wilde ik een vraag stellen.
Mijn vriend heeft onze eettafel en salon tafel gemaakt, nu wilde ik hem graag met krijtverf bewerken. Nu was echter mijn vraag of je daar nog iets van vernis of blanke lak overheen moet doen zodat hij niet binnen no time met vlekken vol zit?
En als je hem met krijtverf bewerkt blijf je dan de structuur van het hout zien? Er zit een soort mozaïek in verwerkt... De mozaïek zou van mij zelfs geaccentueerd mogen worden..

Kan wel een foto plaatsen evt?

Ik wil graag Abbondanza Krijtverf gebruiken.
Zou iemand me daarmee verder kunnen helpen?

En is bij krijtverf het altijd dat het niet egaal is zoals dit? Want ik wil het niet egaal, dan kan ik het net zo goed lakken...
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:28

Esther_ schreef:
Mamamiesje, gronden hoeft toch niet bij krijtverf.
in principe niet nee, maar dit soort hout kan gaan 'bloeden' en dat zie je bij lichte kleuren.

Citaat:
Lonan: als de binnenkant nog stevig goed is, hooi laten zitten en er overheen stofferen.

What she said :D

Pinto:
Wellicht dan verdunde Abondonza verf gebruiken of gekkeurde was om in te wrijven?
Als je krijtverf gebruikt, 'moet' je er daarna wax overheen wrijven om het te beschermen tegen stootschade en water :)
Let wel op dat het dan niet warmtebestendig is, dus altijd onderzetters gebruiken.
Prachtige kast trouwens, op die voorbeeldfoto :+:

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:45

Ik heb een dienblad met een doek gedaan dan kun je zelf bepalen hoe dik t word dan wrijf je het weer uit. Dan lijkt het net whitewas. Dat dienblad was ook onbehandeld.
Dus verf op een doek en wrijven maar...desnoods oefen je eerst op een stukhout of dienblad ofzo.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:49

Wat mooi leun!!

Blinii, de bank is ook grijs en de kussentjes op de eettafelstoelen ook. Daarnaast hebben 2 nog 2 (kleine) donkergrijze muren. Verder veel oudroze en grijze accessoires. De kast past er zo dus goed tussen!

Esther_ erg leuk gedaan! Bij de eerste foto dacht ik ojee, maar het resultaat is gaaf!

PintoNatal, ik ben nog een leek dus ik kan je niet verder helpen.

Ik ben op zoek naar kleine bijzettafeltjes waar ik een hondenmand van kan maken (op z'n kop dus de tafeltjes) voor een kleine mand, hou marktplaats al een poosje in de gaten en vandaag ook in een tweedehandswinkel geweest, maar ik heb nog niks gevonden helaas -O- Ik heb de smaak nou juist te pakken dus wil verder :+

De net nieuwe MDF salontafel heeft wel al een erg lelijke plek dus gok dat die volgend jaar ook een beurt nodig heeft :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:01

Is het voor een grote hond?
Anders zou je ook zo'n houten veilingkistje kunnen omtoveren tot mand?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:28

Er over heen stofferen lijkt mij niet de weg.
Ik heb de mes er ingezet dus het zal er af moeten,maar dat klinkt makkelijker dan het is. Je moet spierballen hebben om die spijkertjes er uit te krijgen en netjes wat het liefst wil ik ze weer gebruiken.
Ik ben best handig met stof dus ik denk dat me dat wel gaat lukken opnieuw, maar moet denk ik even naar de winkel om vulling te gaan halen.

Er overheen verven met krijtverf ging trouwens erg mooi, dus ik denk er nog over na om die andere gewoon te verven.

PintoNatal die kast is geweldig, ik denk dat je dat effect ook krijgt als je veel water gebruikt, maar ik zou persoonlijk eerst gaan oefenen.
Hieronder een uitleg :
http://www.marjannedewind.nl/home/4

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:34

Nee, een kleine juist, formaat kat :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 00:36

Nou dat past dus best in een veilingkistje :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:54

Uh ja, goedemorgen.. nog even wakker worden _/-\o_ Ik ga daar eens voor kijken!

EDIT: Boekte snel succes met google.. :o

Afbeelding

Ziet er toch leuk uit! Die van mij krijgt alleen meer een prinsessenbed, maar ik heb in ieder geval inspiratie nu :D