Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:30

Als je dus met azijn wast gaat de zweetlucht eruit := ?

Mooie badkamers komen er voorbij! :)
Onze badkamer is ook bijna 3x2,20 vind hem best ruim! :j
Schoonmaken is wel een rotklus :+

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:40

Dat van die zweetlucht ga ik vanmiddag testen :P Als ik niet meer reageer heb ik de kleding van mn vriend verpest en was ie niet zo blij :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:46

Ik gebruik de azijn ook ter vervanging van de wasverzachter.. :')

Het wasmiddel geeft genoeg geur en ik heb serieus het idee dat mijn was schoner word. :+

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:48

Ik heb ook een overgevoelig huidje. Maar de wasverzachter van lenor kan ik goed hebben... en ruikt ook lekker. Ik wacht altijd aanbiedingen af en betaal nooit meer dan 2 euro per fles ;)

Azijn bij het laatste spoelwater doe ik altijd bij mijn paardenspullen om de paardenlucht eruit te krijgen... werkt goed ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:52

Precies Sansje, ik koop het ook alleen in de aanbieding. Vorige week bij Jumbo de 2e gratis, dus had 2 flessen voor 3 euro.

Ik ga dat azijn gebeuren ook eens proberen :)
Ook een goedkope tip voor mensen met huisdieren; in een plantenspuit je vloeren (en de kieren!) ermee inspuiten en op laten drogen (daarna goed luchten :P ). Vlooien houden niet van de lucht en eitjes en poppen lossen op door het zuur.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:56

Quellian, das een goeie! Tast het je vloer niet aan?

En ik neem aan verdund met water?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:06

Ik eet best goedkoop per week! Ik ben zo'n 10-15 euro per week kwijt aan boodschappen (geen wasmiddel). Ik ben student, woon op mezelf en kook dus alleen voor mij. Ik kijk echt naar aanbiedingen, zo heb ik laatst 2 kilo gehakt gehaald omdat het in de aanbieding was (1 kilo voor 3 euro). Daar doe ik heel lang mee.

Verder vaak naar de groenteboer, groenten zijn daar erg goedkoop (laatst 1 kilo paprika voor 1 euro...) en na de groenteboer beslis ik wat ik ga maken.

Verder niet teveel uit kant en klare pakjes koken en zo groot mogelijk koken om daarna de helft (of meer) in te vriezen. Ik kook dus maar 3/4 keer per week.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:10

Pff ik ben blij als ik tussen de 10-15 per dag zit :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:13

Met hoeveel mensen ben jij Inge?
Dat scheelt ook nog natuurlijk..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:15

Zo nog even wat boodschapjes gedaan, zit nu op 40euro deze week. Heel netjes voor mijn doen !
Ga nu de diepvries eens uitpluizen, want die ligt helemaal vol, kijken wat ik volgende week daar allemaal van kan maken. En zo besparen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:16

Nanne schreef:
Quellian, das een goeie! Tast het je vloer niet aan?

En ik neem aan verdund met water?

Ik kreeg die tip in de dierenwinkel, ze zei wel uit te kijken met de meubels, het schijnt ook uit te bijten op lederen bank.
Maar ik spuit het puur en heb geen plekken oid op de vloeren gezien :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:22

Ik heb laminaat.. Wil het wel heel houden. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:25

Nanne schreef:
Ik heb laminaat.. Wil het wel heel houden. :+

Ik ook :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:28

Ga ik het vd week eens testen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:29

Is dat dan alleen nodig als je beesten vlooien hebben (of je denkt dat ze dat hebben)? Daar ben ik nog wel benieuwd naar :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:31

Poppen kunnen na 9 of 12 maanden nog uitkomen, dus ik doe het eens in 2 weken ná het dweilen op de droge vloer :j (spuit het overigens ook op de matten, stoffen boxspring, krabpalen, hondenkussens, etc.).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:56

Azijn haalt ook de laatste zeepresten uit je kleding, dat vind ik zelf wel prettig :)
Je was wordt er ook soepel van, maar dat hoeft van mij nooit zo (dat voelt vies, vind ik)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:58

Destino schreef:
Met hoeveel mensen ben jij Inge?
Dat scheelt ook nog natuurlijk..

2 en 2 katten haha en vriendje rookt

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:25

Hoeveel azijn moet er ongeveer gebruikt worden als je de wasverzachter ervoor vervangt??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:37

Geen idee, Ik gebruik het niet als vervanging voor wasverzachter :D Ik doe het alleen in het wasverzwachterbakje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:47

DebGizmo schreef:
Hoeveel azijn moet er ongeveer gebruikt worden als je de wasverzachter ervoor vervangt??

Een scheutje. Het hoeft echt niet veel te zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:54

ik kan alleen robijn puur en zacht gebruiken als wasverzachter, anders jeukt alles en zit ik binnen no-time onder de uitslag. Sinds we een droger hebben laat ik de wasverzachter eigenlijk achterwege.
Wel heb ik met grote regelmaat flessen wasverzachter staan die ik weer ergens gratis heb gekregen. Als het geen puur & zacht van robijn is gaat het door naar vrienden/kennissen/familie.
Wasmiddel hou ik het over het algemeen bij Omo en robijn. Nu toevallig ook Ariel (liquid tabs) en die gaan ook goed.
Persil vind ik heeeeeeeeeeerlijk ruiken, maar dat kan ik niet te vaak gebruiken (lees: alleen de overhemden van vriendje + zijn shirts, ruikt het huis heerlijk naar Persil maar heb ik er geen last van :P )

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:08

Ha leuk, een zuinige winkelaars topic! :)

Ik doe het met zo'n 30 euro (soms 40, als ik bv net wasmiddel e.d. moet kopen) per week voor 2 volwassenen (katten tel ik daar niet bij, die krijgen dieetvoeding i.v.m. blaasgrijs á 25 eur per maand ongeveer), waarvan wel een van ons 5 dagen per week werkt en niet heel veel eet. Ik zelf eet dan wel weer veel groenten en vlees en fruit.

Ik kijk ook altijd alle aanbiedingen langs, en koop eigenlijk alleen wat ik nodig heb, geen snacks e.d. Groente en fruit vind ik best wel duur in verhouding tot ongezondere snacks, dus dan bespaar ik liever niet teveel op het groente en fruit en dan geen andere snacks en afhaaleten e.d. :) Ik winkel voor de meeste dingen bij de Aldi, en ga soms naar 2 winkels. Ik heb geen auto dus haal het ook nog met de fiets op, ook lekker goedkoop. :D Ook weet ik precies wat alles wat ik in mijn mandje heb liggen kost voor ik bij de kassa terecht komt, kijk echt bij alles hoe duur het is en soms leg ik het terug als ik 't dan toch te duur vind. :o Ik gebruik alleen maar neutral kleurwasmiddel voor alles en die koop ik altijd bij de op = op voordeelshop (evenals de zendium tandpasta en listerine).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:15

Ik mel dme hier ook even, gewoon omdat het handig is om te volgen en alle tips zijn mooi meegenomen :)

Ik doe meestal voor ca. 50 euro weekboodschappen en dan af en toe door de weeks nog voor iets wat ik vergeten ben. Valt in principe wel mee denk ik. Zolang het niet hoeft wil ik ook niet op álles zout leggen, maar vooral betaalbare eettips als variatie vind ik wel interessant :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:25

Ik heb nog wel een betaalbare eettip. :D Mijn rauwe-rode-bieten-en-wortel-en-ui-salade! :9 Ik vind het echt heerlijk, je moet wel even een winkel vinden die rauwe rode bieten heeft, meeste verkopen alleen gekookte. Maar goed, je hebt alleen een paar rauwe rode bieten (liefst zo groot mogelijk), rauwe winterpenen (ook liefst zo groot mogelijk), en een uitje nodig. Je raspt de rauwe rode bieten, de winterpenen, ongeveer evenveel van allebei ('k doe voor mezelf alleen meestal 1 grote rode biet en 1 winterpeen en heb dan echt een hele bak vol), en dan snipper je een uitje erdoor. Radijsjes zijn er ook lekker door als je die nog hebt liggen. En dan olijfolie, peterselie en basilicum erdoorheen en smullen maar! :9 Het maken is wel wat vies, 'k doe het met een gewone rasp en die rode bieten geven enorm af, maar dan heb je ook wat. En hier zijn de bieten 1 euro per kilo en de winterpenen 70 ct per kilo, dus 1,70 voor 2 KG groenten. Ik maak daarvan ongeveer 5 á 6 porties, als ik nog gekookte groente bij het eten heb doe ik twee dagen met een portie want het zijn dus wel grote porties dan van rond de 300 gr. En dus slechts zo'n 30 cent per portie. Qua smaak is het lekker zoet en fris. Ik eet ze ook weleens als lunch. :)