WAt leuk gedaan zeg!!! Hoe heb je de bovenkant (blad) zo gekregen in die kleur?
Liesje89
Geplaatst: 23-02-12 12:52
Daar is inderdaad iets heel leuks van te maken!
Het blad heb ik helemaal kaal geschuurd:
En vervolgens met krijtverf gewashed in deze bruintint. 50% verf, 50% water, dat opsmeren met een kwast en direct uitwrijven met een pluisvrije doek. Hiervoor heb ik een oud t-shirt gebruikt, ging prima. Er zitten 2 lagen wash overheen.
Heb ook een salontafel gedaan zo, alleen is deze echt te groot voor ons kamertje nu. Als we op onszelf gaan dan kan hij mee, hahaha, zolang we nog bij de ouders van mijn vriend wonen moet hij helaas nog even opgeslagen staan..
Wat gaaf zeg! Dat kastje is ook echt leuk geworden zo.
Je ziet tegenwoordig ook steeds meer meubels en dingen van oud steiger-hout, vind ik ook erg mooi. Edit: Typfout.
Laatst bijgewerkt door MarrieLeen op 23-02-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Liesje89
Geplaatst: 23-02-12 13:10
Dankjewel! Het scheelde erg veel geld, hahaha! Kastje heb ik 20,- voor betaald. Dat vond ik nog aardig aan de prijs voor dit kastje maar wilde hem echt perse hebben. In het vak wil ik nog een wijnrek plaatsen. Nu staan er kussentjes voor op de bank in, ook erg leuk, dus misschien laat ik het wel zo. De salontafel kostte me een orchidee met pot
Als ik dit bij een meubelwinkel had gekocht dan was ik ongeveer 600,- lichter geweest
Mootje
Geplaatst: 23-02-12 13:10
Steigerhout vind ik ook mooi Heb toen bijna een apothekerskast van steigerhout in allemaal lieve pastelkleuren gekocht. Nadeel is wel dat het vrij ruw hout is en splinters geen uitzondering zijn!
Klopt. Ik zag laatst in een tuincentrum een leuke boekenkast van steigerhout. Superleuk, maar inderdaad er veel kans dat je binnen no time een hele fikse splinter in je hand hebt zitten.. Jammer hoor!
@ Liesje89: Echt ontzettend leuk gedaan! Mijn creativiteit wordt er wel een beetje door geprikkeld hihi. Nu nog op zoek naar oude meubels en dan aan de slag (misschien dat ik je tegen die tijd even een pb stuur over hoe je het precies hebt aangemaakt )
Mootje: Bij de bommel hadden ze mij acacia hout afgeraden, omdat het in een hele andere luchtvochtigheid komt te staan dan waar dat hout vandaag komt... een of ander apenland...
xDramaQueen
Geplaatst: 23-02-12 22:15
zo veel klus en ploeter werk
heb ik eens even een geweldige kerel.. die is vandaag op stap geweest en gewoon alles al gekocht..
Mooi DramaQueen! Hebben jullie ook die fiets erbij gekregen?
Zo Ff, jullie gaan hard! Begint er nu beetje echt uit te zien!
Kentaro
Geplaatst: 24-02-12 10:26
Maar joh, het is overal wat....... Ik moet proberen m'n collega (ons bedrijf doet de c.v. en elektrische installatie in ons nieuwe huis) o.a. uit te leggen dat de verdeler voor de vloerverwarming niet toereikend was voor het vloeroppervlakte...............
Wij hebben tot 2 keer toe iemand via werkspot thuis gehad. Eén voor de badkamervloer en één stucadoor. Met beiden totaal geen problemen gehad! Reminds me dat ik hem nog een goede beoordeling moet geven!