[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:02

pilipa er zijn openhuizen dagen genoeg en gezien we de woning nog geen maand in de verkoop hebben doen we er nog niet aan mee.

De mensen die het hebben of hebben gehad, een overbruggingshypotheek hoe zit dat precies?
We willen zo snel mogelijk uit deze woning en willen dus kijken of het mogelijk is voor ons, maar uiteraard eerst even goed verdiepen van hoe en wat.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:33

De bezichtigen gaan goed bij de meeste.
@Pashon snap idd wel dat je nog niet mee doet aan de open huize route er is nog tijd zat.
Toch moet ik zeggen, ik heb nu gewoon via internet iets gevonden, maar anders was ik denk wel wat interessante huisjes gaan bezoeken tijdens de open huizen dagen.
In ieder geval succes met de verkoop.

Ik ben momenteel een beetje gestresst. Ik heb vorige week woensdag de sleutel gehad en toen had ik 3 dagen vrij genomen van het werk. Toen ging het allemaal erg snel en heb ik de verhuizing gepland voor aan komende zaterdag. Maar deze week moet ik gewoon werken en het valt nu wel vies tegen. Maar gelukkig heb ik vrijdag waarschijnlijk vrij zodat ik alles af kan werken. Er staan nu inmiddels een paar spulletjes binnen en het begint al een beetje huiselijk te worden.
En deze moet ik jullie laten zien, ik vind hem zo gaaf (en eigelijk ook veel te duur). Het is een canvas doek, heb ik toch nog paard in huis. Hij komt aan een groene muur te hangen boven een zwarte bank.
Afbeelding

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:11

Gave foto hierboven! Overbruggingshypotheek daar weet ik niets van af, wij hebben toch hoogstwaarschijnlijk geen winst (in tegendeel..). Wel is er ook bij sommige huizen overbruggingsgarantie, dan krijg je 1 of 2 jaar lang een compensatie in je dubbele lasten tot je je huis verkocht hebt. Klinkt op zich heel goed. Ik heb het er met een makelaar over gehad en hij zegt dat je dan zowiezo 2,5 procent van het huis af krijgt (zoveel moeten de verkopers betalen voor de overbruggingsgarantie). Handig om te weten!
Hier druk bezig het huisje opknappen. Hopen het over een week of 3 in de verkoop te kunnen gooien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:22

Wij hebben gisteren eindelijk de sleutel gekregen!
Ik moet morgenvroeg als t licht is eens alles op film zetten. En dan net zoals in die tv-programma's, nog eens filmen als t helemaal klaar is, en dan mooi monteren :)) Dat wordt echt een metamorfose!

Het is echt zo'n oude-mensen-huisje nu, met overal grijze vloerbedekking, vreselijk lelijk behang, overal leidingen op de muren en dikke stopcontacten, alles kraakt, de kozijnen zijn overal rot en de muren zijn overal aan t brokkelen := Overal vochtplekken en spinnen :\

Voordeel: het kan er alleen maar mooier op worden :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:24

@Annemiek: het heeft vast en zeker potentie! Dat ken ik, hahaha, gefeliciteerd met de sleutel en houdt ons op de hoogte!
Als we beiden enigszins gesettled zijn, moet je maar eens komen mennen ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:29

Annemeik dat is wel heel erg veel werk, rotte kozijnen vocht en brokkelende muren. Maar het kan er inderdaad alleen maar beter op worden.

ginger, zoiets hoeft niet duur te zijn hoor, je kan zelf een plaatje van internet halen en af laten drukken op canvas of linnen.
www.herinneringoplinnen.nl is een leuke en goedkope site en super kwaliteit wij hebben 3 linnen doeken van hun en ben super te spreken.

vanochtend gesprek gehad over de overbruggingshypotheek, het is voor ons haalbaar maar we doen het niet vind het erg duur dan nog maar in deze woning wonen totdat het verkocht is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:31

avaluna schreef:
@Annemiek: het heeft vast en zeker potentie! Dat ken ik, hahaha, gefeliciteerd met de sleutel en houdt ons op de hoogte!
Als we beiden enigszins gesettled zijn, moet je maar eens komen mennen ;)

Dank je :D
En ik kom zeker over een tijdje eens mennen, hartstikke leuk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:34

@Annemiek: wat een geweldig onderschrift :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:35

haha dank je :D

ginger, die foto's drukken kan inderdaad al best goedkoop. Pas nog een deurposter van je eigen foto gezien (dus formaat ongeveer 200x90) voor 60 euro.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:51

oooh, ik word helemaal jaloers hier...iedereen neemt maar de sleutels in ontvangst en lekker aan het inrichten (ehm, manon aan het breken en beuken natuurlijk :P)...

Ben wel benieuwd naar foto's zoals het er nu uitziet Annemiek (dan kunnen we later dubbel genieten van de foto's hoe het geworden is :) )

Laat je m.b.t. een overbruggingshypotheek goed adviseren hoor Pashon. Hier in het dorp stond een huis te koop dat al te koop stond toen wij hier zochten (3,5 jaar geleden), mensen waren al verhuisd en hebben uiteindelijk hun nieuwe huis moeten verkopen om weer terug te verhuizen omdat het niet meer op te brengen was (geloof dat ook na 2 jaar het 2e huis echt als 2e huis gaat gelden???? dus geen hypotheekrente aftrek e.d. meer??????) :S

Edgar kwam gisteravond weer thuis, dus meteen samen de foto's bekeken die hij had gemaakt en ik blijf het een charmant huis vinden :D. Het huis "leeft" gewoon echt en denk dat het echt een "thuis" soort huis is, maar goed...er moet wel het 1 en ander gebeuren....

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:45

:wave:

Ginger, mooie foto zeg! zal vast heel gaaf staan :D .

Annemiek, heel veel succes met klussen vandaag :j , het kan er inderdaad alleen maar beter op worden :)) .

Nathalie, wat leuk dat je er zo'n goed gevoel bij hebt :j .

Vriend en ik zijn druk aan het onderhandelen met de verkopende partij :o , ik vind het echt spannend :Y) .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:03

Wij krijgen woensdag de sleutel van ons Spaanse huis. Ben erg benieuwd hoe het er allemaal aan toe gaat bij zo'n notaris in Spanje ;-) Gelukkig hebben we goede begeleiding van onze Belgische makelaar.

Heb er zo'n zin in om daar naar meubels te gaan kijken en de verbouwing van de garage naar gastenverblijf te gaan bespreken, kijken wat we met de tuin kunnen gaan doen en van alles regelen. We moeten veel doen in twee weken, maar wel leuke dingen! Gelukkig is het huis gloednieuw, voorzien van tegelvloeren (overal, echt Spaans) en hoeft er ook niet behangen of geschilderd te worden.

De keuken wordt geplaatst in oktober, die hebben we in juli al laten inmeten en uitgekozen, net als de apparatuur. De badkamer is deze week verbouwd, dat hoorde nog bij de koop.

Ons eigen huis staat nog gewoon te koop, maar daar hebben we geen haast mee, Spanje blijft zeker tot eind 2011 vakantiehuis. Daarna hopen we hier wel weg te kunnen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:42

Annemiek: leuk dat je de sleutel hebt :D
En Monique krijgt bijna de sleutel :D

Ilse: spannend :D :D We horen het wel als jullie het huis echt gekocht hebben.

Mijn vriend heeft besloten om nog te gaan studeren dus een huis kopen in het budget wat we eerst in gedachten hadden gaat helaas niet lukken.
Nu moet het van mijn salaris alleen dus dat wordt een appartementje. Maar dat vind ik ook niet erg voor 4 jaar.
En misschien gaan we ook wel huren. Maar dan is de kans aanwezig dat we nog een paar jaar op een wachtlijst komen te staan aangezien we nergens staan ingeschreven.
Weten jullie of je ook particulier kan huren? Of is dat minder voordelig?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:47

We hebben het!!!!

Morgen krijgen we het tijdelijk concept binnen :j .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:54

Gefeliciteerd Calice!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:57

Gefeliciteerd!! Tevreden met de prijs?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:58

meer dan tevreden met de prijs :j .

we hebben 4 weken voor de financiering om te kijken of we het kunnen lenen, maar we zijn al bij een hypotheker geweest en de prijs van de woning zit sowieso onder het bedrag wat we kunnen lenen :j .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:45

nathalie2302 schreef:
(geloof dat ook na 2 jaar het 2e huis echt als 2e huis gaat gelden???? dus geen hypotheekrente aftrek e.d. meer??????) :S

Twee jaar plus het jaar waarin je in je nieuwe huis bent gaan wonen. Maar deze week is het bericht gekomen dat die twee jaar verlengd wordt naar drie jaar!

Ik heb ons net gratis kunnen aanmelden voor de Open Huizenroute, dus maar gedaan. Komt er niemand, heeft het ons in ieder geval geen geld gekost.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:34

calice gefeliciteerd! super zeg.

veerledec dat is fijn, dat het gratis kan en was.
wij hadden sowieso niet meegedaan ook al was het gratis.

we zitten wel erg in twijfel om toch de overbrugginshypotheek te nemen. ergens vinden we het enorm zonde van het geld en een leegstaand huis verkoopt moeilijker als een bewoond huis.
maar ach zo'n hypotheek kan altijd nog, dus voorlopig kijken we het nog even aan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:30

@Calice: gefeliciteerd!

@Nathalie: voorlopig zijn we even lekker aan het opbouwen *\o/* , heerlijk!
Zag in de buurt van waar jullie het huis gezien hebben ook nog een huis met stallen en rijbak, volgens mij privé-verkoop, zal eens informeren.

@Pashon: hebben jullie dan al echt wat op het oog?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:33

ja wij hebben momenteel 4 potentiele huizen op het oog, heb de makelaar gebeld voor verdere afspraken. maar vooralsnog is het wachten gezien we geen overbrugginshypotheek gaan doen. het geld wat ons dat gaat kosten kunnen we goed gebruiken voor het nieuwe huis. gezien we een compleet nieuw interieur nemen (voor de 3e keer in 3 jaar tijd) deze keer word het Riviera Maisson dus we wachten gewoon tot we dit verkocht hebben. leuke huizen genoeg die ons aanstaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:08

Drie keer een interieur in drie jaar tijd? Oef, denk dat ik hier thuis wel een beetje herrie zou krijgen ... ik heb er al moeite mee om mijn dik 20 jaar oude antieke kasten achter te laten voor wat nieuws in Spanje. En mijn eethoek en salontafel, uit 2002, gaan ook niet meer mee. Vind ik eigenlijk best een beetje zonde.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:02

We hebben de oude interieuren nog wel, hebben we bij mijn ouders opgeslagen. al zijn we beetje bij beetje het wel aan het weg doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:02

Haha, zo is iedereen anders, ik zou nu ook wel wat nieuwe dingen willen, maar eerst maar eens die boerderij opknappen en misschien dat ik zelf nog wel wat meubels ga bijwerken :D . Ben ook niet gauw iets moe en accessoires doen een hoop, hahaha.
Rijbak e.d. vind ik véél belangrijker :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:04

Heb vanmorgen in mijn huis eens even weer schoongemaakt, woon er al sinds pinksteren niet meer, maar lag al aardig wat stof weer.. :+