Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:10

Gitana schreef:
Ja dat ga ik dan ook even opnieuw bekijken inderdaad. Maarja als ik een paar kuubs boven het plafond uitkom, of wat kWh, vergaat de wereld hier ook niet direct.
Ik zit nu overigens op 218 kWh, in december tot nu toe. Dus dan zal het volgend jaar vast een mix worden van gas en elektrisch :*

Zo! Wat een boel... dan kom je volgend jaar flink boven het plafond uit ja. De max voor januari is nu 339 met jouw vebruik nu zit je dan wel tegen de 440 aan het einde van de maand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:15

218 kwh is veel.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:19

Yes inderdaad. Ik heb ook veel de elektrische kachels aan gehad. En achter mij is alleen maar water en weiland dus achter is het aardig fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:21

Maar dan ben je toch goedkoper uit met gas?

Die fout maken best veel mensen dat ze denken goedkoper te zijn met kacheltjes maar dat is helemaal niet zo.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:23

Ja ik snap dat je dat zegt maar met gas zou ik echt véél duurder uit zijn
Een paar uurtjes de cv aan kost al meer dan (bijna) de hele dag elektrische kachels aan

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:47

Electra zit ik op 114, de afgelopen twee jaar zat ik gemiddeld op 150 halverwege de maand. Daarvoor (pre corona) zat ik lager, maar dat is lastig vergelijken, omdat ik toen vijf dagen op kantoor werkte en nu maximaal drie. Op die dagen gebruik ik soms een electrisch kacheltje om mijn werkkamer te verwarmen, omdat dat met de CV niet te doen is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:47

Effectief verbruik je minder gas op kwh maar mensen zien alleen de hoge gasprijs. Het is geen 1:1 verbruik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:50

Ik zal maar niet vertellen hoeveel stroom wij in nov hebben gebruikt :=

850kw

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:55

Hier is de elektrische kachel ook goedkoper dan cv hoor. En gaat nog sneller ook.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:59

OleJon schreef:
Wij zitten tot nu toe in December op 46m3 gas.
196 kw stroom.
Verwarmen met elektrische kachel.
Douchen 1 keer in de 10 dagen thuis.
Rest op het werk.
En koken deels gas en elektriciteit

Is je verbruik in de zomer ook zo hoog of gebruik je wel de cv?
Als je 46 kuub verstookt in 16 dagen met 1x douchen en beetje koken zou ik de boel maar eens na laten kijken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:38

Miepmiept schreef:
OleJon schreef:
Wij zitten tot nu toe in December op 46m3 gas.
196 kw stroom.
Verwarmen met elektrische kachel.
Douchen 1 keer in de 10 dagen thuis.
Rest op het werk.
En koken deels gas en elektriciteit

Is je verbruik in de zomer ook zo hoog of gebruik je wel de cv?
Als je 46 kuub verstookt in 16 dagen met 1x douchen en beetje koken zou ik de boel maar eens na laten kijken.

Inderdaad want in de zomer verbruik ik 30 kuub.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:43

30 kuub in één maand? Vind ik ook nog veel, wij redden de 10 kuub nog niet eens per maand in de zomer := Afgelopen oktober ook maar 8 kuub verbruikt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:48

Wij zitten al op 143m3 deze maand. Alleen verwarmen en douchen/warm water. En dat in een label A-huis.
Tijd voor nieuwe CV/warmtepomp, maar ja die zijn niet leverbaar :n

292kwh tot nu toe.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:04

Dorus schreef:
30 kuub in één maand? Vind ik ook nog veel, wij redden de 10 kuub nog niet eens per maand in de zomer := Afgelopen oktober ook maar 8 kuub verbruikt.

Geen idee ik douche dan wel bijna elke dag 2x ofzo. En verder niks in de zomer. Ik woon alleen :+

In mn vorige huis had ik geen slimme meter dus geen idee hoe dat zat.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:17

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:20

Porterenee heeft een artikel geschreven met hierin een tool, waarmee je kan berekenen, hoeveel gas en stroom je kan verbruiken tot aan je jaarafrekening.

https://porterenee.nl/onder-het-prijspl ... gebruiken/

Denk dat wij echt moeten gaan bij betalen, omdat onze afrekening in februari al komt.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 16-12-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:37

handig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:53

Ja heel leuk, maar met blokverwarming heb je helemaal niks aan dat prijsplafond.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:56

Ja super handige tool, zag hem van de week al ergens voorbij komen.
Gelukkig is de kans klein dat wij over het plafong komen.
Ik heb het maandelijkse verbruik van de afgelopen 2 jaar vergeleken met het maandplafond wat opgegeven is en daar komen wij geen enkele maand overheen.

Wij stoken nu veel hout dus zitten de afgelopen jaar een stuk lager, maar gaan vanaf januari meer gas stoken omdat we het hout zo veel mogelijk willen bewaren voor de jaren na 2023.
Voor na 2023 is er geen regeling meer, die gaat er niet meer komen,dan kan je maar beter wat hout op voorraad hebben, denken wij.
Maar goed , hopelijk ziet de wereld er dan weer een heel stuk gezelliger uit!
Laten we het hopen , wat een droevenis dit gedoe!
Wie had vorig jaar, toen we nog vol in de Corona ellende zaten, verwacht dat we deze ellende zouden hebben.

Mijn hart gaat uit naar alle kinderen en oudere mensen die hun verwarming niet aan kunnen doen omdat ze geen geld hebben dit te betalen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:56

karrij schreef:
Ja super handige tool, zag hem van de week al ergens voorbij komen.
Gelukkig is de kans klein dat wij over het plafond komen.
Ik heb het maandelijkse verbruik van de afgelopen 2 jaar vergeleken met het maandplafond wat opgegeven is en daar komen wij geen enkele maand overheen.

Wij stoken nu veel hout dus zitten de afgelopen jaar een stuk lager, maar gaan vanaf januari meer gas stoken omdat we het hout zo veel mogelijk willen bewaren voor de jaren na 2023.
Voor na 2023 is er geen regeling meer, die gaat er niet meer komen,dan kan je maar beter wat hout op voorraad hebben, denken wij.
Maar goed , hopelijk ziet de wereld er dan weer een heel stuk gezelliger uit!
Laten we het hopen , wat een droevenis dit gedoe!
Wie had vorig jaar, toen we nog vol in de Corona ellende zaten, verwacht dat we deze ellende zouden hebben.

Mijn hart gaat uit naar alle kinderen en oudere mensen die hun verwarming niet aan kunnen doen omdat ze geen geld hebben dit te betalen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:57

Marcella schreef:
Ja heel leuk, maar met blokverwarming heb je helemaal niks aan dat prijsplafond.

Las vandaag ergens dat daar nu ook een oplossing voor komt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:00

Ja ze zijn er over bezig. Geloof dat het dan via belastingdienst gaat gebeuren. Weet nog niet of ik daar blij van wordt. :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:03

Esther_ schreef:
Portelende heeft een artikel geschreven met hierin een tool, waarmee je kan berekenen, hoeveel gas en stroom je kan verbruiken tot aan je jaarafrekening.

https://porterenee.nl/onder-het-prijspl ... gebruiken/

Denk dat wij echt moeten gaan bij betalen, omdat onze afrekening in februari al komt.

Handig, dankjewel!
Precies wat ik dacht, met gas gaan we ruim onder het plafond zitten, maar elektriciteit moeten we op letten (als ik even vergelijk met dezelfde periode voorgaande jaren). Ik heb de data ook toegevoegd in mijn bestandje. Klopt wel niet helemaal, omdat die op maandniveau is en de afrekening natuurlijk gedurende de maand is, maar aangezien dat maar om één week gaat en die midden in onze vakantie gaat vallen zal dat niet veel uitmaken.

karrij schreef:
Marcella schreef:

Las vandaag ergens dat daar nu ook een oplossing voor komt

Ik heb daar zelfs al tabellen van gezien met jaarbudget :j Alleen moet ik je even schuldig blijven waar dat ook alweer was :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:12

Heeft iemand een tooltje om te kunnen berekenen wat je maandbedrag zou moeten worden voor 2023? Bij Oxxio werkt die tool al maanden niet meer en ik kreeg net een mail waarin staat dat die tool dan waarschijnlijk ergens eind januari beschikbaar komt ofzo.

Daar wil ik niet op wachten, nòg een maand zoveel geld betalen als wat ik de afgelopen tijd elke maand heb betaald dat wil ik gewoon niet. Ik heb dat geld liever op mijn eigen rekening, als dat ik het volgende maand weer kwijt ben aan Oxxio, om het vervolgens aan het eind van mijn contract doodleuk weer terug te krijgen. Dat voelt alsof ik ze mijn geld uit leen, daar heb ik geen trek in, ik heb het zelf nodig
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 16-12-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:13