Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:30

@Menino: ík zou de onderkasten een steenrode kleur geven (gelijk aan het rode in je vloer) en een granietgrijze plint, aanrechtblad en achterwand. Evt. de bovenkastjes naast de afzuigkap verwijderen en daar 2 rode of granietgrijze zwevende planken maken.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:11

@Menino. Wat ik mis is kleur. Muur van de keuken in een kleur. Bij de ramen bijpassende raambekleding. En aankleding op het aanrecht. Hoeft echt niet veel te zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:54

@menino Ook ik krijg inspiratie van je keuken. Ik zou de tegels eraf halen en het laten glad laten maken. is geen enorme klus en gaat veel doen voor je keuken. Verder inderdaad misschien andere groepjes en kleur op de wand. Wil je helemaal los dan wrapp je de keuken of laat je het doen. Als de keuken en het apparatuur nog redelijk nieuw zijn is eruit halen ook zonde. Alhoewel ik het wel begrijp dat je hier in je hood mee bezig blijft.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:32

Wij hebben nieuwe eetkamermeubels!
Afbeelding
Dit was het, zo’n uitschuiftafel van Ikea!

Dit is het geworden:
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:42

Mooi! Als het goed is komen mijn nieuwe eetkamer stoelen / bank volgende week. Nu doe ik het ook nog even met de Ikea's.

Afbeelding

Verder vordert hier het uitpakken gestaag en wordt het langzamerhand mijn 'eigen' huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:16

Menino, de plinten onder de kasten donkergrijs of wit maken.
Een ander blad? Hout bijvoorbeeld.
Heb je de bovenkasten nodig? Je zou kunnen overwegen om er planken op te hangen. Andere tegeltjes op de achterwand of deze schilderen.
Andere grepen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:14

Menino schreef:
gaucho schreef:
Mooie kleur, wordt een mooi geheel zo.

Hier morgen verhuizen, ovens net op tijd geplaatst en kast aangepast, het was 1 oven met een koelkast er onder:

[ [url=m/QDvo9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een aparte koelvries-combinatie:

[ [url=m/qibIm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou heerlijk.

Ik ben jaloers op je keuken hoor :D Supermooi!

Kom er toch wel steeds meer achter dat dat wat mij betreft het zwakke punt van onze nieuwe huis is: niet heel inspirerend om te zien en ook niet praktisch ingedeeld. Wel vrij nieuw, en weer een nieuwe keuken is zo ontzettend duur en met een beperkt budget ook een relatief slechte investering (we proberen zoveel mogelijk renovatiebudget uit te geven aan waardevermeerderende aanpassingen, die zijn er ook nog genoeg te maken.) Helemaal als het geen open keuken is dus redelijk uit het zicht.

Mochten bokkers inspiratie hebben om het op te leuken :D Ik kom niet verder dan nieuwe handvatten. Ook als we een nieuwe keuken zouden hebben, geen idee wat een leuke indeling is. Maar nu gebruik je de helft van de ruimte niet omdat je niets voor de ramen kunt zetten.

[ [url=m/UH2v3c.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QDkyN2.png]Afbeelding[/url] ]

Overigens is onze huidige keuken 1.5 m2 :') Dus wat dat betreft sowieso een vooruitgang.
Tegen de wand gaan we een vrijstaande vaatwasser (zit een aansluiting) + een koelkast zetten wat er wsl ook niet uitziet :') Maarja. Hopelijk komt er ooit binnen 10 jaar dus een nieuwe keuken :D Zaten eerst nog te denken aan een nieuw keukenblok, maar dat is ook wat zonde van het geld dan.

Nieuwe tegeltjes kan ook echt een wezenlijk verschil maken denk ik. Ik zou dan gaan voor een donkerdere tegel voor contrast met de witte kastjes.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:50

Gaucho
Welke kleur heb je op je slaapkamer muur?
Die vind ik erg mooi.
En welke kleur in je woonkamer? Ik ga zelf binnenkort verhuizen en heb qua woonkamer nog geen flauw idee. Slaapkamer wel. Ik ben blauwtinten aan het bekijken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:17

Woonkamer is quiet clearing van histor. Ik moet even opzoeken wat de kleur van de slaapkamer is, is ook een kleur van sigma / histor.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:36

Menino schreef:
gaucho schreef:
Mooie kleur, wordt een mooi geheel zo.

Hier morgen verhuizen, ovens net op tijd geplaatst en kast aangepast, het was 1 oven met een koelkast er onder:

[ [url=m/QDvo9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een aparte koelvries-combinatie:

[ [url=m/qibIm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou heerlijk.

Ik ben jaloers op je keuken hoor :D Supermooi!

Kom er toch wel steeds meer achter dat dat wat mij betreft het zwakke punt van onze nieuwe huis is: niet heel inspirerend om te zien en ook niet praktisch ingedeeld. Wel vrij nieuw, en weer een nieuwe keuken is zo ontzettend duur en met een beperkt budget ook een relatief slechte investering (we proberen zoveel mogelijk renovatiebudget uit te geven aan waardevermeerderende aanpassingen, die zijn er ook nog genoeg te maken.) Helemaal als het geen open keuken is dus redelijk uit het zicht.

Mochten bokkers inspiratie hebben om het op te leuken :D Ik kom niet verder dan nieuwe handvatten. Ook als we een nieuwe keuken zouden hebben, geen idee wat een leuke indeling is. Maar nu gebruik je de helft van de ruimte niet omdat je niets voor de ramen kunt zetten.

[ [url=m/UH2v3c.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QDkyN2.png]Afbeelding[/url] ]

Overigens is onze huidige keuken 1.5 m2 :') Dus wat dat betreft sowieso een vooruitgang.
Tegen de wand gaan we een vrijstaande vaatwasser (zit een aansluiting) + een koelkast zetten wat er wsl ook niet uitziet :') Maarja. Hopelijk komt er ooit binnen 10 jaar dus een nieuwe keuken :D Zaten eerst nog te denken aan een nieuw keukenblok, maar dat is ook wat zonde van het geld dan.

Het is geen wouw-keuken, maar het kan echt slechter hoor! De vloer kan echt mooi zijn als je er omheen werkt. Lukt vast!

Qua keuken:

- Plint van de keuken zwart of antraciet schilderen is zo gepiept met een primer voor kunststof en een rollertje (zelf ook gedaan hier, wat een verschil maakte dat al);
- Kastjes wrappen of schilderen (wel een goede primer gebruiken), of misschien de deuren/ladeferontjes veranderen. Het lijkt een vrij standaard keuken te zijn, dus daar is vast iets voor de vinden. Je kunt de boven- en onderkant ook variëren, bijv hout boven.
- Andere greepjes
- Andere tegels op de achterwand.

Hier is echt wel wat van te maken!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:14

Flying_Angel schreef:
[ [url=m/7o64eS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is het geworden:
[ [url=m/Wjo9HQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ByJclI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie ruimtes geworden zeg!
Hoe bevalt de hoogte van de eettafel icm met de stokke? Hier ook net de stokke stoel binnen, maar vind hem zo laag lijken. Hij komt wel even hoog als bij jou tafel.

Gister de gang geschilderd (urban taupe van flexa). Ik ben verliefd. <3
Afbeelding

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:17

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:02

JOanieke wat een mooie kleur in jullie gang !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:17

@x_Elise: leuk projectje om zelf te maken ;)

Afbeelding

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:06

Zo crea-bea ben ik helaas niet!
Dankzij kiefertje wel een link gevonden voor dezelfde lamp voor €160, dank je :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:41

Misschien weet iemand hier de gouden tip...

In mijn keuken kokendwaterkraan komen. Aan dat ding zit maar een eis... hij MOET koperkleurig zijn.
Quooker heeft ze niet, Franke, Grohe, Celsiuz en M3 wel.

Maar welke ga je dan kiezen.. Waar zit het prijsverschil in?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:25

J0anieke schreef:
Flying_Angel schreef:
[ [url=m/7o64eS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is het geworden:
[ [url=m/Wjo9HQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ByJclI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie ruimtes geworden zeg!
Hoe bevalt de hoogte van de eettafel icm met de stokke? Hier ook net de stokke stoel binnen, maar vind hem zo laag lijken. Hij komt wel even hoog als bij jou tafel.

Gister de gang geschilderd (urban taupe van flexa). Ik ben verliefd. <3
[ [url=m/HKSxUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bevalt prima! Het lijkt idd laag, maar is het niet. Ze eet gewoon van het bordje op tafel. Heb geen probleem ontdekt!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:00

PSvanLot schreef:

In mijn keuken kokendwaterkraan komen. Aan dat ding zit maar een eis... hij MOET koperkleurig zijn.

Is de messing patina van Quooker niet donker genoeg?

Ik heb me er ooit in verdiept en toen zat het verschil eigenlijk alleen in capaciteit... Keek enkel naar 3 in 1 want ik wilde geen 2 kranen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:03

Bielsje schreef:
PSvanLot schreef:

Is de messing patina van Quooker niet donker genoeg?

Ik heb me er ooit in verdiept en toen zat het verschil eigenlijk alleen in capaciteit... Keek enkel naar 3 in 1 want ik wilde geen 2 kranen.

Oja, het mogen ook geen 2 kranen zijn idd :)

De messing patina is idd net wat te licht helaas.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:13

ik weet niet precies waarom, maar jouw commentaar bij de foto's geeft mij het gevoel dat jij je dieren heel, heel graag ziet... <3 Gezegende paarden.

Hmmm... in het verkeerde topic gelandt, sorry!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:15

PSvanLot schreef:

Wij hebben zelf een quooker en vrienden van ons de Grohe. Ik kan er lang over zijn, maar zij zeggen: “nooit meer grohe, we gaan sowieso voor quooker hierna”.

Het systeem is erg vervelend (als je vinger nat is of net niet goed erop ligt dan doet de knop het niet) en op het moment is die kapot (geen kokend water). Blijft knipperen, is geen storing, maar ze zitten al 2 weken zonder (is garantiewerk, maar duurt heeeel lang)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:24

Kijk vooral naar het gebruiksgemak van een kokend waterkraan, zoals Denise Storm ook al zegt. En naar de grootte van de boiler. En is het water echt kokend als het uit de kraan komt?

Hier ervaring met zowel quooker als Bruynzeel kokend water kraan, en dat is echt een enorm verschil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:05

Wij hebben een Quooker maar mijn ouders hebben een Franke, die is ook meer dan prima in gebruik :j. Vind hem persoonlijk iets minder handig maar niks om over te vallen. En dat is, tja, persoonlijk ook :))

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:23

Quooker messing patina is inderdaad geen koperkleur. Wel wordt hij steeds wat donkerder van kleur (zie foto's). Echt de kleur van "oud" brons. Wij hebben die kleur laten terugkomen in de greepjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echte koperkleur heb ik helaas geen ervaring mee.