Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:07

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:29

Ik denk dat dat ook het probleem is in gieterveen. Dat ze hun geld hebben opgemaakt aan het paardengrdeelte en dat de kosten van het huis wellicht tegenvielen. Er staat ook in de omschrijving dat de boederij waarschijnlijk moet worden afgebroken. Ik heb nog met de makelaar gebeld. Het mag ook van de gemeente worden afgebroken maar moet wel echt iets vergelijkbaars worden teruggebouwd. Aangezien het best een groot pand is denk ik dat je daar ook wel 4 ton voor mag reserveren.
Al met al word het nog een duur grapje. En het is dichtbij de windmolens en totaal nergens buren. Midden in het veld. Ik vind dat voor mezelf niet prettig. Zeker ook omdat ik alleen ben met 2 kleine kinderen. Als ik van m’n paard af donder, wie vind me dan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:08

Dat bezwaar heb ik ook vaak bij huizen. Als er ruimte voor paarden is, ligt het al snel afgelegen... Ik vind nu al dat ik 'achteraf' woon (ik kom uit de bebouwde kom, tegen de binnenstad aan). We zitten net buiten de bebouwde kom, dus dat valt reuze mee. De meer afgelegen plekken vind ik qua locatie helemaal niet handig. Om paarden te houden, prima. Toch wil ik er zelf ook nog praktisch wonen. Reistijd vind ik verspilling van mijn tijd, ik wil in nood snel bij een buurman aan kunnen kloppen én enige vorm van oplettendheid vind ik ook fijn (stel dat iets geks gebeurt bij de paarden in de wei).

Verder vind ik die in Gieterveen wel heel gaaf. Als je het huis op niveau brengt, komt het totaalbedrag wel een stuk hoger uit, ja.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:15

Letsdunit schreef:
https://www.funda.nl/koop/gieterveen/hu ... unzeweg-2/
Hier is in ieder geval geld gestoken in de paarden, het huis niet.

In the middle of nowhere trekt mij wel.
Jammer dat het paardengedeelte eigenlijk te klein is voor bij opfok. Het aantal ha geeft hier wel mogelijkheden voor.

En windmolens in mijn achtertuin, vreselijk ....

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:24

https://www.funda.nl/koop/zevenhuizen-g ... l-boven-3/

Moet wel wat aan gebeuren, maar vind een paar dingetjes vreemd.
Op de foto's zie je een mooi uitgestrekt landschap er achter, maar als je dan naar de Kadastrale kaart kijkt en ook op de satelliet, zie je er allemaal bouwwerken achter staan :o?
Ook zie je niets van die 5.000 m² wat er bij zou horen, en ook omschreven staat als deelperceel?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:29

Merexa schreef:

Op de foto's zie je een mooi uitgestrekt landschap er achter, maar als je dan naar de Kadastrale kaart kijkt en ook op de satelliet, zie je er allemaal bouwwerken achter staan :o?
Ook zie je niets van die 5.000 m² wat er bij zou horen, en ook omschreven staat als deelperceel?

Het nummer van het deelperceel heeft al een nieuw nummer (LEEK F 48564), is een gedeelte van 3282.
Dit is nog niet te zien op de huidige kadastralekaart.
De schuren die je ziet op googlemaps zijn al afgebroken, vandaar dat ze niet meer staan op de foto's van de makelaar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:33

Merexa schreef:

De kaart en satelliet beelden zijn oud. De hele zaak erom heen is afgebroken zo te zien. Op Street view is het wel hetzelfde huis en staat er van alles achter.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:49

Ah, vandaar :P De gebouwen leken ook niet echt nieuw. Er lijkt alleen dus wel weer iets gebouwd te worden vlak achter.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:04

Wij willen het liefst geen buren maar echt vrij wonen. Maar ja weer niet in het noorden van het land _O-

Denk dat er echt wel veel op de markt komt maar iedereen zit zo op elkaar te wachten...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:19

Felien_Kyra schreef:
k_m schreef:
Miljoenen huis waar ik het vorige week over had staat ondertussen op funda.

https://www.funda.nl/koop/etten-leur/hu ... eweg-77-b/

Voor dit geld mis ik wel de bak :')
Of kijk ik niet goed? Haha

Nee er is idd geen bak. Is ook niet echt een paarden paarden pand momenteel. Hier voor stonden er gewoon hertjes geloof ik. Maar denk dat je die wel mocht aanleggen had het nog gevraagd met foto's maken :Y)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:03

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:18

Ik heb altijd gezegd dat ik de buren op zo’n afstand wil dat ze me alleen horen gillen als ik vermoord word. Ik zal binnenkort eens met ze testen of dat gelukt is :D
Wij hebben een perceel van 17.000m2 met het huis op het midden. Buren hebben een perceel van 35.000m2 met het huis wat meer aan de zijkant van het perceel, maar dan wel precies de andere kant dan waar wij aan grenzen.
Er zat in de omheining al een hek om naar elkaar toe te lopen zonder daarvoor eerst naar de voorkant van het erf te lopen. Die hebben we gehouden en gebruiken we ook best regelmatig. Ik heb dus zeker het gevoel dat er een oogje in het zeil gehouden wordt als dat nodig is.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:38

Plukje schreef:
Ik heb altijd gezegd dat ik de buren op zo’n afstand wil dat ze me alleen horen gillen als ik vermoord word. Ik zal binnenkort eens met ze testen of dat gelukt is :D
Wij hebben een perceel van 17.000m2 met het huis op het midden. Buren hebben een perceel van 35.000m2 met het huis wat meer aan de zijkant van het perceel, maar dan wel precies de andere kant dan waar wij aan grenzen.
Er zat in de omheining al een hek om naar elkaar toe te lopen zonder daarvoor eerst naar de voorkant van het erf te lopen. Die hebben we gehouden en gebruiken we ook best regelmatig. Ik heb dus zeker het gevoel dat er een oogje in het zeil gehouden wordt als dat nodig is.

Hmm, ik hoop toch niet dat je uit gaat testen of ze je horen als je vermoord word. Zo banketstaaf als ze dat dan ook niet horen :( :o

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:19

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:04

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:15

Ja het Efteling huis :D was al gedeeld maar geeft niet hij is best leuk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:36

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:36

Letsdunit schreef:
Ja het Efteling huis :D was al gedeeld maar geeft niet hij is best leuk

Oooh ik zie er weinig Efteling in haha. Dus had de link niet gelegd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:49

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:51

Die is zeker leuk, Marjan. Dat zitje op het dak lijkt me alleen niet helemaal de bedoeling.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:01

ikke schreef:
MarjanB schreef:
T is dat ik niet in een appartement wil wonen maar deze is wel leuk :) en de prijs valt me echt mee!

https://www.funda.nl/koop/gennep/appart ... HHTNAOKYo0

Ik weet ook niet of ik boven Bakker Bart zou willen wonen, eerlijk gezegd.....

Hmmm dat zou voor mij heel slecht zijn :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:02

Ik heb in de buurt van een grote brood en banketbakkerij gewoond.
En dat is niet heel fijn wanneer je wilt afvallen :+ Die lucht van verse croissantjes en krentenbollen <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:21

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:39

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:54