Zou je daar niet een hoekkeuken ofzo, eventueel met barretje (2 krukken) in willen hebben? Laatst op funda nog een kleine keuken met bar gezien, kan de link eventueel voor je opzoeken.
Jes
Geplaatst: 10-04-19 08:49
Ik zou voor een hoek/Lvorm gaan en dan het gasfornuis helemaal links of rechts. Ikea heeft ook koelkast kasten
karijn
Geplaatst: 10-04-19 08:54
Heb je een plattegrond met de maten? Ik zou ook voor een hoekkeuken gaan dan. Als je dan een inductiekookplaat neemt, kan je eronder een brede ladenkast nemen. Wil je bovenkastjes? Persoonlijk zou ik dan op de hoek, waar voorheen je koelkast stond een hoge kast nemen met onderin een koelkast, erboven een oven en daarboven nog een kast. Verder alles laag, wel aangepast op je lengte en op beide muren mooie planken nemen. Ik vind bovenkastjes verschrikkelijk en heb ook planken in de keuken. Het geeft een veel ruimtelijker effect. Zeker als je een mooie servieskast in je woonkamer hebt, kan je je keuken redelijk ruimtelijk houden.
Ik zou niet voor een 'dikke' kast gaan waar later evt een koelkast/combi in zou passen, maar voor een ondiepe hoge kast waar je overzichtelijker veel voorraad/serviesgoed in kwijt kunt.
Ik zou denk ik kijken naar een bar met daaronder kasten. Heb je eventueel om de hoek plek om bijvoorbeeld een paar hoge kasten te maken met bijvoorbeeld oven en koelkast er in?
Kaaaren
Geplaatst: 10-04-19 09:46
Ah oke, dacht dat je deze wilde aanpassen Janine1990.
Het wordt sowieso een hoek inderdaad. Geen inductie, maar onder gas hebben wij jaren geleden ook gewoon laden gehad. Bar wil ik er ook niet bij. U vorm is natuurlijk niet te realiseren met de koof die er in zit.
Ik wil inderdaad geen hoge kastjes. Verschrikkelijk vind ik het. Zal kijken of ik eens maten kan opnemen als ik thuis ben.
Diepe kast is best overzichtelijk vind ik bij mijn ouders. Als je maar niet hoeft te bukken haha. Die hebben er een lade onder.
Hier ook geen paastak want poes gaat ermee aan de haal.
Anke_Amigo
Geplaatst: 12-04-19 08:39
ik lees hier dagelijks mee, maar heb eigenlijk niet vaak wat te zeggen, maar nu moet het! Wauw plof is echt geweldig. Mocht hij in productie gaan, dan wil ik er vast 1 reserveren
Zelf doe ik niet aan pasen in huis, vind het heel leuk hoor. Maar zie het toch amper, niet heel erg veel thuis. Kerst doe ik dan weer wel. Verder ben ik niet heel eigenzinnig hoor.
For the time being heb ik maar even wat op de kale muur gemaakt. Mijn theetjes... Ik geloof dat er qua kosten meer thee in de potjes zit, dan de raampjes en de potjes bij elkaar hebben gekost
Laurahh
Geplaatst: 14-04-19 14:22
Leuke schapjes Janine!
Ik zit ook eindelijk in mn nieuwe eigen huisje sinds vorig weekend. Het voelt al heel fijn maar kan nog wat finetuning gebruiken!
Ook wou ik rechts naast de tv nog een klein lampje en had ik dit gespot bij de action: Moet daar nog een kapje op? Of tegenwoordig is het ook hip om alleen een lampje erin te doen toch?
En dan zoek ik nog iets leuks voor gedroogde kruidenpotjes. Ik heb een mooie grote vensterbank in de keuken maar gewoon simpel potjes erin zetten is ook zo rommelig..
Iemand een leuk idee?
Anoniem
Geplaatst: 14-04-19 14:29
Niks moet, alles mag. Je hebt tegenwoordig wel veel leuke led lampen, waarbij een dicht kapje zonde is..