Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:19

Mossel schreef:
Ik heb nog een philodendron stek in westervoort

Mossel, Heb ik toevallig niet met jou stekjes geruild van de week via fb? :')

Ik heb vandaag perongeluk een philodendron white princes en een alocasia cucullata yellow en een peperomia red luna besteld. Weg centjes 8)7

En siernetels die kun je zelf makkelijk kweken uit zaadjes toch? Welke site ku je zo iets bestellen weet iemand dat? Vind dat wel leuk voor volgend voorjaar.

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:21

De triostar?!

Waar heb je de white princess besteld?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:25

Mossel schreef:
De triostar?!

Waar heb je de white princess besteld?

Jaa die haha, ik weet ook al welk dorpje ik mee in de war was, westendorp hahahahaha.

Ik heb de white princess vanmorgen besteld bij meergroeninhuis.nl maar zag al dat ze weer uitverkocht waren.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:27

Hahaha oké, ja klinkt als haha.

Ooh dan ga ik die site ook in de gaten houden.
Ben nu aan het twijfelen of ik de philodendron ring of fire of de prince of orange haal

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:31

Ja die site had er gisteren ook een paar te koop maar toen was ik te laat. En vandaag had ze er weer een paar erop gezet dus met een beetje geluk van de week misschien wel weer. Ik weer dat ze onderhoud gaan plegen van het weekend en dat ze daarom ook sale heeft dus misschien als de site opnieuw online komt dat ze dan wel weer flink wat heeft. Die site heeft vaak bijzondere soorten namelijk.
En ik houd haar fb in de gaten daar zrt ze elke keer een bericht op als er nieuwe planten online komen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:35

Aah goeie indd om het zo in de gaten te houden

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:29

swartbeessie schreef:
Eelmo schreef:
Na 5 december weet ik of ik iets kan ruilen :D Moet nu al mijn stekjes bewaren voor een Sinterklaas stekjes ruil op de uni haha.

Cool, laten we dan meteen concreet worden. Wie doet mee? En datum prikken? Zaterdag 14 december?

Kunnen we dat niet beter in het voorjaar dan als iedereen weer wat meer heeft? :) Ik heb momenteel ook maar 2 stekjes. Ik vind het een leuk idee!

En het ging eerder over die Bjorn pot van Plantsome. Die hebben ze ook bij Intratuin, daar heb ik er ook 3 van. :')

Ik zoek voor m'n moeder nog een Zamioculcas/kamerpalm, iemand eentje?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:02

Siernetel kan heel makkelijk uit zaadjes, dat is mij zelfs gelukt. Heb er nu 20 staan van ongeveer 15/20 cm hoog en ze zijn in maart geplant. Zitten leuke kleuren tussen! Zaadjes heb ik gekregen, maar volgens mij was het de lidl die ze had.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:32

Even een hulpvraag van mij. Net een nieuw huis, met een super groot raam op het zuiden.
Op dit moment zit er een suikerdruifje in de potten maar die vind ik net zo leuk. Graag zou ik het raam wat “vullen” maar ik heb geen idee met welke plant. Hebben jullie ideeen?

Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:09

Ik heb een zamioculcas, strelitzia en alocasia voor het raam op het zuiden staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:36

nijnthju schreef:
Even een hulpvraag van mij. Net een nieuw huis, met een super groot raam op het zuiden.
Op dit moment zit er een suikerdruifje in de potten maar die vind ik net zo leuk. Graag zou ik het raam wat “vullen” maar ik heb geen idee met welke plant. Hebben jullie ideeen?

[ [url=m/3xNuIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sansevieria <3.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:05

kimmysan schreef:
swartbeessie schreef:

Cool, laten we dan meteen concreet worden. Wie doet mee? En datum prikken? Zaterdag 14 december?

Kunnen we dat niet beter in het voorjaar dan als iedereen weer wat meer heeft? :) Ik heb momenteel ook maar 2 stekjes. Ik vind het een leuk idee!

En het ging eerder over die Bjorn pot van Plantsome. Die hebben ze ook bij Intratuin, daar heb ik er ook 3 van. :')

Ik zoek voor m'n moeder nog een Zamioculcas/kamerpalm, iemand eentje?

Kan hoor! Maar stekjes hoeven toch niet perse al geworteld te zijn? Ik heb sowieso al wat stekjes staan, hoef er niet perse direct een voor terug. Het huis staat al behoorlijk vol!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:33

Funtime... Voor het raam op het zuiden en hij is nog niet happy.. ik spray om de dag ongeveer.
De bladeren kunnen helaas niet richting de zon want dan staan ze tegen het koude raam geplakt.

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:58

Ik spray de mijne iedere 3 weken een keertje ofzo :') staan bij een raam aan de noordkant en doen het geweldig.

Ik ga dadelijk dit schatje ophalen, zijn een dagje naar Madurodam en deze via marktplaats gevonden, wilde hem eigenlijk laten verzenden maar ze blijkt in de buurt van Den Haag te wonen :D

Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:55

Ik heb zelf helaas heen stekjes km te ruilen, ik heb er alleen wel plek voor :)

Genoeg mensen in het oosten zie ik, leuk! Ik ben afhankelijk van OV maar dat moet wel lukken denk ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:58

Ik zie het topic nu pas. Laatst een drakeboom met gave pot gekocht, hoop dat we hem in leven kunnen houden. :+

Afbeelding

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:47

Wat gaat er mis met ons plantje? Er vallen steeds meer blaadjes af. Gewoon groen, niet geel of bruin. Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:15

Te veel water misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:35

De plantjes die ik moet sproeien ben ik momenteel een beetje aan het verwaarlozen. :o Gister even alles gemeten en water gegeven en dus wel weer gesproeid. Even proberen vol te houden. Helaas werkt alles in mijn persoonlijke leven momenteel niet mee en ben ik soms nog te moe om te eten dus plantjes waren afgelopen 2 weken even niet mijn prioriteit zeg maar. Ze zien er trouwens niet enorm slecht uit. Mijn maranta had wat gaten, dus die heb ik naar een donkerdere plek gezet. Ficus haar nieuwe blad is wel dood. De fittonia's hebben ook wat bruine blaadjes maar denk dat dat nog wel goed komt. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:50

Heeft er hier misschien iemand zaadjes van Mimosa Pudica (kruidje roer me niet)?

Plantje dat zijn bladeren beweegt bij aanraking. Kan helaas in Zweden nog niet de zaadjes vinden, maar zou deze heel graag willen. :j

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:55

Krijg ze toevallig woensdag binnen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:08

Oh tof! Mag ik vragen waar je ze besteld hebt? Misschien versturen ze ook wel naar Zweden. :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:10

Bol

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:11

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:04

Hey iedereen, altijd leuk om jullie plantjes te bekijken :D

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met stekken!

De stekjes: (tradescantia, sedum adolphii, pilea)

Afbeelding

De sedum adolphii is alleen niet echt een "stekje" maar hij werd te lang, dus heb de top eraf geknipt en geplant. Dit is de originele plant nu (middelste), zou die weer aangroeien? Vroeg ik me af..

Afbeelding

Heb verder ook nog blaadjes om nieuwe stekjes van te maken :D

Afbeelding

En de pilea heb ik gered van straat. De arme plant was naast een afvalcontainer gezet. :( Heb het stekje er dus maar uit gehaald en geplant. Weer iemand of je hiervan de grote bladeren aan de bovenkant ook nog kunt stekken? Of alleen het onderste kleine plantje?

Afbeelding