FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:51

Ja ik snap dat ze op funda niet negatieve dingen zetten, maar ik had ook een keer dat ik dacht wat een mooie keuken, daar aangekomen was letterlijk alle apparatuur stuk en achter een schilderij in de slaapkamer zaten grote bouten waarmee de wasbak in de badkamer vast zat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:40

moonsparkle schreef:
Ja ik snap dat ze op funda niet negatieve dingen zetten, maar ik had ook een keer dat ik dacht wat een mooie keuken, daar aangekomen was letterlijk alle apparatuur stuk en achter een schilderij in de slaapkamer zaten grote bouten waarmee de wasbak in de badkamer vast zat :')

Nee maar dingen als scheuren bewust niet op de foto tonen vond ik wel een dingetje haha! :') Weet ik dat ook weer...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:44

Dat snap ik ook nooit goed hoor. Wij zijn ook al meerdere keren bij huizen geweest waar heel toevallig een buitenmuur niet op de foto stond. Eentje daarvan was stukgevroren en moest dus vervangen worden, een ander stond twee kanten op bol en kreeg een dikke 'NOPE' van mijn wat bouwkundig meer onderlegde vader, weer een ander stond een van de muren volledig los van de rest van het huis...
Dan krijg je toch alleen maar heel veel kijkers die weg gaan omdat ze dat niet aandurven? Tijdverspilling voor iedereen. XD

Ceetje_bokt

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:10

Het lijkt me dat als je eerlijk bent over gebreken op funda dat er juist voor zorgt dat mensen minder snel teleurgesteld zullen zijn, die gebreken zouden toch wel uit de vraagprijs moeten blijken? En je trekt geïnteresseerden die zich daardoor niet laten afschrikken. Maar ik ben dan ook geen makelaar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:35

Misschien denken ze wel: ah joh, dat zien de eventuele kopers toch niet. :roll:

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:33

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:36

Jammer dat dat huis in Heino ligt! Zou perfect zijn voor ons :P Komt qua prijs ook meer in de richting van wat wij zoeken haha

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:42

Ghostattack schreef:
Jammer dat dat huis in Heino ligt! Zou perfect zijn voor ons :P Komt qua prijs ook meer in de richting van wat wij zoeken haha

Het ligt tussen Heino en Lemelerveld in .... dus niet in Heino (want dan heb je geen ruimte := )

Deze is ook met mogelijkheden (weet niet of ik deze misschien al eerder geplaatst heb ...)

https://www.funda.nl/koop/marienheem/hu ... amsweg-39/

En met eigen bos

https://www.funda.nl/koop/heeten/huis-8 ... ensweg-27/

Buitenkant is mooi ...

https://www.funda.nl/koop/luttenberg/hu ... ortsweg-7/

Groet Karin.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:08

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:58

@Iejoorr
De plek bij dat huis in Haarle, naast de Haarlerberg <3
en zo door over de andere bergen in de buurt (Holterberg, Lemelerberg, Archemerberg)

Groet Karin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:53

Die in Heeten in het bos zou ik zo in kunnen. Prachtig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:02

Ceetje_bokt schreef:
Het lijkt me dat als je eerlijk bent over gebreken op funda dat er juist voor zorgt dat mensen minder snel teleurgesteld zullen zijn, die gebreken zouden toch wel uit de vraagprijs moeten blijken? En je trekt geïnteresseerden die zich daardoor niet laten afschrikken. Maar ik ben dan ook geen makelaar.

Ik kan me ook voorstellen dat je als makelaar/verkoper op deze manier de verkeerde mensen aantrekt. Er zijn kopers die bewust op zoek zijn naar een klushuis, een huis dat op foto's er dan mooi afgewerkt uitziet zullen ze wellicht overslaan terwijl ze daar juist wat moois aan te klussen zouden hebben.

Aan de andere kant: het huis dat wij uiteindelijk gekocht hebben leek op de advertenties ook minder dramatisch dan het in werkelijkheid was. We zochten eigenlijk een instapklaar huis maar eenmaal bij de bezichtiging bleek dat er heel creatief was gefotografeerd om de gebreken te verdoezelen. Dat viel wel even flink tegen maar het huis bleef ons beiden maar bezig houden. Uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen om het te kopen, door de staat van het huis konden we het heel goedkoop kopen met een mooi bouwdepot om het hele huis naar onze smaak op te knappen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:13

Huis wat wij gekocht hebben was volgens de makelaar ook goed onderhouden, onlangs in de verf gezet. De kozijnen vielen gewoon uit elkaar dit was duidelijk te zien. Niet goed onderhouden dus. Maar wij hebben er doorheen geprikt (letterlijk, dat kon ook :+ en figuurlijk) huis gekocht in de tijd dat het bouwdepot nog bestond en flink wat van de prijs af gekregen. Het huis stond leeg, en al lang te koop. Ze probeerden nog wanhopig vast te houden aan iets wat dichter bij de vraagprijs lag maar dat was gewoon niet realistisch omdat ze er snel vanaf wilden.

Op tv programma's kun je nu nu het programma makelaars met een missie mooi de verkooppraatjes zien. Een huis met schuine daken boven en totaal onpraktische en kleine kamers daardoor, wordt gewoon speels ingedeeld genoemd. Klinkt opeens veel mooier dan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:58

missfalki schreef:
Ghostattack schreef:

Het ligt tussen Heino en Lemelerveld in .... dus niet in Heino (want dan heb je geen ruimte := )

Deze is ook met mogelijkheden (weet niet of ik deze misschien al eerder geplaatst heb ...)

https://www.funda.nl/koop/marienheem/hu ... amsweg-39/

En met eigen bos

https://www.funda.nl/koop/heeten/huis-8 ... ensweg-27/

Buitenkant is mooi ...

https://www.funda.nl/koop/luttenberg/hu ... ortsweg-7/

Groet Karin.

prachtige keuken in Heeten, leuk plekje!
Geen binnenkant foto's van Luttenberg, beloofd niet veel goeds :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:08

SusanH schreef:
Huis wat wij gekocht hebben was volgens de makelaar ook goed onderhouden, onlangs in de verf gezet. De kozijnen vielen gewoon uit elkaar dit was duidelijk te zien. Niet goed onderhouden dus. Maar wij hebben er doorheen geprikt (letterlijk, dat kon ook :+ en figuurlijk) huis gekocht in de tijd dat het bouwdepot nog bestond en flink wat van de prijs af gekregen. Het huis stond leeg, en al lang te koop. Ze probeerden nog wanhopig vast te houden aan iets wat dichter bij de vraagprijs lag maar dat was gewoon niet realistisch omdat ze er snel vanaf wilden.

Op tv programma's kun je nu nu het programma makelaars met een missie mooi de verkooppraatjes zien. Een huis met schuine daken boven en totaal onpraktische en kleine kamers daardoor, wordt gewoon speels ingedeeld genoemd. Klinkt opeens veel mooier dan.

Hahaha, ik heb ooit eens met mijn volle gewicht aan een dakraam gehangen welke niet open ging en de makelaar vond dat het voldoende mogelijkheden bood.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:02

Knakker schreef:
missfalki schreef:

prachtige keuken in Heeten, leuk plekje!
Geen binnenkant foto's van Luttenberg, beloofd niet veel goeds :)

Nee, helaas geen binnenkant foto's word je wel nieuwsgierig van <<)

Groet Karin.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:20

SusanH schreef:

Wat slecht zeg. :=
Het huis wat wij uiteindelijk hebben gekocht werd door de bank verkocht, dit maakte dat de verkoopmakelaar gewoon heel eerlijk was over de staat van het huis en het ook absoluut niet mooier maakte dan het was.
Nu had hij het overgenomen van een collega en de eerste keer dat hij het huis zag was tijdens onze eerste bezichtiging. Dus hij keek net als wij onze ogen uit toen we zagen hoe "goed" de fotograaf alles wist van te leggen.
Toch werd het huis in de omschrijving ook wel een stuk mooier gemaakt dan het was, zo was er veel kapot aan de zogenaamde 'complete' keuken en ontbraken er hier en daar wat tegels in de badkamer. De tegenvallende staat van het huis zorgde er dan wel weer voor dat wij heel wat van de vraagprijs konden afsnoepen. Uiteindelijk hebben we er bijna €9000,- vanaf gehaald.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:48

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:08

mooi die in Hellendoorn.
wel toevallig, wij hadden dezelfde schouw bij de open haard, maar deze hebben 2 jaar geleden eruit laten slopen omdat we het niet mooi vonden, nu in deze woonkamer vind ik hem wel mooi :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:41

Die in Hellendoorn is ook mooi! <3
Dat huis in Luttenberg is ook gaaf, dan ben ik altijd wel benieuwd naar de binnenkant. :D

Dat huis in Haarle is het huis van onze buren. Echt een mooi plekje, je loopt zo van eigen land het bos in waar je uren kunt rijden. :) Enige nadeel is dat de ramen in dat huis te hoog zitten, je kan vanuit de bank nooit naar buiten kijken, dat vind ik zo zonde.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:00

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:03

Duidt die smiley aan dat jij het gekocht hebt of begrijp ik dat verkeerd?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:25

Kaka schreef:
Iejoorr schreef:
Met paddock paradise! Maar weer, die inrichting van het huis, zo niet mijn ding :x
https://www.funda.nl/koop/oosterwolde/h ... rijweg-92/

Wat een plaatje! Interieur is redelijk neutraal, toch?

Brr nou die keuken, badkamer en toilet. Absoluut niet mijn stijl!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:18

xJitskee schreef:
Die in Hellendoorn is ook mooi! <3
Dat huis in Luttenberg is ook gaaf, dan ben ik altijd wel benieuwd naar de binnenkant. :D

Dat huis in Haarle is het huis van onze buren. Echt een mooi plekje, je loopt zo van eigen land het bos in waar je uren kunt rijden. :) Enige nadeel is dat de ramen in dat huis te hoog zitten, je kan vanuit de bank nooit naar buiten kijken, dat vind ik zo zonde.

Dan zit je in de buurt ... :wave:

Groet Karin.