[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:26

O dat is fijn Charaz. Wat een gedoe allemaal!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:26

Zo is het hoor. Gewoon wachten.

Ja hele verandering, maar echt wat wij heel erg graag en lang al willen. Denk voor N ook heel erg goed.
Ook meer ruimte qua huis en en om het huis. Heel fijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:28

Wat fijn Charaz!

O suffff dat is waar ook Grietje :)

Ben bang dat je op zoek moet naar andere kijkers Vonneke, ze nemen Paps niet voor niets mee ;) :)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:30

Super Charaz, dat geeft weer wat rust.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:32

Geeft toch niets Bloem, kunnen niet alles onthouden.

Ben een lijstje aan het maken, met wat ik nog allemaal wil kopen voor het nieuwe huis. Denk dat ik maar een staatslot ga kopen :D Lijstje wordt steeds groter hihi

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:34

O ik heb dat dus echt nog helemaal niet :o

Moet nog steeds op meubeljacht :oo :=

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:44

Nee dat is mij al gelukt. Maar er zullen nog extra dingen komen van klein tot groot. Misschien een sidetable extra, Fatboy zitzak voor N, windlichten bij voordeur, klok etc. Echt twee pagina's vol O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:45

Fijn Charaz! Wij hebben vanavond ons eerste echte gesprek. We hebben natuurlijk voordat we aan de huizenjacht begonnen al een gesprek gehad over de financiën. Maar nu dus voor het echie.

Ik vind het wel spannend hoor, naar een heel nieuw dorp verhuizen. Kennen jullie al mensen in jullie nieuwe woonplaats Grietje?

Bloembloem: ik heb het ook nog niet zo, mijn man daarintegen wel. Ik wil eerst de financiën afwachten..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:49

Wij hebben gister het koopcontract getekend. Ik kan echt niet wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:50

BloemBloem schreef:
Wat fijn Charaz!

O suffff dat is waar ook Grietje :)

Ben bang dat je op zoek moet naar andere kijkers [naam], ze nemen Paps niet voor niets mee ;) :)

Verder waren ze wel positief. En tja als je perse een bijkeuken wilt dan zit je overal met dit.

Verder vond vader het perfect afgewerkt en ruim opgezet.

Maar we hebben geen haast. Zou erg vlug zijn binnen een week verkocht. Hier in het zuiden zijn ze nog niet zo gek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:36

de vader zla vast voor de kritische blik zijn meegekomen , maar vrienden van me hebben jaren terug ook een huis gekocht waar ouders van hem hele negatief waren over het huis , maar dat heeft ze niet tegen gehouden
het zullen vast puntjes zijn waar ze over na gaan/willen denken
maar het hoeft echt niet te betekenen dat ze nu niet meer willen

er van uit gaan dat het niks word zou ik persoonlijk trouwens ook doen , dan krijg je ;of gelijk, of je word verrast

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:43

Mijn schoonmoeder kwam ook soms mee kijken voor de kritische blik. Alleen was zij wel heul kritisch. Na een tijdje hebben we haar bij de echt leuke huizen gevraagd of ze aub wat wilde dimmen met de commentaar voor de eigenaars ons het huis uit gooiden :')

Hoeft dus nog niet te betekenen dat de kijkers het huis niet leuk vonden als de vader kritisch was :))

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:09

*\o/* yeah weer een stap verder Maanlicht, goed nieuws.

Maar zou wel lekker zijn Von, weer een zorg minder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:29

vonneke schreef:
Ik vraag me vaak af hoe teleurstellend zo'n open huizendag is? Ik kan me er zo'n geen voorstelling van maken dat dat fijn is.

3 jaar geleden stond ons huis op dinsdag op Funda, zaterdags was de open huizen dag. Zelf zaten wij in China, mijn ouders hebben in ons huis gezeten. 17 bezoekers gehad, en toen de makelaar maandagochtend op kantoor kwam waren er 3 mensen die een bod hadden gedaan.
Dus hier geen teleurstelling van een open huizen dag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:57

Ik moet even een ego-post maken, heb wel nog met een half oog meegelezen maar niet meer de kans gehad om te reageren. Maar nu hebben we weer even een AAAAAH-STRESS! Momentje.. Dus dat moet ik even kwijt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:09

Toen wij zijn gaan bezichtigen werd het gasfornuis niet gebruikt. Volgens de verkoopmakelaar zou dit gewoon moeten werken, er was niks bekend van een defect of apparatuur die niet functioneert. Er werd in de bijkeuken gekookt uit eigen beweegredenen, dacht hij. Hij zou het nog navragen en terugkoppelen aan ons. Niks meer van gehoord, ook niet bij het tekenen van het voorlopig koopcontract. Herhaaldelijk nog aangeven bij telefonisch contact en via de mail.

Na het tekenen van de het definitief koopcontract kregen we uiteraard de hele map met documenten mee, waaronder ook het taxatie rapport. Uit nieuwsgierigheid eens goed doorgelezen en daarin stond dat de keukenapparatuur defect was. Hierover nog eens met de verkoopmakelaar gebeld, hij dacht dat de taxateur met de huurders had gesproken en daardoor tot die conclusie was gekomen. Was geen probleem, hij moest het nog steeds navragen maar ook dat was geen probleem, het moest werken, er was niks bekend en ik moest hem maar een mailtje sturen voor de officiële weg. Zo gezegd, zo gedaan.

Krijg ik vanmiddag telefoon van de dochter van de verkopende partij. Dat gasfornuis was al kapot, nog sterker zelfs, de hele leiding die eronder loopt. Ze hadden wel het stuk leiding tot in de bijkeuken laten repareren, maar de rest op aanraden van de monteur niet laten maken omdat het huis in de verkoop stond en daarvoor de hele keuken eruit moest. Zij vertelde mij dat de verkoopmakelaar hiervan op de hoogte zou moeten zijn.

Ik direct onze adviseur gebeld over hoe en wat, maar dat moest ze ook even navragen. Even later telefoon terug dat in de vragenlijst stond dat alles naar behoren zou moeten werken en er geen defecten bekend zijn. Wat een geluk voor ons, want dan staan we best sterk... Ze heeft contact opgenomen met de verkoopmakelaar, maar uiteraard had die vrij vandaag. Wéér wachten tot maandag.

Dus gelukkig staan we vrij sterk, maar dat is weer extra stress.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:19

Wauw! Daar zijn jullie dan weer lekker mee!!!
Sterkte.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:33

Jeetje zeg, dat is ook niet niks.
Vraag me ook af wie er liegt. Maar vervelend is het sowieso.
Gelukkig lijken jullie sterk te staan in jullie recht, maar wat een rompslomp brengt dit weer mee.

Ons huis gaat lekker verder. Morgen gaan ze een begin maken met de vloer boven. *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:49

Ik vind het ook echt ontzettend rot... Eigenlijk willen we voorstellen dat wij het laten maken als de keuken eruit gaat en dat we dan de rekening opsturen. Als hun het laten maken zie ik beren op de weg en heb ik het idee dat ze het snel snel laten maken. Ik heb ook geen zin om over een half jaar onze nieuwe keuken er weer uit te moeten slopen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:00

Dat kan ik me heel goed voorstellen, zou daar gewoon op proberen aan te sturen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:44

Ik zou aansturen op het maken van een offerte en dat bedrag in mindering brengen op de afgesproken koopprijs... dan ben je ook niet afhankelijk van of zij nu wel of niet gaan betalen.

Sterkte, nooit leuk dit soort dingen!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:13

Hoe gaat het hier met iedereen?
Von, hoe is het met de kijkers afgelopen?

Hier gaan ze lekker door. Vloer boven ligt erin, morgen en woensdag beneden. Donderdag verhuizen wij die kant op. Vrijdag wordt de keuken geplaatst.
En dan zijn er nog echt wel dingen die gedaan moeten worden, maar kon niet eerder. Hadden maar kort de tijd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:15

Hier alles goed Grietje, we hebben de week overleefd.

Het is bij ons bijna leeg ...... kunnen we gaan opbouwen.
Soms denk ik wel eens waar zijn we aan begonnen :+
Keuken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Badkamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deurposten eruit gesloopt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WC is nu ook kaal, alle vloeren zijn eruit, de muren zijn behangvrij. Van het weekend het leidingwerk verleggen, sleuven boren om al het elektra naar beneden te verplaatsen, als dat klaar is komt de stucer.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:20

Wauw Bloem, bij jullie ook al flink actie in de tent. Jullie hadden demolition week :D
Ben zo benieuwd naar her eind resultaat.

Bij ons langzaam aan echt ons huis aan het worden. Zo'n verschil al, alles wat bruin was, is nu wit en de stukadoor heeft de muren al gedaan en deze zijn droog, dus morgen krijgen ze een kleurtje. Kan niet wachten tot de meubels erin staan *\o/*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:36

Wij zijn bezig met het ontwerpen van de keuken, is nog best een uitdaging haha!