We hebben toch een prima zomer gehad? Veel zonnige en warme dagen. Dat het nu regent (en een paar weken terug ook een aantal dagen regen en koeler) is voor de natuur er gewenst. Komende week wordt het weer beter. (Nou ja... voor mij is dit "beter".) Persoonlijk denk ik niet dat we mogen klagen...
NatasjavE
Geplaatst: 17-08-15 10:30
Ik ben net terug uit Griekenland.....en jullie hebben alle zon opgemaakt.
Nee, zo bedoel ik het niet. We hebben volgens mij veel en langere periodes echt zomerweer gehad. 25, 30 of zelfs warmer en zon. Hele lange periodes zonder regen. Voor mij niet fijn, maar wel zomer. Volgens mij is het 2x, hooguit 3x een aantal dagen veel minder geweest met regen en (best wel) kou. Maar over het algemeen heb ik het idee dat jullie een.prima zomer hebben gehad.
Volgens mij is dit inderdaad een prima zomer geweest! Het is misschien na die hittegolf niet veel meer zo'n 30 graden geweest maar wel veel rond de 25 en dat vind ik echt ideaal! Afgelopen week wat veel bewolking helaas en nu wat regen. Maar volgens mij trekt het vanaf woensdag weer wat bij qua weer.
Het is een hartstikke mooie zomer. Ook dit weer is normaal. Tussen 20 juli en 20 augustus is de luchtvochtigheid het hoogst. Dat betekend dat de kans op regen en onweer gewoon heel groot is. Maar dat betekend niet dat het in september niet gewoon weer mooi kan zijn.
We hebben idd. een prima Zomer nu,heb Zomers mee gemaakt waarbij we 6 weken lang,aan 1 stuk door regen hadden! Vanaf morgenmiddag word het droger en vanaf woensdag weer volop zon.
het heeft het ook aardig door geregend. vanmorgen regenmeter leeggegooid zat 22 mm in. nu is het even droog, maar denk dat er nog wel wat bij komt. mijn bak staan wel wat plassen, maar is gelukkig nog geen prive zwembad.
Britta31
op mijn grasjes kan ik alweer eendjes gaan houden, in de bak staan in de hoeken passen maar 3/4 is nog droog (nou ja, droog...) Zelfs mijn eeuwig rondzwervende (ex)katers liggen binnen te pitten momenteel. Van mij mag die kraan wel weer dicht daar boven!
Vraag je om wat regen,krijg je gelijk 3 dagen lang de Niagara Waterval over je heen. Moeder Natuur moet leren om niet zo extreem te zijn. Hier ook nog steeds onafgebroken regen.
Authentic
Geplaatst: 17-08-15 18:26
Wij hoeven in elk geval niet te sproeien. Ik ben nu zo blij dat we op zandgrond staan. Wat een onmogelijk rotweer.
Hier sinds zondagochtend constant regen, regen en nog eens regen.
moyra
Geplaatst: 17-08-15 18:53
Toch ondanks de regen die gevallen is de afgelopen dagen zit heel Nederland nog in de - op de kaart. Alleen in Drenthe hebben ze geen tekort meer.
Moet je nagaan hoe ongelovelijk droog het is geweest afgelopen zomer
De natuur is zichzelf aan het herstellen
tine10
Geplaatst: 17-08-15 19:01
Hier in Groningen ook al een tijdje geen tekort meer hoor.Nu al helemaal niet meer
Pandora2
Geplaatst: 17-08-15 19:38
Wij zitten 3 maand achter met regen...nog nooit meegemaakt ....sinds eind vorige week nu toch al wat gevallen...dus er begint weer her en der een groene grasspriet tevoorschijn te komen